بستن منو
۴۸۳
تعداد کلیدهای این موضوع
لیست همه کلیدهای این موضوع
مباحث اولیه برای آشنایی با برنامه نویسی اندروید
مباحث اولیه برای آشنایی با برنامه نویسی اندروید
28
کار با Activity ها ، در برنامه نویسی اندروید
کار با Activity ها ، در برنامه نویسی اندروید
21
طراحی فایل های xml متناظر با Activity ها و ... (لایه گرافیکی Activity ها و ...)، در برنامه نویسی اندروید
طراحی فایل های xml متناظر با Activity ها و ... (لایه گرافیکی Activity ها و ...)، در برنامه نویسی اندروید
11
کار با برنامه Eclipse (یا همان ADT Bundle)، در برنامه نویسی اندروید
کار با برنامه Eclipse (یا همان ADT Bundle)، در برنامه نویسی اندروید
11
خطاهای رایج در برنامه Eclipse و در برنامه نویسی اندروید
خطاهای رایج در برنامه Eclipse و در برنامه نویسی اندروید
10
کار با برنامه Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید
کار با برنامه Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید
9
خطاهای رایج در برنامه Android Studio و در برنامه نویسی اندروید
خطاهای رایج در برنامه Android Studio و در برنامه نویسی اندروید
3
تبدیل متغیرها و سایر تبدیل ها، در برنامه نویسی اندروید
تبدیل متغیرها و سایر تبدیل ها، در برنامه نویسی اندروید
9
نمایش عکس و کار با ImageView ، در برنامه نویسی اندروید
نمایش عکس و کار با ImageView ، در برنامه نویسی اندروید
23
نمایش متن و کار با رشته ها (strings) و TextView ، در برنامه نویسی اندروید
نمایش متن و کار با رشته ها (strings) و TextView ، در برنامه نویسی اندروید
38
ساخت دکمه (Button) ، در برنامه نویسی اندروید
ساخت دکمه (Button) ، در برنامه نویسی اندروید
8
ساخت لیست (فهرست) با ListView ، در برنامه نویسی اندروید
ساخت لیست (فهرست) با ListView ، در برنامه نویسی اندروید
12
ساخت EditText، در برنامه نویسی اندروید
ساخت EditText، در برنامه نویسی اندروید
6
مجموعه ویدئوهای آموزش طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید
مجموعه ویدئوهای آموزش طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید
13
طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید
طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید
3
پخش موسیقی، در برنامه نویسی اندروید
پخش موسیقی، در برنامه نویسی اندروید
5
نمایش انیمیشن، در برنامه نویسی اندروید
نمایش انیمیشن، در برنامه نویسی اندروید
3
تغییر ویژگی های کلی برنامه اندروید
تغییر ویژگی های کلی برنامه اندروید
3
ذخیره اطلاعات با SharedPreferences ، در برنامه نویسی اندروید
ذخیره اطلاعات با SharedPreferences ، در برنامه نویسی اندروید
2
پایگاه داده (SQLite Database)، در برنامه نویسی اندروید
پایگاه داده (SQLite Database)، در برنامه نویسی اندروید
11
تبادل اطلاعات بین برنامه اندروید و سرور اینترنتی (اینترنت)، در برنامه نویسی اندروید
تبادل اطلاعات بین برنامه اندروید و سرور اینترنتی (اینترنت)، در برنامه نویسی اندروید
29
نمایش یک صفحه اینترنتی یا کدهای HTML (کار با WebView) و ساخت لینک، در برنامه نویسی اندروید
نمایش یک صفحه اینترنتی یا کدهای HTML (کار با WebView) و ساخت لینک، در برنامه نویسی اندروید
8
حلقه ها (for و while و ...)، در برنامه نویسی اندروید
حلقه ها (for و while و ...)، در برنامه نویسی اندروید
2
نمایش پیام به کاربر (Dialog و AlertDialog و Toast و Notification و ...)، در برنامه نویسی اندروید
نمایش پیام به کاربر (Dialog و AlertDialog و Toast و Notification و ...)، در برنامه نویسی اندروید
11
ویژگی های صفحه نمایش و چرخش آن، در برنامه نویسی اندروید
ویژگی های صفحه نمایش و چرخش آن، در برنامه نویسی اندروید
10
به دست آوردن ویژگی های کلی برنامه اندروید، در برنامه نویسی اندروید
به دست آوردن ویژگی های کلی برنامه اندروید، در برنامه نویسی اندروید
4
به دست آوردن ویژگی های گوشی کاربر، در برنامه نویسی اندروید
به دست آوردن ویژگی های گوشی کاربر، در برنامه نویسی اندروید
5
بازی سازی، در برنامه نویسی اندروید
بازی سازی، در برنامه نویسی اندروید
1
به اشتراک گذاری (share)، در برنامه نویسی اندروید
به اشتراک گذاری (share)، در برنامه نویسی اندروید
5
کار با فایل ها و فولدرها در حافظه خارجی (External Storage)، در برنامه نویسی اندروید
کار با فایل ها و فولدرها در حافظه خارجی (External Storage)، در برنامه نویسی اندروید
15
کار با پوشه های raw و assets ، در برنامه نویسی اندروید
کار با پوشه های raw و assets ، در برنامه نویسی اندروید
2
عملیات های ریاضی در برنامه نویسی اندروید
عملیات های ریاضی در برنامه نویسی اندروید
13
کار با دوربین (camera) در برنامه نویسی اندروید
کار با دوربین (camera) در برنامه نویسی اندروید
3
کار با action bar ، در برنامه نویسی اندروید
کار با action bar ، در برنامه نویسی اندروید
4
کار با کلاس ها (class) ، در برنامه نویسی اندروید
کار با کلاس ها (class) ، در برنامه نویسی اندروید
4
کار با package ها ، در برنامه نویسی اندروید
کار با package ها ، در برنامه نویسی اندروید
2
نرم افزارهای شبیه ساز برای اجرای برنامه های اندروید بر روی سیستم عامل کامپیوتر (مثل ویندوز)
نرم افزارهای شبیه ساز برای اجرای برنامه های اندروید بر روی سیستم عامل کامپیوتر (مثل ویندوز)
2
امنیت در برنامه نویسی اندروید
امنیت در برنامه نویسی اندروید
1
Thread ها در برنامه نویسی اندروید
Thread ها در برنامه نویسی اندروید
3
سرویس ها (Service) در برنامه نویسی اندروید
سرویس ها (Service) در برنامه نویسی اندروید
9
BroadcastReceiver ، در برنامه نویسی اندروید
BroadcastReceiver ، در برنامه نویسی اندروید
0
تاریخ و زمان و تمامی موارد مرتبط با زمان (عملیات های زمان بندی شده و ...)، در برنامه نویسی اندروید
تاریخ و زمان و تمامی موارد مرتبط با زمان (عملیات های زمان بندی شده و ...)، در برنامه نویسی اندروید
11
AsyncTask در برنامه نویسی اندروید
AsyncTask در برنامه نویسی اندروید
2
آرایه ها (Arrays)، در برنامه نویسی اندروید
آرایه ها (Arrays)، در برنامه نویسی اندروید
3
لیست آرایه ای (ArrayList)، در برنامه نویسی اندروید
لیست آرایه ای (ArrayList)، در برنامه نویسی اندروید
6
رنگ ها (Colors)، در برنامه نویسی اندروید
رنگ ها (Colors)، در برنامه نویسی اندروید
3
Fragment ها و Tab بندی، در برنامه نویسی اندروید
Fragment ها و Tab بندی، در برنامه نویسی اندروید
8
معرفی کتابخانه ها (Libraries)، در برنامه نویسی اندروید
معرفی کتابخانه ها (Libraries)، در برنامه نویسی اندروید
1
ساخت ProgressDialog یا ProgressBar برای نمایش میزان پیشرفت اجرای یک سری عملیات، در برنامه نویسی اندروید
ساخت ProgressDialog یا ProgressBar برای نمایش میزان پیشرفت اجرای یک سری عملیات، در برنامه نویسی اندروید
4
نسخه اندروید (Android version) و API level (نسخه API) ، در برنامه نویسی اندروید
نسخه اندروید (Android version) و API level (نسخه API) ، در برنامه نویسی اندروید
1
لرزاندن گوشی (vibrate)، در برنامه نویسی اندروید
لرزاندن گوشی (vibrate)، در برنامه نویسی اندروید
2
پرداخت درون برنامه ای، در برنامه نویسی اندروید
پرداخت درون برنامه ای، در برنامه نویسی اندروید
2
 پروژه های اندروید Open Source کاربران کلیدستان
پروژه های اندروید Open Source کاربران کلیدستان
18
فروشگاه اندروید کلیدستان
فروشگاه اندروید کلیدستان
1
ساخت امکانات جانبی (جستجو، لیست علاقه مندی، لوگو، منو و ...) برای برنامه اندروید
ساخت امکانات جانبی (جستجو، لیست علاقه مندی، لوگو، منو و ...) برای برنامه اندروید
9
مباحث عمومی در برنامه نویسی اندروید
مباحث عمومی در برنامه نویسی اندروید
50
×

دانلود فروشگاه اندروید کلیدستان

227

نویسنده

علیرضا گلمکانی ( admin )

شماره کلید
دسته کلید - دسته بندی

نمایش یک پیام به کاربر، به صورت یک پنجره جدید، با استفاده از Dialog ، در برنامه اندروید

حتما در برنامه های اندروید مختلف مشاهده کرده اید که در برخی مواقع، با زدن یک دکمه و یا پیش آمدن یک وضعیت، یک پیام به کاربر نمایش داده می شود. در این حالت، یک پنجره باز شده و اطلاعاتی را به کاربر نمایش می دهد. در این آموزش قصد داریم که چگونگی نمایش یک پیام به کاربر را شرح بدهیم.

در ادامه، یک برنامه اندروید می سازیم که در آن، activity اصلی، دارای یک دکمه (button) می باشد که اگر کاربر بر روی آن اشاره کند، یک پنجره باز شده و پیامی به وی نمایش داده می شود.

در برنامه eclipse ، ابتدا یک پروژه اندروید با نام Kelidestan.com_Dialogs می سازیم (نام package را برابر com.kelidestan.dialogs انتخاب می کنیم. نام activity اصلی را برابر MainActivity انتخاب می کنیم و فایل xml متناظر آن را هم برابر activity_main قرار می دهیم).

مهمترین نکته ای که در همین ابتدا باید بدانید، این است که ما برای نمایش یک پیام، نیازی به ساختن یک activity جدید نداریم، بلکه تنها باید یک فایل xml شامل محتویات پیام بسازیم و سپس کدهای لازم برای نمایش آن فایل xml به صورت یک پیام را در هر activity دلخواه، می توانیم قرار بدهیم (در آن activity ، پیام نمایش داده خواهد شد).

قصد داریم که پیام، شامل یک عکس نیز باشد. بنابراین، عکسی با نام dialog.jpg را در فولدر drawable-hdpi در فولدربندی پروژه اندروید، کپی می کنیم :

نمایش یک پیام به کاربر، به صورت یک پنجره جدید، با استفاده از Dialog ، در برنامه اندروید

همچنین می خواهیم که یک متن فارسی نیز در پیام نمایش داده شود. بنابراین، این متن فارسی را باید در فایل strings.xml تعریف کنیم :

نمایش یک پیام به کاربر، به صورت یک پنجره جدید، با استفاده از Dialog ، در برنامه اندروید

فایل strings.xml را که باز می کنیم، دارای کدهای زیر است :


<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<resources>

    <string name="app_name">Kelidestan.com_Dialogs</string>
    <string name="action_settings">Settings</string>
    <string name="hello_world">Hello world!</string>

</resources>

باید یک رشته (string) جدید با نام dialog تعریف کنیم که حاوی متن پیام است، علاوه بر این، یک رشته با نام dialog_title نیز تعریف می کنیم که در بالای پنجره حاوی پیام (به صورت عنوان پیام) نمایش داده می شود. بنابراین کدهای فایل strings.xml را به صورت زیر کامل می کنیم :


<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<resources>

    <string name="app_name">Kelidestan.com_Dialogs</string>
    <string name="action_settings">Settings</string>
    <string name="hello_world">Hello world!</string>
    <string name="dialog">پیام شما در اینجا نمایش داده می شود.</string>
    <string name="dialog_title">عنوان پیام</string>

</resources>

اکنون یک فایل xml ، با نام dialog.xml می سازیم :

نمایش یک پیام به کاربر، به صورت یک پنجره جدید، با استفاده از Dialog ، در برنامه اندروید

من فایل xml زیر را طراحی کرده ام که شامل یک TextView و یک ImageView می باشد (شما می توانید پیام دلخواه خود را بسازید، به هر شکل دلخواه) :

نمایش یک پیام به کاربر، به صورت یک پنجره جدید، با استفاده از Dialog ، در برنامه اندروید

بنابراین کدهای فایل dialog.xml به صورت زیر خواهد بود :


<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    android:layout_width="match_parent"
    android:layout_height="match_parent"
    android:orientation="vertical"
    android:padding="20dp" >

    <ImageView
        android:id="@+id/imageView1"
        android:layout_width="match_parent"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:layout_margin="10dp"
        android:src="@drawable/dialog" />

    <TextView
        android:id="@+id/textView1"
        android:layout_width="match_parent"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:layout_margin="10dp"
        android:gravity="center"
        android:text="@string/dialog"
        android:textSize="20dp" />

</LinearLayout>

توصیه من به شما این است که در فایل dialog.xml، هر عنصری که ساختید، مقداری حاشیه (margin) برای آن تعریف کنید تا بعدا که پنجره حاوی پیام، نمایش داده می شود، آن عنصر، به کناره های پنجره، نچسبیده باشد (در کدهای بالا، ما این نکته را رعایت کرده ایم).

خوب، تاکنون، پیام مورد نظر خود را ساختیم، اکنون وقت آن رسیده که در activity اصلی، یک دکمه (button) بسازیم که اگر کاربر بر روی آن اشاره کند، پیام ساخته شده توسط ما، به وی نمایش داده شود. ابتدا فایل activity_main.xml که مربوط به activity اصلی است را باز می کنیم :

نمایش یک پیام به کاربر، به صورت یک پنجره جدید، با استفاده از Dialog ، در برنامه اندروید

سپس کدهای زیر را در آن می نویسیم (برای ساخت یک دکمه) :


<LinearLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools"
    android:layout_width="match_parent"
    android:layout_height="match_parent"
    android:paddingBottom="@dimen/activity_vertical_margin"
    android:paddingLeft="@dimen/activity_horizontal_margin"
    android:paddingRight="@dimen/activity_horizontal_margin"
    android:paddingTop="@dimen/activity_vertical_margin"
    tools:context=".MainActivity" >

    <Button
        android:id="@+id/button1"
        android:layout_width="match_parent"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:text="Button" />

</LinearLayout>

بنابراین ظاهر گرافیکی آن، به صورت زیر خواهد بود :

نمایش یک پیام به کاربر، به صورت یک پنجره جدید، با استفاده از Dialog ، در برنامه اندروید

حالا فایل MainActivity.java که همان فایل activity اصلی می باشد را باز می کنیم :

نمایش یک پیام به کاربر، به صورت یک پنجره جدید، با استفاده از Dialog ، در برنامه اندروید

در ابتدا، کدهای آن به صورت زیر می باشد :


package com.kelidestan.dialogs;

import android.os.Bundle;
import android.app.Activity;
import android.view.Menu;

public class MainActivity extends Activity {

        @Override
        protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
                super.onCreate(savedInstanceState);
                setContentView(R.layout.activity_main);
        }

        @Override
        public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu) {
                // Inflate the menu; this adds items to the action bar if it is present.
                getMenuInflater().inflate(R.menu.main, menu);
                return true;
        }

}

کدهای فایل MainActivity.java را به صورت زیر تغییر می دهیم :


package com.kelidestan.dialogs;

import android.app.Activity;
import android.app.Dialog;
import android.os.Bundle;
import android.view.Menu;
import android.view.View;
import android.view.View.OnClickListener;
import android.widget.Button;

public class MainActivity extends Activity {

        @Override
        protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
                super.onCreate(savedInstanceState);
                setContentView(R.layout.activity_main);
               
                Button b = (Button) findViewById(R.id.button1);
        b.setOnClickListener(new OnClickListener() {
               
                @Override
                public void onClick(View v) {
                        Dialog d = new Dialog(MainActivity.this);
                        d.setContentView(R.layout.dialog);
                        String title = getResources().getString(R.string.dialog_title);
                        d.setTitle(title);
                        d.show();
                }
        });
        }

        @Override
        public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu) {
                // Inflate the menu; this adds items to the action bar if it is present.
                getMenuInflater().inflate(R.menu.main, menu);
                return true;
        }

}