انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
8 مورد از رویکرد های مهم در طراحی سایت فروشگاهی

8 مورد از رویکرد های مهم در طراحی سایت فروشگاهی

#1
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی امروزه یکی از سودآورترین راه های کسب درآمد از اینترنتی می باشد. که به نظر می رسد به این زودی ها از بین نمی رود.

اگر در حال طراحی یک وب­ سایت تجارت الکترونیک هستید، مطمئن شوید که اصول اساسی که در ادامه به آن اشاره می­کنیم را در طراحی­هایتان رعایت کنید تا با جذب بیشتر مخاطب، ارائه اطلاعات بهتر به کاربران و تشویق آنها به خرید، سود بیشتری کسب کنید:
  1. نام تجاری سازگار و واضح: نام تجاری شما باید در سراسر سایت قابل مشاهده بوده و با سایت شما و نوع فعالیت تجاری شما سازگار باشد. تمامی نکات و جزییات در سایت شما اعمم از رنگ بندی و تصاویری که استفاده می کنید تا نوع کلماتی که در مقالات خود به کار می برید و حتی لحن صدای گوینده ای که بر روی ویدیوهای آموزشی و یا تبلیغاتی برند شما صحبت می کند باید متناسب با نوع تجارت شما و برند شما باشد. تمامی این نکات بر روی تجارت شما و تاثیرات آن بر روی مشتریان موثر است و  بوسیله­ی همین نکات ریز است که مشتریان طراحی سایت فروشگاهی شما را می شناسند و با آن تعامل برقرار می نمایند.
  2. هدف قرار دادن مخاطبان خاص: شما باید مشتریان خاص تجارت خود را بشناسید و تنها گروه مشخصی از کاربران اینترنت را هدف قرار دهید. شما باید تمامی نکات و جزییات مربوط به وب سایت خود را بر مبنای جذب این دسته خاص از مشتریان تنظیم کنید. تصور این که شما وب سایتی داشته باشید که تمامی کاربان اینترنت را هدف قرار دهد بسیار وسوسه انگیز است اما غیر معقول و غیر ممکن می باشد.
  3. متمایز بودن از رقبا: اگر کاربری قصد خرید اینترنتی یکی محصول را داشته باشد، که شما نیز در تجارت خود آن محصول  را عرضه می کنید مطمئنا صدها و یا شاید هزاران گزینه مختلف در اینترنت برای آن شخص وجود داشته باشد. چرا آن شخص باید از تمامی گزینه های موجود شما را انتخاب نماید و از شما خرید کند؟ شما باید به شیوه ای متفاوت محصولات خود را عرضه کنید و خودتان را از رقبا متمایز کنید و این کار با استفاده از یک طراحی متفاوت در وب سایت شما امکان پذیر است. وب سایت خود را به گونه ای متفاوت از رقبا طراحی نمایید که موجب شود کاربران شما را به خاطر بسپارند.
  4. رضایت کاربران: شما نباید عامل رضایت کاربران (user Experience) را دست کم بگیرید. برای جلب رضایت کاربران باید سرعت بارگذاری وب سایت شما بالا باشد، وب سایت شما موبایل فرندلی باشد، گردش در وب سایت شما برای کاربران ساده باشد و همچنین خرید از وب سایت شما برای کاربران آسان باشد.
  5. ساده سازی استفاده از وب سایت برای کاربران: بسیاری از کاربران اینترنت فرصت کافی و یا صبر کافی برای درون یابی وب سایت شما به منظور یافتن سرویس ها و خدمات مورد نیازشان ندارد. شما باید سعی نید که کار را تا حد امکان برای آنها ساده تر کنید، برای مثال شما می توانید یک نوار جستجو برای ساده سازی امکان جستجوی مطالب در وب سایت خود قرار دهید و یا طبقه بندی ها و نقشه سایت بسیار مرتبی را در اختیار کاربران قرار دهید.
  6. توضیحات صحیح: توضیحات شما از سرویس ها، محصولات و یا خدمات وب سایتتان نقش اساسی در خرید کردن و یا خرید نکردن یک مشتری از وب سایت شما دارند. این توضیحات می توانند موجب شوند که کاربر تصمیم بگیرد که سریعا از شما خرید کند و یا کاربری که قصد خرید دارد را منصرف نمایند. طول متنی که برای توضیح دادن یک محصول ایجاد می نمایدد، رنگ ها، تصاویر، ویدیوها و همه پارامترهای ریز و جزیی می توانند در ایجاد نظر مثبت و یا منفی کاربر نسبت به وب سایت شما و تصمیم او نسبت به خرید کردن یا نکردن از وب سایت شما تاثیر گذار باشند.
  7. کاستن از کمیت افزودن به کیفیت: سعی نکیند وب سایت خود را با حجم عظیمی از مطالب، تصاویر، ویدیوها و ... پر کنید، بلکه تلاش کنید که مطالب مختصر اما بسیار با کیفیتی در وب سایت خود داشته باشید و دائما آنها را بروز نمایید و بر کیفیت آنها بیفزایید.
  8. در دسترس قرار دادن CTA : شما باید CTA های (Call To Action) متعددی در جای جای وب سایت خود قرار دهید تا هر زمان که کاربر تصمیم به خرید کردن  (و یا هر کار دیگری که شما می خواهید کاربر آن را انجام دهد) گرفت به سرعت و تنها با یک کلیک قادر به انجام آن باشد و نیاز نباشد که به دنبال آن بگردد.
پاسخ
 سپاس شده توسط dcashop ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان