انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چگونه یک سایت چند زبانه با وردپرس ایجاد کنیم ؟

چگونه یک سایت چند زبانه با وردپرس ایجاد کنیم ؟

#1
[عکس: developzoom-wordpress-wpml.jpg]

چگونه یک سایت وردپرس چند زبانه با WPML ایجاد کنیم؟

آیا می خواهید وب سایت شما به زبان های مختلف در دسترس باشد؟ به طور پیش فرض، وردپرس ویژگی های مورد نیاز برای ایجاد یک سایت چند زبانه مناسب را ندارد. به همین دلیل در این آموزش، ما به شما نشان خواهیم داد، چگونه سایت وردپرس چند زبانه با افزونه محبوب WPML  ایجاد کنید.

[عکس: 12-1.jpg]

سایت چند زبانه وردپرس با استفاده از WPML:

شما می توانید وردپرس را به هر زبانی که می خواهید استفاده کنید. ایجاد وب سایت تک زبانه به هر زبانی  فوق العاده آسان است.

بسیاری از تم ها و پلاگین های محبوب وردپرس نیز بصورت ترجمه شده آماده هستند که برای هر کسی در جهان شروع یک سایت وردپرس به زبان خودشان را آسان می سازد.

با این حال، به طور پیش فرض وردپرس در یک زمان می تواند تنها یک زبان را پشتیبانی کند. اگر می خواهید سایت خود را چند زبانه کنید تا طیف بسیار وسیعی از مخاطبان را پوشش دهید.  چگونه باید این کار را انجام داد؟

دولت ها، شرکت­های بین المللی و موسسات آموزشی اغلب نیاز دارند وب سایت خود به چندین زبان ارائه دهند. در حالی که ترجمه ماشینی مثل ترجمه گوگل (Google Translate) یک گزینه است، اما اغلب برای اکثر سازمان های حرفه ای ترجمه ماشینی قابل قبول نیست.

یکی از راه های ارائه گزینه های زبان های متعدد، نصب وردپرس برای هر زبان، در زیر دامنه است. این روش زحمت بسیاری دارد، چون شما باید مدیریت به روز رسانی و پشتیبان گیری را برای همه نسخه های نصب شده انجام دهید.

WPML این مشکل را با اجازه دادن به وب سایت شما برای تبدیل شدن به چند زبانه حل میکند. شما می توانید از همان وردپرس نصب و راه اندازی شده برای ایجاد مطالب به زبان های مختلف استفاده کنید.

افزونه WPML یک رابط کاربری ساده را برای مدیریت ترجمه ارائه می دهد. همچنین گزینه های تعویض زبان را نیز برای کاربران فراهم می کند.

در ادامه این قسمت از آموزش وردپرس بررسی می کنیم چگونه می توانیم یک وب سایت وردپرس چند زبانه با WPML  را در چند دقیقه ایجاد کنیم.

ایجاد سایت وردپرس چند زبانه با WPML

اولین چیزی که باید انجام دهید نصب و فعال کردن پلاگین WPML است.

توجه: WPML پلاگین پولی است، اما جامع است. به همین دلیل بیش از ۴۰۰۰۰۰ وب سایت از WPML برای ایجاد یک سایت وردپرس چند زبانه استفاده می کنند.

پس از فعال سازی این افزونه یک آیتم منو جدید با برچسب WPML در منوی وردپرس تان اضافه می شود. با کلیک بر روی آن برای بار اول، شما به تنظیمات افزونه هدایت خواهید شد.

[عکس: 13.png]

WPML به طور خودکار زبان سایت وردپرس تان را شناسایی خواهد کرد. اکنون اگر شما بخواهید می توانید آن را تغییر دهید.

بر روی دکمه next کلیک کنید.

در صفحه بعد، از شما خواسته خواهد شد تا زبانی که می خواهید تا سایت تان با آن فعال باشد را انتخاب کنید. به سادگی، زبان هایی که می خواهید به سایت تان اضافه کنید را از لیست انتخاب کنید.

[عکس: 14-2.png]

شما همیشه می توانید بعدا در صورت نیاز زبانی را اضافه و یا حذف کنید. پس از انتخاب زبان سایت خود، بر روی دکمه بعدی کلیک کنید.

حالا از شما خواسته می شود یک سوئیچر زبان به سایت تان اضافه کنید. سوئیچر زبان به کاربران اجازه خواهد داد تا یک زبان را برای مشاهده محتوا به زبان خودشان انتخاب کنند.

[عکس: 15.png]

WPML به شما اجازه می دهد تا به صورت خودکار، سوئیچر محتوا را به عنوان یک ویجت نوار کناری، منوی navigation و یا  نمایش به عنوان یک لیست ساده اضافه کنید.

علاوه بر این، همچنین می توانید علامت یا متنی را برای سوئیچر زبان انتخاب نمایید. بر روی دکمه بعدی کلیک کنید.

به عنوان آخرین مرحله، از شما خواسته می شود تا کلید سایت خود را وارد کنید. اگر شما تاکنون کلید ایجاد نکرده اید، پس می توانید بر روی دکمه”ایجاد یک کلید برای این سایت “کلیک کنید.

[عکس: 16.png]

کلیک بر روی گزینه بالا شما را  به وب سایت WPML می برد، که در آن از شما خواسته می شود سایت خودتان را اضافه کنید.

هنگامی که سایت شما اضافه شد، می توانید بر روی آن کلیک کنید تا برای سایتتان کلید بگیرید. این کلید را کپی و به سایت وردپرس خود وارد کنید.

بعد از این مراحل شما با موفقیت نصب و راه اندازی WPML را با استفاده از جادوگر به پایان رساندید. شما هم اکنون می توانید بر روی دکمه Finish کلیک کنید تا از نصب خارج شوید.

اضافه کردن محتوای چند زبانه به وردپرس با WPML

WPML واقعا ترجمه هر قسمت از سایت وردپرس را به چند زبان آسان کرده است.
شما قادر خواهید شد به راحتی پست¬ها ، صفحات، برچسب ها، دسته ها و تم های وردپرس خود را به زبان¬های بسیاری که دوست دارید ترجمه کنید.

اضافه کردن پست ها و صفحات چند زبانه

به سادگی بر روی منوی پست کلیک کنید تا پست های موجود خود را مشاهده کنید. ستون زبان ها کنار عنوان پست هایتان را خواهید دید.

[عکس: 17.png]

WPML فرض می کندکه محتوای موجود در زبان اصلی سایت شما است. کنار پست هایتان دکمه افزودن (add) برای هر زبان نشان داده خواهد شد. بر روی دکمه Add در زیر یک زبان کلیک کنید تا پست شما را ترجمه کند.

شما همچنین می توانید ترجمه را با ویرایش پست مدیریت کنید.

در صفحه ویرایش پست، متا باکس ‘زبان’ جدید را خواهید دید تا ترجمه را مدیریت کنید.

[عکس: 11-1.png]

شما می توانید مطالب ترجمه را خود اضافه کنید و یا می توانید کاربران و نویسندگانی به سایت وردپرس خود اضافه کنید تا آنها مطالب تان را برای شما ترجمه کنند.

WPML همچنین یک راه بهتر برای مدیریت کاربران که به عنوان مترجم در وب سایت شما کار می کنند ارائه می دهد. اگر شما Multilingual CMS Plan را خریده باشید، می توانید از ماژول مدیریت ترجمه آن استفاده کنید.

ماژول مدیریت ترجمه به شما اجازه می دهد تا کاربرانی را به عنوان مترجم اضافه کنید صرف نظر از آنچه نقش آنها در سایت وردپرس شما چیست. شما حتی می توانید subscribers ها را به عنوان مترجم اضافه کنید.

[عکس: 21.png]

به جای ویرایش پست، این مترجمان قادر به اضافه کردن ترجمه به طور مستقیم در WPML خواهند بود.

اضافه کردن دسته بندی ها برای دسته ها و برچسب ها

WPML به شما اجازه می دهد به راحتی دسته ها و برچسب­ها و یا هر طبقه بندی سفارشی دیگری که شما ممکن است از آن استفاده کنید را ترجمه کنید.

به قسمت WPML >> Taxonomy Translation بروید و طبقه بندی های سفارشی خود را که می خواهید ترجمه کنید بارگذاری کنید.

به عنوان مثال: در این تصویر ما دسته بندی ها را انتخاب کرده ایم  و بنابراین تمام دسته بندی های سایت مثال ما نمایش داده شده است.

[عکس: 22.png]

بر روی دکمه Add کلیک کنید کنار واژه taxonomy تا ترجمه اضافه شود.

ترجمه Navigation Menus

وردپرس همراه با یک سیستم navigation menu قوی آمده است. WPML به شما اجازه می دهد تا آن را درست مانند ترجمه  posts یا  taxonomies ترجمه کنید.

به بخش  Appearance >> Menu در سایت خود بروید. اگر شما بیش از یک منو دارید، منویی که می خواهید ترجمه کنید را انتخاب کنید.

در ستون سمت راست،  شما منوی خود را با لینکی که برای ترجمه به زبان های دیگر فعال شده را در سایت خود می بینید.

[عکس: 23-1.jpg]

با کلیک بر روی یک زبان یک منوی جدید با آن زبان ایجاد می شود. شما نیاز خواهید داشت تا همان آیتم های منو در منوی زبان اصلی تان را اضافه کنید.

[عکس: 24.png]

اگر شما پست ها و صفحاتی در navigation menu خود دارید، اول باید آنها را ترجمه کنید. بعد از آن شما می توانید آنها را از زبانه های سمت چپ در صفحه ویرایش منو اضافه کنید.

فراموش نکنید که روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا منوی شما ذخیره شود.

ترجمه تم ها، پلاگین ها، و متن­های دیگر با WPML

WPML به شما اجازه می دهد بین ترجمه رسمی تم ها و پلاگین یا استفاده از ترجمه با کلمات خودتان یکی را انتخاب کنید .

به صفحه WPML >> Themes and plugins localization بروید.

[عکس: 25.png]

به طور پیش فرض، خواهید دید گزینه دوم ‘Don’t use String Translation to translate the theme and plugins’ انتخاب شده است. در زیر آن، شما چک باکس دیگری را برای بارگذاری خودکار theme’s .mo file  با استفاده از ‘load_theme_textdomain’ می بینید.

شما می توانید این کادر را علامت بزنید تا ببینید آیا فایل های ترجمه شده دیگری برای تم شما در دسترس وجود دارد. این گزینه تنها برای تم های دانلود شده از پوشه تم  WordPress.orgبه طور مستقیم کار می کند.

این تنظیمات برای اکثر وب سایت ها به خوبی کار نمی کند. همه تم­ها و افزونه­های وردپرس و بصورت ترجمه شده در دسترس نیستند. در برخی از موارد نیز ترجمه خوب نیست یا ناقص است.

ما توصیه می کنیم از ماژول WPML’s String Translation استفاده کنید تا تم ها و پلاگین ها خود را به درستی برای سایت خود ترجمه کنید.

این ماژول همچنین به شما اجازه ترجمه فیلدهای سفارشی، ویدجت ها، و دیگر رشته های قابل ترجمه تولید شده توسط وردپرس را می دهد.

امیدواریم که این آموزش به شما کمک کرده باشد تا یاد گرفته باشید که چگونه یک سایت چند زبانه وردپرس با WPML ایجاد کنید.

منبع :  آموزش وردپرس

[url=http://www.samdhprint.com/][/url]
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان