آموزش برنامه نویسی اندروید (Android)
دسته بندی ( ۴۸۲ آموزش )
نمایش دسته بندی ها (۴۸۲ آموزش)
مباحث اولیه، در برنامه نویسی اندروید
مباحث اولیه، در برنامه نویسی اندروید 28
کار با Activity ها ، در برنامه نویسی اندروید
کار با Activity ها ، در برنامه نویسی اندروید 21
طراحی فایل های xml متناظر با Activity ها و ... (لایه گرافیکی Activity ها و ...)، در برنامه نویسی اندروید
طراحی فایل های xml متناظر با Activity ها و ... (لایه گرافیکی Activity ها و ...)، در برنامه نویسی اندروید 11
کار با برنامه Eclipse (یا همان ADT Bundle)، در برنامه نویسی اندروید
کار با برنامه Eclipse (یا همان ADT Bundle)، در برنامه نویسی اندروید 11
خطاهای رایج در برنامه Eclipse و در برنامه نویسی اندروید
خطاهای رایج در برنامه Eclipse و در برنامه نویسی اندروید 10
کار با برنامه Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید
کار با برنامه Android Studio ، در برنامه نویسی اندروید 9
خطاهای رایج در برنامه Android Studio و در برنامه نویسی اندروید
خطاهای رایج در برنامه Android Studio و در برنامه نویسی اندروید 3
تبدیل متغیرها و سایر تبدیل ها، در برنامه نویسی اندروید
تبدیل متغیرها و سایر تبدیل ها، در برنامه نویسی اندروید 9
نمایش عکس و کار با ImageView ، در برنامه نویسی اندروید
نمایش عکس و کار با ImageView ، در برنامه نویسی اندروید 23
نمایش متن و کار با رشته ها (strings) و TextView ، در برنامه نویسی اندروید
نمایش متن و کار با رشته ها (strings) و TextView ، در برنامه نویسی اندروید 38
ساخت دکمه (Button) ، در برنامه نویسی اندروید
ساخت دکمه (Button) ، در برنامه نویسی اندروید 7
ساخت لیست (فهرست) با ListView ، در برنامه نویسی اندروید
ساخت لیست (فهرست) با ListView ، در برنامه نویسی اندروید 12
ساخت EditText، در برنامه نویسی اندروید
ساخت EditText، در برنامه نویسی اندروید 6
مجموعه ویدئوهای آموزش طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید
مجموعه ویدئوهای آموزش طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید 13
طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید
طراحی متریال (Material Design)، در برنامه نویسی اندروید 3
پخش موسیقی، در برنامه نویسی اندروید
پخش موسیقی، در برنامه نویسی اندروید 5
نمایش انیمیشن، در برنامه نویسی اندروید
نمایش انیمیشن، در برنامه نویسی اندروید 3
تغییر ویژگی های کلی برنامه اندروید
تغییر ویژگی های کلی برنامه اندروید 3
ذخیره اطلاعات با SharedPreferences ، در برنامه نویسی اندروید
ذخیره اطلاعات با SharedPreferences ، در برنامه نویسی اندروید 2
پایگاه داده (SQLite Database)، در برنامه نویسی اندروید
پایگاه داده (SQLite Database)، در برنامه نویسی اندروید 10
تبادل اطلاعات بین برنامه اندروید و سرور اینترنتی (اینترنت)، در برنامه نویسی اندروید
تبادل اطلاعات بین برنامه اندروید و سرور اینترنتی (اینترنت)، در برنامه نویسی اندروید 21
نمایش یک صفحه اینترنتی یا کدهای HTML (کار با WebView) و ساخت لینک، در برنامه نویسی اندروید
نمایش یک صفحه اینترنتی یا کدهای HTML (کار با WebView) و ساخت لینک، در برنامه نویسی اندروید 8
حلقه ها (for و while و ...)، در برنامه نویسی اندروید
حلقه ها (for و while و ...)، در برنامه نویسی اندروید 2
نمایش پیام به کاربر (Dialog و AlertDialog و Toast و Notification و ...)، در برنامه نویسی اندروید
نمایش پیام به کاربر (Dialog و AlertDialog و Toast و Notification و ...)، در برنامه نویسی اندروید 11
ویژگی های صفحه نمایش و چرخش آن، در برنامه نویسی اندروید
ویژگی های صفحه نمایش و چرخش آن، در برنامه نویسی اندروید 10
به دست آوردن ویژگی های کلی برنامه اندروید، در برنامه نویسی اندروید
به دست آوردن ویژگی های کلی برنامه اندروید، در برنامه نویسی اندروید 4
به دست آوردن ویژگی های گوشی کاربر، در برنامه نویسی اندروید
به دست آوردن ویژگی های گوشی کاربر، در برنامه نویسی اندروید 5
بازی سازی، در برنامه نویسی اندروید
بازی سازی، در برنامه نویسی اندروید 1
به اشتراک گذاری (share)، در برنامه نویسی اندروید
به اشتراک گذاری (share)، در برنامه نویسی اندروید 5
کار با فایل ها و فولدرها در حافظه خارجی (External Storage)، در برنامه نویسی اندروید
کار با فایل ها و فولدرها در حافظه خارجی (External Storage)، در برنامه نویسی اندروید 15
کار با پوشه های raw و assets ، در برنامه نویسی اندروید
کار با پوشه های raw و assets ، در برنامه نویسی اندروید 2
عملیات های ریاضی، در برنامه نویسی اندروید
عملیات های ریاضی، در برنامه نویسی اندروید 13
کار با دوربین (Camera)، در برنامه نویسی اندروید
کار با دوربین (Camera)، در برنامه نویسی اندروید 3
کار با action bar ، در برنامه نویسی اندروید
کار با action bar ، در برنامه نویسی اندروید 4
کار با کلاس ها (class) ، در برنامه نویسی اندروید
کار با کلاس ها (class) ، در برنامه نویسی اندروید 4
کار با package ها ، در برنامه نویسی اندروید
کار با package ها ، در برنامه نویسی اندروید 2
نرم افزارهای شبیه ساز برای اجرای برنامه های اندروید بر روی سیستم عامل کامپیوتر (مثل ویندوز)
نرم افزارهای شبیه ساز برای اجرای برنامه های اندروید بر روی سیستم عامل کامپیوتر (مثل ویندوز) 2
امنیت، در برنامه نویسی اندروید
امنیت، در برنامه نویسی اندروید 1
Thread ها، در برنامه نویسی اندروید
Thread ها، در برنامه نویسی اندروید 3
سرویس ها (Service)، در برنامه نویسی اندروید
سرویس ها (Service)، در برنامه نویسی اندروید 9
BroadcastReceiver ، در برنامه نویسی اندروید
BroadcastReceiver ، در برنامه نویسی اندروید 0
تاریخ و زمان و تمامی موارد مرتبط با زمان (عملیات های زمان بندی شده و ...)، در برنامه نویسی اندروید
تاریخ و زمان و تمامی موارد مرتبط با زمان (عملیات های زمان بندی شده و ...)، در برنامه نویسی اندروید 11
AsyncTask ، در برنامه نویسی اندروید
AsyncTask ، در برنامه نویسی اندروید 2
آرایه ها (Arrays)، در برنامه نویسی اندروید
آرایه ها (Arrays)، در برنامه نویسی اندروید 3
لیست آرایه ای (ArrayList)، در برنامه نویسی اندروید
لیست آرایه ای (ArrayList)، در برنامه نویسی اندروید 6
رنگ ها (Colors)، در برنامه نویسی اندروید
رنگ ها (Colors)، در برنامه نویسی اندروید 3
Fragment ها و Tab بندی، در برنامه نویسی اندروید
Fragment ها و Tab بندی، در برنامه نویسی اندروید 8
معرفی کتابخانه ها (Libraries)، در برنامه نویسی اندروید
معرفی کتابخانه ها (Libraries)، در برنامه نویسی اندروید 1
ساخت ProgressDialog یا ProgressBar برای نمایش میزان پیشرفت اجرای یک سری عملیات، در برنامه نویسی اندروید
ساخت ProgressDialog یا ProgressBar برای نمایش میزان پیشرفت اجرای یک سری عملیات، در برنامه نویسی اندروید 3
نسخه اندروید (Android version) و API level (نسخه API) ، در برنامه نویسی اندروید
نسخه اندروید (Android version) و API level (نسخه API) ، در برنامه نویسی اندروید 1
لرزاندن گوشی (vibrate)، در برنامه نویسی اندروید
لرزاندن گوشی (vibrate)، در برنامه نویسی اندروید 2
پرداخت درون برنامه ای، در برنامه نویسی اندروید
پرداخت درون برنامه ای، در برنامه نویسی اندروید 1
 پروژه های اندروید Open Source کاربران کلیدستان
پروژه های اندروید Open Source کاربران کلیدستان 2
ساخت امکانات جانبی (جستجو، لیست علاقه مندی، لوگو، منو و ...) برای برنامه اندروید
ساخت امکانات جانبی (جستجو، لیست علاقه مندی، لوگو، منو و ...) برای برنامه اندروید 5
مباحث عمومی، در برنامه نویسی اندروید
مباحث عمومی، در برنامه نویسی اندروید 35

آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml

در برنامه eclipse ، ابتدا یک پروژه اندروید با نام Kelidestan بسازید (نام package را برابر com.example.kelidestan انتخاب کنید. نام activity اصلی را برابر Activity1 انتخاب کنید).

پس از ساخت پروژه اندروید، فولدربندی آن در سمت چپ پنجره برنامه eclipse ، به صورت زیر نمایش داده می شود :

آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml

سه فایل مهم را در فولدربندی پروژه اندروید مشخص کردیم. به ترتیب، کدهای آنها را بررسی کرده و نقش هر کدام را شرح می دهیم.

فایل Activity1.java ، فایل مربوط به Activity اصلی پروژه اندروید است. اگر بر روی آن، با موس، دابل کلیک (دو بار کلیک) کنیم، کدهای مربوط به آن در پنجره برنامه eclipse نمایش داده می شود :

آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml

بنابراین برای فایل Activity1.java ، کدهای زیر را داریم :


package com.example.kelidestan;

import android.os.Bundle;
import android.app.Activity;
import android.view.Menu;

public class Activity1 extends Activity {

        @Override
        protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
                super.onCreate(savedInstanceState);
                setContentView(R.layout.activity_activity1);
        }

        @Override
        public boolean onCreateOptionsMenu(Menu menu) {
                // Inflate the menu; this adds items to the action bar if it is present.
                getMenuInflater().inflate(R.menu.activity1, menu);
                return true;
        }

}

خوب اکنون بخش های مهم کدها را شرح می دهیم. ابتدا خط اول :


package com.example.kelidestan;

نام package تعریف شده برای پروژه اندروید می باشد.

بقیه کدها :


import android.os.Bundle;
import android.app.Activity;
import android.view.Menu;

شاید در مقایسه با عکسی که نشان دادیم، بگویید که چرا یک خطی که با کلمه import شروع شده است، در اینجا تبدیل به سه خط شده. پاسخ این است که اگر در آن عکس دقت کنید، در کنار کلمه import ، یک علامت مثبت وجود دارد که با کلیک بر روی آن، دو خط دیگر که پنهان شده اند، نمایش داده می شوند.

در این سه خط از کدها، package های توسعه داده شده برای برنامه نویسی اندروید را وارد کرده ایم. در واقع چون از زبان java به عنوان زبان پایه استفاده شده است بنابراین یک سری package با زبان java برای برنامه نویسی اندروید نوشته شده است که ما در برنامه نویسی اندروید باید از آنها استفاده کنیم.


public class Activity1 extends Activity {

کلاس Activity1 که قبلا نام آن را تعیین کرده ایم را بر اساس توسعه دادن کلاس Activity می سازیم (کدهای آن را شروع می کنیم). در واقع کلاس Activity قبلا در package هایی که import کردیم، وجود دارد و ما کلاس های مورد نیاز خود را بر اساس توسعه آن، می سازیم. کدهای کلاس Activity1 که داریم آن را درون فایل Activity1.java تعریف می کنیم، در میان علامت شروع } و علامت پایانی { نوشته می شوند.


@Override
        protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
                super.onCreate(savedInstanceState);
                setContentView(R.layout.activity_activity1);
        }

در کدهای بالا، به این بخش توجه کنید :


setContentView(R.layout.activity_activity1);

در کد بالا، اگر به درون پرانتز نگاه کنید، متوجه می شوید که یک مسیر تعریف شده است. ابتدا R نوشته شده که اشاره به فولدر منابع (Resource) دارد. این فولدر، با نام res در فولدربندی پروژه اندروید نمایش داده شده است. نام بعدی، layout می باشد که یک زیرشاخه برای فولدر res است. و در آخر نیز، نام activity_activity1 نوشته شده که نام فایل xml متناظر برای Activity1 می باشد. بنابراین مسیری به صورت زیر مشخص شده است :

آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml

بنابراین در فایل Activity1.java که در واقع داریم در آن یک activity با نام Activity1 می سازیم، به فایل activity_activity1.xml ارجاع داده ایم که فایل xml متناظر برای Activity1 خواهد بود. شکل زیر را ببینید :

آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml

بنابراین درون دستور setContentView ، به فایل xml متناظر activity ارجاع داده ایم. دستور setContentView باعث می شود که محتویات تعریف شده در فایل xml ، در صفحه مربوط به آن activity نمایش داده شود. یعنی اینکه محتویاتی که می خواهیم در صفحه مربوط به Activity1 نمایش داده شود را در فایل activity_activity1.xml تعریف می کنیم و سپس در فایل Activity1.java به این فایل xml ارجاع می دهیم.

خوب حالا می خواهیم نگاهی به کدهای فایل activity_activity1.xml بیندازیم. با دابل کلیک بر روی نام این فایل، صفحه ای به شکل زیر نمایش داده می شود :

آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml

همان طور که مشاهده می کنید، فایل activity_activity1.xml به صورت گرافیکی نمایش داده شده است. این نوع نمایش به ما کمک می کند تا به طور واضح ببینیم که فایل xml متناظر با هر activity ، صفحه متناظر با activity را به چه شکل می سازد (به کاربر نمایش می دهد). علاوه بر این، می توانیم که فایل activity_activity1.xml را به صورت کد نیز ببینیم، در شکل بالا، دو گزینه را با کادر قرمز نمایش داده ایم، بخش مربوط به آنها را بزرگتر نشان می دهیم :

آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml

همان طور که می بینید، دو نوع نمایش برای فایل xml وجود دارد که در شکل فوق، نوع Graphical Layout انتخاب شده است که باعث می شود فایل xml را به صورت گرافیکی مشاهده کنیم. حال اگر بر روی گزینه activity_activity1.xml کلیک کنیم، کدهای مربوط به این فایل xml نمایش داده خواهد شد :

آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml

بنابراین کدهای فایل activity_activity1.xml به صورت زیر می باشند :


<RelativeLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    xmlns:tools="http://schemas.android.com/tools"
    android:layout_width="match_parent"
    android:layout_height="match_parent"
    android:paddingBottom="@dimen/activity_vertical_margin"
    android:paddingLeft="@dimen/activity_horizontal_margin"
    android:paddingRight="@dimen/activity_horizontal_margin"
    android:paddingTop="@dimen/activity_vertical_margin"
    tools:context=".Activity1" >

    <TextView
        android:layout_width="wrap_content"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:text="@string/hello_world" />

</RelativeLayout>

فعلا تنها بخش زیر را توضیح می دهیم :


<TextView
        android:layout_width="wrap_content"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:text="@string/hello_world" />

این کد باعث نمایش یک TextView در صفحه مربوط به activity می شود. TextView ، یک متن است که به کاربر نمایش داده می شود. کافی است که نگاهی به فایل activity_activity1.xml به صورت گرافیکی بیندازیم تا متن متناظر با آن را ببینیم :

آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml

مشاهده می کنید که عبارت Hello world! به صورت یک TextView ، نمایش داده شده است. دقت کنید که نمایش گرافیکی فایل xml را برای واضح تر دیده شدن، با کلیک کردن بر روی دکمه به شکل زیر، بزرگتر نمایش داده ایم :

آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml

به عبارت زیر در کدهایی که نمایش دادیم، دقت کنید :


android:text="@string/hello_world" />

این عبارت، مشخص کرده است که رشته ای (string) با نام hello_world در TextView نمایش داده شود. اما سوال این است که این رشته (string) با نام hello_world ، در کجا ذخیره شده است. برای یافتن پاسخ، شکل زیر را ببینید :

آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml

فایلی با نام strings.xml را با کادر قرمز و فلش، مشخص کرده ایم. برای یافتن این فایل، باید به فولدر منابع با نام res و سپس فولدر values برویم. بر روی فایل strings.xml ، با موس دابل کلیک (دو بار کلیک) می کنیم تا محتویات آن نمایش داده شود :

آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml

همان طور که مشاهده می کنید، این فایل xml نیز دارای دو نوع نمایش به صورت گرافیکی و به صورت کد می باشد که آن دو را با کادر قرمز رنگ در تصویر بالا، مشخص کرده ایم. در نمایش گرافیکی (گزینه resources) اگر بر روی نام رشته hello_world کلیک کنیم، مقادیر آن به صورت زیر نمایش داده می شود :

آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml

در قسمت Name ، نام رشته و در قسمت Value ، مقدار رشته (کاراکترهای به کار رفته در رشته) نوشته شده است.

اکنون بر روی گزینه strings.xml کلیک می کنیم تا کدهای این فایل xml نمایش داده شود (نمایش فایل به صورت کد) :

آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml

بنابراین کدهای فایل strings.xml به صورت زیر می باشد :


<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<resources>

    <string name="app_name">Kelidestan</string>
    <string name="action_settings">Settings</string>
    <string name="hello_world">Hello world!</string>

</resources>

به این بخش از کدها توجه کنید :


<string name="hello_world">Hello world!</string>

مشاهده می کنید که در این بخش از کدها، رشته hello_world و مقدار متناظر با آن، تعریف شده است.

کدهای فایل AndroidManifest.xml :

اکنون نگاهی به کدهای فایل AndroidManifest.xml می اندازیم. برای دیدن کدهای این فایل، بر روی آن، دابل کلیک کنید تا به صورت گرافیکی نمایش داده شود :

آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml

همان طور که در شکل بالا، با فلش های قرمز نشان داده ایم، اطلاعات مربوط به این فایل xml ، در 4 صفحه به صورت گرافیکی نمایش داده شده است که اگر بر روی گزینه هر کدام از آن 4 تا کلیک کنید، یک سری تنظیمات نمایش داده می شود که می توانید آنها را تغییر دهید. در کل، فایل AndroidManifest.xml ، یک سری اطلاعات کلی در مورد برنامه اندروید (پروژه اندروید) ساخته شده، ارائه می دهد.

با کلیک بر روی گزینه AndroidManifest.xml ، می توانیم کدهای این فایل xml را ببینیم :

آشنایی با کدهای مربوط به فایل java برای یک activity ، فایل xml متناظر با آن activity و همچنین فایل AndroidManifest.xml

بنابراین کدهای فایل AndroidManifest.xml به صورت زیر می باشد :


<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    package="com.example.kelidestan"
    android:versionCode="1"
    android:versionName="1.0" >

    <uses-sdk
        android:minSdkVersion="8"
        android:targetSdkVersion="17" />

    <application
        android:allowBackup="true"
        android:icon="@drawable/ic_launcher"
        android:label="@string/app_name"
        android:theme="@style/AppTheme" >
        <activity
            android:name="com.example.kelidestan.Activity1"
            android:label="@string/app_name" >
            <intent-filter>
                <action android:name="android.intent.action.MAIN" />

                <category android:name="android.intent.category.LAUNCHER" />
            </intent-filter>
        </activity>
    </application>

</manifest>

با دیدن کدها، یک سری تنظیمات کلی برای برنامه اندروید ساخته شده، قابل تشخیص می باشد. اجازه بدهید بخشی از کدها را که مربوط به activity ها است، بررسی کنیم :


<application
        android:allowBackup="true"
        android:icon="@drawable/ic_launcher"
        android:label="@string/app_name"
        android:theme="@style/AppTheme" >
        <activity
            android:name="com.example.kelidestan.Activity1"
            android:label="@string/app_name" >
            <intent-filter>
                <action android:name="android.intent.action.MAIN" />

                <category android:name="android.intent.category.LAUNCHER" />
            </intent-filter>
        </activity>
    </application>

درون زوج تگ application ، تگی با نام activity وجود دارد که همان activity اصلی برنامه اندروید ساخته شده می باشد. به این بخش از کدهای نوشته شده درون زوج تگ activity ، دقت کنید :


android:name="com.example.kelidestan.Activity1"

مشاهده می کنید که نام activity ، برابر com.example.kelidestan.Activity1 ذکر شده است، اما نام activity را ما قبلا برابر Activity1 انتخاب کردیم، پس چرا این نام ذکر شده. نکته مهم این است که برای ذکر نام activity ، قبل از آن، نام package ذکر می شود که ما قبلا نام package را برابر com.example.kelidestan انتخاب کرده بودیم. بنابراین در اینجا، برای اشاره به activity اصلی برنامه اندروید ساخته شده، نام com.example.kelidestan.Activity1 ذکر می شود.

چنانچه تعدادی activity دیگر در برنامه اندروید خود بسازیم، باید حتما به فایل AndroidManifest.xml آمده و پس از تگ پایانی </activity> ، آن activity ها را ذکر کنیم، وگرنه برنامه اندروید ساخته شده، به درستی عمل نمی کند.

  • فهرست مباحث
نویسنده علیرضا گلمکانی
شماره کلید 214
گزینه ها
به اشتراک گذاری (Share) در شبکه های اجتماعی
نظرات 1 1 0
ابراهیم
۱۳۹۵/۰۹/۰۷
۱۴:۴۹

سلام واقعا خسته نباشید
خیلی اموزش های خوبی دارید
یه جورایی مثل فیلم اموزش با ادم حرف میزنه خخخخ
موفق و پیروز باشید

ارسال نظر جدید (بدون نیاز به عضو بودن در وب سایت)

جستجو در کلیدستان، توسط گوگل

جستجو در عنوان کلیدها

دسترسی سریع

کلید
×

شماره کلید


دسته بندی
×

شماره دسته کلید


جستجو
×

جستجو


کلمات کلیدی

راهنمای کلمات کلیدی (کلاس ها، توابع، عناصر و ...) در برنامه نویسی اندروید، بر اساس حرف اول کلمه کلیدی :

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

developer.android.com