انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اگر به سئو سایت تان در موبایل فکری ندارید، در خطا هستید

اگر به سئو سایت تان در موبایل فکری ندارید، در خطا هستید

#1
اگر به سئو سایت تان در موبایل فکری ندارید، در خطا هستید

[عکس: Mobile-SEO-seo.jpg]
خیلی از کسب و کار ها و شرکت ها هستند که راجع به سئو یا بهینه سازی طراحی سایت در موبایل های خطا فکر می نمایند. این روز ها تجربه های ناسازگاری در طراحی سایت ها موبایل دیده می شود. به همین دلیل است که افراد هم چنان برای خرید محصولات مورد نیاز خود به دسک تاپ ها رو می آورند.


اگر به سئو سایت تان در موبایل فکری ندارید، در خطا هستید

[img=600x0]http://www.webcando.ir/images/Mobile_SEO3.jpg[/img]

این موردهای به این معنی است که اکثر مخاطبان سایت شما از ابزارهای موبایل حاصل می شوند. این مورد بایست در همگی طراحی وب سایت ها و نرم افزار ها مورد توجه قرار بگیرد.


طراحی سایت ریسپانسیو + نرم افزار = شما در خطا هستید


بگذارید مستقیم سر اصل مطلب برویم: طراحی ریسپانسیو و دارا بودن یک نرم افزار، راهکاری برای مشکلات موبایل در این زمینه نیست. این امر کافی نیست و ما را به خطاهای سوق می دهد.


برای اینکه طراحی سایت سئو شده ای برای موبایل های ایجاد کنید، بایست خیلی به مخاطبان سایت موبایل دقت نمایید. این مورد به این معنی نیست که موردهایی را در طراحی دسک تاپ حذف نمایید و سازگار طراحی سایت بگذارید، بلکه به این معنی است که به چه نحوی برند و مولفه های طراحی سایت خود را در صفحه نمایش موبایل های نمایش دهید.


بایست به نرم افزار هایی که به کار می برید نیز خیلی فکر نمایید. در نهایت بایست به بسط برندتان در دسک تاپ ها نیز توجه نمایید که البته توجه به دسک تاپ ها آخرین قدم در این زمینه هستند.

[img=600x0]http://www.webcando.ir/images/Mobile_SEO2.jpg[/img]

چالش طراحی اطلاعات و مطالب طراحی سایت


چالش موبایل های این است که صفحه نمایش های کوچکی دارند. این مورد مزیت عالی حساب می شود، هر چه موردهای کمتری در یک طراحی باشد، مناسب عمل می کند. این گونه طراحی ها قادر است جذاب و مفید باشد، اما ما از دسک تاپ ها به سمت گوشی ها همراه آمده ایم و این فضای کوچک برای ما اندکی دشوار است.


در حالی که فضای خیلی بسیاری در دسک تاپ ها هست، ما بایست فکر کنیم که به چه نحوی مطالب زیاد و اطلاعات فراوان طراحی سایت دسک تاپ را در موبایل های قرار دهیم. مشکل این جا است که صفحه نمایش های موبایل خیلی کوچک و محدود هستند.


اگر یک طراحی سایت استاندارد برای دسک تاپ ایجاده و آن را به حالت ریسپانسیو در بیاورید، احتمال دارد بی فایده باشد- مگر این که 90 درصد مطالب آن را حذف نمایید. در این نوشته 5 راهی را به شما پیشنهاد می کنیم که قادر است در سئو سایت ها در موبایل های به شما کمک کند.


1.برند: در حالی که تجربه کاربری طراحی سایت در موبایل های احتمال دارد خیلی محدود باشد، اما بایست به این فکر نمایید که به چه نحوی برند خود را در این صفحه نمایش های کوچک اجرا نمایید. لوگو، رنگ، فونت طراحی سایت شما بایست به برند تان جذابیت بدهیند تا تجربه کاربری بهینه ایجاد شود و مخاطبان همواره این طراحی سایت فروشگاهی را به یاد داشته باشند.


2.اسکرول: بایست از اسکرول در طراحی سایت موبایل به طور سازگاری استفاده نمایید. اطلاعات را به گونه ای در طراحی سایت بگذارید که مطالب پراهمیت در بالا نمایان شود. مخاطبان طراحی سایت موبایل تنها در صورتی اسکرول می نمایند که بخواهند اطلاعات بیشتری از سایت به دست آورند.

[img=600x0]http://www.webcando.ir/images/Mobile_SEO1.jpg[/img]

3.متن، فونت، عکس و منو: متن خود را بایست واضح و صریح تهیه نمایید. موبایل های این فرصت را برای ایجادن متن های ساده و صریح برای شما فراهم می نمایند. از فونت های مخصوص برندها استفاده نمایید و سایز آن را بزرگ در نظر بگیرید تا این مخاطبان موبایل بتوانند به آسانی آن ها را بخوانند. بیشتر از عکسهای به جای متن ها استفاده نمایید.


عکسهای مخصوصا در این ابزارها قادر است مخاطبان بیشتری را جذب سایت نماید. افراد عاشق عکسهای هستند و روی آن ها کلیک می نمایند. عکسهای را به جایی که می خواهید کاربر در طراحی سایت هدایت شود، لینک گذاری نمایید.


4.دعوت به مشارکت: بایست مخاطبان را به انجام عملکردهایی در طراحی سایت دعوت نمایید. این دکمه ها بایست واضح و برای استفاده کاربر آسان باشد و بایست این مخاطبان را مستقیما به جایی ببرید تا این فعالیت ها را در طراحی سایت اجرا نمایند. از دکمه های بزرگ و برجسته استفاده نمایید تا مخاطبان بیشتر ترغیب شوند.


5. تست نمایید، بسنجید و سئو نمایید: برای این که طراحی سایت در موبایل را بررسی و تست نمایید بایست سایز مرورگر خود را در دسک تاپ کوچک نمایید. می توانید آن ها را در آخرین نسخه های IPHONE و ANDROIOD نیز امتحان نمایید. می توانید از نرم افزار های تجزیه و تحلیلگر نیز استفاده نمایید. از جایی که طراحی سایت های موبایل، موردهای کمتری از دسک تاپ ها دارند، می توانید آن ها را سریع تر بروزرسانی نمایید. با وب کندو به روز باشید. 
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان