انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چند سوال مبتدی در برنامه نویسی اندروید!

چند سوال مبتدی در برنامه نویسی اندروید!

#1
سلام دوستان من توی زمینه برنامه نویسی اندورید مبتدی هستم و نیاز به راهنمایی شما دارم!

من دارم برنامه ای مینویسم که از فید سایتم اطلاعات و اخبار رو میخونه و در دیتابیسم ذخیره میکنه !
حالا چند تا سوال دارم !
۱. در صفحه دسته بندی یک خبر مثلا اقتصادی چطور میتونم برای لیست ویو خودم صفحه بندی با pagination ایجاد کنم! ابهامی که اینجا برام وجود داره اینه که آیا باید select برای کل دست ها با این دسته بندی باشه ؟ این باعث کندی نمیشه؟ پلاگینی چیزی برای این قضیه وجود داره و اصولا راه متداولش چیه؟

۲.وقتی متن یک خبر رو میخونیم از طریق فید جز تصویری شاخصش یه سری عکس هم داخل متن وجود داره این عکس های داخل متنها رو چطور موقع نمایش در textview نمایش بدم ! آموزش های که توی همین سایت کلیدستان وجود داشت شامل این مشکل من نمیشد! 

۳.وقتی یک خبر جدید میاد سیستم یک نوتیفیکشن جدید به کاربر میده و وقتی روی اون نوتیفیشکن کلیک میکنیم باید بریم توی خبر . خوب من همراه با intent که میسازم id پست رو هم میفرستم و اینطوری میره داخل هم پست ! ولی وقتی چند تا نوتیفیکشن با هم میاد مثلا ۵ تا دیگه برنامه درست کار نمیکنه و روی هر کدوم از این نوتیفکشن ها tap کنیم میره داخل خبر آخری که اومده ! دلیل چیه؟

۴.نرم افزار من توسط یک service که خودم نوشتم هر 20 ثانیه یک صفحه rss میخونه و تحلیل میکنه آیا این میزان زمان کم در گوشب های مختلف و اینترنت های مختلف باعث کندی موبایل کاربر نمیشه ؟ زمان متدوالش چقدره؟

ممنون میشم یه هر مقدار که تجریه دارید تو زمینه برنامه نویسی اندروید به این سوالات پاسخ بدید! coffee Blush
پاسخ

چند سوال مبتدی در برنامه نویسی اندروید!

#2
سلام.
لطفا سوالات به صورت کلی و در موضوع های مختلف پرسیده شوند.

(۱۳۹۵/۰۵/۱۳, ۰۹:۵۶ ق.ظ)sefrouek68 نوشته: ۱. در صفحه دسته بندی یک خبر مثلا اقتصادی چطور میتونم برای لیست ویو خودم صفحه بندی با pagination ایجاد کنم! ابهامی که اینجا برام وجود داره اینه که آیا باید select برای کل دست ها با این دسته بندی باشه ؟ این باعث کندی نمیشه؟ پلاگینی چیزی برای این قضیه وجود داره و اصولا راه متداولش چیه؟

به نظر بنده pagination برای برنامه های اندروید زیاد مناسب نیست (البته مثال هایی در مورد آن وجود دارد و می توانید در اینترنت جستجو کنید) و سعی کنید که یک ListView داشته باشید که با اسکرول صفحه به پایین، به تعداد item ها افزوده شود. در این زمینه، موضوع زیر را ببینید :

http://www.kelidestan.com/forum/showthread.php?tid=5847

در مورد چگونگی SELECT کردن از جدول موجود در پایگاه داده، شما باید بر اساس شماره صفحه (1 و 2 و ...) و تعداد item هایی که در هر بار درخواست از پایگاه داده می خوانید، یک LIMIT در query بنویسید (یعنی مثلا LIMIT از شماره 10 تا شماره 20). بنابراین تنها همان تعداد ردیف (row) از جدول خوانده می شود و کل ردیف ها برگردانده نخواهند شد (منظور بنده query خواندن اطلاعات از جدول موجود در پایگاه داده سمت وب سایت می باشد).

نکته : ViewPager هم که کمی شبیه pagination است، در اندروید به کار می رود، اما برای زمانی مناسب است که تعداد صفحات (بخش هایی که باید load شوند) محدود و مشخص باشد (می توانید مثال هایی از آن را هم ببینید).
همچنین RecyclerView افقی (horizontal) هم می تواند به کار برود (با اسکرول به سمت چپ یا راست، item های بیشتر نمایش داده شوند). RecyclerView ، همان Listview پیشرفته تر می باشد (ساخت Listview افقی توصیه نمی شود).

(۱۳۹۵/۰۵/۱۳, ۰۹:۵۶ ق.ظ)sefrouek68 نوشته: ۲.وقتی متن یک خبر رو میخونیم از طریق فید جز تصویری شاخصش یه سری عکس هم داخل متن وجود داره این عکس های داخل متنها رو چطور موقع نمایش در textview نمایش بدم ! آموزش های که توی همین سایت کلیدستان وجود داشت شامل این مشکل من نمیشد! 

TextView مخصوص نمایش متن است و نمی توانید در آن عکس نمایش بدهید. می توانید همان کد html آن بخش از صفحه را دریافت کنید (ساختار بر اساس کد HTML باشد) و سپس در یک WebView کدها اجرا شوند :

دسته کلید شماره 107

یک راه حل هم این است که تگ های مخصوص خود را برای تعریف عکس در میان محتوا، تعریف نمایید و سپس متن دریافت شده و با پردازش آن، عکس ها و متن ها را جداسازی نموده و هر کدام را در عناصر مناسب نمایش بدهید (به کدنویسی بیشتری نیاز دارد).

Flower
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط sefrouek68 ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان