انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تحلیل و بررسی امکانات سرور های میزبان

تحلیل و بررسی امکانات سرور های میزبان

#1
تحلیل و بررسی امکانات سرور های میزبان
[عکس: server-image.jpg]
تحلیل و بررسی امکانات سرور های میزبان ، موضوعی است که در مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم ، لذا اگر به این حوزه علاقه مند می باشید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید . در دنیایطراحی سایت ، هاستیگ یا میزبانی وب یکی از مهم ترین و پر رنگ ترین عناصر محسوب می شود . هاستینگ در واقع به فضایی گفته می شود که اطلاعات و فایل های یک طراحی سایت در آن نگهداری می گردد . برای ایجاد دسترسی برای مخاطبین وب سایت نیازمند هاست می باشید که اصطلاحا به آن server یا سرویس دهنده گفته می شود . سرور های میزبان طبق عناصر گوناگونی هم چون  اسکریپت ها ، سیستم عامل نصب شده و ... به دو دسته ی کلی تقسیم می گردد :
  • هاست لینوکس
  • هاست ویندوز
امکانات و ویژگی های سرور های میزبان :
عموما سرور های میزبان دربردارنده ی عناصری می باشند که نمایشگر امکانات و میزان کیفیت آن ها می باشد . از جمله ی این عناصر به شرح زیر می باشند :
1) ویژگی Disc space یا حجم دیسک :
منظور از حجم دیسک مقدار فضایی می باشد که شرکت هاست از بخش دیسک سخت سرور های میزبان خود ، برای اجاره به مشتریان در نظر گرفته است . طبق نیاز کاربران حجم این فضا می تواند از چندین مگا بایت تا چندین گیگا بایت متفاوت باشد . اما مجموع حجم فایل های طراحی سایت می بایست مساوی یا کمتر از فضای اجاره شده باشد . نا گفته نماند این فضا در بر گیرنده ی بانک ها اطلاعاتی ، ایمیل ها و فایل ها می باشد .
2) ویژگی band Width یا پهنای باند :
پهنای باند یا محدودیت انتقال داده ها ، مشخص کننده ی میزان تبادل اطلاعت با رایانه میزبان در طول یک ماه می باشد . به بیان ساده تر پهنای باند مشخص کننده ی مجموع حجم فایل های فضای اجاره شده در یک ماه می باشد .
3) سرور های میزبان مجازی :
سرور های میزبان مجازی در واقع نوعی از سرورهای اینترنتی می باشند که توسط نرم افزار های به خصوصی از سرور های قدرتمند تر به وجود آمده اند . اختصاصی بودن میزان حافظه ، ویژگی بارز و  قابل اهمیت این سرور به حساب می آید .
4) سرور های میزبان اختصاصی :
سرور های میزبان اختصاصی در اصل به سرور های فیزیکی به همراه سخت افزار مشخص بر روی فضای اینترنت گفته می شود و برای کاربرانی که به دنبال دسترسی سطح بالا ، امنیت بالای اطلاعات  و منابع قابل اطمینان تر می باشند ، بسیار مناسب می باشد .
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان