آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)
دسته بندی ( ۴۸۲ آموزش )
نمایش دسته بندی ها (۴۸۲ آموزش)
مباحث اولیه، در برنامه نویسی اندروید
مباحث اولیه، در برنامه نویسی اندروید 28
کار با Activity ها ، در برنامه نویسی اندروید
کار با Activity ها ، در برنامه نویسی اندروید 21
طراحی فایل های xml متناظر با Activity ها و ... (لایه گرافیکی Activity ها و ...)، در برنامه نویسی اندروید
طراحی فایل های xml متناظر با Activity ها و ... (لایه گرافیکی Activity ها و ...)، در برنامه نویسی اندروید 11
کار با برنامه Eclipse (یا همان ADT Bundle)، در برنامه نویسی اندروید
کار با برنامه Eclipse (یا همان ADT Bundle)، در برنامه نویسی اندروید 11
خطاهای رایج در برنامه Eclipse و در برنامه نویسی اندروید
خطاهای رایج در برنامه Eclipse و در برنامه نویسی اندروید 10
کار با برنامه Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید
کار با برنامه Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید 9
خطاهای رایج در برنامه Android Studio و در برنامه نویسی اندروید
خطاهای رایج در برنامه Android Studio و در برنامه نویسی اندروید 3
تبدیل متغیرها و سایر تبدیل ها، در برنامه نویسی اندروید
تبدیل متغیرها و سایر تبدیل ها، در برنامه نویسی اندروید 9
نمایش عکس و کار با ImageView ، در برنامه نویسی اندروید
نمایش عکس و کار با ImageView ، در برنامه نویسی اندروید 23
نمایش متن و کار با رشته ها (strings) و TextView ، در برنامه نویسی اندروید
نمایش متن و کار با رشته ها (strings) و TextView ، در برنامه نویسی اندروید 38
ساخت دکمه (Button) ، در برنامه نویسی اندروید
ساخت دکمه (Button) ، در برنامه نویسی اندروید 7
ساخت لیست (فهرست) با ListView ، در برنامه نویسی اندروید
ساخت لیست (فهرست) با ListView ، در برنامه نویسی اندروید 12
ساخت EditText، در برنامه نویسی اندروید
ساخت EditText، در برنامه نویسی اندروید 6
مجموعه ویدئوهای آموزش طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید
مجموعه ویدئوهای آموزش طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید 13
طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید
طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید 3
پخش موسیقی، در برنامه نویسی اندروید
پخش موسیقی، در برنامه نویسی اندروید 5
نمایش انیمیشن، در برنامه نویسی اندروید
نمایش انیمیشن، در برنامه نویسی اندروید 3
تغییر ویژگی های کلی برنامه اندروید
تغییر ویژگی های کلی برنامه اندروید 3
ذخیره اطلاعات با SharedPreferences ، در برنامه نویسی اندروید
ذخیره اطلاعات با SharedPreferences ، در برنامه نویسی اندروید 2
پایگاه داده (SQLite Database)، در برنامه نویسی اندروید
پایگاه داده (SQLite Database)، در برنامه نویسی اندروید 10
تبادل اطلاعات بین برنامه اندروید و سرور اینترنتی (اینترنت)، در برنامه نویسی اندروید
تبادل اطلاعات بین برنامه اندروید و سرور اینترنتی (اینترنت)، در برنامه نویسی اندروید 21
نمایش یک صفحه اینترنتی یا کدهای HTML (کار با WebView) و ساخت لینک، در برنامه نویسی اندروید
نمایش یک صفحه اینترنتی یا کدهای HTML (کار با WebView) و ساخت لینک، در برنامه نویسی اندروید 8
حلقه ها (for و while و ...)، در برنامه نویسی اندروید
حلقه ها (for و while و ...)، در برنامه نویسی اندروید 2
نمایش پیام به کاربر (Dialog و AlertDialog و Toast و Notification و ...)، در برنامه نویسی اندروید
نمایش پیام به کاربر (Dialog و AlertDialog و Toast و Notification و ...)، در برنامه نویسی اندروید 11
ویژگی های صفحه نمایش و چرخش آن، در برنامه نویسی اندروید
ویژگی های صفحه نمایش و چرخش آن، در برنامه نویسی اندروید 10
به دست آوردن ویژگی های کلی برنامه اندروید، در برنامه نویسی اندروید
به دست آوردن ویژگی های کلی برنامه اندروید، در برنامه نویسی اندروید 4
به دست آوردن ویژگی های گوشی کاربر، در برنامه نویسی اندروید
به دست آوردن ویژگی های گوشی کاربر، در برنامه نویسی اندروید 5
بازی سازی، در برنامه نویسی اندروید
بازی سازی، در برنامه نویسی اندروید 1
به اشتراک گذاری (share)، در برنامه نویسی اندروید
به اشتراک گذاری (share)، در برنامه نویسی اندروید 5
کار با فایل ها و فولدرها در حافظه خارجی (External Storage)، در برنامه نویسی اندروید
کار با فایل ها و فولدرها در حافظه خارجی (External Storage)، در برنامه نویسی اندروید 15
کار با پوشه های raw و assets ، در برنامه نویسی اندروید
کار با پوشه های raw و assets ، در برنامه نویسی اندروید 2
عملیات های ریاضی، در برنامه نویسی اندروید
عملیات های ریاضی، در برنامه نویسی اندروید 13
کار با دوربین (Camera)، در برنامه نویسی اندروید
کار با دوربین (Camera)، در برنامه نویسی اندروید 3
کار با action bar ، در برنامه نویسی اندروید
کار با action bar ، در برنامه نویسی اندروید 4
کار با کلاس ها (class) ، در برنامه نویسی اندروید
کار با کلاس ها (class) ، در برنامه نویسی اندروید 4
کار با package ها ، در برنامه نویسی اندروید
کار با package ها ، در برنامه نویسی اندروید 2
نرم افزارهای شبیه ساز برای اجرای برنامه های اندروید بر روی سیستم عامل کامپیوتر (مثل ویندوز)
نرم افزارهای شبیه ساز برای اجرای برنامه های اندروید بر روی سیستم عامل کامپیوتر (مثل ویندوز) 2
امنیت، در برنامه نویسی اندروید
امنیت، در برنامه نویسی اندروید 1
Thread ها، در برنامه نویسی اندروید
Thread ها، در برنامه نویسی اندروید 3
سرویس ها (Service)، در برنامه نویسی اندروید
سرویس ها (Service)، در برنامه نویسی اندروید 9
BroadcastReceiver ، در برنامه نویسی اندروید
BroadcastReceiver ، در برنامه نویسی اندروید 0
تاریخ و زمان و تمامی موارد مرتبط با زمان (عملیات های زمان بندی شده و ...)، در برنامه نویسی اندروید
تاریخ و زمان و تمامی موارد مرتبط با زمان (عملیات های زمان بندی شده و ...)، در برنامه نویسی اندروید 11
AsyncTask ، در برنامه نویسی اندروید
AsyncTask ، در برنامه نویسی اندروید 2
آرایه ها (Arrays)، در برنامه نویسی اندروید
آرایه ها (Arrays)، در برنامه نویسی اندروید 3
لیست آرایه ای (ArrayList)، در برنامه نویسی اندروید
لیست آرایه ای (ArrayList)، در برنامه نویسی اندروید 6
رنگ ها (Colors)، در برنامه نویسی اندروید
رنگ ها (Colors)، در برنامه نویسی اندروید 3
Fragment ها و Tab بندی، در برنامه نویسی اندروید
Fragment ها و Tab بندی، در برنامه نویسی اندروید 8
معرفی کتابخانه ها (Libraries)، در برنامه نویسی اندروید
معرفی کتابخانه ها (Libraries)، در برنامه نویسی اندروید 1
ساخت ProgressDialog یا ProgressBar برای نمایش میزان پیشرفت اجرای یک سری عملیات، در برنامه نویسی اندروید
ساخت ProgressDialog یا ProgressBar برای نمایش میزان پیشرفت اجرای یک سری عملیات، در برنامه نویسی اندروید 3
نسخه اندروید (Android version) و API level (نسخه API) ، در برنامه نویسی اندروید
نسخه اندروید (Android version) و API level (نسخه API) ، در برنامه نویسی اندروید 1
لرزاندن گوشی (vibrate)، در برنامه نویسی اندروید
لرزاندن گوشی (vibrate)، در برنامه نویسی اندروید 2
پرداخت درون برنامه ای، در برنامه نویسی اندروید
پرداخت درون برنامه ای، در برنامه نویسی اندروید 1
 پروژه های اندروید Open Source کاربران کلیدستان
پروژه های اندروید Open Source کاربران کلیدستان 2
ساخت امکانات جانبی (جستجو، لیست علاقه مندی، لوگو، منو و ...) برای برنامه اندروید
ساخت امکانات جانبی (جستجو، لیست علاقه مندی، لوگو، منو و ...) برای برنامه اندروید 5
مباحث عمومی، در برنامه نویسی اندروید
مباحث عمومی، در برنامه نویسی اندروید 35

نمایش یک متن، در یک TextView ، در برنامه نویسی اندروید

برای نمایش یک متن ، در یک TextView ، به دو روش می توان عمل کرد که آنها را در ادامه شرح می دهیم.

روش اول : تعیین متن مورد نظر برای نمایش در TextView ، در فایل xml

برای تعیین متن مورد نظر برای نمایش در TextView ، باید درون فایل xml ای که در آن، TextView تعریف شده است، کد زیر را به کدهای تعریف TextView اضافه کنیم :


android:text="متن مورد نظر شما"

در این روش، می توانیم متن فارسی مورد نظرمان را به طور مستقیم، درون فایل xml بنویسیم.

معمولا توصیه می شود که متن های مورد نظرمان را به صورت رشته (string) در فایل strings.xml تعریف کنیم و سپس آن را به صورت یک رشته (string) از فایل strings.xml فراخوانی کنیم. مثلا فرض کنید که متن را به صورت یک رشته (string) و با نام myString ، در فایل strings.xml تعریف کرده ایم، اکنون برای اینکه در فایل xml و در میان کدهای مربوط به تعریف عنصر TextView ، به متن مورد نظر، ارجاع بدهیم، کدهای زیر را می نویسیم :


android:text="@string/myString"

روش دوم : تعیین متن مورد نظر برای نمایش در TextView ، با کدنویسی درون فایل java

اگر بخواهیم که متن مورد نظرمان برای نمایش در TextView را با کدهای java تعیین کنیم، باید در فایل java (یعنی در میان کدهای Activity مورد نظر)، کدهای زیر را بنویسیم :


TextView tv = (TextView) findViewById(R.id.textView1);
tv.setText("My Text");

در کد بالا، id مربوط به TextView را برابر textView1 در نظر گرفته ایم.

دقت داشته باشید که درون فایل java ، می توانیم متن فارسی بنویسیم (فقط اگر در Eclipse کدنویسی می کنیم، برنامه Eclipse تذکر می دهد که فایل java به شکل مناسب برای متن فارسی Save شود)، اما در کل بهتر است که متن (چه فارسی چه انگلیسی) را به صورت یک رشته (String) در فایل strings.xml تعریف کرده و سپس مقدار آن را از آن فایل دریافت کنیم و با روش setText ، در TextView نمایش بدهیم (اینکه متن در خود فایل java نوشته شود و یا در strings.xml ، بیشتر به سلیقه خود برنامه نویسی بستگی دارد). مثلا فرض کنید که متن مورد نظرمان را در فایل strings.xml و با نام myString تعریف کرده ایم، اکنون برای نمایش آن در TextView ، کدهای زیر را می نویسیم :


TextView tv = (TextView) findViewById(R.id.textView1);

String stringName = "myString";
int resID = getResources().getIdentifier(stringName,"string",getPackageName());
String stringToShow = getResources().getString(resID);

tv.setText(stringToShow);

در کد بالا، ابتدا TextView تعریف شده در فایل xml را شناسایی کرده ایم (تگ TextView با id برابر textView1 در فایل xml نوشته شده) :


TextView tv = (TextView) findViewById(R.id.textView1);

فرض می کنیم که در فایل strings.xml ، متن (رشته) مورد نظرمان با نام myString تعریف شده است. بنابراین این نام را در یک متغیر از جنس رشته (String) ذخیره می کنیم (که در ادامه می خواهیم آن را به کار ببریم) :


String stringName = "myString";

با دو خط زیر از کدها، بر اساس نام متن (رشته) تعریف شده در فایل strings.xml ، مقدارش (متن مورد نظرمان) را دریافت کرده و در متغیری از جنس رشته (String) و با نام stringToShow ذخیره می کنیم :


int resID = getResources().getIdentifier(stringName,"string",getPackageName());
String stringToShow = getResources().getString(resID);

در آخر، متن (رشته) ذخیره شده در stringToShow را در TextView شناسایی شده نمایش می دهیم :


tv.setText(stringToShow);
نویسنده علیرضا گلمکانی
شماره کلید 335
گزینه ها
به اشتراک گذاری (Share) در شبکه های اجتماعی
نظرات 7 7 0
saye
۱۳۹۵/۰۶/۱۹
۱۳:۱۷

باسلام وخسته نباشید..گفتین

دقت داشته باشید که درون فایل java ، می توانیم متن فارسی بنویسیم (فقط اگر در Eclipse کدنویسی می کنیم، برنامه Eclipse تذکر می دهد که فایل java به شکل مناسب برای متن فارسی Save شود)، اما در کل بهتر است که متن (چه فارسی چه انگلیسی) را به صورت یک رشته (String) در فایل strings.xml تعریف کرده و سپس مقدار آن را از آن فایل دریافت کنیم و با روش setText ، در TextView نمایش بدهیم (اینکه متن در خود فایل java نوشته شود و یا در strings.xml ، بیشتر به سلیقه خود برنامه نویسی بستگی دارد). مثلا فرض کنید که متن مورد نظرمان را در فایل strings.xml و با نام myString تعریف کرده ایم، اکنون برای نمایش آن در TextView ، کدهای زیر را می نویسیم :

اگرمیشه خط به خط کدهاتونو توضیح بدین شرمنده تازه کارم ممنون میشم بیشتر شرحش بدین.

admin
۱۳۹۵/۰۶/۲۳
۲۲:۳۴

سلام.
متنی که ذکر کرده بودید، نیاز به تصحیح داشت که بنده آن را تصحیح کردم (آن را هم در متن کلید و هم در نظر شما، تغییر دادم). بنابراین ابتدا توصیه می کنم که دوباره متن را بخوانید.
همچنین کد مورد نظر را بنده در ادامه کلید (مبحث)، به صورت خط به خط توضیح دادم. بنابراین به همان بخش مربوط به کدها مراجعه کنید و بخش افزوده شده را بخوانید.

Flower

سایه
۱۳۹۵/۰۶/۳۱
۱۰:۱۹

سلام خسته نباشید باتشکرازتوضیحی ک دادین امامشکلم هنوزحل نشدم /مشکلم دقیقن دراین خطه:
با دو خط زیر از کدها، بر اساس نام متن (رشته) تعریف شده در فایل strings.xml ، مقدارش (متن مورد نظرمان) را دریافت کرده و در متغیری از جنس رشته (String) و با نام stringToShow ذخیره می کنیم :

int resID = getResources().getIdentifier(stringName,"string",getPackageName());
String stringToShow = getResources().getString(resID)
خطی ک قرمز کردم نباید my string باشه؟
دراین صورت ای دی/ مای استرینگو/ میگیره؟اگراینطوه میشه چن ای دی داد تابه صورت رندوم ازبینشون انتخاب کرد؟
خیلی ممنون .بازم شرمنده/

admin
۱۳۹۵/۰۷/۰۵
۰۹:۴۵

سلام.
بخش قرمز رنگ نباید تغییر داده شود. عبارت myString را در متغیر stringName ذخیره کرده ایم که درون همان پرانتز ذکر شده است (پرانتز روش getIdentifier). بنابراین رشته با نام myString از فایل strings.xml فراخوانی می شود.
دقت شود که رشته مورد نظر در فایل strings.xml باید با کدی مشابه کد زیر تعریف شده باشد (کل کدهای فایل strings.xml را ذکر کرده ایم و فرض کرده ایم که فعلا یک رشته در آن تعریف شده است) :

کد پی‌اچ‌پی:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<resources>

    <string name="myString">kelidestan.com</string>

</resources> 

-----------------------------------------------------------

برای حالتی که گفتید از بین چند رشته (String)، یکی به تصادف انتخاب شود، می توانید چند رشته با نام های مشابه، اما متفاوت در پسوند عددی، تعریف کنید (در فایل strings.xml) :

کد پی‌اچ‌پی:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<resources>

    <string name="myString_1">kelidestan.com Text 1</string>
    <string name="myString_2">kelidestan.com Text 2</string>
    <string name="myString_3">kelidestan.com Text 3</string>
    <string name="myString_4">kelidestan.com Text 4</string>
    <string name="myString_5">kelidestan.com Text 5</string>

</resources> 


سپس عددی را به صورت تصادفی تولید می کنید (کلید شماره 3033) و بر اساس آن، نام رشته را می سازید (تبدیل عدد به رشته و بعد اتصال به بخش اولیه نام ها که در همه مشترک است). بنابراین نام رشته را به صورت تصادفی به دست آورده ایم و عملیات فراخوانی آن مشابه کدهای ذکر شده است.

Flower

سایه
۱۳۹۵/۰۷/۰۵
۲۱:۰۰

Yes خیلی تشکر .مطالبی که گفتین خیلی خوب بود،جواب سوالمو متوجه شدم .

mohsen
۱۳۹۵/۱۰/۱۵
۲۰:۲۷

ضمن عرض سلام و خسته نباشید به شما می خواستم خواهش کنم نحوه خواندن یک فایل متنی .txt از روی حافظه اکسترنال و نمایش آن در یک TextView را آموزش دهید.
با تشکر

مرتضی
۱۳۹۷/۱۲/۱۳
۱۹:۲۰

اره دقیقا من هم از دوستان خواهش میکنم نحوه ست کردن فایل .text  رو اموزشش رو بزارن
مثلا mytext.txt از پوشه raw

ارسال نظر جدید (بدون نیاز به عضو بودن در وب سایت)

جستجو در کلیدستان، توسط گوگل

جستجو در عنوان کلیدها

دسترسی سریع

کلید
×

شماره کلید


دسته بندی
×

شماره دسته کلید


جستجو
×

جستجو


کلمات کلیدی

راهنمای کلمات کلیدی (کلاس ها، توابع، عناصر و ...) در برنامه نویسی اندروید، بر اساس حرف اول کلمه کلیدی :

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

developer.android.com