آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)
دسته بندی ( ۴۸۲ آموزش )
نمایش دسته بندی ها (۴۸۲ آموزش)
مباحث اولیه، در برنامه نویسی اندروید
مباحث اولیه، در برنامه نویسی اندروید 28
کار با Activity ها ، در برنامه نویسی اندروید
کار با Activity ها ، در برنامه نویسی اندروید 21
طراحی فایل های xml متناظر با Activity ها و ... (لایه گرافیکی Activity ها و ...)، در برنامه نویسی اندروید
طراحی فایل های xml متناظر با Activity ها و ... (لایه گرافیکی Activity ها و ...)، در برنامه نویسی اندروید 11
کار با برنامه Eclipse (یا همان ADT Bundle)، در برنامه نویسی اندروید
کار با برنامه Eclipse (یا همان ADT Bundle)، در برنامه نویسی اندروید 11
خطاهای رایج در برنامه Eclipse و در برنامه نویسی اندروید
خطاهای رایج در برنامه Eclipse و در برنامه نویسی اندروید 10
کار با برنامه Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید
کار با برنامه Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید 9
خطاهای رایج در برنامه Android Studio و در برنامه نویسی اندروید
خطاهای رایج در برنامه Android Studio و در برنامه نویسی اندروید 3
تبدیل متغیرها و سایر تبدیل ها، در برنامه نویسی اندروید
تبدیل متغیرها و سایر تبدیل ها، در برنامه نویسی اندروید 9
نمایش عکس و کار با ImageView ، در برنامه نویسی اندروید
نمایش عکس و کار با ImageView ، در برنامه نویسی اندروید 23
نمایش متن و کار با رشته ها (strings) و TextView ، در برنامه نویسی اندروید
نمایش متن و کار با رشته ها (strings) و TextView ، در برنامه نویسی اندروید 38
ساخت دکمه (Button) ، در برنامه نویسی اندروید
ساخت دکمه (Button) ، در برنامه نویسی اندروید 7
ساخت لیست (فهرست) با ListView ، در برنامه نویسی اندروید
ساخت لیست (فهرست) با ListView ، در برنامه نویسی اندروید 12
ساخت EditText، در برنامه نویسی اندروید
ساخت EditText، در برنامه نویسی اندروید 6
مجموعه ویدئوهای آموزش طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید
مجموعه ویدئوهای آموزش طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید 13
طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید
طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید 3
پخش موسیقی، در برنامه نویسی اندروید
پخش موسیقی، در برنامه نویسی اندروید 5
نمایش انیمیشن، در برنامه نویسی اندروید
نمایش انیمیشن، در برنامه نویسی اندروید 3
تغییر ویژگی های کلی برنامه اندروید
تغییر ویژگی های کلی برنامه اندروید 3
ذخیره اطلاعات با SharedPreferences ، در برنامه نویسی اندروید
ذخیره اطلاعات با SharedPreferences ، در برنامه نویسی اندروید 2
پایگاه داده (SQLite Database)، در برنامه نویسی اندروید
پایگاه داده (SQLite Database)، در برنامه نویسی اندروید 10
تبادل اطلاعات بین برنامه اندروید و سرور اینترنتی (اینترنت)، در برنامه نویسی اندروید
تبادل اطلاعات بین برنامه اندروید و سرور اینترنتی (اینترنت)، در برنامه نویسی اندروید 21
نمایش یک صفحه اینترنتی یا کدهای HTML (کار با WebView) و ساخت لینک، در برنامه نویسی اندروید
نمایش یک صفحه اینترنتی یا کدهای HTML (کار با WebView) و ساخت لینک، در برنامه نویسی اندروید 8
حلقه ها (for و while و ...)، در برنامه نویسی اندروید
حلقه ها (for و while و ...)، در برنامه نویسی اندروید 2
نمایش پیام به کاربر (Dialog و AlertDialog و Toast و Notification و ...)، در برنامه نویسی اندروید
نمایش پیام به کاربر (Dialog و AlertDialog و Toast و Notification و ...)، در برنامه نویسی اندروید 11
ویژگی های صفحه نمایش و چرخش آن، در برنامه نویسی اندروید
ویژگی های صفحه نمایش و چرخش آن، در برنامه نویسی اندروید 10
به دست آوردن ویژگی های کلی برنامه اندروید، در برنامه نویسی اندروید
به دست آوردن ویژگی های کلی برنامه اندروید، در برنامه نویسی اندروید 4
به دست آوردن ویژگی های گوشی کاربر، در برنامه نویسی اندروید
به دست آوردن ویژگی های گوشی کاربر، در برنامه نویسی اندروید 5
بازی سازی، در برنامه نویسی اندروید
بازی سازی، در برنامه نویسی اندروید 1
به اشتراک گذاری (share)، در برنامه نویسی اندروید
به اشتراک گذاری (share)، در برنامه نویسی اندروید 5
کار با فایل ها و فولدرها در حافظه خارجی (External Storage)، در برنامه نویسی اندروید
کار با فایل ها و فولدرها در حافظه خارجی (External Storage)، در برنامه نویسی اندروید 15
کار با پوشه های raw و assets ، در برنامه نویسی اندروید
کار با پوشه های raw و assets ، در برنامه نویسی اندروید 2
عملیات های ریاضی، در برنامه نویسی اندروید
عملیات های ریاضی، در برنامه نویسی اندروید 13
کار با دوربین (Camera)، در برنامه نویسی اندروید
کار با دوربین (Camera)، در برنامه نویسی اندروید 3
کار با action bar ، در برنامه نویسی اندروید
کار با action bar ، در برنامه نویسی اندروید 4
کار با کلاس ها (class) ، در برنامه نویسی اندروید
کار با کلاس ها (class) ، در برنامه نویسی اندروید 4
کار با package ها ، در برنامه نویسی اندروید
کار با package ها ، در برنامه نویسی اندروید 2
نرم افزارهای شبیه ساز برای اجرای برنامه های اندروید بر روی سیستم عامل کامپیوتر (مثل ویندوز)
نرم افزارهای شبیه ساز برای اجرای برنامه های اندروید بر روی سیستم عامل کامپیوتر (مثل ویندوز) 2
امنیت، در برنامه نویسی اندروید
امنیت، در برنامه نویسی اندروید 1
Thread ها، در برنامه نویسی اندروید
Thread ها، در برنامه نویسی اندروید 3
سرویس ها (Service)، در برنامه نویسی اندروید
سرویس ها (Service)، در برنامه نویسی اندروید 9
BroadcastReceiver ، در برنامه نویسی اندروید
BroadcastReceiver ، در برنامه نویسی اندروید 0
تاریخ و زمان و تمامی موارد مرتبط با زمان (عملیات های زمان بندی شده و ...)، در برنامه نویسی اندروید
تاریخ و زمان و تمامی موارد مرتبط با زمان (عملیات های زمان بندی شده و ...)، در برنامه نویسی اندروید 11
AsyncTask ، در برنامه نویسی اندروید
AsyncTask ، در برنامه نویسی اندروید 2
آرایه ها (Arrays)، در برنامه نویسی اندروید
آرایه ها (Arrays)، در برنامه نویسی اندروید 3
لیست آرایه ای (ArrayList)، در برنامه نویسی اندروید
لیست آرایه ای (ArrayList)، در برنامه نویسی اندروید 6
رنگ ها (Colors)، در برنامه نویسی اندروید
رنگ ها (Colors)، در برنامه نویسی اندروید 3
Fragment ها و Tab بندی، در برنامه نویسی اندروید
Fragment ها و Tab بندی، در برنامه نویسی اندروید 8
معرفی کتابخانه ها (Libraries)، در برنامه نویسی اندروید
معرفی کتابخانه ها (Libraries)، در برنامه نویسی اندروید 1
ساخت ProgressDialog یا ProgressBar برای نمایش میزان پیشرفت اجرای یک سری عملیات، در برنامه نویسی اندروید
ساخت ProgressDialog یا ProgressBar برای نمایش میزان پیشرفت اجرای یک سری عملیات، در برنامه نویسی اندروید 3
نسخه اندروید (Android version) و API level (نسخه API) ، در برنامه نویسی اندروید
نسخه اندروید (Android version) و API level (نسخه API) ، در برنامه نویسی اندروید 1
لرزاندن گوشی (vibrate)، در برنامه نویسی اندروید
لرزاندن گوشی (vibrate)، در برنامه نویسی اندروید 2
پرداخت درون برنامه ای، در برنامه نویسی اندروید
پرداخت درون برنامه ای، در برنامه نویسی اندروید 1
 پروژه های اندروید Open Source کاربران کلیدستان
پروژه های اندروید Open Source کاربران کلیدستان 2
ساخت امکانات جانبی (جستجو، لیست علاقه مندی، لوگو، منو و ...) برای برنامه اندروید
ساخت امکانات جانبی (جستجو، لیست علاقه مندی، لوگو، منو و ...) برای برنامه اندروید 5
مباحث عمومی، در برنامه نویسی اندروید
مباحث عمومی، در برنامه نویسی اندروید 35

نمایش یک پیام در یک پنجره جدید، به همراه دو گزینه قابل انتخاب برای کاربر، با استفاده از AlertDialog ، در برنامه نویسی اندروید

در این مبحث قصد داریم که از AlertDialog برای نمایش یک پیام به همراه دو گزینه قابل انتخاب برای کاربر، استفاده کنیم.

ابتدا در برنامه اندروید، یک دکمه (Button) با عنوان ((نمایش پیام)) نمایش داده می شود :

نمایش یک پیام در یک پنجره جدید، به همراه دو گزینه قابل انتخاب برای کاربر، با استفاده از AlertDialog ، در برنامه نویسی اندروید

اگر کاربر بر روی دکمه (Button) اشاره کند، پنجره ای به شکل زیر باز می شود :

نمایش یک پیام در یک پنجره جدید، به همراه دو گزینه قابل انتخاب برای کاربر، با استفاده از AlertDialog ، در برنامه نویسی اندروید

با اشاره بر روی گزینه ((بله))، پنجره بسته می شود و پیامی کوتاه با عنوان YES نمایش داده می شود و همچنین چنانچه کاربر بر روی گزینه ((خیر)) اشاره کند، پنجره بسته می شود و پیامی کوتاه با عنوان NO نمایش داده می شود :

نمایش یک پیام در یک پنجره جدید، به همراه دو گزینه قابل انتخاب برای کاربر، با استفاده از AlertDialog ، در برنامه نویسی اندروید

شما در صورت دلخواه، می توانید دستورهای مورد نظرتان برای هر یک از این دو گزینه را تعیین کنید.

در انتهای این مبحث، فایل های پروژه اندروید برای دانلود قرار داده شده اند و در ادامه، بخش های مهم پروژه اندروید را شرح می دهیم.

در برنامه eclipse ، ابتدا یک پروژه اندروید با نام AlertDialog می سازیم (نام package را برابر com.kelidestan.alertdialog انتخاب می کنیم. نام Activity اصلی را برابر MainActivity انتخاب می کنیم و فایل xml متناظر آن را هم برابر activity_main قرار می دهیم).

رشته های (string) مورد نظرمان را در فایل strings.xml تعریف می کنیم :

نمایش یک پیام در یک پنجره جدید، به همراه دو گزینه قابل انتخاب برای کاربر، با استفاده از AlertDialog ، در برنامه نویسی اندروید

کدهای فایل strings.xml را به صورت زیر می نویسیم :


<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<resources>

    <string name="app_name">AlertDialog</string>
    <string name="action_settings">Settings</string>
    <string name="hello_world">Hello world!</string>
    <string name="title">عنوان</string>
    <string name="message">پیامی که می خواهید نمایش داده شود</string>
    <string name="yes">بله</string>
    <string name="no">خیر</string>
    <string name="button">نمایش پیام</string>

</resources>

فایل activity_main.xml ، فایل xml متناظر برای Activity برنامه است (برنامه اندروید تنها یک Activity دارد) :

نمایش یک پیام در یک پنجره جدید، به همراه دو گزینه قابل انتخاب برای کاربر، با استفاده از AlertDialog ، در برنامه نویسی اندروید

کدهای فایل activity_main.xml را به صورت زیر می نویسیم :


<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools"
    android:layout_width="match_parent"
    android:layout_height="match_parent"
    android:paddingBottom="@dimen/activity_vertical_margin"
    android:paddingLeft="@dimen/activity_horizontal_margin"
    android:paddingRight="@dimen/activity_horizontal_margin"
    android:paddingTop="@dimen/activity_vertical_margin"
    tools:context=".MainActivity" >

    <Button
        android:id="@+id/button1"
        android:layout_width="match_parent"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:text="@string/button" />

</LinearLayout>

همان طور که مشاهده می کنید، تنها یک دکمه (Button) را تعریف کرده ایم. ظاهر گرافیکی activity_main.xml ، به صورت زیر می باشد :

نمایش یک پیام در یک پنجره جدید، به همراه دو گزینه قابل انتخاب برای کاربر، با استفاده از AlertDialog ، در برنامه نویسی اندروید

اکنون به سراغ فایل MainActivity.java می رویم (فایل مربوط به تنها Activity برنامه اندروید) :

نمایش یک پیام در یک پنجره جدید، به همراه دو گزینه قابل انتخاب برای کاربر، با استفاده از AlertDialog ، در برنامه نویسی اندروید

کدهای فایل MainActivity.java را به صورت زیر می نویسیم :


package com.kelidestan.alertdialog;

import android.app.Activity;
import android.app.AlertDialog;
import android.content.DialogInterface;
import android.os.Bundle;
import android.view.View;
import android.view.View.OnClickListener;
import android.widget.Button;
import android.widget.Toast;

public class MainActivity extends Activity {

        @Override
        protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
                super.onCreate(savedInstanceState);
                setContentView(R.layout.activity_main);
               
                Button b = (Button) findViewById(R.id.button1);
                b.setOnClickListener(new OnClickListener() {
                                         
                     @Override
                     public void onClick(View v) {
                         ShowAlertDialog();
                     }
                });
        }

        public void ShowAlertDialog() {
        AlertDialog.Builder alertDialog = new AlertDialog.Builder(MainActivity.this);
        alertDialog.setTitle(R.string.title);
        alertDialog.setMessage(R.string.message);
        alertDialog.setIcon(R.drawable.ic_launcher);
        // Setting Positive "Yes" Button
        alertDialog.setPositiveButton(R.string.yes,
                        new DialogInterface.OnClickListener() {
                    public void onClick(DialogInterface dialog, int which) {
                        dialog.cancel();
                        Toast.makeText(getApplicationContext(), "YES", Toast.LENGTH_SHORT).show();
                    }
                });
        // Setting Negative "NO" Button
        alertDialog.setNegativeButton(R.string.no,
                new DialogInterface.OnClickListener() {
                    public void onClick(DialogInterface dialog, int which) {
                        // Write your code here to invoke NO event
                        dialog.cancel();
                        Toast.makeText(getApplicationContext(), "NO", Toast.LENGTH_SHORT).show();
                    }
                });
        // Showing Alert Message
        alertDialog.show();
    }

}

در ادامه، بخش های مهم کدها را شرح می دهیم.

تابعی با نام ShowAlertDialog ساخته ایم که برای نمایش AlertDialog به کار می رود و کدهای مربوط به دکمه (Button) را به گونه ای نوشته ایم که با اشاره کاربر بر روی دکمه، کدهای تابع ShowAlertDialog اجرا شود :


Button b = (Button) findViewById(R.id.button1);
                b.setOnClickListener(new OnClickListener() {
                                         
                     @Override
                     public void onClick(View v) {
                         ShowAlertDialog();
                     }
                });

اکنون، در ادامه، کدهای تابع ShowAlertDialog را شرح می دهیم.

با کد زیر، یک AlertDialog با نام alertDialog ساخته ایم :


AlertDialog.Builder alertDialog = new AlertDialog.Builder(MainActivity.this);

سپس با روش setTitle ، عنوانی برای AlertDialog تعیین کرده ایم :


alertDialog.setTitle(R.string.title);

با کد زیر، پیامی که در AlertDialog نمایش داده می شود را تعیین کرده ایم :


alertDialog.setMessage(R.string.message);

با کد زیر، یک آیکون (icon) برای AlertDialog نعیین کرده ایم (عکس خود برنامه اندروید را به عنوان آیکون در نظر گرفته ایم) :


alertDialog.setIcon(R.drawable.ic_launcher);

با کد زیر، یک دکمه به AlertDialog افزوده ایم (یک دکمه از نوع Positive) و کدهایی را هم برای اجرا شدن در هنگام اشاره به آن، تعیین کرده ایم :


// Setting Positive "Yes" Button
        alertDialog.setPositiveButton(R.string.yes,
                        new DialogInterface.OnClickListener() {
                    public void onClick(DialogInterface dialog, int which) {
                        dialog.cancel();
                        Toast.makeText(getApplicationContext(), "YES", Toast.LENGTH_SHORT).show();
                    }
                });

دقت شود که خط زیر از کدها، باعث بسته شدن پنجره مروبط به AlertDialog می شود :


dialog.cancel();

همچنین از روش Toast برای نمایش یک پیام با مدت زمان کوتاه، استفاده کرده ایم.

با کد زیر، یک دکمه به AlertDialog افزوده ایم (یک دکمه از نوع Negative) و کدهایی را هم برای اجرا شدن در هنگام اشاره به آن، تعیین کرده ایم :


// Setting Negative "NO" Button
        alertDialog.setNegativeButton(R.string.no,
                new DialogInterface.OnClickListener() {
                    public void onClick(DialogInterface dialog, int which) {
                        // Write your code here to invoke NO event
                        dialog.cancel();
                        Toast.makeText(getApplicationContext(), "NO", Toast.LENGTH_SHORT).show();
                    }
                });

در آخر، با کد زیر، AlertDialog ای که طراحی کرده ایم را به کاربر نمایش می دهیم :


// Showing Alert Message
alertDialog.show();

فایل های پروژه اندروید را می توانید از لینک های زیر دانلود کنید :




نویسنده علیرضا گلمکانی
شماره کلید 2407
گزینه ها
به اشتراک گذاری (Share) در شبکه های اجتماعی
نظرات 0 0 0

ارسال نظر جدید (بدون نیاز به عضو بودن در وب سایت)

جستجو در کلیدستان، توسط گوگل

جستجو در عنوان کلیدها

دسترسی سریع

کلید
×

شماره کلید


دسته بندی
×

شماره دسته کلید


جستجو
×

جستجو


کلمات کلیدی

راهنمای کلمات کلیدی (کلاس ها، توابع، عناصر و ...) در برنامه نویسی اندروید، بر اساس حرف اول کلمه کلیدی :

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

developer.android.com