انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
صنعت گردشگری جزیره بالی

صنعت گردشگری جزیره بالی

#1
سلام به همه. خوووووووووبین؟ بچه ها این روزها کمتر کسی وجود داره که با تکنولوژی و فناوری آشنا نباشه. این موضوع روی گردشگری هم تاثیرات خاص خودش رو گذاشته البته. تو مقاله ای که امروز براتون آماده کردم میخوایم این مبحث رو با هم بررسی کنیم


دنیای امروز که روز به روز به مفهوم دهکده جهانی نزدیک تر می شود، اقتصاد، صانیع و ساختار جوامع مختلف در آن دائما دستخوش تغییر و دگرگونی هستند، یکی از این صنایع که امروز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است، صنعت توریسم است. با گسرتش سیستم های ارتباطی و فناوری در این زمینه ها مردم دنیا از اقسا نقاط زمان در کمترین زمان می توانند اطلاع پیدا کنند، از طرفی گسترش و پیشرفت فناوری در ساخت وسایل حمل و نقلی موجب شده که مفهوم زمان و مکان دچار تغییر شود. در این مقاله قصد داریم نقش سیستم های ارتباطی و اطلاعاتی در گسترش صنعت توریسم و اقتصاد را توضیح دهیم.
[عکس: tourism-communications-2.jpg]فناوری و صنعت توریسم
نقش فناوری اطلاعات و سیستم های ارتباطی در صنعت توریسم
تقریبا از اواخر دهه ی ۸۰ میلادی صنعت توریسم بیش از پیش جان گرفت، و در پی آن بنگاه های اقتصادی در نقش های مختلفی چون: آژانس های مسافرتی، شرکت های هواپیمایی و ایرلاین ها مشغول به فعالیت شدند. اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که که در دهه ی ۸۰ میلادی چه اتفاقی افتاد که اینطور به صنعت توریسم و صنایع مرتبط جان داد، جواب این سوال را می توان در گسترش فناوری اطلاعات و سیستم های ارتباطی دانست، در اوخر دهه هشتاد میلادی با گسترش شبکه های ماهوره ای و البته سیستم ارتباطی جدیدی به اسم اینترنت دنیا گامی جدی تر به سمت دهکده ی جهانی برداشت و مفاهیم زمان و مکان فشرده تر شد.
[عکس: tourism-communications-3.jpg]فناوری و صنعت توریسم
کشورهای مختلف دنیا می توانند از این فناوری بهره برده و خود را در شبکه های ماهواره ای به مردم دنیا معرفی کنند، و با دعوت گردشگران به کشور خود، تولیدات خود را به آنها بفروشند. برای روشن شدن این بحث یکی از موفق ترین های فناوری و صنعت توریسم در بالی را برای شما مثال میزنیم:
بالی
بالی همواره یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری برای توریست ها از سرتاسر دنیا بوده است، به محبوبیت بالی، می توان از شلوغی های تور بالی در ایام تعطیل به خصوص در تعطیلات نوروز پی برد. کشور اندونزی که یکی از پیشگامترین کشورها در زمینه ی توسعه ی تکنولوژی و فناوری بوده است در زمینه صنعت توریسم نیز یکی از موفقترین کشورها در جنوب شرق آسیا محسوب می شود، اگر چه کشور اندونزی در صنعت توریسم با چالش های بیشماری مثل، تروریسم و مخالفت های گروه های مختلف تندرو و… روبرو بوده است، اما سیاست های کشور اندونزی به شکلی تنظیم شده است که در کنار پیشرفت های تکنولوژیک و به کارگیری فناوری های روز، صنعت توریسم خود را بهبود بخشیده و آن را به یکی از منابع درآمد خود تبدیل کند، یکی از مهمترین مراکز توریستی و به قول خودمان نان آور کشور اندونزی، جزیره ی بالی است.
[عکس: bali-economic-1.jpg]بالی
جزیره ی حیرت انگیز بالی یکی از سیزده هزار جزیره ی مجمع الجزایر کشور اندونزی است که به عنوان قلب تپنده ی اندونزی شناخته می شود، این جزیره مانند نگینی درخشان با مساحت برابر با ۵۶۲۰ کیلومترم مربع دو اقیانوس آرام و اطلس را به هم پیوند داده است. جزیره ی بالی با داشتن آب و هوایی استوایی، جنگل های گرمسیری، سواحل شنی و داشتن زمینه هایی برای تفریحات آبی هر ساله پذیرای میلیون ها گردشگر از سرتاسر دنیا می باشد.
[عکس: bali-2.jpg]بالی
شاید برایتان جالب باشد که تور بالی نه تنها در میان تورهای نوروزی در ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است بلکه در آژانس های مسافرتی دیگر کشورهای دنیا نیز به عنوان یکی از پرفروشترین تورها بعد از تور تایلند و تور دبی، در کنار تورهای پکن و چین قرار دارد. شاید مزیت رقابتی جزیره ی بالی داشتن طبیعتی بی نظیر در کنار سیستم نوین شهری و فناوری هایی است که دولت بالی در صنعت گردشگری به کار گرفته است.
اقتصاد بالی
اگر شما قصد سفر به بالی را دارید شاید برایتان جالب باشد که کمی هم از سبک زندگی و معیشت و اقلیم این جزیره بدانید. جمعیت جزیره ی بالی به ۳ میلوین نفر می رسد و از آنجایی که بالی یکی از جزایر توریستی اندونزی محسوب می شود، اکثر مردم این جزیره ی کوچک به شغل هایی مشغول هستند که مربوط به صنعت گردشگری می شود، به عنوان مثال: هتل داری، مهمانداری، کرایه دادن قایق، تور لیدری و… از جمله شغل های رایج در شهر بالی می باشد که علاوه بر آن عده ی دیگری در بالی به از طریق کارهایی مثل کشاورزی و ماهیگیری کسب درآمد می کنند.
[عکس: bali-1.jpg]هتل های بالی
در خصوص اقلیم بالی باید گفت که این جزیره با داشتن آب و هوایی استوایی و شرجی اگر چه بسیار جذاب است اما با این حال گرمای آن تا حدودی می تواند آزار دهنده باشد پس حتما فراموش نکنید که از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید (البته یکی از جالبترین مسائل درباره ی بالی این است که هر ۱۰۰ متر یک دستفروش، با بطری های آب بساط کرده و آب می فروشد). از جمله مشهورترین مکان هایی که در بالی حتما باید به آن سر بزنید گوتا و اوبود است، این مناطبق با جنگل های خارق العاده ای که دارند شما را مجذوب خود خواهند کرد.
[عکس: fishing-in-bali.jpg]ماهیگیری در بالی [عکس: bali-economic-2.jpg]اقتصاد بالی
اگر می خواهید به بالی سفر  کنید:
تور بالی در میان تورهای نوروزی در ایران از محبوبیت و فروش بسیار بالایی برخوردار است، پس بهتر است که دو ماه پیش از تعطیلات نوروزی تور بالی را رزرو کنید، اگر چه آژانس های مسافرتی بسیار زیادی ارائه دهنده ی تور بالی هستند اما با این وجود بهتر است که از قبل به فکر سفر خود باشید. نکته ی بعد در خصوص سفر به بالی این است که برای خرید بلیط هواپیما نیز همینقدر حساسیت به خرج دهید و از قبل آن را رزرو کنید، اگر چه با وجود سایت های مختلف رزرو آنلاین بلیط هواپیما، شما در لحظه می توانید بلیط هواپیمای خود را رزرو کنید، اما با این وجود بهتر است که از قبل به فکر بلیط هواپیما باشید. (ناگفته نماند که همیشه تورهای لحظه ی آخری توسط آژانس مسافرتی ارائه می شود و تمام این توصیه ها برای این است که شما با خیالی آسوده به بالی سفر کنید).
[عکس: bali-3.jpg]بالی
 
منبع: http://www.astpi.ir
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان