کلیدستان

نسخه‌ی کامل: ثبت شرکت در اهواز
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
یکی از خدمات موسسه همای راستین میهن ثبت شرکت در کرچ و سایر شهرهای می باشد به عبارتی دیگر ثبت شرکت در اهواز 
نیز یکی از امور اداری ثبتی موسسه هما است شهر اهواز با مساحت ۱۸۶۵۰ هکتار، بعنوان یکی از شهرهای وسیع ایران، محسوب می‌شود.شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که بزرگترین تولید کننده نفت ایران به شمار می‌آید، در اهواز مستقر می‌باشد، همچنین شرکت ملی حفاری ایران که بزرگترین شرکت حفاری کشور محسوب می‌شود نیز در اهواز متمرکز می‌باشد,برخی از بزرگترین کارخانه‌های مادر کشور در این شهر جای دارندو همین امر سبب شده که شرکتهای بسیاری جهت انجام امور تجاری و بازرگانی در این شهر به ثبت برسد و اداره ثبت شرکتهای این شهر یکی از ادارات بزرگ و مهم در ایران لقب بگیرد.
اداره ثبت شرکتهاو موسسات غیرتجاری اهواز واقع در : اهواز-خیابان مدرس ثبت اسناد و املاک اهواز کدپستی 13146-61337 می باشد, انجام امور ثبت شرکت در اهواز فقط از طریق سامانه اداره ثبت شرکتها  انجام می پذیرد.

موسسه حقوقی هما با تجربه چند ساله در زمینه ثبت شرکت  آمادگی خود را برای مشاوره تخصصی و انجام ثبت اطلاعات شما متقاضیان اهوازی را در سامانه اداره ثبت شرکتها به منظور ثبت انواع شرکت اعلام می دارد.

شرکتهای تجاری قابل ثبت در اداره ثبت شرکتهای اهواز به شرح ذیل می باشد:

ثبت شرکت با مسئولیت محدود
ثبت شرکت سهامی (خاص-عام)
ثبت شرکت تعاونی
ثبت شرکت تضامنی
ثبت شرکت نسبی
ثبت شرکت مختلط سهامی
ثبت شرکت مختلط غیر سهامی

موسسات غیر تجاری نیز در این  اداره به ثبت می رسد که این موسسات به دو نوع موسسات انتفاعی و موسسات غیرانتفاعی تقسیم میشوند شرکتها وموسساتی که در بالا نام آنان ذکر گردید همگی در قانون تجارت ذکر شده و ثبت آنان براساس قانون می باشد,
 برای ثبت هر کدام از این شرکتها شرایط  و مدارک خاصی لازم می باشد که مختصر به آن اشاره میکنیم

مدارک ثبت شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود دراهواز:

کپی برابراصل مدارک شناسایی شامل کارت ملی وشناسنامه
گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای تمامی افراد
گواهی واریز 35 درصد سرمایه اولیه برای شرکتهای سهامی خاص
برای ثبت شرکتهای با عنوان مهندسی مدرک تحصیلی مهندسی الزامی است
 ثبت شرکتهای  که موضوع آنان تخصصی  می باشند مدارک تحصیلی مرتبط الزامیست.

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص در اهواز:

تعداد متقاضیان ثبت شرکتهای سهامی خاص حداقل 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس  می باشد,  سرمایه ثبت  این نوع شرکتها حداقل یک میلیون ریال  می باشد و نحوه تقسیم آن دربین سهامدار به صورت سهام می باشد تعداد وارزش سهام مشخص می گردد این سهام می تواند به صورت بانام و یا بی نام باشد ,  موسسین در زمان تاسیس شرکت بایستی حداقل35 درصد سرمایه را در حسابی به نام شرکت درشرف تاسیس واریز نمایند که پس از درج آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی می توانند آن را برداشت نمایند، ثبت نام شرکت سهامی خاص با ثبت الکترونیکی در سامانه اداره ثبت شرکتها انجام می گردد, لذا کارشناسان ثبت شرکت هما  می توانند ثبت نام شما را کمتراز2 ساعت در سامانه مذکور ثبت نمایند.
هیئت مدیره و بازرسین توسط سهامداران انتخاب می گرددند که این انتخاب درمجمع عادی بطور فوق العاده صورت می پذیرد, مدت تصدی اعضای هیئت مدیره در شرکتهای سهامی خاص حداکثر 2 سال می باشد ومدت تصدی بازرسین نیزحداکثر یک سال می باشد. که میبایستی پس از پایان آن با برگذاری مجمع عادی بطور فوق العاده نسبت به تمدید و یا تغییر آنها اقدام گردد, البته سهامداران می توانند مدیرعامل شرکت را خارج از سهامدارن انتخاب نمایند.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اهواز:

 راحت ترین و ساده ترین نوع شرکت از بین 7 نوع دیگر ثبت شرکت با مسئولیت محدود می باشد . این نوع ثبت شرکت با حداقل 2 نفر شریک قابل ثبت می باشند  ونیازی به انتخاب بازرسین ندارد ومدت تصدی هیات مدیره می تواند بصورت نامحدود باشد و تغییرات این نوع شرکت نسبت به شرکتهای سهامی راحتر و با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت , برای ثبت شرکت بامسئولیت محدود نیاز به واریز سرمایه نمی باشد و همین که مدیر عامل اقرار به دریافت سرمایه نماید کافی است,  اعضاء هیئت مدیره از بین شرکاء انتخاب می شوند البته شرکاء می توانند هر تعداد از اعضاء هیت مدیره و یا مدیرعامل را از افرادی خارج از شرکاء انتخاب نمایند.
کارشناسان و مشاوران ثبت شرکت هما آماده ارائه مشاوره وانجام ثبت نام سامانه ای به صورت تلفنی وحضوری به شما متقاضیان محترم اهوازی می باشند