انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اهمیت طراحی سایت UI

اهمیت طراحی سایت UI

#1




طراحی وب سایت UI چیست ؟
واسط کاربری یا رابط کاربری به معنای رابطه میان مخاطب و وسیله ای که مخاطب از آن استفاده می نماید ، است که متشکل از مجموعه ای از دستور ها که مخاطب به وسیله مورد نظر خود می دهد و آن دستور ها اجرا می شوند می باشد. در اصل  UI بخشی از وسیله ای است که ارتباط کاربر را با وسیله مورد نظر برقرار می نماید .
آیا طراحان UI همان گرافیت ها می باشند ؟
یکی از مهم ترین نکات در طراحی وب سایت UI راحت ، ساده ، کاربر پسند بودن سایت می باشد ، از این رو میان طراحان UI و گرافیست ها تفاوت هایی وجود دارد . به طور مثال گرافیست ها به هنری بودن و زیبایی کار توجه بسیاری می کنند در حالی که طراحان UI تمام توجه خود را به سادگی و قابل فهم بودن معطوف می کنند و به رنگ آمیزی و زیبایی محصول اهمیت چندانی نمی دهند .
یک طراح وب سایت UI چه مهارت هایی می بایست داشته باشد ؟
یک طراح UI می بایست به انواع سایت ها و نرم افزار ها و UI هایی که توسط بزرگ ترین شرکت ها همانند Google و اپل ارائه می شوند تسلط داشته و بتواند خود را به جای کاربر قرار داده و نوآوری و ابتکار به خرج دهد . برنامه نویسی  نیز یکی از مهارت های مورد نیاز یک طراح رابط کاربری می باشد . UI  باید طوری طراحی شده باشد که برای کاربر تجربه ی خوبی را رقم بزند ، این تجربه ی کاربری (UX) برای طراحان رابط کاربری بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا در آخر این کاربر است که از آن وسیله استفاده می کند از این رو هرچه این تجربه ی کاربری بدست آمده توسط کاربر موفقیت آمیز تر و بهتر باشد کاربر حس بسیار بهتری نسبت به آن طرح از خود نشان می دهد. طراحان UIمی بایست به نظرات کاربران و همچنین به تجربه های خوب و بد کاربران در زمینه ی شان توجه بسیاری داشته باشند .
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان