انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش تخصصی طراحی سایت

آموزش تخصصی طراحی سایت

#1
آموزش تخصصی طراحی سایت

[عکس: website_design.jpg]
آموزش تخصصی طراحی سایت : امروزه با تکنولوژی و افزایش کاربران فضای مجازی ، راه اندازی و طراحی سایت لازمه ی هر کسب و کاری تلقی می شود . در فرآیند طراحی سایت ، کد های html به عنوان پایه ی اصلی وب سایت ها شناخته شده اند ، از این رو در مبحث آموزش تخصصی طراحی سایت ، اولین عناصری که می بایست در رابطه با آن اطلاعات کسب کنید ، زبان html و css می باشد .
html در آموزش تخصصی طراحی سایت :
کلمه ی html کوتاه شده ی عبارت Hyper Text Markup Language به معنای زبان نشانه گذاری فوق متن می باشد . زبان استاندارد برنامه نویسی در دنیای آموزش تخصصی طراحی سایت ، زبان html می باشد ، زیرا تمامی کد های صفحات در آخر به کد های html تبدیل و در مرورگر نمایان می شوند . در واقع کد های سمت سرور ( هم چون کد های php و aspp ) در مرورگر ها قابل شناسایی نمی باشند و تنها کد قابل فهم برای مرورگر ها ، کد های html می باشد .
نقش css در طراحی سایت :
زبان css و html کاملا با یکدیگر متفاوت می باشند اما در فرآیند راه اندازی و طراحی سایت کامل کننده ی یکدیگر می باشند . واژه ی css از عبارت Cascading Style Sheets به معنای برگه های پشت سر هم ، گرفته شده است . با استفاده از css قادر خواهید بود به کد های html طراحی سایت تان رنگ و بویی خاص ببخشید . به بیان دیگر تمامی رنگ بندی ها و قرار گیری کاراکتر های یک وب سایت به کمک css انجام شده اند . از سال 1996 تا به کنون ورژن های گوناگونی از css ساخته شده است که در حال حاضر برنامه نویسان از ورژن css3 در پروژه های طراحی سایت استفاده می کنند  . در گذشته در اغلب مرورگر های موجود در بازار ، از استاندارد های css پشتیبانی صورت نمی گرفت اما امروزه بسیاری از مرورگر ها قادر به پشتیبانی از تمامی دستورات css می باشند . زبان css دارای 3 حالت خارجی ، درون خطی و داخلی است که هر یک به شرح زیر می باشند .
خارجی :
در این حالت css شما در یک فایل خارجی ذخیره خواهد شد . این فایل خارجی در بر دارنده ی کد های css می باشد که توسط صفحات سایت در طراحی سایت شما ارجاع داده می شود .
داخلی :
در این حالت css شما به بخش header فایل html شما افزوده می شود و کاراکتر های آن فایل را تحت تاثیر قرار خواهد داد .
درون خطی :
در این حالت css شما به شکل مستقیم به کاراکتر html افزوده خواهد شد .
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان