انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش notepad++ در طراحی سایت نونگار-بخش دوم

آموزش notepad++ در طراحی سایت نونگار-بخش دوم

#1
آموزش notepad++ در طراحی سایت نونگار-بخش دوم



[/url]
[img=256x0]http://www.limotorsh.com/wp-content/uploads/2016/11/np-4.png[/img]

طراحی سایت

 
در بخش اول از آموزش notepad++ با کاربرد و نحوه عملکرد این نرم افزار آشنا شدیم . در این مقاله از سری مقالات [url=http://www.limotorsh.com/]طراحی سایت لیموترش به روش حذف تمام توضیحات کدهای یک فایل در نرم افزار notepad++ می پردازیم .
همانطور که می دانید می توان از عبارات توضیحی نوشته شده میان کد ها استفاده نمود . اگر نیازمند حذف چندین کامنت از یک یا چند فایل می باشید ، استفاده از این ترفند به شما توصیه می شود . ممکن است خیلی وقت ها خواسته باشید متون توضیحی میان کد های وبلاگ یا وب سایت تان را بدون هدر دادن زمان حذف کنید . برای انجام این امر نرم افزار notepad++ را به شما پیشنهاد می نماییم زیرا علاوه بر سبک و رایگان بودن ، ویژگی های بسیاری را در خود جای داده است . قبل از شروع به هر فعالیتی ابتدا می بایست از چگونگی درج توضیحات در میان کد های هر زبان برنامه نویسی مطلع باشید . به طور مثال در زبان برنامه نویسی Javascript اگر در ابتدای خطی // داشتید ، متن مورد نظر یک متن توضیحی می باشد . در تصویر زیر نمونه ای از نحوه نمایش توضیحات در کد های javascript را مشاهده می نمایید .
[عکس: np-1-300x184.jpg]
در این مرحله می بایست ابتدا با فشردن کلید ctrl+f صفحه find را باز نمایید . سپس به سربرگ mark رفته و متن وارد شده در ابتدا خط توضیحی را در قسمت find what وارد نمایید . فراموش نکنید که گزینه Bookmarkline حتما باید فعال باشد و گزینه mark all را انتخاب کنید . پس از طی نمودن مسیر ذکر شده همه عباراتی که دارای نشان // می باشند علامت گذاری می شوند .
[عکس: np-2-300x178.jpg]
حال همانند مسیر مشخص شده در تصویر زیر عمل کنید :
[عکس: np-3-300x298.jpg]
پس از طی نمودن مراحل ذکر شده شاهد حذف شدن یکباره تمامی متن ها با کد های مشابه خواهید بود .
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان