انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی سایت خبری

طراحی سایت خبری

#1
وب سایت های خبری از نوع طراحی جذاب به نظر می رسند ولی صرف نظر از نوع اخباری که در آن قرار می گیرند و پوشش داده می شوند همه آنها با چالش محتوای زیاد در صفحه اول مواجه هستند، چالشی که در این سایت ها طراحان با آن روبرو هستند ایجاد فضای کافی برای درج محتوا و این که کاربر در یک دید کلی مطالب مهم را ببیند.
کسب درآمد ازعامل های مهم برای سایت خبری می باشد با استفاده از ادغام تبلیغات در طراحی سایت، در برخی موارد تبلیغات تا حدود زیادی مزاحم دید کاربران از سایت می باشد،اما اکثر وب سایت های خبری قادر نیستند طوری طراحی خود را انجام دهند که این تبلیغات دید کاربران را از سایت را دچار مشکل نکند.
پارسایا با رعایت تمامی نکاتی که در بالا ذکر کردیم، آماده به انجام تمامی پروژه های وب سایت های خبری می باشد، حال به ویژگی بسته ی خبری پارسایا می پردازیم.
طراحی قالب به صورت اختصاصی
طراحی قالب به صورت ریسپانسیو یا واکنش گرا
پنل مدیریتی اختصاصی
درج خبر به صورت نا محدود
درج دسته و زیر دسته به صورت نامحدود
و انواع امکانات دیگر....

بیشتر سایت های خبری از متن تیره با پشت زمینه سفید استقاده می کنند ، بدیهی است به دلیل حجم عظیمی از محتوا ، خوانا بودن بسیار مهم می باشد تعداد کمی از سایت های خبری بعضا در بعضی از مقالات خود از رنگ های تیره تر برای جذب نگاه کاربران استفاده می کنند.
هچنین درصد دیگری از سایتهای خبری نیز از آبی و قرمز برای عنوان ها و خاکستری تیره در متنها استفاده می کنند، آبی برای عناوین مقالات زیاد استقاده می شود، قرمز برای مقالات مهم یا خبرهای فوری، همچنین مابقی سایتهای دیگر در منو و هدر سایت خود از رنگهای دیگری نیز استفاده می کنند.
بنرهای تبلیغاتی
مطمئنا این سایت ها نیاز به درآمد زایی دارند و کلیه ی آن ها بنرهای تبلیغاتی در بالا و ستون های کناری را از اهداف  اصلی وب سایت خود  قرار می دهند. برخی از وب سایت ها در تمامی صفحات از این تبلیغات استفاده می کنند برخی هم این تبلیغات را در هدر سایت خود قرار می گیرد.
معمولا ستون های کناری در سایز 125*125 استفاده می شوند البته سایتهای دیگری نیز سایز 300*250 را استفاده می کنند.
منوهای اصلی
در اکثر سایت های خبری منو در بالا قرار می گیرد، حال بعضی از سایت ها هم منوی اصلی خود را در ستون های کناری استفاده می کنند مانند سایت فارس نیوز در سایت باشگاه خبرنگاران جوان نیز منوی اصلی به صورت دو سطحی قرار دارد.
[عکس: 1454842380-farsnews-compressor.jpg]

[عکس: 1454842972-menu-yjc.jpg]
محتوای تب ها
خیلی از سایت های خبری از تب های محتوا دار به عنوان رکن اصلی خود استفاده می کنند تا بازدید کنندگان بتوانند راحت بین مقالات محبوب، آخرین مقالات و بیشترین بازدید مقالات جا به جا شوند. معمولا در ستون های کناری استفاده می شود. البته برای این که بیشتر در دید کاربران باشد در وسط صفحه نیز از آنها بهره می برند.
استفاده از فریم ورک Bootstrap
اخیرا تمامی وب سایت ها از فریم ورک Bootstrap  استفاده می کنند که برای طراحی  سایت عملا با یک تیر می توان چند نشان را هدف قرار داد، اول اینکه سایت شما به صورت ریسپانسیو یا واکنش گرا طراحی می شود، دوم اینکه با این فریم ورک طراحی قالب بسیار شکیل و بهینه شده برای موتور جستجو انجام می شود سوم اینکه تمامی مطالب را می توان درون کادر مخصوص خود و جدا از کادرای دیگر قرار داد به عبارتی دیگر به صورت کاملا مشخص می توان المان های وب سایت را از هم جدا کرد.

تفاوت بین وبلاگ و وب سایت های خبری
تقریبا این دو بخش بسیار مشابه هم هستند ولی در سایت های خبری یک تیم حرفه ای از نویسندگان در حال به روز کردن سایت به صورت روزانه هستند اما در وبلاگ ها این طور نیست همچنین تفاوت های دیگری نیز وجود دارد که به توضیح آن ها می پردازیم.
برای اطلاعات بیشتر در مورد وبلاگ نویسی به مقاله روبرو بروید: اهمیت وبلاگ نویسی در سایت شما
-اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
بیشتر سایت های خبری ذر زمینه ی اشتراک گذاری مطالب فعالیت دارند تا وبلاگ ها، در سایت های خبری دکمه های اشتراک گذاری بسیار بزرگ و پررنگ هستند تا کاربران کاملا آنها را ببینند ولی در وبلاگ ها بعضا به کار برده می شود، در وبلاگ ها امتیاز دهی خیلی استفاده می شود که در سایت های خبری اینطور نیست.

-خبر خوان RSS
RSS  یا همان خبر خوان یا چکیده سایت، به شما این امکان را می دهد تا در جریان آخرین اخبار سایت قرار بگیرید، اصولا وبلاگ ها از این ویژگی به صورت کاملا پر رنگ و بزرگ استفاده می کنند تا مورد توجه کاربران قرار گیرد ولی در وب سایت های خبری این امر برعکس است و دکمه کاملا با اندازه معمولی استفاده می شود که اکثر کابران نیز آن را نمی بینند. دلیل آن هم این است که به خاطر بازدید بالای سایت های خبری نیاز زیادی به این مورد نیست.

-درج نظر
در وبلاگ ها نظر دهی بسیار مهم می باشد ولی در سایت های خبری این موضوع چندان حائز اهمیت نمی باشد.


پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان