انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
رنگ بندی طراحی سایت و تاثیر آن در سئو

رنگ بندی طراحی سایت و تاثیر آن در سئو

#1
[عکس: websitecolor.jpg]

یکی از با اهمیت ترین مباحث در طراحی سایت ، روانشناسی رنگ ها می باشد . منظور از روانشناسی رنگ ها تاثیر رنگ بندی وب سایت در احساسات و رفتار مخاطبین می باشد. هدف از طراحی وب سایت معمولامعرفی محصول یا خدمات یک کسب و کار می باشد . در بازاریابی اینترنتی امکان برقراری ارتباط مستقیم با کاربر وجود ندارد از این رو توجه و بررسی تجربه کاربر بسیار مهم می باشد. استفاده از رنگ های مناسب ( البته در جایگاهی مناسب ) به ما این امکان را خواهند داد که وقتی یک کاربر در حال وبگردی می باشد حسی خوب به وی القا شده و وقت بیشتری را در وب سایت صرف کند.
حال به بررسی برخی از رنگ های پر طرفدار می پردازیم :

قرمز ( سمبل اشتیاق - هیجان - انرژی ) :
رنگ قرمز سمبل و نشان دهنده احساساتی همچون اشتیاق و انرژی می باشد . رنگ قرمز موجب افزایش ضربان قلب شده و سرعت تنفس را بالا می برد . به عنوان مثال ماشین های قرمز برای سارقین جذاب تر هستند!
آبی ( سمبل هوش – آرامش – قدرت ) :
آبی رنگ آسمان هاست . رنگ آبی یکی از محبوب ترین رنگ ها میان مردم است. این رنگ نشانگر صلح است و باعث تولید مواد شیمیایی آرامش بخش در بدن انسان می گردد. افراد در فضای آبی رنگ ، کارایی بیشتری دارند .
سبز ( سمبل تعادل – امید – تازگی ) :
رنگ سبز نمادیست از طبیعت .  این رنگ در تزئینات یکی از محبوب ترین و پرکاربرد ترین رنگ ها می باشد . رنگ سبز موجب بهبود بینایی و طراوت می گردد . اغلب در طراحیاتاق اجراهای زنده تلویزیونی از رنگ سبز استفاده می شود .
زرد ( سمبل اعتماد – شادی – دوستی ) :
رنگ زرد سمبل شادی هاست اما بسیاری از افراد در اتاق های زرد رنگ احساس خوبی ندارند و استفاده از آن در طراحی وب سایت بازخورد چندان خوبی نخواهد داشت . رنگ زرد سخت ترین رنگ در بینایی می باشد .

تاثیر رنگ بندی در سئو سایت :

انتخاب رنگی متناسب با فضای کسب و کار و فعالیت مشتری بسیار مهم است . گاهی کسب وکار یک مشتری ایجاب می کند از فضایی سیاه و سفید در طراحی سایت استفاده شود . مخاطب اکثر وب سایت ها ، افراد بزرگسال می باشند از این رو نباید در استفاده از رنگ های مختلف زیاده روی کنید . رنگ و فونت نا مناسب می تواند نتایج بدی برای وب سایت شما به ارمغان بیاورند لذا بهتر است قبل از انتخاب رنگ راجب تاثیر و روانشناسی رنگ ها در سئو و بهینه سازی سایت تحقیق کنید .

رنگ پس زمینه :

طی مشاهدات و نظرات ثبت شده توسط کاربران ، رنگ سیاه و سفید برای پس زمینه مناسب ترین رنگ است . از لحاظ روانشناسی رنگ ها در سئو سایت و بهینه سازی وب سایت ، استفاده از این دو رنگ در پس زمینه وب سایت موجب بالا رفتن خوانایی و علاقه کاربر برای ماندن در وب سایت شما می گردد.

منبع :رنگ بندی طراحی سایت و تاثیر آن در سئو
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان