انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نکاتی که طراحی وب سایت را ساده میکند :

نکاتی که طراحی وب سایت را ساده میکند :

#1
سادگی همیشه پیروز خواهد شد. در صورتی که طراحی وب سایت شما ساده باشد موجب می شود تا صفحات شما زیباتر دیده شوند و بیننده دچار سردرگمی نشود. در نهایت می توان گفت که سادگی یک وب سایت موجب دست یابی به اهاف آن وب سایت خواهد بود. اما در همین حال بنظر می رسد که ساده سازی وب سایت برای برخی، امری دشوار می باشد. بنابراین در اینجا به نکاتی نیاز خواهیم داشت تا بتوانیم به کمک آن وب سایتی ساده و زیبا داشته باشیم.شرکت طراحی سایت
طراحی ساده برای وب سایت می تواند با انجام مراحلی بسیار ساده میسر شود. تمرکز بر مسائلی مانند المان های ضروری و کاهش موارد غیر ضروری، کاهش تعداد صفحات وب سایت مورد نظر، ارائه محتوای مفید و لازم در بالای صفحه و محدود کردن تعداد رنگ ها مورد استفاده در این امر به کمک ما خواهند آمد. شما همیشه قادر هستید تا طراحی ساده خود را بهبود بخشید و آن را به روز نمایید، اما قدم مهم در اینجا ان است که شما از کجا باید شروع کنید؟
تنها بر المان ها ضروری تمرکز نمایید. این قدم ابتدایی ممکن است بسیار واضح و عادی بنظر آید: البته که من باید بر روی المان های اصلی تمرکز کنم! اما باید به شما بگوییم که تعداد بسیار زیادی از وب سایت ها در دست یابی به این موضوع شکست خورده اند. در تنیجه وب سایتی که به وجود خواهد آمد لبریز از المان های ضروری و غیر ضروری در کنار هم خواهد بود که نه تنها بیننده را سردرگم می کند بلکه از زیبایی وب سایت نیز می کاهد. مطمئن باشید که ایجاد تمایز میان المان های کاملا ضروری و المان های غیر ضروری کاری بسیار دشوار می باشد. به همین منظور، با الهام گرفتن از طراحی های مطرح دنیا اولویت های خود را مشخص کرده و تاکید می کنیم، تنها بر المان های ضروری تمرکز نمایید.
یک قانون 20-80 وجود دارد. شما باید تنها 20% از المان های وب سایت را انتخاب نمایید که 80% از کاربری وب سایت را به عهده دارند. حال که با استفاده از قانون 20-80 متوجه شدیم که کدام 20% از المان های ما ضروری هستند، نوبت آن رسیده تا دیگر المان های مزاحم را حذف نماییم. بنابراین آن 80% المانی که تنها 20% کارایی دارند باید برداشته شوند.
یکی دیگر از روش های ساده برای ساده سازی وب سایت آن است که تعداد صفحات یک سایت را به حداقل رسانیم. برای اینکار هم می توانید صفحات غیرضروری را حذف نمایید و هم صفحاتی را که محتوای مرتبط دارند یکی کنید. منظور ما دقیقا این است که دو صفحه "درباره ما" و "درباره وب سایت" حقیقتاً یک صفحه محسوب می شوند. اطمینان حاصل نمایید که وب سایت شما حاوی مطالب کاملاً ضروری می باشد و چیزی بیشتر را در خود نمی گنجاند.شرکت طراحی سایت
مطالعات نشان داده است که بیشتر افراد زمان خود را صرف بررسی آن بخش از محتوای سایت می کنند که بدون scroll کردن قابل مشاهده باشد. بنابراین اگر شما قصد دارید تا کاربردی بودن وب سایت خود را افزایش دهید باید اصلی ترین پیام های سایت را در بالای صفحه قرار دهید. این کار به راحتی و با تغییر اندازه Header  وب سایت ممکن خواهد بود.
در نهایت به خاطر داشته باشید که استفاده از رنگ های کمتر در طراحی وب سایت، نه تنها موجب میشود تا ظاهر وب سایت شما زیباتر شود، بلکه این روزها یکی از روندهای پر طرفدار طراحی وب به شما می آید. بنابراین بیش از 2 یا 3 رنگ را برای وب سایت خود بکار نبرید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان