انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بلیط چارتر چیست و پرواز چارتر چه مزایایی دارد؟

بلیط چارتر چیست و پرواز چارتر چه مزایایی دارد؟

#1
بلیط چارتر چیست و پرواز چارتر چه مزایایی دارد؟
برای اینکه بفهمیم پرواز چارتر چیست و چه مزایایی دارد، بهتر است نخست نگاهی به پرواز سیستمی بیندازیم. بلیط سیستمی از قبل برنامه‌ریزی شده و برای دوره‌ای طولانی ثابت است. از مزایای این نوع بلیط می‌توان به امکان تهیه بلیط نیم‌بها برای کودکان دو تا دوازده سال، امکان کنسل کردن بلیط هواپیما و تنوع در مسیرهای پرواز اشاره کرد.
اما پروازهای سیستمی دو بدی عمده نیز دارند. اول اینکه معمولا به‌خاطر محدودیت‌های سازمان هوانوردی قیمت‌های مشخص و گران‌تر از بلیط‌های چارتری دارند و همین موضوع مشتریان را ترغیب به خرید بلیط چارتر می‌کند. ازطرف دیگر در تعطیلات مشتریان معمولا با کمبود بلیط‌های سیستمی مواجه می‌شوند چرا که این بلیط‌ها همگی چندماه قبل پیش‌فروش می‌شوند.
اما در پرواز چارتری هواپیمایی‌ها ناوگان خود را اجاره می‌دهند. درحقیقت پرواز چارتری پروازی است که ازطرف یک سازمان برای سفری خاص برنامه‌ریزی شده است. این پروازها را هواپیمایی مربوطه انجام می‌دهد،‌ اما تعیین زمان پرواز و قیمت بلیط هواپیما و فروش آن، همچنین لغو پرواز و چیزهایی از این قبیل در دست چارترکننده است و هواپیمایی در آن دخالتی ندارد.
خوبی پرواز چارتر این است که بلیط‌های ارزانی دارد و از ماه‌ها قبل پیش‌فروش نمی‌شود. پس ممکن است تا لحظات آخر در دسترس باشد. اما باید دقت داشته باشید که بلیط چارتر به‌هیچ‌عنوان کنسل نمی‌شود و پولی به شما باز نمی‌گردد. تاریخ این پروازها نیز اصلا تغییر نخواهد کرد. بلیط چارتر غیرقابل انتقال به غیر است. و در پایان اینکه پروازهای چارتری تنها برای مسیرهای پرتردد، مانند پرواز تهران کیش وجود دارد و برای مسیرهای معمولی یافت نخواهد شد. لازم به ذکر است که در کیفیت و امکانات این دو پرواز هیچ تفاوتی وجود ندارد و اگر از تاریخ سفر خود مطمئن هستید بهتر است پرواز چارتری را انتخاب کنید.
برای خرید بلیط هواپیما و مقایسه قیمت‌ها کلیک کنید.
کافه گردش


فایل‌های پیوست

عکس(ها)
   
پاسخ

بلیط چارتر چیست و پرواز چارتر چه مزایایی دارد؟

#2
یکی از اصطلاحاتی که معمولا در هنگام خرید بلیط هواپیما به چشم میخورد بلیط چارتر است.
پرواز های چارتر پرواز هایی هستند که مدیر یک آژانس با مجوز بند الف یک هواپیمیا را کلا اجاره میکنند ؛ البته ممکن است بخشی از یک هواپیما را اجاره کنند و یا فقط چند صندلی را از یم هواپیما اجاره کنند و جدا جدا آنرا بفروشند.
کلا معنی چارتر یعنی اجاره به صورت در بست است که برای اجاره دربست هتل ، قطار و هر وسیله حمل و نقل دیگری است.ولی در ایران چارتر بیشتر برای بلیط هواپیما جا افتاده است. 

معمولا آژانس های مسافرتی مختلفی که دارای مدیر فنی بند الف هستند برای مسیر های پرتردد داخلی مثل کیش ، مشهد ، شیراز ، اهواز ، اصفهان ، بندر عباس ، تبریز ، و مسیر های خارجی مانند نجف ، استانبول ، آنتالیا و ..  به صورت عمده خریداری میکنند و جدا جدا شروع به فروش میکنند.
 این شهر ها شلوغ و بزرگ هستند و رفت و آمد در آنها زیاد است.و واضح است که در صورت خرید عمده و تعداد بالا قیمت بلیط ها ارزان تر از تعداد کمتر و تک تک است.
بلیط چارتر قابل از شرکت هواپیمایی نیست و فقط باید از آژانس ها و چارتر کننده ها خرید.که این آژانس ها در طول تعطیلات نوروز یا عید و یا مناسبت های خاص خریداری میکنند و جدا جدا میفروشند.
تعیین قیمت این بلیط های چارتر از سمت هواپیمایی نیست و خود چارتر کننده میتواند آن را ارزان تر و یا گران تر کند و قیمت در بلیط پرواز های چارتر تغییر میکند دائما.
[عکس: C6En8mRWUAAafmr.jpg]
شما ممکن است یک بلیط هواپیمای چارتر خریداری کنید و سوار هواپیما شوید و ببینید که بقیه اشخاصی که در همان هواپیما هستند با قیمت های مختلفی همین بلیط را تهیه کرده اند.حالا یا ارزان تر و یا گران تر.
بلیط های چارتر معمولا ارزان تر از سیستمی هستند و در مواقعی که نزدیک پرواز است  و صندلی هایخریداری شده پر نشده اند قیمت آنها ارزان تر هم میشود و اگر این صندلی های ارزان هم پر نشدند خود چارتر کننده نتوانسه صندلی هایش را بفروشد و ضرر میکند. البته اگر به ارزانترین حالت ممکن براند چلوی ضرر را تا حدی میتوتند بگیرد.به جاش تو تعطیلات گران تر میتوانند بفروشند.
از مزایای بلیط های چارتری این است که چارتر کننده ها زیاد هستند ، مسافرمیتوانید به راحتی همه جا را سرچ کند تا پرواز مورد نظر را کمترین قیمت پیدا و خریداری کنید.برای جست و جوی بلیط های چارتری با کمترین قیمت دیگر لازم نیست یکی یکی همه ی سایت های گردشگری را بگردید.
شما با مراجعه به پرتال گردشگری های هالیدی میتوانید شهر مبدا و مقصد مورد نظر را جست و جو کنید و لیستی از پرواز های چارتری با قیمت مناسب  برایتان بیاید.
با استفاده از این موتور جست و جوی پیشرفته در مصرف وقت و قیمت نیز صرفه جویی میکنید.
برای بازدید از سایت های هالیدی به لینک مربوطه مراجعه کنید و سایت دیگری که برای چارتر مناسب است سایت تی چارتر است 
و عیب پرواز های چارتری این است که قابلیت استرداد نداردو اگر داشته باشد با درصد جریمه بالا است.
 
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان