انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی چیست؟

#1
بازاریابی اینترنتی چیست؟
بازاریابی اینترنتی و یا بازاریابی آنلاین یعنی بازاریابی و فروش مستقیم از طریق وب و ایمیل. بازاریابی اینترنتی به طور معمول نوع پیشرفته بازاریابی سنتی مانند تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و روزنامه ای می باشد. تبلیغات اینترنتی نوعی از تبلیغات است که بدلیل ارزان بودن، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاع رسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی را در بین تبلیغاتچی‌ها باز کرده است.
بازاریابی اینترنتی برای اولین بار و به صورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات وایر نمایش داده شد. زمانی که هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند. در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته‌ای تبلیغات خود پرداختند در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه‌ای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل۵ اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی نمود.
بازاریابی اینترنتی چیست و چگونه باید آن را آغاز کرد؟
از جمله مراحل مهم و اساسی در انجام بازاریابی اینترنتی تعیین اهداف بشمار می‌رود.
تبدیل کردن یک بازدیدکننده عادی به خریدار در وب‌سایت شما از مهترین اهداف این فعالیت محسوب می شود.
البته، همواره باید در نظر داشته باشید که یک کاربر زمانی تبدیل به خریدار واقعی خواهد شد که به شعبه مجازی شما اعتماد کند، در غیر اینصورت خبری از اعتماد و خرید و فروش نخواهد بود.
جلب اعتماد کاربران برای خرید اینترنتی
البته بازاریابی اینترنتی چیست در ایران به صورت کسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت تعریف می شود. این سطح از فعالیت در دنیای مجازی نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت می شود، بلکه شامل کلیه فعالیتها و بازاریابی ها از طریق ایمیل و دیگر ابزار ارتباطی دنیای مجازی خواهد بود.
در این بخش به دو روش بازاریابی اینترنتی درون گرا و برون گرا می توانید سیر ترافیک از سوی بازدیدکنندگان را به سمت خود سرازیر کنید.در بازاریابی اینترنتی درون گرا بدون پرداخت هزینه به اشخاص خارج از سازمان خود به هدف ذکر شده نائل می‌شوید،به این ترتیب که با تولید محتوا و بهبود وضعیت خود در نتایج موتورهای جستحو، فعالیت در شبکه های اجتماعی، پاسخگویی به سوالات کاربران در زمینه فعالیت خود و… بازدیدکننده بیشتری به وب‌سایت خود می‌آورید.
اما در مورد روش دوم یعنی برون گرا که روشی قاطع در پاسخ به بازاریابی اینترنتی چیست بشمار می‌رود، مجددا ترافیک بیشتری نسبت به حالت عادی به وب‌سایت خود می‌آورید با این تفاوت که با صرف هزینه همراه بوده و توسط افراد خارج از مجموعه شما انجام می‌شود. تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو، تبلیغات بنری در وب‌سایت‌های محبوب و پربازدید، تبلیغات در نشریات، تلویزیون ، حضور در نمایشگاه ها و… ازجمله این موارد بشمار می‌روند که هزینه های زیادی را به مدیر وب‌سایت اعمال می‌کنند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان