انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سفر به ارمنستان، سرزمین کوه‌ها و کلیساهای تاریخی

سفر به ارمنستان، سرزمین کوه‌ها و کلیساهای تاریخی

#1
سفر به ارمنستان، سرزمین کوه‌ها و کلیساهای تاریخی
با نام رسمی جمهوری ارمنستان کشوری در قفقاز جنوبی به پایتختی ایروان است. مردم ارمنستان در طول تاریخ زرتشتی مزداپرست بودند. در سال ۳۰۱ میلادی، ارمنستان نخستین کشوری بود که مسیحیت را دین رسمی کشور برگزید (دوازده سال پیش از روم). تور ارمنستان شما را به تنها کشورِ همسایه ایران که مسلمانان در آن اکثریت ندارند خواهد برد.
مقصد تور ارمنستان، معمولا شهر ایروان است. یکی از دیدنی‌های ایروان میدان جمهوری این شهر است. این میدان که در مرکز ایروان است حوض‌ها و فواره‌های دیدنی‌ای دارد. اطراف این میدان را موزه‌ها و ساختمان‌های تاریخی فرا گرفته‌اند. از میدان جمهوری به‌راحتی می‌توانید به بقیه جاهای شهر دسترسی پیدا کنید. پارک و سالن‌ کنسرت و گالری آبشار هم اغلب به‌صورت رایگان قابل بازدید است و منظره بسیار عالی‌ای هم رو به شهر دارد. دیگر دیدنی تاریخی ایروان قلعه اربونی است که در سال ۷۸۲ قبل از میلاد ساخته شده است. مرکز تجاری پلازا الیت که نمایی ۳۶۰ درجه برروی شهر دارد نیز یکی از بلندترین ساختمان‌های ایروان است.
اما کوه‌ها و دریاچه‌های ارمنستان بهترین دیدنی‌هایی هستند که تور ارمنستان برای ارائه دارد. مثلا دریاچه سوان که در ۶۰ کیلومتری شمال ایروان قرار دارد بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین در جهان است. فقط ۳۶ رود و جویبار به این دریاچه می‌ریزند و رود هزاران از آن سرچشمه می‌گیرد. طبیعت ایروان که شامل کوه‌ها و رود‌ها و دریاچه‌هایش است، درکنارِ کلیساها و قلعه‌های قدیمی این کشور تنها بخشی از دیدنی‌های تور ارمنستان هستند. مردم ارمنستان فرهنگ خاصی دارند و فستیوال‌های زیادی هم درطول سال برگزار می‌کنند.
برای رفتن به این کشور دو گزینه دارید: تور زمینی ارمنستان و تور هوایی ارمنستان. البته هرکدام مزایای خود را دارند. می‌‌توانید تفاوت تورهای زمینی و هوایی ارمنستان را در صفحه تور ارمنستان کافه گردش ببینید.
کافه گردش
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان