کلیدستان

نسخه‌ی کامل: ایمپلنت در چه مواردی نقش کاربردی دارد؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
دکتر نریمان قره داغی، جراح و دندانپزشک: امروزه بهترین روش برای دندان های از دست رفته روش ایمپلنت است و برعکس روش های سابق عاری از عوارض های احتمالی است. اما به غیر از بخش دندان از دست رفته در دست دندان ها یا همان دندان های مصنوعی هم نقش تاثیرگذاری دارد چرا که دست دندان های متحرک همیشه برای بیماران مشکل ساز بوده اند که عمده ترین مشکلاتش خارج شده از دهان در حین حرف زدن، لقی و عدم راحتی در حین غذا خوردن بود.

 ایمپلنت در چه مواردی نقش کاربردی دارد؟
دکتر نریمان قره داغی، جراح و دندانپزشک:

امروزه بهترین روش برای دندان های از دست رفته روش ایمپلنت است و برعکس روش های سابق عاری از عوارض های احتمالی است. اما به غیر از بخش دندان از دست رفته در دست دندان ها یا همان دندان های مصنوعی هم نقش تاثیرگذاری  دارد چرا که دست دندان های متحرک همیشه برای بیماران مشکل ساز بوده اند که عمده ترین مشکلاتش خارج شده از دهان در حین حرف زدن، لقی و عدم راحتی در حین غذا خوردن بود. اما ایمپلنت ها تحول جدیدی در این زمینه ایجاد کرده اند. چرا که زمانی هم که از پرتز ثابت استفاده کنیم استخوان آن ناحیه، هم از نظر ارتفاع و هم از نظر عرضی تحلیل رفته و کوچک می شود. اما  وقتی از روش ایمپلنت استفاده می کنیم دیگر خبری از اتفاقات نیست

در زمینه دست دندان ها، نقش ایمپلنت ها چیست؟

اگر بخواهیم از حداقل ایمپلنت استفاده کنیم می توانیم دست دندان را فیکس کنیم که به وسیله دو پایه ایمپلنت یا چهار پایه ایمپلنت است. اگر از دو پایه ایمپلنت استفاده شود، مریض هنگام صحبت کردن راحت خواهد بود. اما اگر چهار پایه بگذاریم مریض هم هنگام صحبت کردن و هم غذا خوردن راحت می شود چرا که دندان های مصنوعی به وسیله ایمپلنت فیکس شده اند و دیگر حرکت های طرفی و جانبی را ندارند و مریض راحت تر می تواند صحبت کند و راحت تر هم غذا بخورد.