۱۳۹۵/۰۹/۰۹, ۰۴:۴۸ ب.ظ
بازاریابی محتوایی همان بازاریابی مقاله ای است ؟
یکی از مهمترین نکاتی که متاسفانه خیلی از دوستان اشتباه می گیرند این هست که فکر می کنند منظور از بازاریابی محتوایی راه اندازی بلاگ بر روی وب سایت است .
باید عرض کنم که بازاریابی محتوایی در حقیقت بسیار فراتر از راه اندازی بلاگ بر روی وب سایت است . به راه اندازی بلاگ بر روی وب سایت و تولید مقاله و توزیع و انتشار آن مقاله ، بازاریابی مقاله ای اطلاق می شود
اگر فرایند بازاریابی محتوایی رو 4 مرحله : طراحی استراتژی محتوایی ، تولید محتوا ، توزیع و انتشار محتوا و آنالیز محتوا در نظر بگیریم ، در بخش تولید محتوا بازاریابی محتوایی و بازاریابی مقاله ای با هم متفاوت هستند .
در فرایند بازاریابی مقاله ای ما فقط یک نوع از محتوا که همان مقاله هست را تولید می کنیم اما در فرایند بازاریابی محتوایی ما می تونیم هم مقاله تولید کنیم و هم هر نوع فرمت محتوایی دیگر
به عنوان مثال محتوای ما می تونه یک خبر خوب از سمیناری که برگزار کردیم باشه ، یا می تونه یک نکته دو سه خطی از یک تکنیک در حوزه کاری ما باشه ، می تونه یک عکس باشه ، می تونه یک ویدئو باشه ، می تونه هر نوع فرمت محتوایی با هر اندازه و حجمی باشه که لزوما مقاله نیست اما بتونه از طریق قدرت رسانه ای بازتاب بسیار خوبی برای برند ما داشته باشه
با توجه به تغییر الگوریتم های گوگل و اهمیت محتوا ، سئو کار ها برای بهتر انجام دادن فرایند سئو یک وب سایت ، به تولید مقاله بر روی وب سایت می پردازند و بعضا به اشتباه از این موضوع با عنوان بازاریابی محتوایی نام می برند .
در حقیقت بازاریابی مقاله ای بخشی از بازاریابی محتوایی است اما همه اون نیست . برای درک بهتر موضوع بازاریابی محتوایی پیشنهاد می کنم مقاله " ۵ " را حتما مطالعه فرمایید
یکی از مهمترین نکاتی که متاسفانه خیلی از دوستان اشتباه می گیرند این هست که فکر می کنند منظور از بازاریابی محتوایی راه اندازی بلاگ بر روی وب سایت است .
باید عرض کنم که بازاریابی محتوایی در حقیقت بسیار فراتر از راه اندازی بلاگ بر روی وب سایت است . به راه اندازی بلاگ بر روی وب سایت و تولید مقاله و توزیع و انتشار آن مقاله ، بازاریابی مقاله ای اطلاق می شود
اگر فرایند بازاریابی محتوایی رو 4 مرحله : طراحی استراتژی محتوایی ، تولید محتوا ، توزیع و انتشار محتوا و آنالیز محتوا در نظر بگیریم ، در بخش تولید محتوا بازاریابی محتوایی و بازاریابی مقاله ای با هم متفاوت هستند .
در فرایند بازاریابی مقاله ای ما فقط یک نوع از محتوا که همان مقاله هست را تولید می کنیم اما در فرایند بازاریابی محتوایی ما می تونیم هم مقاله تولید کنیم و هم هر نوع فرمت محتوایی دیگر
به عنوان مثال محتوای ما می تونه یک خبر خوب از سمیناری که برگزار کردیم باشه ، یا می تونه یک نکته دو سه خطی از یک تکنیک در حوزه کاری ما باشه ، می تونه یک عکس باشه ، می تونه یک ویدئو باشه ، می تونه هر نوع فرمت محتوایی با هر اندازه و حجمی باشه که لزوما مقاله نیست اما بتونه از طریق قدرت رسانه ای بازتاب بسیار خوبی برای برند ما داشته باشه
با توجه به تغییر الگوریتم های گوگل و اهمیت محتوا ، سئو کار ها برای بهتر انجام دادن فرایند سئو یک وب سایت ، به تولید مقاله بر روی وب سایت می پردازند و بعضا به اشتباه از این موضوع با عنوان بازاریابی محتوایی نام می برند .
در حقیقت بازاریابی مقاله ای بخشی از بازاریابی محتوایی است اما همه اون نیست . برای درک بهتر موضوع بازاریابی محتوایی پیشنهاد می کنم مقاله " ۵ " را حتما مطالعه فرمایید