انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی

#1
رپورتاژ آگهی 
ریپورتاژ آگهی در حقیقت همان (Advertorial) است
مطالبی که در این بخش قرار می‌گیرند علی‌ رغم اینکه ظاهری شبیه به سایر مقالات و مطالب دارند اما در واقع باسفارش قبلی و با هدف تبلیغ برای کمپانی ها و شرکت های تجاری تهیه شده‌اند.
در فضای اینترنتی در برخی وب‌ سایت‌های خبری و مجلات اینترنتی نیز از چنین شیوه‌ای برای تبلیغات استفاده می‌شود. رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش‌های برندسازی و تبلیغات اینترنتی است که بزرگترین برندهای دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده می کنند. رپورتاژ آگهی در واقع به این دلیل تاثیرگذاری بالایی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن رپورتاژ آگهی و تبلیغات خبری بیشتر اعتماد می کنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه می کنند.
معمولاً متن رپرتاژ آگهی توسط شخصی در داخل سازمان سفارش‌دهنده، شرکت تبلیغاتی مسئول کمپین‌های تبلیغاتی آنها یا حتی یک نفر از گزارشگران آن رسانه تنظیم می‌شود. البته در برخی از شرکت‌های تبلیغات خبری بزرگ حتما و حتما متن آنها در داخل خود سازمان و شرکت تنظیم‌شده و مورد تائید قرار می‌گیرد یا اینکه نهایتاً به آژانس طرف قرارداد برای امور تبلیغاتی آنها واگذار می‌شود. سپس فضای موردنیاز برای چاپ آنها خریداری می‌شود و این شرکت‌های کوچک‌تر هستند که اغلب تنظیم آن را بر عهده شرکت منتشرکننده گذاشته یا در برخی از موارد درنهایت کار آن را بازخوانی و تائید هم می‌کنند. درحالی‌که هر دو این رویکردها نیازمند تائید شرکت در مرحله آخر و قبل از چاپ است، استفاده از یک نظر خارج رپورتاژ آگهی و تبلیغات خبری از سازمان اغلب بیشتر توصیه می‌شود.
 
 
 
نکته مهم که در بالا هم به آن اشاره شد، بی‌طرفانه بودن محتوا و ادبیات استفاده‌شده رپورتاژ آگهی برای این نوع محتوا است، هرچند که بازهم نوعی از تبلیغ است که هزینه‌ای برای صرف شده و هرگز رپورتاژ آگهی پوشش‌دهنده نکات منفی در رابطه با یک محصول یا کالا نمی‌شود.
 
 
 
رپرتاژ آگهی بیشتر از هر چیز برای محصولات و خدماتی مناسب است رپورتاژ آگهی که در آنها اطلاعات بیشتر و بهتر موجب فروش محصول نسبت به استفاده از تصاویر می‌شود. محصولات و خدماتی که بیش از هر چیز دیگری برای آنها از این نوع تبلیغات استفاده می‌شود شامل مکمل‌های غذایی، روندهای آرایشی و بهداشتی، محصولات ورزشی و برنامه‌های آموزشی و تربیتی و آژانس‌های مسافرتی می‌شود.
 
رپرتاژ آگهی یا تبلیغ رپورتاژ به این معنی است رپورتاژ آگهی و تبلیغات خبری که تبلیغ شما در هر زمینه ای به صورت توضیحات کامل و تصاویر مرتبط همراه با لینک به عنوان یک مطلب در سایتی منتشر شود و این مطلب یا رپورتار آگهی با اینکه ظاهری شبیه به سایر مقالات و مطالب دارند اما در واقع با سفارش قبلی و با هدف تبلیغ برای کمپانی ها و شرکت های تجاری تهیه شده‌اند.

 معمولاً متن رپرتاژ آگهی توسط شخصی در داخل سازمان سفارش‌دهنده، شرکت تبلیغاتی مسئول کمپین‌های تبلیغاتی آنها یا حتی یک نفر از گزارشگران آن رسانه تنظیم می‌شود. البته در برخی از شرکت‌های بزرگ حتما و حتما متن آنها در داخل خود سازمان و شرکت رپورتاژ آگهی و تبلیغات خبری تنظیم‌شده و مورد تائید قرار می‌گیرد یا اینکه نهایتاً به آژانس طرف قرارداد برای امور تبلیغاتی آنها واگذار می‌شود. سپس فضای موردنیاز برای چاپ آنها خریداری  می‌شود و این شرکت‌های کوچک‌تر هستند که اغلب تنظیم آن را بر عهده شرکت منتشرکننده رپورتاژ آگهی گذاشته یا در برخی از موارد درنهایت کار آن را بازخوانی و تائید هم می‌کنند. درحالی‌که هر دو این رویکردها نیازمند تائید شرکت در مرحله آخر و قبل از چاپ است، استفاده از یک نظر خارج از سازمان اغلب بیشتر توصیه می‌شود.
 
نکته مهم که در بالا هم به آن اشاره شد، بی‌طرفانه بودن محتوا و ادبیات استفاده‌شده برای این نوع رپورتاژ آگهی و تبلیغات خبری محتوا است، هرچند که بازهم نوعی از تبلیغ است که هزینه‌ای برای صرف شده و هرگز پوشش‌دهنده نکات منفی در رابطه با یک محصول یا کالا نمی‌شود.
 
رپرتاژ آگهی بیشتر از هر چیز برای محصولات و خدماتی مناسب است که در آنها اطلاعات بیشتر و بهتر موجب فروش محصول نسبت به استفاده از تصاویر می‌شود. محصولات و خدماتی که بیش از هر چیز دیگری برای آنها از این نوع تبلیغات استفاده می‌شود شامل مکمل‌های غذایی، روندهای آرایشی و بهداشتی، محصولات ورزشی و برنامه‌های آموزشی و تربیتی و آژانس‌های مسافرتی می‌شود.
منبع:
http://www.backlinkshop.net/reportage-agahi/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان