آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)
دسته بندی ( ۴۸۲ آموزش )
نمایش دسته بندی ها (۴۸۲ آموزش)
مباحث اولیه، در برنامه نویسی اندروید
مباحث اولیه، در برنامه نویسی اندروید 28
کار با Activity ها ، در برنامه نویسی اندروید
کار با Activity ها ، در برنامه نویسی اندروید 21
طراحی فایل های xml متناظر با Activity ها و ... (لایه گرافیکی Activity ها و ...)، در برنامه نویسی اندروید
طراحی فایل های xml متناظر با Activity ها و ... (لایه گرافیکی Activity ها و ...)، در برنامه نویسی اندروید 11
کار با برنامه Eclipse (یا همان ADT Bundle)، در برنامه نویسی اندروید
کار با برنامه Eclipse (یا همان ADT Bundle)، در برنامه نویسی اندروید 11
خطاهای رایج در برنامه Eclipse و در برنامه نویسی اندروید
خطاهای رایج در برنامه Eclipse و در برنامه نویسی اندروید 10
کار با برنامه Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید
کار با برنامه Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید 9
خطاهای رایج در برنامه Android Studio و در برنامه نویسی اندروید
خطاهای رایج در برنامه Android Studio و در برنامه نویسی اندروید 3
تبدیل متغیرها و سایر تبدیل ها، در برنامه نویسی اندروید
تبدیل متغیرها و سایر تبدیل ها، در برنامه نویسی اندروید 9
نمایش عکس و کار با ImageView ، در برنامه نویسی اندروید
نمایش عکس و کار با ImageView ، در برنامه نویسی اندروید 23
نمایش متن و کار با رشته ها (strings) و TextView ، در برنامه نویسی اندروید
نمایش متن و کار با رشته ها (strings) و TextView ، در برنامه نویسی اندروید 38
ساخت دکمه (Button) ، در برنامه نویسی اندروید
ساخت دکمه (Button) ، در برنامه نویسی اندروید 7
ساخت لیست (فهرست) با ListView ، در برنامه نویسی اندروید
ساخت لیست (فهرست) با ListView ، در برنامه نویسی اندروید 12
ساخت EditText، در برنامه نویسی اندروید
ساخت EditText، در برنامه نویسی اندروید 6
مجموعه ویدئوهای آموزش طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید
مجموعه ویدئوهای آموزش طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید 13
طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید
طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید 3
پخش موسیقی، در برنامه نویسی اندروید
پخش موسیقی، در برنامه نویسی اندروید 5
نمایش انیمیشن، در برنامه نویسی اندروید
نمایش انیمیشن، در برنامه نویسی اندروید 3
تغییر ویژگی های کلی برنامه اندروید
تغییر ویژگی های کلی برنامه اندروید 3
ذخیره اطلاعات با SharedPreferences ، در برنامه نویسی اندروید
ذخیره اطلاعات با SharedPreferences ، در برنامه نویسی اندروید 2
پایگاه داده (SQLite Database)، در برنامه نویسی اندروید
پایگاه داده (SQLite Database)، در برنامه نویسی اندروید 10
تبادل اطلاعات بین برنامه اندروید و سرور اینترنتی (اینترنت)، در برنامه نویسی اندروید
تبادل اطلاعات بین برنامه اندروید و سرور اینترنتی (اینترنت)، در برنامه نویسی اندروید 21
نمایش یک صفحه اینترنتی یا کدهای HTML (کار با WebView) و ساخت لینک، در برنامه نویسی اندروید
نمایش یک صفحه اینترنتی یا کدهای HTML (کار با WebView) و ساخت لینک، در برنامه نویسی اندروید 8
حلقه ها (for و while و ...)، در برنامه نویسی اندروید
حلقه ها (for و while و ...)، در برنامه نویسی اندروید 2
نمایش پیام به کاربر (Dialog و AlertDialog و Toast و Notification و ...)، در برنامه نویسی اندروید
نمایش پیام به کاربر (Dialog و AlertDialog و Toast و Notification و ...)، در برنامه نویسی اندروید 11
ویژگی های صفحه نمایش و چرخش آن، در برنامه نویسی اندروید
ویژگی های صفحه نمایش و چرخش آن، در برنامه نویسی اندروید 10
به دست آوردن ویژگی های کلی برنامه اندروید، در برنامه نویسی اندروید
به دست آوردن ویژگی های کلی برنامه اندروید، در برنامه نویسی اندروید 4
به دست آوردن ویژگی های گوشی کاربر، در برنامه نویسی اندروید
به دست آوردن ویژگی های گوشی کاربر، در برنامه نویسی اندروید 5
بازی سازی، در برنامه نویسی اندروید
بازی سازی، در برنامه نویسی اندروید 1
به اشتراک گذاری (share)، در برنامه نویسی اندروید
به اشتراک گذاری (share)، در برنامه نویسی اندروید 5
کار با فایل ها و فولدرها در حافظه خارجی (External Storage)، در برنامه نویسی اندروید
کار با فایل ها و فولدرها در حافظه خارجی (External Storage)، در برنامه نویسی اندروید 15
کار با پوشه های raw و assets ، در برنامه نویسی اندروید
کار با پوشه های raw و assets ، در برنامه نویسی اندروید 2
عملیات های ریاضی، در برنامه نویسی اندروید
عملیات های ریاضی، در برنامه نویسی اندروید 13
کار با دوربین (Camera)، در برنامه نویسی اندروید
کار با دوربین (Camera)، در برنامه نویسی اندروید 3
کار با action bar ، در برنامه نویسی اندروید
کار با action bar ، در برنامه نویسی اندروید 4
کار با کلاس ها (class) ، در برنامه نویسی اندروید
کار با کلاس ها (class) ، در برنامه نویسی اندروید 4
کار با package ها ، در برنامه نویسی اندروید
کار با package ها ، در برنامه نویسی اندروید 2
نرم افزارهای شبیه ساز برای اجرای برنامه های اندروید بر روی سیستم عامل کامپیوتر (مثل ویندوز)
نرم افزارهای شبیه ساز برای اجرای برنامه های اندروید بر روی سیستم عامل کامپیوتر (مثل ویندوز) 2
امنیت، در برنامه نویسی اندروید
امنیت، در برنامه نویسی اندروید 1
Thread ها، در برنامه نویسی اندروید
Thread ها، در برنامه نویسی اندروید 3
سرویس ها (Service)، در برنامه نویسی اندروید
سرویس ها (Service)، در برنامه نویسی اندروید 9
BroadcastReceiver ، در برنامه نویسی اندروید
BroadcastReceiver ، در برنامه نویسی اندروید 0
تاریخ و زمان و تمامی موارد مرتبط با زمان (عملیات های زمان بندی شده و ...)، در برنامه نویسی اندروید
تاریخ و زمان و تمامی موارد مرتبط با زمان (عملیات های زمان بندی شده و ...)، در برنامه نویسی اندروید 11
AsyncTask ، در برنامه نویسی اندروید
AsyncTask ، در برنامه نویسی اندروید 2
آرایه ها (Arrays)، در برنامه نویسی اندروید
آرایه ها (Arrays)، در برنامه نویسی اندروید 3
لیست آرایه ای (ArrayList)، در برنامه نویسی اندروید
لیست آرایه ای (ArrayList)، در برنامه نویسی اندروید 6
رنگ ها (Colors)، در برنامه نویسی اندروید
رنگ ها (Colors)، در برنامه نویسی اندروید 3
Fragment ها و Tab بندی، در برنامه نویسی اندروید
Fragment ها و Tab بندی، در برنامه نویسی اندروید 8
معرفی کتابخانه ها (Libraries)، در برنامه نویسی اندروید
معرفی کتابخانه ها (Libraries)، در برنامه نویسی اندروید 1
ساخت ProgressDialog یا ProgressBar برای نمایش میزان پیشرفت اجرای یک سری عملیات، در برنامه نویسی اندروید
ساخت ProgressDialog یا ProgressBar برای نمایش میزان پیشرفت اجرای یک سری عملیات، در برنامه نویسی اندروید 3
نسخه اندروید (Android version) و API level (نسخه API) ، در برنامه نویسی اندروید
نسخه اندروید (Android version) و API level (نسخه API) ، در برنامه نویسی اندروید 1
لرزاندن گوشی (vibrate)، در برنامه نویسی اندروید
لرزاندن گوشی (vibrate)، در برنامه نویسی اندروید 2
پرداخت درون برنامه ای، در برنامه نویسی اندروید
پرداخت درون برنامه ای، در برنامه نویسی اندروید 1
 پروژه های اندروید Open Source کاربران کلیدستان
پروژه های اندروید Open Source کاربران کلیدستان 2
ساخت امکانات جانبی (جستجو، لیست علاقه مندی، لوگو، منو و ...) برای برنامه اندروید
ساخت امکانات جانبی (جستجو، لیست علاقه مندی، لوگو، منو و ...) برای برنامه اندروید 5
مباحث عمومی، در برنامه نویسی اندروید
مباحث عمومی، در برنامه نویسی اندروید 35

روشی دیگر برای نمایش یک عکس قرار گرفته در اینترنت (یک آدرس URL)، در یک ImageView ، در برنامه نویسی اندروید

در مبحثی دیگر، نحوه نمایش یک عکس قرار گرفته در اینترنت در یک ImageView را شرح دادیم. این بار قصد داریم که روشی دیگر را بیان کنیم، زیرا بر اساس پیچیدگی برنامه اندروید، ممکن است که به روش های متفاوتی نیاز پیدا کنیم و بنابراین در سایت کلیدستان سعی می کنیم که کدها و روش های مختلفی ارائه شود.

در پروژه اندروید، یک کلاس با نام DrawableManager می سازیم (یعنی یک فایل با نام DrawableManager.java). کدهای کلاس DrawableManager را به صورت زیر می نویسیم :


package com.kelidestan.imageload;

import java.io.IOException;
import java.io.InputStream;
import java.net.MalformedURLException;
import java.util.HashMap;
import java.util.Map;

import org.apache.http.HttpResponse;
import org.apache.http.client.methods.HttpGet;
import org.apache.http.impl.client.DefaultHttpClient;

import android.graphics.drawable.Drawable;
import android.os.Handler;
import android.os.Message;
import android.util.Log;
import android.widget.ImageView;

public class DrawableManager {
   private final Map<String, Drawable> drawableMap;

   public DrawableManager() {
       drawableMap = new HashMap<String, Drawable>();
   }

   public Drawable fetchDrawable(String urlString) {
       if (drawableMap.containsKey(urlString)) {
           return drawableMap.get(urlString);
       }

       Log.d(this.getClass().getSimpleName(), "image url:" + urlString);
       try {
           InputStream is = fetch(urlString);
           Drawable drawable = Drawable.createFromStream(is, "src");


           if (drawable != null) {
               drawableMap.put(urlString, drawable);
               Log.d(this.getClass().getSimpleName(), "got a thumbnail drawable: " + drawable.getBounds() + ", "
                       + drawable.getIntrinsicHeight() + "," + drawable.getIntrinsicWidth() + ", "
                       + drawable.getMinimumHeight() + "," + drawable.getMinimumWidth());
           } else {
             Log.w(this.getClass().getSimpleName(), "could not get thumbnail");
           }

           return drawable;
       } catch (MalformedURLException e) {
           Log.e(this.getClass().getSimpleName(), "fetchDrawable failed", e);
           return null;
       } catch (IOException e) {
           Log.e(this.getClass().getSimpleName(), "fetchDrawable failed", e);
           return null;
       }
   }

   public void fetchDrawableOnThread(final String urlString, final ImageView imageView) {
       if (drawableMap.containsKey(urlString)) {
           imageView.setImageDrawable(drawableMap.get(urlString));
       }

       final Handler handler = new Handler() {
           @Override
           public void handleMessage(Message message) {
               // imageView.setImageDrawable((Drawable) message.obj);
               imageView.setBackgroundDrawable((Drawable) message.obj);
           }
       };

       Thread thread = new Thread() {
           @Override
           public void run() {
               //TODO : set imageView to a "pending" image
               Drawable drawable = fetchDrawable(urlString);
               Message message = handler.obtainMessage(1, drawable);
               handler.sendMessage(message);
           }
       };
       thread.start();
   }

   private InputStream fetch(String urlString) throws MalformedURLException, IOException {
       DefaultHttpClient httpClient = new DefaultHttpClient();
       HttpGet request = new HttpGet(urlString);
       HttpResponse response = httpClient.execute(request);
       return response.getEntity().getContent();
   }
}

دقت کنید که نام package که در خط اول کدها نوشته شده است را باید به نام package پروژه اندروید خود تغییر بدهید.

فرض کنید که آدرس اینترنتی (آدرس URL) عکس، به صورت زیر باشد (یک آدرس فرضی) :


http://www.kelidestan.com/images/image.png

اکنون فرض کنید که در یک activity از برنامه اندروید، بخواهیم همان عکسی که آدرس URL آن را ذکر کردیم، در یک ImageView نمایش بدهیم. برای این منظور، کدهای زیر را در میان کدهای آن activity می نویسیم :


ImageView iv = (ImageView) result.findViewById(R.id.imageView1);
DrawableManager dm = new DrawableManager();
dm.fetchDrawableOnThread("http://www.kelidestan.com/images/image.png",iv);

در کد بالا، فرض کرده ایم که ImageView دارای id برابر imageView1 باشد.

دقت کنید که حتما باید اجازه دسترسی به اینترنت، به برنامه اندروید افزوده شود، بنابراین فایل AndroidManifest.xml پروژه اندروید را باز کرده و کد زیر را به آن اضافه می کنیم (افزودن اجازه دسترسی به اینترنت) :


<uses-permission android:name="android.permission.INTERNET" />
نویسنده علیرضا گلمکانی
شماره کلید 295
گزینه ها
به اشتراک گذاری (Share) در شبکه های اجتماعی
نظرات 0 0 0

ارسال نظر جدید (بدون نیاز به عضو بودن در وب سایت)

جستجو در کلیدستان، توسط گوگل

جستجو در عنوان کلیدها

دسترسی سریع

کلید
×

شماره کلید


دسته بندی
×

شماره دسته کلید


جستجو
×

جستجو


کلمات کلیدی

راهنمای کلمات کلیدی (کلاس ها، توابع، عناصر و ...) در برنامه نویسی اندروید، بر اساس حرف اول کلمه کلیدی :

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

developer.android.com