انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ساخت محتوا برای طراحی سایت ریسپانسیو

ساخت محتوا برای طراحی سایت ریسپانسیو

#1
ساخت محتوا برای طراحی سایت ریسپانسیو 


   

طراحی سایت های کسب و کار های کوچک برای نمایشگر کامپیوترها و دسک تاپ ها بهینه سازی شده اند. اما از جایی که افراد امروزه بیشتر به وسیله موبایل ها خود به طراحی سایت ها دسترسی پیدا می نمایند، بایست طراحی سایتی داشته باشیم تا در همه ابزارها و در هر سایز از صفحه نمایش ها، قابل دیدن باشد.
ساخت محتوا برای طراحی سایت ریسپانسیو

   

یکی از اثرگذارترین راه هایی که برای همه مخاطبان سایت کاربرد دارد، ایجاد یا طراحی مجدد طراحی وب سایت ها به صورت ریسپانسیو است. این طراحی ریسپانسیو سبب می شود تا یک طراحی سایت در همه ابزارها و در هر سایز از نمایشگرها، به خوبی اجرا شود.
طراحی سایت ریسپانسیو به معنی جوابگو بودن نیازهای مخاطبان سایت در همه ابزارهایی است که به وسیله آن سایت ها را بازدید می نمایند. طراحی ریسپانسیو مربوط به ایجاد تجربه کاربری بهینه است که مخصوصا برای مخاطبان موبایل خیلی سودمند است تا موردهایی که در طراحی سایت ها می خواهند، به سادگی پیدا کنند. طراحی ریسپانسیو طراحی سایت ها به معنی بارگیری سریع صفحه های سایت است و این طراحی سایت بایست نیاز مخاطبان را در تغییر سایز، نوشتن، اسکرول و یا زوم در نمایشگر موردنظر کاهش دهد.
هنگامی که می خواهید مطلب هایی را برای طراحی سایت ریسپانسیو خود تهیه نمایید، بایست چه کارهایی اجرا کنید؟

1.اول به مخاطبان موبایل هوشمند فکر کنید.

برای این که یک طراحی سایت جذاب و ریسپانسیوی را ایجاد کنید، بایست روی مخاطبان موبایل هوشمند فوکوس نمایید. طراحی خود را نخست برای صفحه های لمسی شروع نمایید و بعد طراحی خود را به مرور ارتقاء دهید. به این صورت قادر هستید مخاطبان سایت خود را از هر ابزاری که کمک می گیرند تا طراحی سایت شما را بازدید نمایند، خشنود و راضی نگاه دارید و هم چنین به وسیله این طراحی ریسپانسیو قادر هستید به مخاطبان اجازه دهید تا به وسیله هر نوع اتصال اینترنتی که در اختیار دارند، بتوانند صفحه های سایت تان را سریعا بارگیری نمایند.

2.اطلاعاتی را برای طراحی سایت خود مهیا کنید که نیازهای مخاطبان سایت را برآورده سازد.

به این فکر نمایید که مخاطبان بیشتر به دنبال چه اطلاعاتی در طراحی سایت شما هستند:
به دنبال کالا و یا خدماتی هایی هستند که شما در طراحی سایت فروشگاهی خود به فروش می رسانید؟ به این معنی است که بایست در طراحی سایت خود یک کادری برای سرچ کالاها و لینکی از خدمات سایت خود بگذارید.
مخاطبان سایت می خواهند مکان کسب و کار شما را پیدا نمایند؟ بایست آدرس و نقشه شرکت خود را در طراحی سایت بگذارید.
می خواهند با شما قرار ملاقاتی تنطیم نمایند؟ می خواهند در فهرست ایمیل و خبرنامه شما شرکت نمایند؟ ویدجت ها و لینک هایی که مخاطبان را به این خدمات ها متصل می نمایند را در طراحی سایت خود بگذارید.
می خواهند با شما تماس بگیرند؟ بایست شماره های تلفن خود را در سایت بگذارید.

   

شما هم چنین قادر هستید عکس های جذاب و رنگ هایی را در طراحی سایت خود به کار ببرید. هم چنین بایست به بارگیری سریع صفحه های سایت و خوانایی مطالب سایت در هر سایز از صفحه نمایش ها، دقت داشته باشید و از همه پراهمیت تر بایست روی این قضییه فوکوس نمایید که طراحی سایت تان سبب اخلال در عملکرد مخاطبان سایت نشود.

3. بهینه سازی طراحی سایت برای تبلت ها.

هنگامی که یک طراحی سایت جذاب، سودمند و اثرگذاری را طراحی کردید که نیاز مخاطبان موبایل هوشمند را تحقق می دهد، بایست به این قضییه فکر کنید که چه مطلب های دیگری نیز بایست به طراحی سایت خود بی افزاید تا با نیازهای مخاطبان تبلت همخوانی داشته باشد.
شما نیازی نخواهید داشت تا تغییراتی را در مطلب و طرح بندی طراحی سایت خود به وجود آورید که سازگار مخاطبان تبلت های کوچک نظیر IPAD MINI و KINDLE FIRE باشد. اما برای تبلت های بزرگ تر نظیر آی پدهای همه صفحه، بایست از عکس های بزرگی به کار ببرید و یا مطلب هایی را به صفحه اول سایت خود بی افزاید، نظیر رضایت نامه های مشتری های سایت و یا اطلاعیه از پیشنهاد ها و رویدادهای تازه. شما هم چنین بایست به مطلب های ویدئویی در این طراحی ها نیز فکر نمایید- تنها مطمئن شوید که این طراحی سایت از HTML5 استفاده می نماید، به این خاطر که ویدئوهای ADOBE FLASH در هر سیستم اجرایی موبایل ها، احتمال دارد به خوبی کار ننماید.

4. بهینه سازی طراحی سایت برای کامپیوترها.

برای مخاطبان دسک تاپ و لپ تاپ، شما قادر هستید محتوهای بیشتری ارائه دارید—شاید عکس های بیشتر، خلاصه ای از کسب و کار و پیشینه آن و یا شرحی از ارزش ها و مزیت های کالاها و خدمات طراحی سایت تان. این اطلاعات قادر است هم چنین برای مخاطبان موبایل ها هوشمند در قسمت "درباره ما" طراحی سایت یافت شود، برخلاف طراحی سایت های دسک تاپ که این اطلاعات در صفحه اول سایت قرار گرفته است.

   

5.برنامه ریزی برای تجزیه و تحلیل ها و آپدیت های طراحی سایت

اینکه حدس بزنید که مخاطبان به چه نحوی به طراحی سایت شما راه یافته اند، یک مورد است، و اینکه واقعا تحقیق نمایید تا حقیقت این امر را دریابید، مورد دیگری است. اطیمنان حاصل نمایید که از ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیکز در سایت خود استفاده می نمایید. توجه عمیقی روی حجم کاربران موبایل و حجم کاربران دسک تاپ ها داشته باشید و دریابید که برای هر گروه، کدام مطلبها مناسب تر است. برای مثال، اگر مشاهده می نمایید که کاربران موبایل بسیاری از کادر سرچ طراحی سایت تان برای یافتن مطالب مورد نظر خود کمک می گیرند، بایست به سئو سایت این منو جستجو بیشتر توجه داشته باشید تا بتواند به آسانی جوابگوی نیاز مخاطبان سایت باشد. این بهینه سازی قادر است دربردارنده عدم نیاز مخاطبان موبایل و ابزارهای لمسی به تایپ نمودن باشد.
به این ترتیب است که به مرور زمان، رشد کاربران سایت و مشتریهای کسب و کار خود را مشاهده می نمایید. وقتی هم که روی عملکرد مخاطبان سایت بیشتر فوکوس داشته باشید تا روی تعداد بازدید های صفحه های سایت، مناسب قادر هستید نیازهای مخاطبان سایت خود را تحقق بقسمتید و در کسب و کار خود پیروز شوید.
راه های خیلی زیاد دیگری هست که قادر هستید به وسیله آن، مطلب و طرح بندی سایت خود را برای همه ابزارهای که مخاطبان سایت کمک می گیرند، بهینه سازی نمایید. اگر موردهای بالا به کار ببرید و هم چنین از طراح طراحی سایت زبده ای که روی برنامه نویسی طراحی سایت ریسپانسیو نظارت دارد، بهره ببرید، قادر هستید همه آن چیزی را به مخاطبان و مشتری های سایت و کسب و کار خود پیشنهاد کنید که واقعا به دنبال آن ها بوده اند و از این طریق قادر هستید کسب و کار موفقی را در اختیار داشته باشید. 

منبع: طراحی سایت وب کندو
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان