انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کاشت موی طبیعی در زنان

کاشت موی طبیعی در زنان

#1
نقل قول:


[عکس: Hairtransplantationinwomen-1.jpg]
موضوع کاشت مو در زنان معمولاً زیاد متداول نمی باشد، زیرا مشکل عقب رفتن خط رویش مو در جلوی سر کمتر در میان زنان دیده می شود. در واقع ریزش مو معمولا در میان زنان با شرایط خفیف‌ تر ایجاد شده و معمولاً برای  پنهان کردن آن از کلاه‌ گیس، بافت و موارد مانند آن استفاده می شود. به این ترتیب زمانی که مشکل روشن شده و امکان نادیده گرفتن یا پنهان کردن آن وجود نداشته باشد، بیمار احتمال دارد به شدت احساس خجالت و ناآسانی به خاطر شرایط خود پیدا کند.
در کلینیک تخصصی کاشت مو، متخصصان ما مشکلات ریزش مو در میان زنان را با شیوه های گوناگون در مقایسه با ریزش مو در میان مردان در هنگام ترمیم موی سر، مژه و ابرو درمان می کنند. در واقع الگوی ریزش مو در میان زنان متمایز از این الگو در میان مردان است و معمولاً پخش‌تر است. همینطور این مشکل می تواند زنان را در تمام سنین تحت تاثیر خود قرار دهد. با وجودی که در میان مردان الگوی ریزش مو با عوامل ژنتیک ارتباط دارد، ریزش مو در میان زنان با سایر دلایل احتمالی ارتباط داشته و این شرایط عامل اصلی ریزش موی زنان هستند.
علت‌ های اصلی ریزش موی زنان

دلایل اصلی ریزش مو در میان زنان به شرح زیر است:
– عوارض جانبی مصرف دارو
– تغییرات هورمونی (بعد از به دنیا آوردن فرزند)
– یائسگی
– کاهش یک‌باره وزن
– کم خونی
– مشکلات تیروئید
– استرس احساس و فیزیکی
– بیماری پلی کیستیک تخمدان
– نتایج ناشی از آسیب‌دیدگی یا انجام عمل جراحی
شرایط مختلف روانی، فیزیکی و شیمیایی می‌توانند سبب ریزش مو به صورت گسترده بر روی منطقه سر شود. ریزش موی ناشی از کشیدن (به خاطر استفاده از شیوه های مختلف حالت دادن به مو در طول یک دوره زمانی طولانی‌مدت) و استفاده از محصولات حالت دهنده شیمیایی آسیب‌زا برای مو (مواد شیمیایی حالت دهنده مو) بیشتر از بقیه موارد سبب می شود ریزش مو در میان زنان دیده شود.
الگوی نرمال ریزش مو در میان زنان چگونه است؟
ویژگی ریزش موی آندروژنیک در میان زنان به صورتی است که خط رویش مو دست نخورده باقی مانده و فقط موها در منطقه بالای سر نازک می‌شوند. به این ترتیب نازک شدن مو به صورت پخش بر روی سر ایجاد شده و سبب نازک شدن مو به صورت قابل توجه در ناحیه های مختلف سر می شود.
آیا روند کاشت مو در میان زنان و مردان گوناگون است؟

با توجه به گوناگون بودن الگوی ریزش زنان از مردان، عمل جراحی ترمیم و کاشت موی آن‌ها نیز گوناگون است. در این عمل جراحی اطمینان حاصل می شود که هیچ جای زخم یا اسکار بر روی پوست بیمار باقی نمی‌ماند. علاوه بر این، ناحیه های خاص که برای عمل جراحی نیازمند اصلاح کردن باشند، زیر موهای بلند بالای آن پنهان خواهند شد. به این ترتیب سایر اشخاص نمی‌توانند از انجام عمل جراحی کاشت و پیوند مو مطلع شده و بعد از درمان شرایط ظاهری شخص حفظ می شود.
اشخاص مناسب برای کاشت موی طبیعی

زنانی که اشخاص مناسب برای کاشت موی طبیعی هستند دارای شرایط زیر هستند:
– زنانی که به خاطر شرایط فیزیکی یا کشش مو (عوامل غیر هورمونی) دچار ریزش مو شده باشند.
– زنانی که قبلاً از عمل جراحی زیبایی یا پلاستیک استفاده کرده و به خاطر از بین رفتن موها در ناحیه های اطراف شکاف جراحی ناآسان هستند.
– زنانی که الگوی ریزش موی مشخص مشابه الگوی ریزش موی مردانه دارند. این اشخاص احتمال دارد با عقب رفتن خط رویش مو و نازک شدن موی روی سر رو به رو شده و منطقه اهدا کننده مو بر روی سر آن‌ها تحت تاثیر ریزش موی آندروژنتیک قرار نگرفته باشد.
– زنانی که به خاطر آسیب‌دیدگی، سوختگی، جآسان ناشی از تصادفی و سوختگی شیمیایی موی آن‌ها از بین رفته باشد.
– اشخاصی که دچار مشکل ریزش موی حاشیه ‌ای شده باشند. این مشکل بسیار شبیه به ریزش موی ناشی از وارد شدن فشار به مو است.


[عکس: Hairtransplantationinwomen1300x143-1.jpg]کاشت موی طبیعی در زنان
روش درمان
این عمل جراحی معمولاً به حدود سه ساعت و نیم تا پنج ساعت زمان با توجه به ریشه های مورد نیاز برای کاشت در منطقه سر نیاز دارد. مراحل درمان در این حالت به شرح زیر است:
مرحله ۱: آماده‌سازی بیمار
در این مرحله بیمار برای عمل جراحی آماده شده و در موقعیت مناسب قرار می‌ گیرد. برای فراهم کردن آسانی بیمار در طول درمان، لازم است نوشیدنی‌ ها و تنقلات لازم توسط بیمار از قبل تهیه شده و در طول جراحی بیمار به آن‌ها دسترسی داشته باشد.
مرحله ۲: بی‌حسی و برداشتن مو از منطقه اهدا کننده
در این مرحله منطقه اهدا کننده مو با استفاده از مواد مخصوص به صورت موضعی بی‌حس می شود. به این ترتیب از ایجاد هر گونه ناآسانی برای بیمار در طول فرآیند درمان جلوگیری خواهد شد. زمانی که منطقه تحت درمان به‌طور کامل بی‌حس شد، ریشه های موی مورد نیاز از منطقه اهدا کننده گرفته می شود. در نهایت منطقه اهدا کننده ریشه های مو بخیه زده و ریشه های موی آن به دقت با استفاده ازروش های جراحی جداسازی خواهد شد.
مرحله ۳: جداسازی ریشه های مو
یکی از مهم‌ترین مراحل کاشت موی طبیعی در زنان مربوط به جداسازی موهای گرفته شده از منطقه اهدا کننده است. به این ترتیب لازم است هر کاشت مو به دقت از منطقه اهدا کننده جدا شود. توجه داشته باشید در صورتی که تعداد زیاد مو در یک محل کاشته شده یا بافت و پوست زیاد در ناحیه های اطراف ریشه های مو وجود داشته باشد، همواره احتمال دارد ریشه های مو ظاهر فشرده و نامناسب پیدا کنند.
مرحله ۴: کاشت مو در منطقه دریافت کننده
منطقه دریافت کننده با استفاده از شکاف‌های کوچک آماده شده و برای ایجاد ظاهر موی مناسب تنظیم می شود. به این ترتیب لازم است شکاف‌های مورد نیاز به دقت ایجاد شود تا به این ترتیب بتوان از ایجاد ظاهر طبیعی در موی منطقه دریافت کننده مطمئن شد. در نهایت ریشه های مو طبق الگوی طراحی شده در منطقه دریافت کننده پیوند زده می شود.
مدت بهبودی بعد از عمل جراحی کاشت موی طبیعی در زنان چقدر است؟

طول مدت بهبودی بعد از این عمل جراحی به نسبت کوتاه بوده و از ۱ تا ۲ روز تا ۱ هفته ادامه دارد. در این شرایط معمولاً ظاهر زنانی که از عمل جراحی کاشت مو استفاده می کنند، برای چند روز اول بعد از درمان طبیعی است و به مقدار کافی مو در منطقه روی سر (منطقه دریافت کننده) و موی بلند در پشت سر وجود دارد تا به این ترتیب بتوان با استفاده از آن‌ها وضعیت منطقه اهدا کننده مو را از دید سایرین پنهان کرد. بعد از این عمل جراحی، بیمار احتمال دارد مقداری بی‌حسی یا احساس آفتاب‌سوختگی در ناحیه های تحت درمان داشته باشد. بعد از چند روز، بیمار احتمال دارد احساس خارش در منطقه سر داشته باشد و این شرایط نشان دهنده شروع فرآیند بهبود در ناحیه های تحت درمان است.
نتایج مورد انتظار بعد از عمل جراحی کاشت موی طبیعی در میان زنان چگونه است؟

در طول سه ماه اول بعد از جراحی می‌توان انتظار داشت موی کاشته شده فرآیند رشد خود را به تدریج شروع کند و بهبود در شرایط بیمار در طول شش تا دوازده ماه بعد از جراحی ادامه خواهد یافت.
طول مدت دوام نتیجه های کاشت موی طبیعی در میان زنان چقدر است؟

با توجه به اینکه ریشه های موی مورد نیاز برای کاشت مو از منطقه پشت سر بیمار گرفته شده و این منطقه به تغییرات فیزیولوژیک، ژنتیک و متابولیک حساس نمی باشد، پیوند مو از این منطقه سر می‌تواند برای تمام طول مدت عمر دوام و ماندگاری داشته باشد. برای این عمل جراحی ریشه های موی مورد نیاز از پشت منطقه سر گرفته می شود تا به این ترتیب دستیابی به بهترین نتایج بعد از این درمان امکان‌پذیر باشد.
پرسش های متداول

چه نوع از مواد بی‌حسی برای عمل جراحی کاشت موی زنان استفاده می شود؟
زمانی که ناحیه های اهدا کننده مو به‌طور دقیق مشخص شدند، موهای بالای این منطقه بالا زده شده و دسترسی مورد نیاز به ناحیه های اهدا کننده مو ایجاد می شود. به این ترتیب بعد از استخراج مو از منطقه اهدا کننده امکان پوشاندن منطقه تحت درمان از طریق موهای بخش بالای آن وجود خواهد داشت. زمانی که دسترسی لازم به منطقه اهدا کننده ایجاد شد، موی سر بیمار در منطقه اهدا کننده به مقدار کافی کوتاه می شود تا استخراج مو از منطقه سر با استفاده از روش FUE امکان‌پذیر شود. بعد از آماده‌سازی این منطقه، بخش اهدا کننده مو با استفاده از مواد بی‌حسی موضعی مشابه مواد مورد استفاده در دندانپزشکی بی‌حس خواهد شد.
طول مدت لازم برای جراحی کاشت موی طبیعی برای زنان چقدر است؟
با توجه به روش های پیشرفته و دقیق مورد استفاده برای کاشت مو و نیز تعداد ریشه های موی مورد نیاز، جراحی کاشت موی طبیعی به حدود ۴ تا ۸ ساعت زمان یا بیشتر نیاز خواهد داشت. به این ترتیب عمل جراحی کاشت موی طبیعی به دو مرحله تقسیم می شود. در صبح روز جراحی ریشه های موی مورد نیاز از منطقه اهدا کننده گرفته شده و در این حالت بیمار به آسانی به صورت بر روی تخت در حالت درازکش قرار می‌گیرد. در این مرحله معمولاً بیمار می‌تواند با استفاده از هدفون به آهنگ‌های مورد علاقه خود گوش دهد. همینطور این مرحله از درمان را می‌توان با استفاده از داروهای خوراکی مسکن برای بیمار آسان تر کرد. در بعد از ظهر روز جراحی، بیمار به پشت روی تخت دراز کشیده و ریشه های مو به دقت در منطقه دریافت کننده با استفاده از بی ‌حسی موضعی کاشته خواهد شد.
آیا مراقبت‌های ویژه از منطقه تحت درمان بعد از عمل جراحی کاشت موی طبیعی در زنان لازم است؟
در این زمان بیمار می‌تواند از شیوه های عادی اصلاح مو و شستشوی آن استفاده کند. به منظور افزایش طول مدت دوام و نیز کیفیت مو در منطقه دریافت کننده، برای بیمار می‌توان از روش های لیزر درمانی، سرمه‌ ای خانگی و شامپوهای ویژه استفاده نمود. در واقع مراقبت خاص از موها بعد از عمل جراحی کاشت موی طبیعی در میان زنان لازم نمی باشد.
هزینه جراحی کاشت موی طبیعی بین زنان چقدر است؟
هزینه این درمان به تعداد ریشه های موی مورد نیاز و استفاده کردن یا نکردن از بقیه شیوه های غیر جراحی قبل از جراحی کاشت موی طبیعی وابسته است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان