انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
در طراحی سایت چه اشتباهاتی را نباید انجام داد قسمت دوم

در طراحی سایت چه اشتباهاتی را نباید انجام داد قسمت دوم

#1
در بخش اول این نوشتار اشتباهاتی را که ممکن است شما در هنگام طراحی سایت و یا بهینه سازی سایت انجام دهید برای شما ذکر کردیم، در ادامه نیز تلاش کرده ایم موارد دیگری را برای شما فهرست کنیم .
[عکس: e-commerce-web-design.jpg]

عدم تدارک یک برنامه بازاریابی اینترنتی برای طراحی وب سایت خود

طبیعتاً هر کاری برای پیشبرد اهدافش حداقل در مراحل اولیه نیازمند سرمایه گذاری است. توسعه سایت نیز از این مقوله مستثنی نیست. با صرف هزینه و سرمایه گذاری مناسب است که یک وب سایت نتیجه می دهد. هر چند که یک برنامه هدفمند بازاریابی اینترنتی و طراحی سایت مناسب چندان هزینه بر نیست. شیوه های مختلف و راه های گوناگونی برای تبلیغات وجود دارد که سایت های بزرگی نیز از این راه ها استفاده کرده و نتیجه گرفته اند. به عنوان گام اول یک بانک ایمیل بسازید و از طرق مختلف آن را غنی کنید. در سایت خود گزارش و تبلیغات رایگان بگذارید و پیشنهاد می شود که با یک کارشناس بهینه سازی سایت (سئو) مشورت کنید.
کارشناسان سئو سایت ، وب سایت شما را برای موتورهای جستجوی قوی مانند گوگل مهیا می کنند. تبلیغات کلیکی ننیز از دیگر گزینه هایی هستند که می توانند در کسب رتبه های بالا برای سایت شما در موتورهای جستجو مؤثر باشد.
 

نداشتن ابزار مناسب جهت بررسی بازخورد سایت خود

یکی از امکانات مهمی که بعضاً نادیده گرفته می شود امکان آمارگیری سایت است که باید توسط شرکت سرویس دهنده در اختیار شما قرار گیرد، این امکانات به شما اطلاعات بازدید کنندگان سایت را می دهند و شما می توانید از افزایش ترافیک سایت خود اطلاع یابید و برنامه ریزی های لازم را نیز انجام دهید، باید برای غنی کردن بانک ایمیل خود یک فرم ثبت ایمیل بسازید و  نیز امکانات سایت خود را مرتب چک کنید و تأثیرات مطالب و برنامه های مختلف را رصد کنید و در طراحی سایت خود تمام اینها را مد نظر قرار دهید.
 
[عکس: broswers.jpg]

عدم تطابق مرورگر بازدیدکنندگان با تکنولوژی طراحی سایت شما

قطعاً بسیاری از ما در هنگام وب گردی و باز کردن سایت های مختلف یا این مشکل رو به رو شده ایم که پیغامی به ما نشان داده شده و از ما خواسته پلاگین مناسب آن صفحه را نصب کنیم یا اینکه آن صفحه را به خاطر نداشتن پلاگین مورد نظر نمی توانیم ببینیم. این شیوه که در طراحی سایت با قرار دادن یک نرم افزار یا مطلب جذاب سعی می کنید مشتری را برای  دانلود و نصب برنامه ای دیگر اجبار کنید چندان جالی نبوده و نه تنها مشتریان را به مشتری دائمی تبدیل نمی کند بلکه ممکن است باعث دلزده شده کاربران از سایت شما شود. سعی کنید از تکنولوژی هایی که در میان کاربران نیز جا افتاده است در طراحی سایت خود استفاده کنید تا همه قادر به دیدن سایت شما باشند. از تصاویر و ویدئو های حجیم استفاده نکنید و خود را با سرعت اینترنت مشتریان وفق دهید.
 

گمراه کردن مخاطبان سایت

سایت شما باید دارای مجموعه ای از مشخصات باشد. از این مشخصات می توان به شفاف و قابل درک بودن سیستم های هدایت گر (navigation)، موقعیت یکسان لینک ها در صفحات مختلف و تعبیه منو خانه(home) در تمامی صفحات اشاره کرد. مواردی که کاربر را سر در گم می کند باعث دور شدن کاربران از سایت می شود را باید تا حد امکان از طراحی سایت حذف کرد.
 

مشکل بودن برقراری ارتباط از طریق سایت با شما

سعی کنید در طراحی سایت روشی بسیار روان و ساده برای ارتباط با مخاطبان وب سایت تان و نیز در ارتباط بودن آنها با شما در نظر بگیرید. اطلاعات تماس خود را با دسترسی ساده در تمامی صفحات قرار داده و زمینه برقراری ارتباط آسان و متنوع را برای کاربر فراهم آورید.


منبع : در طراحی سایت چه اشتباهاتی را نباید انجام داد قسمت دوم
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان