انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خطاهای طراحی صفحه اصلی طراحی سایت را بشناسیم

خطاهای طراحی صفحه اصلی طراحی سایت را بشناسیم

#1
در این نوشته به ده مسئله ای در طراحی سایت اشاره می کنم که بایست خیلی به آن ها توجه شود. به عبارت دیگر در این نوشته به ده قواعدی اشاره خواهم کرد که اکثر طراحان سایت از آن تخلف می نمایند.


خطاهای طراحی صفحه اصلی طراحی سایت را بشناسیم

[img=600x0]http://www.webcando.ir/images/Home_Design_Web_Design_Mistakes3.jpg[/img]

هنگامی که کتاب "کاربردهای صفحه اصلی طراحی سایت" خود را منتشر نمودم، آمارهایی بر اساس شمار بازدید صفحه عمده طراحی وب سایت در شرکت من صورت گرفت. اگر شرکت های بزرگی نظیر شرکتی که من در آن کار می کردم، در این صفحه از طراحی سایت خود دچار خطای شوند، با نتایج جبران ناپذیری رو به رو می شوند.


برای هر مشکل و خطای در این نوشته دستورالعمل و یا راهکاری پیشنهاد می کنم و میزان مراعات شرکت ها از این عامل را با درصد نشان خواهم داد. لطفا پیشنهاد ها و خطاها که در ادامه بیان می کنم را در طراحی سایت جدی بگیرید.


1.تاکید روی موردهایی که طراحی سایت شما ارائه می دارد و این که سرویس و یا محصولات سایت شما با رقیبان چه تفاوتی دارد.


میزان مراعات: 27 درصد


این مورد یکی از مسائل متداول در طراحی صفحه اصلی طراحی سایت است، از این رو بی توجه بودن به آن پیامدهای ناخوشایندی را برای شرکت یا کسب و کار مربوطه به همراه دارد. طراحی سایت هایی که در شرح آن چه که ارائه می دهند، مشکل دارند نمی توانند مخاطبان و مشتریان را به خود جذب نمایند.


به یاد داشته باشید: هنگامی که مخاطبان نیازهایی دارند، در طراحی سایت ها جست و جو می نمایند تا به این نیازهای خود جامع عمل بپوشانند و تنها چند ثانیه به هر یک از طراحی سایت ها نگاه می نمایند تا دریابند که قادر است جوابگوی نیاز آن ها باشد یا خیر.


2.استفاده از طرح بندی های انعطاف پذیر در طراحی سایت که با هر صفحه نمایش ابزار کاربر سازگار شود.


میزان مراعات: 28 درصد
اگر طرح بندی مولفه های طراحی سایت ثابت باشد، ارزشی برای مخاطبان طراحی سایت ندارد. هر کاربری دارای ابزاری با صفحه نمایش متفاوت است. شما نمی توانید فکر نمایید که عرض صفحه نمایش ابزار همگی مخاطبان حدود 800 پیکسل است. به یاد داشته باشید که در سایز صفحه نمایش ها، تنوع بسیاری هست.


3.استفاده از رنگ ها برای لینک ها گشوده شده و گشوده نشده طراحی سایت


میزان مراعات: 33 درصد
این که مخاطبان طراحی سایت دریابند در کدام صفحه از طراحی سایت قرار دارند و صفحه قبلی و بعدی طراحی سایت به چه ترتیب است، قادر است پشتیبانی خوبی از مخاطبان محسوب شود.


خیلی ناراحت نماینده است که طراحی سایت های کمی به مخاطبان خود این امکان را می دهند که دریابند کدام صفحه و یا قسمت های طراحی سایت را مشاهده کرده اند. تغییر رنگ لینک های گشوده شده نسبت به لینک های گشوده نشده در طراحی سایت، در این زمینه قادر است نقش بسزایی را ایفا کند.

[img=600x0]http://www.webcando.ir/images/Home_Design_Web_Design_Mistakes1.jpg[/img]

4.استفاده از عکسهای مطالب واقعی طراحی سایت


میزان مراعات: 35 درصد
به طور مثال، از عکسهای اشخاصی که ارتباط بسیاری با مطالب مربوطه در طراحی سایت دارند، استفاده نمایید و این امر را جایگزین به کار بردن عکسهای استوک نمایید. به طور طبیعی مخاطبان طراحی سایت به سمت عکسهای سایت جذب می شوند.


مناسب است به جای استفاده از عکسهای استوک، از عکسهای واقعی محصولات تان در طراحی سایت فروشگاهی استفاده نمایید. برای سئو سایت نیز این تصاویر مفید هستند.


5.شرح کوتاه از این که این طراحی سایت و یا شرکت چه کاری انجام می دهد


میزان مراعات: 36 درصد
تحقیقات اخیر ما روی نحوه استفاده افراد از عکسهای در طراحی سایت ها نشان می دهد که بیشتر مخاطبان به دنبال شرحی از شرکت مورد نظر نیز هستند.


بایست بدانید که استفاده از شعارهای تبلیغاتی در این زمینه اثر ندارد و بایست در صفحه عمده طراحی سایت حذف شوند. در عوض شرح کوتاهی از شرکت، به گونه ای که همه مخاطبان به وضوح بتوانند آن را ببینند، خیلی اثر گذار است.


6. آرشیو فعالیت های مخاطبان در طراحی سایت


میزان مراعات: 37 درصد
مخاطبان فعالیت هایی که در طراحی سایت انجام داده اند را به خاطر می سپارند. در هر صورت، اگر صفحه عمده طراحی سایت این فعالیت ها را ذخیره و لیست نماید، مخاطبان به آسانی می توانند میان موردهایی که از قبل جستجو نمایند جستجو کرده و نیازهای خود را در جستجوهای بعدی برطرف نمایند.

[img=600x0]http://www.webcando.ir/images/Home_Design_Web_Design_Mistakes4.png[/img]

7.گذاشتن شرح کوتاهی از طراحی سایت در تیتر صفحه


میزان مراعات: 39 درصد
این مورد در نتایج مرورگرها نشان داده می شود. به چه دلیلی نبایست از این شیوه رایگان برای بازاریابی طراحی سایت و شرکت خود استفاده نمایید؟


8.گزینه "جستجو" را در داخل جعبه ای در قسمت راست صفحه طراحی سایت خود بگذارید


میزان مراعات: 40 دصد
به جای استفاده از برچسب "جستجو" از کلید و یا دکمه ای برای این امر استفاده نمایید. قانون "هر چه موردهای کمتری در طراحی سایتباشد، مناسب عمل می کند" به ما می گوید که وجود مولفه های اضافی سبب پرت شدن حس های کاربر می شود و کاربرد طراحی سایت را برای کاربر کاهش می دهد.


9.ارائه قیمت محصولات و سرویس های طراحی سایت


میزان مراعات: 40 درصد
این دستورالعمل تنها برای طراحی سایت هایی کاربرد دارد که می توانند برای محصولات و سرویس های خود قیمت ارائه دهند. به این ترتیب است که کاربر قادر است محصولات و سرویس های یک طراحی سایت را ارزیابی کند و بسنجد و به خرید کردن از طراحی سایت ترغیب می شود.


10.هیچ گاه از لینک صفحه اصلی طراحی سایت در خود این صفحه استفاده ننمایید


میزان مراعات: 41 درصد
این دستورالعمل بایست برای همگی طراحی سایت ها به کار رود: نبایست از لینکی که اشاره به صفحه اصلی طراحی سایت دارد در خود آن صفحه استفاده کرد. این عامل سه مشکل را به وجود می آورد:


اگر کاربر روی آن کلیک کند، لینک به صفحه جاری باز می گردد و وقت کاربر را هدر می دهد.


این لینک ها سبب می شود تا کاربر به شک بی افتد که واقعا در کدام صفحه طراحی سایت قرار داشت.


مخاطبان نسبت به صفحه بارگیری شده سردرگم می شود.


کافی است به جای لینک گذاری این صفحه از طراحی سایت، یک گزینه "خانه" در بالای صفحه بگذارید تا کاربر هر زمان خواست به صفحه اصلی طراحی سایت باز گردد. با وب کندو به روز باشید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان