انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
محل قرار گیری ListView (برنامه نویسی اندروید)

محل قرار گیری ListView (برنامه نویسی اندروید)

#1
دوستان پس زمینه اکتیویتی عکس زیر است به نظرتون چطور میتونم محل listview در محلی مشخص کردم باشه تا در گوشی های مختلف جوابگو باشه حتی اگر ابعاد صفحه نمایش هر گوشی متفاوت باشه؟


   
پاسخ

محل قرار گیری ListView (برنامه نویسی اندروید)

#2
(۱۳۹۵/۰۵/۱۵, ۱۲:۵۰ ب.ظ)aleas نوشته: دوستان پس زمینه اکتیویتی عکس زیر است به نظرتون چطور میتونم محل listview در محلی مشخص کردم باشه تا در گوشی های مختلف جوابگو باشه حتی اگر ابعاد صفحه نمایش هر گوشی متفاوت باشه؟

اندازه listview رو باید در فایل xml تغییر بدی . همچنین برای هز سایز صفحه فولدرهای layout-samll  و layout - large و layout-xlarge رو ایجاد کن . فایل xml  رو داخلشون کپی کن و نسبت به سایز صفحه در هر فولدر اندازش رو تنظیم کن
پاسخ
 سپاس شده توسط admin ، aleas

محل قرار گیری ListView (برنامه نویسی اندروید)

#3
سلام.
بله همان طور که تذکر دادند باید اندازه کلی تگ ListView در فایل xml را بر حسب dp بنویسید و با ساخت فایل های xml جداگانه برای گوشی های با اندازه صفحه نمایش مختلف (کلید شماره 239)، در هر کدام از آنها، عدد نوشته شده بر حسب dp را تغییر بدهید تا ListView به شکل مناسبی در کادر مورد نظر قرار بگیرد، یعنی باید فایل های xml را بررسی کنید و ببینید که برای هر کدام، چه عددی مناسب است.

مورد بالا، به شکل تقریبی خواهد بود و در گوشی های هر دسته (از نظر اندازه صفحه نمایش)، ممکن است کمی جابجایی داشته باشیم. بنابراین یا می توانید یک مقدار حاشیه در خود کادر در نظر بگیرید که جابجایی ها باعث نشود ListView از کادر بیرون برود، یا اینکه از روش کاملا دقیق استفاده نمایید. 
در روش کاملا دقیق، شما حساب می کنید که در عکس پس زمینه، کادر مورد نظر دقیقا چند درصد از ارتفاع و عرض عکس کلی را اشغال کرده و فاصله های کادر از اطراف را هم می توانید به صورت درصد حساب کنید، سپس در برنامه اندروید، با یک سری کد java ، ارتفاع و عرض صفحه نمایش را بر حسب پیکسل به دست می آورید و بر اساس آن درصدها، اندازه کادر و فاصله های آن بر حسب پیکسل محاسبه می شود و سپس بر اساس آنها، اندازه و محل ListView را تعیین می کنید (کل محاسبات در کدهای java صورت می گیرد). در این مورد، موضوع زیر را بخوانید (بخش مربوط به محاسبه دقیق اندازه عناصر) :

http://www.kelidestan.com/forum/showthread.php?tid=5439

Flower
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط BahmanSE ، aleas ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان