انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سی پنل در طراحی وب سایت چیست؟

سی پنل در طراحی وب سایت چیست؟

#1
سی پنل در طراحی وب سایت چیست؟


CPanel در طراحی وب سایت چه نقشی دارد؟! حتما پیش آمده که در پروسه ی طراحی وب سایت کلمه ی سی پنل به گوشتان بخورد ولی ممکن است که اطلاعاتی در مورد آن نداشته باشید. در هنگام  طراحان از اصطلاحات تخصصی بسیاری استفاده می کنند که  با برخی از آن ها آشنا هستید و برخی برای شما گیج کننده است و ممکن است معنی آن را نپرسید که چه چیزی هست و چه کارایی در سایت دارد. حال به این موضوع می پردازیم که سی پنل چیست!

تعریفی کوتاه از سی پنل در طراحی سایت

سی پنل یک برنامه یا ابزار کاربردی است که به شما امکان مدیریت را میدهد. سی پنل یک کنترل پنل برای لینوکس است که از مشهور ترین کنترل پنل ها در دنیای میزبانی وب نیز به حساب می آید. یک کنترل پنل امریکایی است که به دلیل گرافیک آن و نیز کاربر پسند بودن مشهور شده است و این مشهور بودن را از امکانات خود به دست نیاورده است. سی پنل از دو بخش کاربر و نماینده تشکیل شده که به هر کدام امکان مدیریت بر روی هاست را بر اساس دانسته هایشان می دهد. یک بخش کاربر اختصاصی برای شخصی که هاست را خریداری کرده و یک بخش نماینده که مختص نماینگان فروش هاست است.

امکانات و کارایی ها بخش مدیریت و نماینده

 می خواهیم امکانات و کارایی های موجود در بخش مدیریت و نماینده را با هم بررسی کنیم.در بخش نماینده این امکان وجود دارد که پنلی برای کاربر فراهم کند و خود از کارایی های موجود در آن بهره مند باشد, کاربران را دسته بندی کند و یا پسوردشان را تغییر دهد. پکیج مورد استفاده کاربر را تغییر دهد و در نهایت کاربر جدیدی را ایجاد یا حذف کند. مدیریت هم همان امکانات و کارایی های بخش نماینده را دارد و می تواند بخش کاربر و یا نماینده ارائه دهد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان