آموزش کامل یونیتی (Unity) (بازی سازی) - بخش دوم - فصل دوم - قسمت پنجم - ساخت بازی به سبک 41148 (جدال با شیاطین) - پیاده سازی تاچ - پارت سوم

آموزش کامل یونیتی (Unity) (بازی سازی) - بخش دوم - فصل دوم - قسمت پنجم - ساخت بازی به سبک 41148 (جدال با شیاطین) - پیاده سازی تاچ - پارت سوم

با عرض سلام خدمت کاربران محترم وب سایت کلیدستان

در این قسمت ابتدا حالت حرکت سریع کاراکتر در هنگامی که کاربر دو بار پشت سر هم تاچ کند را پیاده سازی میکنم.

بعد به سراغ تعریف تابع Fixed Update رفته و توضیحات این تابع و همچنین نحوه تنظیم زمان برای این تابع و تفاوتش با تابع Update را برای شما شرح میدهم و در آخر هم درمورد Time.deltaTime و Time.fixedeltaTime صحبت خواهم کرد و توضیحات مربوطه و تفاوتشان را خواهم گفت.

با کمال تشکر مرتضی عمادی

دانلود پروژه Unity :

  • فهرست مباحث
درباره نویسنده
نام کاربری ( Morteza Emadi )
ایمیل m.emadi110@gmail.com
نویسنده مرتضی میر عمادی
شماره کلید 26185
گزینه ها
به اشتراک گذاری (Share) در شبکه های اجتماعی
نظرات 10 10 0
جوادبسکتبال
۱۳۹۶/۰۷/۰۹
۱۷:۲۱

سلام ببخشید قسمت جدید هم میاد یا تموم شد؟

Morteza Emadi
۱۳۹۶/۰۷/۰۹
۲۱:۱۲

سلا بله حتما طی چند روز آینده منتشر خواهد شد .  بابت تاخیر در ضبط آموزش ها واقعا عذر خواهی میکنم کمی سرم شلوغ هست . و همچنین چون به اول مهر هم رسیدیم مقداری وقفه در ضبط ایجاد شد انشالله به زودی قسمت جدید منتشر میشه

جوادبسکتبال
۱۳۹۶/۰۷/۱۰
۱۵:۴۴

واقعا اموزش های باحالی دارید منکه خوشم اومد

جوادبسکتبال
۱۳۹۶/۰۷/۱۰
۲۱:۰۷

اقای عمادی جواب ایمیل من رو لااقل بدید ده

Morteza Emadi
۱۳۹۶/۰۷/۱۰
۲۳:۳۱

سلام همون روزی که ایمیل دادین جواب دادم شاید نرسیده  به دست شما

admin
۱۳۹۶/۰۷/۱۱
۰۹:۴۱

سلام.
توصیه می شود کاربران سوالات خود را در بخش نظرات مطرح کنند تا نویسنده مبحث نیازی به پاسخ دادن به سوالات تکراری نداشته باشد و با تکرار سوالات، تنها به پاسخ هایی که قبلا در بخش نظرات نوشته شده اند، ارجاع بدهد.
اینگونه سایر کاربران نیز از پاسخ ها استفاده می کنند.

Flower

جوادبسکتبال
۱۳۹۶/۰۷/۱۱
۱۶:۵۰

ببخشید اقای عمادی من به یه مشکل برخوردم وقتی مثلا یه عکسی داریم توش چندتا شکل متفاوت هست میخوام هرتا از این شکلا از هم جدا بشه و هرکدوم اسپرایت جدابشه باید چیکار کنیم

Morteza Emadi
۱۳۹۶/۰۷/۱۳
۱۲:۳۷

سلام  .  روی عکس مورد نظر کلیک کرده تا انتخاب شود از پنجره inspector گزینه    اول  textuer type  را روی  sprite (2D and ui)  قرار دهید  سپس گزینه دوم یعنی sprite Mode  را نیز  روی Multiple  تنظیم کنید و کلید

Sprite Editor را بزنید . پنجره جدیدی باز خواهد شد با چندین گزینه در صورتی که عکس های شما  در اندازه های  یکسان و به طور مرتب ردیف باشد  نیاز به هیچ تغییر در تنظیمات برش عکس ندارید . و مستقیم در پنجره باز شده بالای آن سمت چپ Slice  بزنید یک منو کوچک باز میشود بدون تغیر تنظیمات کلید Slice پایین آن را فشار دهید . خواهید دید که تصاویر شما به صورت اتومات برش میخورد در نهایت در سمت راست گزینه Apply را بزنید کار تمام است این پنجره  را ببندید و در inspector نیز apply رابزنید حال اگر عکس را باز کنید از هر قطع آن میتوانید به عنوان یک اسپرایت جدا استفاده کنید

نکته : اگر اندازه تصاویر استاندارد و یک اندازه نباشد برش به صورت اتومات ممکن است دقیق نشود در همان قسمت میتوانید به صورت دستی نیز برش دهید . در ضمن یا دآوار میشوم در قسمت مر بوط به ساخت انیمیشن نیز به طور کامل به این موضوع خواهم پرداخت . . آموزش این موضوع ضبط میشود
با تشکر

جوادبسکتبال
۱۳۹۶/۰۷/۱۴
۰۹:۰۴

گفتید تا اخر هفته ضبط میشود ولی نشد پس لطفا چندتا قسمت باهم بزارید ممنون

Morteza Emadi
۱۳۹۶/۰۷/۱۵
۱۵:۲۳

سلام ضبط شده و تحویل مدیر سایت دادم باید ایشون بررسی کنن و بزارن روی سایت معمولا دو روز زمان میبره بیاد روی سایت

ارسال نظر جدید (بدون نیاز به عضو بودن در وب سایت)

جستجو در کلیدستان، توسط گوگل

جستجو در عنوان کلیدها

دسترسی سریع

کلید
×

شماره کلید


دسته بندی
×

شماره دسته کلید


جستجو
×

جستجو