انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
الکسا چیست

الکسا چیست

#1
الکسا در واقع یک سرویس رتبه بندی وب سایت ها بر اساس معیار های متعددی می باشد که برای هر وب سایت 2 نوع رتبه یکی مربوط به رتبه جهانی و یکی مربوط به رتبه آن کشور را ارائه میکند . برای مشخص شدن رتبه هر وب سایت میتوانید در آدرس http://www.alexa.com و در بخش بالای سایت آدرس سایت مورد نظر خود را وارد کنید تا علاوه بر مشخص شدن رتبه این سرویس قدرتمند که وابسته به سایت آمازون می باشدگزارشی نسبتا کامل در رابطه با وب سایت مورد نظر خود دریافت کنید .



میزان بازدید در رتبه بندی الکسا بیشترین تاثیر را دارد و به همین علت است که خیلی از شرکت ها و افراد با روشهای مختلفی باعث فریب الکسا و کاهش رتبه وب سایت خود میشوند که متاسفانه این روش در ایران بسیار رایج و مرسوم می باشد . درواقع با صرف نظر از روش های تقلبدر رتبه بندی الکسا هرچه رتبه وب سایت مورد نظر به 1 نزدیکتر باشد آن وب سایت محبوب تر و دارای بازدید روزانه بیشتری می باشد .
[عکس: 14575992931.jpg]

یکی از ابزارهایی که توسط الکسا ارائه میشود تولبار این وب سایت است، شما با نصب این تولبار بر روی مرورگر خود میتوانید در حال بازدید هر وب سایتی رتبه کلی و محلی آن وب سایت و یک سری اطلاعات دیگر رو بدون اینکه نیاز باشه به وب سایت الکسا سر بزنید ببینید :
 
[عکس: 14575993092.jpg]
اطلاعات مربوط به میزان هر سایت فقط در اختیار صاحب آن دامنه ومسلما  دیگران دسترسی به این آمار و ارقام ندارند. پس الکسا چطور ترافیک وب‌سایت‌ها را محاسبه می‌کند؟
 الکسا از طریق تولبارهایی که کاربران بر روی مرورگرهاشون نصب میکنن اطلاعات بازدید کاربران رو ثبت میکند و بر اساس این اطلاعات است که به وب سایت ها رتبه میدهد.
پس قطعا الکسا دقیق نیست اما این ابزار اولا از تمام رقبای خود دقیق تر است و همچنین بسیار کارآمد و سودمند است البته فقط برای آنالیز رقبا و ... و نه برای شما که خود صاحب سایتی هستید که میتوانید آمار بازدید خود را بسیار دقیق تر با ابزاری چون گوگل آنالیتیکز در اختیار داشته باشید .
 
برخی از وب‌سایت‌ها با تقلب ترافیک جذب می‌کنند
در حال حاضر نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای دیگر نیز از الکسا برای کسب اطلاعات اولیه در باره وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. اما بسیاری از شرکت‌های ایرانی، حتی آن‌هایی که نام و نشانی برای خود دارند، تنها به رتبه الکسای وب‌سایت مورد نظر خود، اکتفا می‌کنند و سپس درباره‌ی تبلیغ نمودن در آن وب‌سایت، تصمیم‌گیری می‌کنند. همین موضوع باعث شده است تا الکسا و کسب رتبه بهتر در آن، برای صاحبان وب‌سایت اهمیت ویژه‌ای پیدا کند. راه منطقی کسب رتبه بهتر در الکسا، جذب مخاطب و افزایش ترافیک از طریق تولید محتوای غنی و کاربردی است؛ اما از آنجایی که در ایران زندگی می‌کنیم، بسیاری از مردم همواره بدنبال میان‌بر هستند؛ راهی که زودتر رتبه الکسای بهتری داشته باشند. همین‌جا است که ده‌ها سرویس و روش غیرمنطقی و البته غیراخلاقی شکل می‌گیرد که از طریق آن‌ها وب‌سایت‌ها تلاش می‌کنند تا رتبه الکسای خود را به شکل غیر واقعی بهبود بخشند.
 
اما چطور بعضی از وب سایت ها الکسا را فریب می دهند ؟

روش اول قراردادن تولبار وب‌سایت‌ و تشویق کاربران به نصب و استفاده از آن است. عموماً تولبار، بخشی از مطالب و سرویس‌های وب‌سایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ اما هدف اصلی وب‌سایت‌ها از ارائه آن، قرار دادن سرویس الکسا بر روی مرورگر کاربران است. به این ترتیب حساب و کتاب الکسا بهم می‌خورد؛ چرا که الکسا پیش‌بینی کرده است که مثلاً از هر ۱۰۰۰ نفر بازدیدکننده از هر وب‌سایت، یک نفر تولبار الکسا را نصب کرده است؛ حال اتفاقی که رخ می‌دهد را خودتان می‌توانید تحلیل کنید.


روش دوم استفاده از پاپ‌‌آپ است. پاپ‌آپ در واقع به پنجره‌ای گفته می‌شود زمانب که شما در حال بازدید از صفحه وب سایتی هستید به طور ناخواسته بر روی صفحه مرورگر شما باز می شود که در اکثر مواقع در رابطه با تبلیغات وب سایت های بسیار ضعیف استفاده میشود .
متاسفانه  این روش تبلیغ بسیار غیر حرفه این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده چرا که تاثیر بسیار مستقیمی بر روی رتبه الکسا یک وب سایت دارد 

اما وب سایت ها چطور با استفاده از پاپ آپ رتبه خود را در الکسا ارتقا میدهند ؟ حتما شما هم با این وب سایت ها برخورد کردید که زمانی واردشون میشید و یا روی لینکی کلیک میکنید یک یا چند پاپ آپ باز میشود که معمولا داخل هرکدوم یک سایت لوود میشود و به همین روش برای اون وبسایت به طور نا خواسته یک بازدید ثبت کردید

[عکس: 14576240024.jpg]اما از کجا متوجه بشیم یک وب سایت از طریق روش های نادرست رتبه الکسا خود را کاهش داده است

از طریق بخش Upstream Sites متوجه تقلب وب‌سایت‌ها در جذب ترافیک شوید
اگر به بخش Upstream Sites در قسمت پایین صفحه مربوط به آمار هر وب‌سایت در الکسا نگاه کنید، لیست وب‌سایت‌هایی که کاربران پیش از بازدید از وب‌سایت مورد‌نظر شما از آن بازدید کرده‌اند، نمایش داده می‌شود. از همین طریق میتونیم بفهمیم این وب سایت بازدید های خود را بیشتر از چه نوع وب سایت هایی جذب میکند .
http://academyit.net

آکادمی آی تی مرجع آموزش در زمینه های مختلف آی تی از جمله : آموزش طراحی سایت ،آموزش شبکه  و ...
کانال رسمی آکادمی آی تی در تلگرام
https://telegram.me/joinchat/BjNmOzwQWxi32yY2mP7Q2w

http://academyit.net
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان