انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چطور یک سایت خبری پر بازدید طراحی کنیم ؟

چطور یک سایت خبری پر بازدید طراحی کنیم ؟

#1
چطور یک سایت خبری پر بازدید طراحی کنیم ؟


طراحی سایت خبری یکی از ساده ترین طراحی ها می باشد زیرا در آن نیازی به ساخت جزئیات خاص نمی باشد . اما یکی از مهم ترین سایت ها می باشد زیرا بازدید های میلیونی دارد و اطلاعات آن باید دقیق و به روز باشد . اطلاعات سایت خبری را باید به صورت دسته بندی قرار داد تا بتوان به راحتی به هرکدام از اخبار در صفحه مجزا دسترسی پیدا کرد ، عکس و متن ها به صورت بهینه باشند ، قابلیت جستجو داشته باشد ، آمار بازدید کنندگان سایت را بدهد ، مدیریت خبرها آسان باشد ، به مطالب بر اساس زمان بارگذاری بتوان دسترسی پیدا کرد و امکان نظر سنجی در سایت وجود داشته باشد .


طراحی سایت خبریویژگی های بارز در طراحی سایت خبری


برای طراحی سایت خبری می توان از قالب و سیستم آماده استفاده کرد اما با توجه به اینکه خبرها به صورت روزانه در آن ذخیره می شوند بعد از مدتی سایت کند شده و توانایی پاسخ به درخواست ها را نخواهد داشت .
سایت خبری باید به گونه ای طراحی شود که بتوان به صورت روزانه و یا هفتگی مطالب آن را به روز کرد و به صورتی نشان داده شوند که مخاطب جذب آن شده و بازدید سایت بالا رود . این مطالب را بر اساس تاریخ گذاشته شدنشان در سایت باید مرتب کرد و این امکان را به مخاطب داد که بر اساس تاریخ بتوانند به آن اخبار دسترسی پیدا کنند .
رنگ بندی و طراحی سایت باید به گونه ای باشد که برای کاربرانی که اخبار را دنبال می کنند خسته کننده نباشد تا آن ها برای مدت طولانی تری در سایت بمانند و رنکینگ سایت رابالا ببرند .
بخش نظرات بهتر است که در طراحی سایت خبری گنجانده شود تا با مشارکت کاربران و افزایش فعالییت آن ها در سایت رتبه آن در موتور جستجو بالا رود .
سایت خبری خبر ها را باید به صورت های مختلفی در خود جای دهد مثل خبرها و گزارش های متنی ، تصویری ، صوتی و ویدئویی . زیرا اکثر کاربران تمایل به دیدن خبر ها به صورت تصویری دارند واین کار باعث جذابیت سایت می شود . اما باید توجه داشت که حجم آن ها بالا نباشد تا سایت را کند کند زیرا این کار باعث از دست دادن مخاطبین می شود .
هنگام انتشار یک خبر صد ها سایت در مدت کوتاهی آن را در سایت خود قرار می دهند پس طراحی سایت باید به صورتی انجام شود که اخبار منتشر شده را به طور اتوماتیک در موتو جستجو ثبت کند . استفاده از تگ کلمات کلیدی در متن می تواند به کاربر این امکان را بدهد که در هنگام جستجو تمام مطالب مربوطه را مطالعه نماید .


هدف از طراحی سایت خبری چیست ؟


با پیشرفت تکنولوژی افراد برای اطلاع از اخبار روزانه و تمام اطلاعات مورد نیاز خود به اینترنت مراجعه می کنند . به همین دلیل تمام خبرگذاری ها ، مجلات ، روزنامه ها و … اقدام به طراحی سایت خبرگزاری می کنند و اهداف خود که انتشار خبر می باشد را دنبال می کنند و نیز می توانند از طریق این سایت درآمد زایی نیز بکنند . که از طریق قرار دادن تبلیغات متنی و بنری در سایت این کار انجام می شود .


برای موفقیت طراحی سایت خبری باید موارد زیر را رعایت کرد :
• طراحی سایت به صورت حرفه ای
• رنگ متن و نگارش مناسب
• کد نویسی سایت به صورت استاندارد
• بهینه سازی و سئو سایت
• قالب متناسب و زیبا
• کم حجم بودن سایت
• انتشار خبر های درست و کامل
• بالا بودن امنیت سایت
• اجتناب از انتشار خبر های دروغین
• به روز کردن سایت به طور مداوم
• پیشگام بودن در انتشار خبر های جدید
• و …


مدیریت سایت


در طراحی سایت خبری باید به این نکته توجه داشت که این سایت باید به طور روزانه اطلاعات خود را وارد کند پس باید بتوان به راحتی این کار را انجام داد . همچنین می توان درون سایت بخشی به نام RSS در نظر گرفت که این بخش این امکان را می دهد که سایت های دیگر بتوانند از سایت شما خبر هارا بخوانند و باعث بالا رفتن بک لینک ها و رتبه شما در موتور جسشجو شوند .
در سایت خبری بهتر است که نرخ روزانه ی طلا ، ارز و … را قرار داد زیرا بسیاری از افراد برای دیدن آن به سایت ها مراجعه می کنند .


طراحی سایت خبری امکانات دیگری نیز باید داشته باشد مانند :


قرار دادن چند مدیر برای بخش های مختلف سایت به جهت مدیریت آسان تر
دسته بندی اخبار توسط مدیران سایت
انتشار اخبار روزانه در صفحه اصلی سایت
نمایش اسلایدی جدید ترین اخبار روزانه
امکان نظر دادن کاربر به خبر ها
امکان رای دادن به خبر ها
نمایش آرا و پر بیننده ترین اخبار
ساخت نسخه ی ریسپانسیو برای بازدید و دسترسی راحت تر و بیشتر ( البته باید توجه شود که طوری طراحی شود که نیازی به اسکرول به چپ و راست و یا زوم کردن در تبلت و موبایل ها نداشته باشد )
ایجاد گالری تصاویر ، فیلم ها و فایل های صوتی
امکان افزودن خبر ها و تصاویر نا محدود توسط مدیران سایت
امکان الصاق و حذف خبر ها در سایت
درج نام نویسنده و تاریخ در خبر
امکان ایجاد سیستم پیامکی و ایمیل برای خبر گذاری
امکان انتشار و اشتراک گذاری اخبار در شبکه های اجتماعی توسط کاربر
و …


برای آشنای با این موضوع پیشنهاد میکنم مقاله طراحی سایت خبرگزاری و طراحی سایت خبری فارس  را هم بخوانید .
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان