انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مروری بر Sprites های Css

مروری بر Sprites های Css

#1
من مطمئن هستم که کسی را با این که بخوام بگم که Css sprite  ها از سال 2003 چندیست که دور وبر ما هستند و حضور بحث برانگیزی هم دارند ، متعجب نخواهم کرد.
البته هنوز هم CSS sprite ها همینطور که باید راه خودشون رو بین ابزار های  توسعه دهندگان وب باز نکرده اند.در حالیکه تئوری ای که در این ها می باشد قابل فهم و همینطور مفید هم هستند ، اجرا و پیاده سازی آن ها زمانی که شما ددلاین کمی داشته باشید یه کم آزار دهنده است. ما برای شما راه رو اسون می کنیم که این چیز ها سد ما نشن که شما بتونین از عالی بودن Css sprite  ها به راحتی استفاده کنید. 
من خیلی نمی خوام تو حالتی بمونم که همش اعتبار CSS sprite  ها رو بخوام بگم در حقیقت هدف این مقاله اینه که بفهمیم چرا هنوز مردم استفاده کردن از CSS sprite  ها رو سخت می دونند همینطور هم یه سری قانون ها و راه های قابل توجهی رو برای بهتر کردن تکنیک های حال یاد می گیریم. ما تمام مهارت ها از جمله photo shop  و Sass و LESS رو به دست میگیریم مخلوط می کنیم با هم تا یه چیز خوب ازشون در بیاریم.

مشکل استفاده از CSS Sprites

زمانیکه photoshop  داره کارشو میکنه یه دیقه صب کنید و در نظر داشته باشید که چرا CSS sprites ها براشون مشکله که به صورت همگانی مورد پذیرش قرار بگیرن.من همیشه با این مسئله که نقطه آغاز کارم برای هر عکس در Sprite  ها باشه کجاست مشکل داشتم. من همیشه با این که خب مختصات ها رو حفظ کنم تا بخوام در صفحه ی استایل ها بنویسم مشکل داشتم. به خصوص وقتی عدد ها در هم و بر همه.

من همیشه هی میرم بین صفحه ها دوباره چک میکنم تا اینکه مطمئن بشم عددی که دارم می نویسم خب درسته! و در هر نقل مکانی که در بین صفحه ها دارم بیشتر اذیت می شم. در اصل می دونم نرم افزار هایی هست که خب باعث میشه به من تو این کار کمک کنه ولی خب من به نرم افزاری احتیاج دارم که بتونم همون طوری مختصات ها رو ازش کپی کنم ودر صفحه ی استایل خودم وارد کنم.

یه مسئله ی مهم دیگه اینه که CSS sprites  ها به عنوان یک قسمتی از بهینه سازی به شمار می آیند. بسیاری از مردمی که که وبلاگ هایی که در ارتباط با CSS sprite  ها می نویسند به این مسئله اعتماد دارند که باعث بهینه سازی می شود. ولی تمرین هایی که می دهند بیشتر از این مسئله که چقدر باید تلاش بشه تا به اون چیزی که می خواهند برسند ، دور میشن.

این مسئله اونقدرا اذیت کننده نیست اگر شما نیاز باشه که به مشکل خودتون به عنوان یک مسئله ی بهینه سازی نگاه کنید. ولی وقتی شما یک ددلاین مشحصی داشته باشید و باید سایت رو از ابتدا بسازید این یک مشکل طاقت فرسا میشه. اگر شما وقت کافی داشته باشین که بتونین روی یک CSS sprite  ها کار کنید کار سختی نیستند. ولی وقتی نیاز باشه که در آن واحد به 50 تا اولویت دیگه هم برسین خیلی کاری سختی برای خیلی از توسعه دهندگان میشه. با در نظر داشتن این 2 مورد ما شروع می کنیم که هدف قرار دادن تصاویر رو راحت تر کنیم. بعضی وقتا هم باید کلن در کل بیخیال بهینه سازی بشیم که توسعه دادن ما راحت بشه.
ادامه.....
http://academyit.net

آکادمی آی تی مرجع آموزش در زمینه های مختلف آی تی از جمله : آموزش طراحی سایت ،آموزش شبکه  و ...
کانال رسمی آکادمی آی تی در تلگرام
https://telegram.me/joinchat/BjNmOzwQWxi32yY2mP7Q2w

http://academyit.net
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان