کلیدستان

نسخه‌ی کامل: مفهوم های عمیق در طراحی وب سایت
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
مفهوم های عمیق در طراحی وب سایت


مفهوم های عمیق در طراحی وب سایت : روال برنامه ریزی و تمام عملیات مورد نیاز برای ساخت یک سایت در فضای مجازی اینترنت طراحی سایت می باشد . این طراحی با ساختار کلی و جزئی روی تمام متن ها ، تصاویر ، ویدئو ها ؛ فایل های صوتی و … که توسط طراح وب سایت اعمال می شود در فرمت بندی خاصی بر روی صفحه مرورگر قابل رویت می باشد .


بخش های مهم در طراحی وب سایت


۵ بخش اصلی در طراحی وب وجود دارد :
۱٫ دید بصری
۲٫ محتوا
۳٫ هدف
۴٫ جابجایی اطلاعات
۵٫ فناوری


هدف وجود یک وب سایت اغلب از جهت اقتصادی می باشد و از مهم ترین عناصر در طراحی می باشد . در این راستا زبان های مختلف و راهکارهای گوناگون می تواننند طراح وب را در جهت ساخت یک سایت با سرعت بالا و قابل اطمینان کمک کنند .
زبان های مختلفی برای ساخت وب سایت موجود می باشد که بنابر نیاز کاربر و همچنین نشانه های مورد استفاده ، طراح به زبان مناسب مراجعه و کار خود را شروع می کند . زبان های برنامی نویسی شامل : HTML ، CSS ، JAVA ، PHD ، SP.NET ، پرل و … می باشد .
با استفاده از HTML ها طراح مشخص می کند که مرورگر محتوای سایت را چگونه نمایش دهد . HTML زبان نشانه گذاری پایه برای ارائه اطلاعات به مرورگر می باشد . قسمت ظاهری و تصویری وب به وسیله CSS انجام می شود .
همچنین طراح وب می بایست برای طراحی یک سایت سایز های مختلف مانیتور و تنظیمات گوناگون مرورگرها را در نظر داشته باشد و ساختار سایت را به گونه ای طراحی کند که همه افراد بتوانند با هر وسیله ای به آن دسترسی پیدا کنند . برای افزایش جذابیت و قابلیت تعامل سایت نیز می توان از زبان های مدیریت پایگاه داده استفاده کرد که شامل زبان های : PHP ، ASP ، ColdFusion ، Flash می باشد .


طراحی وب سایت کاری مشکل و پیچیده می باشد و نیاز به یک تیم طراحی از انواع متخصصان نیاز دارد تا تمام ریزه کاری ها و نکات یک سایت خوب را در آن رعایت کنند و به بهترین شکل سایت مورد نظر ساخته و در اختیار کاربران قرار دهند . وب سایت ها امروزه به صورت دو طرفه سرویس دهنده و سرویس گیرنده ایجاد می شوند .
سمت سرویس دهنده ( server side ) آن سخت افزار و نرم افزار های وب و عناصر برنامه نویسی را شامل می شود که می تواند بک برنامه پیچیده مانند جاوا و یا یک برنامه ساده مانند CGI باشد .
سمت سرویس گیرنده ( Client Side ) آن مرورگر وب است در واقع نرم افزاری است که برای نمایش اطلاعات سرور به کاربران می باشد مانند Gooogle Chrome .
وب سایت های مختلفی برای کارایی های گوناگون وجود دارد و می توان ساخت و در اختیار کاربر قرار داد به طوری که کاملا نشان دهنده ی محتوا و کاربرد آن باشد . 

نمونه هایی از سایت ها را مثال می زنیم :


سایت های آموزشی
سایت های اطلاعاتی
سایت های تجاری
سایت های خدماتی
سایت های سرگرمی
سایت های اجتماعی
و…