انجمن سایت کلیدستان



ایجاد مطلب و طراحی سایت، دو فاکتور مهم هستندزمان کنونی: ۱۳۹۶/۰۷/۰۳، ۱۲:۱۹ ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: گلی 70
آخرین ارسال: گلی 70
پاسخ 1
بازدید 250

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ایجاد مطلب و طراحی سایت، دو فاکتور مهم هستند

ایجاد مطلب و طراحی سایت، دو فاکتور مهم هستند

#1
ایجاد مطلب و طراحی سایت، دو فاکتور مهم هستند


هنگامی که طراحی سایت های کسب و کار الکترونیک را طراحی می نمایید، متوجه واقعیت هایی از خرید های مخاطبان طراحی سایت می شوید. اما همواره این واقعیت ها رضایت بخش نیستند.

ایجاد مطلب و طراحی سایت، دو  فاکتور مهم هستند

به طور مثال احتمال دارد یک کاربر طراحی سایت در سایت جست و جو کرده و گزینه های که مورد علاقه خود است را به سبد خرید اضافه کند. در این شرایط سهامداران طراحی سایت احساس خوشحالی می نمایند و احساس می نمایند که به هدف خود نزدیک شدند.
وقتی کاربر به عموما در سایت های فروشگاهی مرحله پرداخت می رسد احتمال دارد گزینه بازگشت را کلیک کند و در صفحه طراحی سایت به دنبال مورد دیگری باشد. در این جا است که صاحبان طراحی سایت متعجب شده و به دنبال جواب سوال خود هستند. جواب این کاربر این است که او قصد دارد تا راجع به شرایط باز گرداندن پیش پرداخت مشتریان، موردهایی را دریابد. هنگامی که در صفحه طراحی سایت موردی در این باره یافت نشد، کاربر به سمت نوار جستجو طراحی سایت رفته و قواعد باز پرداخت مخاطبان سایت را جستجو می کند، اما با کمال تاسف هیچ نتیجه ای یافت نمی می شود ، به این خاطر که جستجو، برای یافتن مطلبها است و قواعد باز پرداخت در این طراحی سایت، مطلب حساب نمی شوند.


این مورد در پایگاه داده ها وجود ندارد، آیا این قانون باز پرداخت، مطلب محسوب می شود؟
هنگامی که اعضای گروه طراحی سایت راجع به مطلب در طراحی خود صحبت می نمایند، منظور آن ها غالبا نوشته و مطالبی است که گروه بازاریابی مطالب می سازد. مطلب در طراحی وب سایت
 های کسب و کار الکترونیک، راجع به محصولات و سرویس ها شرح می دهد.
پایگاه داده در سیستم طراحی سایت های کسب و کار الکترونیک هست که دربردارنده همگی اطلاعات محصولات است. این اطلاعات دربردارنده اسم، شرح ها، خصوصیات، و عکسهای هر محصول است.
هنگامی که گروه این طراحی سایت تصمیم می گیرد که قواعد باز پرداخت نوعی مطلب نباشد، این مطلب هم نیز در پایگاه داده ها وجود نخواهد داشت.
مرورگرها نیز تنها به دنبال اطلاعاتی در پایگاه داده طراحی سایت ها هستند. از این رو، صفحه قواعد باز پرداخت هرگز باز نخواهد شد، به این خاطر که اصلا وجود ندارد.


مطلب چیزی است که کاربر طراحی سایت در لحظه نیاز دارد
اخیرا من درگیری میان یک کاربر با طراحی سایت هواپیمایی راجع به ارائه کارت پرواز را مشاهده نمودم. کارت پرواز بعد از رزرو پرواز و گزینش نوع پرواز است. اما برای مخاطبان طراحی سایت مشاهده پاره ای اطلاعات پیش از رزرو پرواز خیلی ارزش دارد.
هنوز هم طراحی سایت هواپیمایی در حال نشان دادن مطلبهایی هستند که مخاطبان سایت در آن لحظه نیاز ندارند. این طراحی سایت سعی دارد تا راجع به پرواز های محبوب، سیاست ها و نحوه گرفتن تخفیف ها و تورهای ویژه و یافتن صندلی مناسب و هرچیزی که مربوط به کارت پرواز نیست، اطلاعاتی در اختیار مخاطبان سایت بگذارد.
در حالی که دارا بودن کارت پرواز یکی از پراهمیت ترین نیاز های مخاطبان طراحی سایت هواپیمایی است، اما به نظر می رسد که برای این طراحی سایت آخرین الویت است. به این صورت کاربر طراحی سایت خیلی خشمگین و عصبانی می شود.
من شرط می بندم که این گروه طراحی سایت پرواز، ارائه اطلاعات کارت پرواز را یک مطلب نمی داند و هیچ ناشری برای ایجاد آن تلاش نمی کند و به منزله استراتژی بازاریابی مطلب به آن نگاه نمی شود.
این عدم ارتباط و هماهنگی برای طراحی سایت و فروشگاه ساز
 ها دردسرساز می شود. ما بایست مفهوم و درک مان را از مطالب طراحی سایت روی نیاز های  لحظه ای مخاطبان طراحی سایت فوکوس کنیم. تفاوتی نمی کند که اطلاعات به چه نحوی به وجود بیاید و در کجا قرار بگیرد، پراهمیت این است که همین حالا و در همین لحظه، کاربر سایت به این اطلاعات نیاز دارد.


طراحی سایت ها بایست به منظور کمک به مخاطبان برای استفاده از مطالب سایت وجود داشته باشد
قضیه جدیدی نیست اگر بگوییم که مطلب، قسمت عمده هر طراحی سایتی است. طراحان طراحی سایت همواره می گویند که طراحی کردن سایت بدون توجه به مطالب درون آن نظیر کادو دادن یک جعبه خالی به یک دوست صمیمی است. این دوستان شما برای باز کردن جعبه خیلی ذوق دارند، اما وقتی جعبه را باز می نمایند خیلی ناراحت می شوند. مطلب همه چیزی است که یک فرد را به بازدید از طراحی سایت جذب می کند و به آن ها انگیزه بازدید طراحی سایت را می دهد.
ایجاد و تهیه مطلب قادر نیست از روند طراحی و ایجاد ساختمان عمده طراحی سایت به دور باشد. این دو مورد از هم جدایی ناپذیرند: طراحی سایت و طراحی مطلب. این دو مورد بایست در کنار هم عمل نمایند تا مناسب ترین تجربه ها را برای مخاطبان طراحی سایت فراهم آورند.
امروزه توجه بسیاری به تجربه کاربری و شغل طراح تجربه کاربری سایت می شود. در این زمینه مهارت های کلیدی نیاز است: تحققیات راجع به مخاطبان، طراحی تعاملی، ساختمان اطلاعات، طراحی دیداری، استراتژی کپی رایت و نوشتن مطلب، مدیریت روند طراحی، طراحی و اصلاح و گردآوری اطلاعات.
مطلب و طراحی سایت دو عامل جدایی ناپذیر هستند
مخاطبان نمی توانند مطلب و طراحی سایت را به منزله دو مورد مجزا از هم در نظر بگیرند.
گروه ایجاد مطالب سایت، یک گروه هستند و گروه طراحی سایت هم یک گروه دیگر هستند. شاید دو گروه مجزا از هم در نظر گرفته شوند، اما عملکرد و روند کاری شان از هم جدا نیست.
حالا ما بیشتر می توانیم روی این مورد فوکوس کنیم که به چه نحوی مطالب طراحی سایت
 قادر است روی تجربه کاربری اثر گذار باشد. اگر این دو مورد را از هم جدا کنیم، اثرات منفی آن را به وضوح مشاهده خواهیم کرد.
طراحان تجربه کاربری در خیلی از طراحی سایت های مشهور دنیا نظیر نیویورک تایمز، به منزله تهیه نماینده نوشته و مطالب برای طراحی سایت کار می کند، نه به منزله یک فرد و یا گروه جانبی. این گروه با گروه طراحی سایت در ارتباط و همکاری هستند تا بتوانند مناسب ترین طراحی ها را به وجود آورند.
تجربه کاربری سایت ما، نشان دهنده ساختمان کسب و کار ما است. اگر می خواهیم که مطلب و طراحی سایت در کنار همدیگر عمل نمایند، بایست این شیوه ها در کسب و کار خود نیز به اعمال کنیم (بین اعضای گروه طراحی سایت و طراحی مطلب ارتباط و همکاری ایجاد کنیم). با پرتال ساز همراه باشید. 
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

آخرین کلیدهای غیررایگان

شما هم می توانید کلیدهای غیررایگان منتشر کنید (بیشتر بدانید)