آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)
دسته بندی ( ۴۸۲ آموزش )
نمایش دسته بندی ها (۴۸۲ آموزش)
مباحث اولیه، در برنامه نویسی اندروید
مباحث اولیه، در برنامه نویسی اندروید 28
کار با Activity ها ، در برنامه نویسی اندروید
کار با Activity ها ، در برنامه نویسی اندروید 21
طراحی فایل های xml متناظر با Activity ها و ... (لایه گرافیکی Activity ها و ...)، در برنامه نویسی اندروید
طراحی فایل های xml متناظر با Activity ها و ... (لایه گرافیکی Activity ها و ...)، در برنامه نویسی اندروید 11
کار با برنامه Eclipse (یا همان ADT Bundle)، در برنامه نویسی اندروید
کار با برنامه Eclipse (یا همان ADT Bundle)، در برنامه نویسی اندروید 11
خطاهای رایج در برنامه Eclipse و در برنامه نویسی اندروید
خطاهای رایج در برنامه Eclipse و در برنامه نویسی اندروید 10
کار با برنامه Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید
کار با برنامه Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید 9
خطاهای رایج در برنامه Android Studio و در برنامه نویسی اندروید
خطاهای رایج در برنامه Android Studio و در برنامه نویسی اندروید 3
تبدیل متغیرها و سایر تبدیل ها، در برنامه نویسی اندروید
تبدیل متغیرها و سایر تبدیل ها، در برنامه نویسی اندروید 9
نمایش عکس و کار با ImageView ، در برنامه نویسی اندروید
نمایش عکس و کار با ImageView ، در برنامه نویسی اندروید 23
نمایش متن و کار با رشته ها (strings) و TextView ، در برنامه نویسی اندروید
نمایش متن و کار با رشته ها (strings) و TextView ، در برنامه نویسی اندروید 38
ساخت دکمه (Button) ، در برنامه نویسی اندروید
ساخت دکمه (Button) ، در برنامه نویسی اندروید 7
ساخت لیست (فهرست) با ListView ، در برنامه نویسی اندروید
ساخت لیست (فهرست) با ListView ، در برنامه نویسی اندروید 12
ساخت EditText، در برنامه نویسی اندروید
ساخت EditText، در برنامه نویسی اندروید 6
مجموعه ویدئوهای آموزش طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید
مجموعه ویدئوهای آموزش طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید 13
طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید
طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید 3
پخش موسیقی، در برنامه نویسی اندروید
پخش موسیقی، در برنامه نویسی اندروید 5
نمایش انیمیشن، در برنامه نویسی اندروید
نمایش انیمیشن، در برنامه نویسی اندروید 3
تغییر ویژگی های کلی برنامه اندروید
تغییر ویژگی های کلی برنامه اندروید 3
ذخیره اطلاعات با SharedPreferences ، در برنامه نویسی اندروید
ذخیره اطلاعات با SharedPreferences ، در برنامه نویسی اندروید 2
پایگاه داده (SQLite Database)، در برنامه نویسی اندروید
پایگاه داده (SQLite Database)، در برنامه نویسی اندروید 10
تبادل اطلاعات بین برنامه اندروید و سرور اینترنتی (اینترنت)، در برنامه نویسی اندروید
تبادل اطلاعات بین برنامه اندروید و سرور اینترنتی (اینترنت)، در برنامه نویسی اندروید 21
نمایش یک صفحه اینترنتی یا کدهای HTML (کار با WebView) و ساخت لینک، در برنامه نویسی اندروید
نمایش یک صفحه اینترنتی یا کدهای HTML (کار با WebView) و ساخت لینک، در برنامه نویسی اندروید 8
حلقه ها (for و while و ...)، در برنامه نویسی اندروید
حلقه ها (for و while و ...)، در برنامه نویسی اندروید 2
نمایش پیام به کاربر (Dialog و AlertDialog و Toast و Notification و ...)، در برنامه نویسی اندروید
نمایش پیام به کاربر (Dialog و AlertDialog و Toast و Notification و ...)، در برنامه نویسی اندروید 11
ویژگی های صفحه نمایش و چرخش آن، در برنامه نویسی اندروید
ویژگی های صفحه نمایش و چرخش آن، در برنامه نویسی اندروید 10
به دست آوردن ویژگی های کلی برنامه اندروید، در برنامه نویسی اندروید
به دست آوردن ویژگی های کلی برنامه اندروید، در برنامه نویسی اندروید 4
به دست آوردن ویژگی های گوشی کاربر، در برنامه نویسی اندروید
به دست آوردن ویژگی های گوشی کاربر، در برنامه نویسی اندروید 5
بازی سازی، در برنامه نویسی اندروید
بازی سازی، در برنامه نویسی اندروید 1
به اشتراک گذاری (share)، در برنامه نویسی اندروید
به اشتراک گذاری (share)، در برنامه نویسی اندروید 5
کار با فایل ها و فولدرها در حافظه خارجی (External Storage)، در برنامه نویسی اندروید
کار با فایل ها و فولدرها در حافظه خارجی (External Storage)، در برنامه نویسی اندروید 15
کار با پوشه های raw و assets ، در برنامه نویسی اندروید
کار با پوشه های raw و assets ، در برنامه نویسی اندروید 2
عملیات های ریاضی، در برنامه نویسی اندروید
عملیات های ریاضی، در برنامه نویسی اندروید 13
کار با دوربین (Camera)، در برنامه نویسی اندروید
کار با دوربین (Camera)، در برنامه نویسی اندروید 3
کار با action bar ، در برنامه نویسی اندروید
کار با action bar ، در برنامه نویسی اندروید 4
کار با کلاس ها (class) ، در برنامه نویسی اندروید
کار با کلاس ها (class) ، در برنامه نویسی اندروید 4
کار با package ها ، در برنامه نویسی اندروید
کار با package ها ، در برنامه نویسی اندروید 2
نرم افزارهای شبیه ساز برای اجرای برنامه های اندروید بر روی سیستم عامل کامپیوتر (مثل ویندوز)
نرم افزارهای شبیه ساز برای اجرای برنامه های اندروید بر روی سیستم عامل کامپیوتر (مثل ویندوز) 2
امنیت، در برنامه نویسی اندروید
امنیت، در برنامه نویسی اندروید 1
Thread ها، در برنامه نویسی اندروید
Thread ها، در برنامه نویسی اندروید 3
سرویس ها (Service)، در برنامه نویسی اندروید
سرویس ها (Service)، در برنامه نویسی اندروید 9
BroadcastReceiver ، در برنامه نویسی اندروید
BroadcastReceiver ، در برنامه نویسی اندروید 0
تاریخ و زمان و تمامی موارد مرتبط با زمان (عملیات های زمان بندی شده و ...)، در برنامه نویسی اندروید
تاریخ و زمان و تمامی موارد مرتبط با زمان (عملیات های زمان بندی شده و ...)، در برنامه نویسی اندروید 11
AsyncTask ، در برنامه نویسی اندروید
AsyncTask ، در برنامه نویسی اندروید 2
آرایه ها (Arrays)، در برنامه نویسی اندروید
آرایه ها (Arrays)، در برنامه نویسی اندروید 3
لیست آرایه ای (ArrayList)، در برنامه نویسی اندروید
لیست آرایه ای (ArrayList)، در برنامه نویسی اندروید 6
رنگ ها (Colors)، در برنامه نویسی اندروید
رنگ ها (Colors)، در برنامه نویسی اندروید 3
Fragment ها و Tab بندی، در برنامه نویسی اندروید
Fragment ها و Tab بندی، در برنامه نویسی اندروید 8
معرفی کتابخانه ها (Libraries)، در برنامه نویسی اندروید
معرفی کتابخانه ها (Libraries)، در برنامه نویسی اندروید 1
ساخت ProgressDialog یا ProgressBar برای نمایش میزان پیشرفت اجرای یک سری عملیات، در برنامه نویسی اندروید
ساخت ProgressDialog یا ProgressBar برای نمایش میزان پیشرفت اجرای یک سری عملیات، در برنامه نویسی اندروید 3
نسخه اندروید (Android version) و API level (نسخه API) ، در برنامه نویسی اندروید
نسخه اندروید (Android version) و API level (نسخه API) ، در برنامه نویسی اندروید 1
لرزاندن گوشی (vibrate)، در برنامه نویسی اندروید
لرزاندن گوشی (vibrate)، در برنامه نویسی اندروید 2
پرداخت درون برنامه ای، در برنامه نویسی اندروید
پرداخت درون برنامه ای، در برنامه نویسی اندروید 1
 پروژه های اندروید Open Source کاربران کلیدستان
پروژه های اندروید Open Source کاربران کلیدستان 2
ساخت امکانات جانبی (جستجو، لیست علاقه مندی، لوگو، منو و ...) برای برنامه اندروید
ساخت امکانات جانبی (جستجو، لیست علاقه مندی، لوگو، منو و ...) برای برنامه اندروید 5
مباحث عمومی، در برنامه نویسی اندروید
مباحث عمومی، در برنامه نویسی اندروید 35

نحوه وارد (import) کردن پروژه های اندروید شامل یک یا چند کتابخانه (library) به درون برنامه eclipse و تصحیح مسیرها برای رفع خطاهای ناشی از انتقال پروژه اندروید به کامپیوتر جدید

شاید تابحال برایتان پیش آمده است که یک پروژه اندروید شامل یک یا چندین کتابخانه را به درون برنامه eclipse ، وارد (import) کرده اید و چندین پروژه (در واقع، چندین package) در پنجره Package Explorer برنامه eclipse نمایش داده شده است، اما در کنار پروژه اندروید اصلی، علامت خطا نمایش داده شده است. در اینگونه موارد، معمولا برنامه نویس نمی داند که کدامیک، پروژه اصلی اندروید است و کدامیک کتابخانه (library) و همچنین نمی داند که چگونه باید خطاهای پروژه را برطرف کند. در این مبحث قصد داریم که با شرح چگونگی روند وارد (import) کردن یک پروژه اندروید شامل یک کتابخانه به درون برنامه eclipse ، این موارد را برایتان شرح بدهیم.

فرض کنید که بخواهیم پروژه قرار داده شده در مبحث زیر را به درون برنامه eclipse وارد کنیم :


کلید شماره 846

خوب فرض می کنم که ما فایل های پروژه اندروید مورد نظر را دانلود کرده ایم و حالا قصد داریم که آن را به درون برنامه eclipse وارد (import) کنیم. برای این منظور، در برنامه eclipse ، در پنجره Package Explorer ، با موس، کلیک سمت راست نموده و گزینه Import را انتخاب می کنیم :

نحوه وارد (import) کردن پروژه های اندروید شامل یک یا چند کتابخانه (library) به درون برنامه eclipse و تصحیح مسیرها برای رفع خطاهای ناشی از انتقال پروژه اندروید به کامپیوتر جدید

پنجره ای به شکل زیر نمایش داده می شود :

نحوه وارد (import) کردن پروژه های اندروید شامل یک یا چند کتابخانه (library) به درون برنامه eclipse و تصحیح مسیرها برای رفع خطاهای ناشی از انتقال پروژه اندروید به کامپیوتر جدید

از پوشه Android ، زیرشاخه Existing Android Code Into Workspace را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه Next کلیک می کنیم تا پنجره زیر نمایش داده شود :

نحوه وارد (import) کردن پروژه های اندروید شامل یک یا چند کتابخانه (library) به درون برنامه eclipse و تصحیح مسیرها برای رفع خطاهای ناشی از انتقال پروژه اندروید به کامپیوتر جدید

بر روی دکمه Browse کلیک می کنیم تا پنجره زیر نمایش داده شود :

نحوه وارد (import) کردن پروژه های اندروید شامل یک یا چند کتابخانه (library) به درون برنامه eclipse و تصحیح مسیرها برای رفع خطاهای ناشی از انتقال پروژه اندروید به کامپیوتر جدید

در این پنجره، باید فولدر اصلی حاوی تمام فایل های پروژه را انتخاب کنیم (همان فولدر حاوی تمامی فایل های دانلود شده) و سپس بر روی دکمه OK کلیک کنیم.

پس از انتخاب فولدر اصلی، چون یک پروژه اندروید و یک کتابخانه (library) داریم، دو پروژه (دو package) شناسایی می شود :

نحوه وارد (import) کردن پروژه های اندروید شامل یک یا چند کتابخانه (library) به درون برنامه eclipse و تصحیح مسیرها برای رفع خطاهای ناشی از انتقال پروژه اندروید به کامپیوتر جدید

بر روی دکمه Finish کلیک می کنیم تا هر دو به درون برنامه eclipse وارد شوند و در پنجره Package Explorer نمایش داده شوند :

نحوه وارد (import) کردن پروژه های اندروید شامل یک یا چند کتابخانه (library) به درون برنامه eclipse و تصحیح مسیرها برای رفع خطاهای ناشی از انتقال پروژه اندروید به کامپیوتر جدید

همان طور که مشاهده می کنید، کنار دومین پروژه (دومین package)، بک علامت خطای قرمز رنگ نمایش داده شده است. قبل از پرداختن به این موضوع، شاید این سوال برایتان پیش آمده است که اصلا از کجا بفهمیم که کدامیک به عنوان کتابخانه (library) به کار رفته است. برای این منظور، من بر روی پروژه (package) با نام ABS ، با موس، کلیک سمت راست کرده و گزینه Properties را انتخاب می کنم :

نحوه وارد (import) کردن پروژه های اندروید شامل یک یا چند کتابخانه (library) به درون برنامه eclipse و تصحیح مسیرها برای رفع خطاهای ناشی از انتقال پروژه اندروید به کامپیوتر جدید

سپس در پنجره ای که باز می شود، از منوی سمت چپ، گزینه Android را انتخاب می کنیم :

نحوه وارد (import) کردن پروژه های اندروید شامل یک یا چند کتابخانه (library) به درون برنامه eclipse و تصحیح مسیرها برای رفع خطاهای ناشی از انتقال پروژه اندروید به کامپیوتر جدید

همان طور که می بینید، در بخشی با عنوان Library ، یک گزینه با عنوان Is Library وجود دارد، چون این گزینه، تیک خورده است بنابراین متوجه می شویم که یک کتابخانه (library) می باشد (نه پروژه اصلی).

خوب حالا به سراغ پروژه با نام SideMenuTutorial می رویم (که همان پروژه اندروید اصلی می باشد که از کتابخانه ABS استفاده کرده است) تا خطای مربوط به آن را برطرف کنیم :

نحوه وارد (import) کردن پروژه های اندروید شامل یک یا چند کتابخانه (library) به درون برنامه eclipse و تصحیح مسیرها برای رفع خطاهای ناشی از انتقال پروژه اندروید به کامپیوتر جدید

در این موارد، به متن خطاها یا فایل هایی که در کنارشان علامت خطا وجود دارد، اصلا توجهی نداشته باشید، زیرا قبل از هر چیز باید مسیر کتابخانه (library) را تصحیح کنیم و خواندن متن آن خطاها، ممکن است شما را گیج کند. خوب ابتدا بر روی نام پروژه SideMenuTutorial ، با موس، کلیک سمت راست کرده و سپس گزینه Properties را انتخاب می کنیم :

نحوه وارد (import) کردن پروژه های اندروید شامل یک یا چند کتابخانه (library) به درون برنامه eclipse و تصحیح مسیرها برای رفع خطاهای ناشی از انتقال پروژه اندروید به کامپیوتر جدید

سپس در پنجره ای که باز می شود، از منوی سمت چپ، گزینه Android را انتخاب می کنیم :

نحوه وارد (import) کردن پروژه های اندروید شامل یک یا چند کتابخانه (library) به درون برنامه eclipse و تصحیح مسیرها برای رفع خطاهای ناشی از انتقال پروژه اندروید به کامپیوتر جدید

همان طور که مشاهده می کنید، یک مورد مربوط به کتابخانه ABS وجود دارد ولی یک علامت ضربدر قرمز رنگ در کنار آن نمایش داده شده است که نشان دهنده این است که برنامه eclipse ، نتوانسته مسیر آن کتابخانه را شناسایی کند.

اکنون برای تصحیح مسیر کتابخانه ABS ، بر روی آن کلیک کرده و بر روی دکمه Remove کلیک می کنیم تا فعلا مورد فعلی حذف شود. پس از حذف آن مورد، بر روی گزینه Add کلیک می کنیم تا پنجره زیر نمایش داده شود :

نحوه وارد (import) کردن پروژه های اندروید شامل یک یا چند کتابخانه (library) به درون برنامه eclipse و تصحیح مسیرها برای رفع خطاهای ناشی از انتقال پروژه اندروید به کامپیوتر جدید

در این پنجره، ABS را انتخاب کرده و بر روی دکمه OK کلیک می کنیم. اکنون مسیر کتابخانه ABS به درستی شناسایی می شود (کنار آن یک علامت سبز رنگ نمایش داده شده است) :

نحوه وارد (import) کردن پروژه های اندروید شامل یک یا چند کتابخانه (library) به درون برنامه eclipse و تصحیح مسیرها برای رفع خطاهای ناشی از انتقال پروژه اندروید به کامپیوتر جدید

بر روی گزینه OK کلیک می کنیم. اکنون دیگر هیچ خطایی برای پروژه SideMenuTutorial نمایش داده نشده است (حتما تا حدود یک دقیقه صبر کنید، علامت های قرمز رنگ خطا حذف خواهد شد) :

نحوه وارد (import) کردن پروژه های اندروید شامل یک یا چند کتابخانه (library) به درون برنامه eclipse و تصحیح مسیرها برای رفع خطاهای ناشی از انتقال پروژه اندروید به کامپیوتر جدید

خوب حالا دیگر مشکلی وجود ندارد و می توانید از پروژه اندروید، فایل apk بسازید، دقت داشته باشید که برای ساخت فایل apk ، باید بر روی پروژه SideMenuTutorial ، با موس کلیک سمت راست کرده و گزینه Export را انتخاب کرده و سایر مراحل را طی کنیم (این را گفتم که به اشتباه، بر روی کتابخانه ABS ، برای ساخت فایل apk ، کلیک نکنید).

نویسنده علیرضا گلمکانی
شماره کلید 847
گزینه ها
به اشتراک گذاری (Share) در شبکه های اجتماعی
نظرات 2 2 0
saeed.g
۱۳۹۵/۰۶/۰۲
۱۲:۲۱

با سلام من کتابخانه ام رو به پروژم اضافه کردم ولی اول اینکه برای پروژم is library تیک میخوره و من تیکشو بر میدارم و در آخر زیر صفحه maiin این خطا رو میده
the fallowing classes could not be foand
diagramview(fix build path,edit xml)

hiwa
۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۱۳:۱۳

سلام داداش 

من اگه رو add کلیک میکنم فقط یه صفحه خالی نشون میده (abs توش نیست) که مال شما توش هست..!!

تروخدا کمک کنید لطفا جوابمو بدیید 

ارسال نظر جدید (بدون نیاز به عضو بودن در وب سایت)

جستجو در کلیدستان، توسط گوگل

جستجو در عنوان کلیدها

دسترسی سریع

کلید
×

شماره کلید


دسته بندی
×

شماره دسته کلید


جستجو
×

جستجو


کلمات کلیدی

راهنمای کلمات کلیدی (کلاس ها، توابع، عناصر و ...) در برنامه نویسی اندروید، بر اساس حرف اول کلمه کلیدی :

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

developer.android.com