انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انحلال شرکت چیست؟

انحلال شرکت چیست؟

#1
انحلال شرکت چیست؟
 
بر طبق قوانین زمانی که شرکتی بخواهد به فعالیت خود پایان دهد بایستی منحل شود و بر طبق قانون تجارت بایستی مراحلی را طی نماید تا انحلال شرکت انجام شود, شرکت با مسئولیت محدود شرکتی می باشد که بین دو یا چندین نفر تشکیل شده است و برای امور تجاری فعالیت می کند به عبارتی دیگر برای انحلال این نوع شرکت بایستی تصفیه اموال شرکت انجام شود و از آنجایی که شرکاء در این شرکت به میزان سهامی که دارند قبول مسئولیت می کنند لذا برای تصفیه اموال در صورتی که دارایی شرکت برای پرداخت بدهی های شرکت کافی نباشد اشخاص به میزان سهم خود باید پرداخت بدهی ها را بر عهده بگیرند.
شرکتهایی که نامحدود می باشند و به عبارتی عمر آنها نامحدود است مجبور به ادامه فعالیت نیتد و هر زمان که بخواهند می توانند شرکت را منحل نمایند,
دلایل انحلال یک شرکت با مسئولیت محدود
موارد انحلال برای شرکتها یکسان است و شرکت با مسئولیت محدود نیز همانند سایر شرکتها منحل می شود و دلایل زیر عامل انحلال این نوع شرکت میباشد,
انجام موضوع شرکت
در صورتی که شرکت موضوعی را که برای انجام آن ایجاد شده بود را به طور کامل انجام دهد و به عبارتی این فعالیت تمام شده باشد، یا انجام آن غیر ممکن شود.
–  انقضاء مدت فعالیت شرکت
این مورد برای شرکتهایی می باشد که مدت فعالیت آنها تعیین شده است و بعد از تمام شدن و پایان مدت فعالیت باید شرکت منحل شود.
تصمیم همه شرکا؛
از آنجا که قرارداد تشکیل شرکت توسط تمام شرکا منعقد شده است، بنابراین خودشان هم می‌توانند از این قرارداد با توافق همه شرکا صرف نظر کنند.
منتفی شدن تعدد شرکا؛
زمانی که شرکتی با چندین نفر آغاز بکار می کند و بعد از مدتی تعداد شرکا کم می شود و فقط یک نفر باقی می ماند ، شرکت بطور طبیعی منحل خواهد شد.
درصورت ورشکستگی
این عامل یکی از مهمترین عواملی می باشد که قطعا برای برخی از شرکتها به وجود می آید , زمانی که شرکتی نتواند بدهی های خود را پرداخت کند قطعا به ورشکستگی نزدیک می شود و در این صورت منحل می شود.
آثار انحلال شرکت
پس از ، باید اموال شرکت میان شرکا تقسیم شود,اما چون شرکت قبل از انحلال معاملاتی با دیگران انجام داده و تعهداتی را نیز بر عهده گرفته است و طلب‌هایی دارد، ابتدا باید به امر تصفیه شرکت پرداخت، سپس در صورتی که سرمایه‌ای باقی ماند، میان شرکا تقسیم شود.
تصفیه شرکت
تصفیه شرکت منجر به نقد کردن دارایی ، دریافت مطالبات شرکت، پرداخت دیون و انجام تعهدات می‌شود, البته بدیهی است که برای انجام این اعمال شرکت باید شخصیت خود را حفظ کند, با توجه به ماده ۲۰۸ قانون تجارت نشان می‌دهد که شرکت را پس از انحلال، همچنان می‌توان متعهد ساخت.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان