انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تأثیر برچسب بر سئو سایت

تأثیر برچسب بر سئو سایت

#1
یکی از کارهایی که باید برای بهینه سازی سایت انجام داد، درست کردن برچسب ها (Tag) ها است. از تأثیر برچسب بر سئو سایت باید به عنوان یک ابزار مهم برای جذب مخاطب استفاده کرد. هر چند که افراد زیادی در کار با آن دچار اشتباه می شوند.
در ادامه با طریقه کار با برچسب ها به طور کامل آشنا می شوید. و این نکته رو در نظر داشته باشید که اگر وب سایت شما در عبارت کلیدی لیوان کاغذی قرار هست سئو شود باید تمامی اصول را به صورت کامل در نظر بگیرید . استفاده مکرر در سایت از کلمه لیوان کاغذی نه تنها مفید نیست بلکه مضر نیز خواهد بود باید تولید محتوا مفید انجام دهید. و اصول برچسب را به صورت کامل رعایت نمایید.
برچسب چیست و تأثیر برچسب بر سئو سایت چقدر است؟
برچسب ها در واقع برای دسته بندی مطالب استفاده می شوند. البته این دسته بندی با دسته بندی کلی سایت (category) تفاوت دارند. تگ ها دسته بندی جزئی تری ارائه می کنند و معمولاً شامل عبارات کلیدی یک مطلب هستند.
مهم ترین تأثیر برچسب بر سئو سایت این است که از شلوغ شدن و دسته بندی های اصلی جلوگیری می کند. فرض کنید یک وب سایت آموزش سئو دارید. مثلاً یک مقاله ممکن است در مورد سئو باشد، و در آن به تأثیر حضور در فیسبوک صحبت شده باشد. دلیلی ندارد که کاربر در منوی سایت دسته ای با عنوان فیسبوک (facebook) ببینید. این برچسب گذاری است که باید مشخص کند کدام مقاله ها با فیسبوک مرتبط هستند. در عوض می توان این مقاله را مثلاً در دسته ای با عنوان «شبکه های اجتماعی» قرار داد.
[عکس: tags-impact-seo.jpg]
بهینه سازی تگ ها و تأثیر برچسب بر سئو
برچسب ها مطالب سایت را دسته بندی می کنند و به آن ساختار می بخشند. برای همین از تأثیر برچسب بر سئو نمی توان غافل شد. چند نکته را برای بهینه سازی برچسب ها باید رعایت کرد
اول اینکه برچسب ها نباید خالی بمانند. یعنی باید به گوگل نشان بدهید که برچسب هایی که ایجاد کرده اید واقعاً لازم بوده اند. برای این کار باید مقالات زیادی در برچسب ها قرار بگیرند.
مثلاً نباید یک برچسب فقط ۲-۳ مطلب داشته باشد. از طرف دیگر استفاده بیش از حد و نا مرتبط از تگ هم خوب نیست. به علاوه یک مطلب با برچسبی که به آن زده می شود واقعاً باید مرتبط باشد. معمولاً ۳ تا ۵ برچسب برای مقاله کافی است.
دوم اینکه برچسب باید کوتاه و خلاصه باشد. مثلاً ۲ تا ۳ کلمه.
سومین مسئله این است که برچسب ها باید برای کاربر جذاب باشند. مثلاً تگ «بهینه سازی تصاویر» احتمالاً پر مخاطب تر از «تصاویر مناسب» است.
تأثیر برچسب بر سئو در جهت منفی
برخی از سایت ها از تعداد زیادی برچسب استفاده می کنند ولی در صفحه اول گوگل قرار دارند. اشتباه نکنید! ترفند استفاده از برچسب های زیاد ارتباطی با موفقیت آنها ندارد. ممکن است این سایت در زمینه های دیگر قدرتمند ظاهر شده باشد یا سایت های رقیب ضعیف بوده باشند. مطمئناً اگر سایت مذکور برچسب هایش را هم مدیریت می کرد، مخاطبان بیشتری را می توانست جذب کند.
بنابر این یادتان باشد که استفاده بیش از حد و ایجاد تعداد زیادی برچسب تأثیر منفی بر سئو دارد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان