انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
با نحوه سئو داخلی و خارجی طراحی سایت بیشتر آشنا شویم

با نحوه سئو داخلی و خارجی طراحی سایت بیشتر آشنا شویم

#1
بهینه سازی داخلی و خارجی طراحی سایت فروشگاهی

 
هر یک از موتورهای جستجوگر دارای مقیاس های ویژه ای در جهت رنگینگ و گذاشتن سایت ها در فهرست نتیجه های خودشان می باشند. رنگینگ و گرفتن درجه اعتبار در گوگل به نحو کلی وابسته به کارگیری از روش های سئو در درون و بیرون سایت است. در این نوشته کوتاه به این فاکتورهای سئو درونی و بیرونی اشاره ای می کنیم.

   
 

 بهینه سازی داخلی طراحی سایت فروشگاهی

روش های بهینه سازی در درون سایت، به منظور رنگینگ نرمال در موتور های جستجو خیلی مهم است. از اصلی ترین معیار های این شیوه می توان به بهینه سازی محتوا، به کارگیری مناسب از واژه ها کلیدی در عنوان و متا تگ ها، به کارگیری از H۱ H۲، تعریف Alt به منظور عکسها، به وجود آوردن لینک های ناوبری و بهینه کردن عنوان پیوندهای مقاله های سایت اشاره کرد.

   


محتوا در جهت سئو داخلی طراحی سایت فروشگاهی
بهینه سازی محتوای سایت یکی از فاکتورهای اصلی سئوی درونی طراحی سایت فروشگاهخی می باشد. به کارگیری مناسب از واژه ها کلیدی در داخل مقاله و شرح توضیحات مربوط به هر یک از محصولات و خدمات فروشگاهی به منظور یک موتور جستجو بسیار تاثیرگذار می باشد. ولی احتمالا برای استفاده کنندگان چندان جالب نباشد که یک واژه را به مراتب مشاهده کنند، بنابراین از یاد نبرید مراعات تعادل به منظور هر دو لازم است. بهتر است از چگالی ۵-۱۰% به منظور واژه ها کلیدی در محتوا استفاده نمایید و آنها را در مقدمه و شروع مقاله تان استفاده کنید. همینطور استانداردهای قالب بندی متن نظیر برجسته کردن واژه ها کلیدی را مراعات کنید تا موتورهای جستجو پی به ویژه بودن واژه مورد نظر شما ببرند.
تگ ها و تیترها برای سئو داخلی طراحی سایت
عنوان صفحه، تگ ها و سایر عنوان هایی که به منظور صفحه های سایت فروشگاهی تان معلوم می کنید یکی دیگر از فاکتورهای اصلی بهینه سازی درونی سایت قلمداد می شود. عنوان صفحه های سایت تان در نتیجه های جستجو و بالای مرورگر به طور برجسته نشان داده می شود و نخستین کاری است که به مخاطب یاری می کند تا موضوع مقاله تان را متوجه شود.

   


توصیه می کنیم تگ عنوان را میان ۱۰-۶۰ کلمه قرار دهید، تلاش کنید در عنوان صفحه ها از واژه ها کلیدی هدفمند و همخوان با موضوع مقاله استفاده کنید، همینطور مطمئن شوید که عنوان های خاصی به منظور هر مطلب در سایت تان انتخاب می کنید. متا تگ ها، تگ توضیحات داده هایی درباره مقاله شما به مخاطبان تان عرضه می کند. این توضیحات از نظر بهینه سازی سایت دارای نقش مثبتی می باشند و باید کمتر از ۱۷۰ حرف یا علامت باشد. بنابراین در این چند خط جمله های کوتاه و شفاف به کار ببرید تا کاربران تان را آشفته نکنید.
متا تگ واژه های کلیدی در حال حاضر از نقش کمتری در مقایسه با گذشته در پیش موتورهای جستجو به ویژه گوگل برخوردار می باشند. متا تگ واژه های کلیدی بایست بین ۴ تا ۱۰ واژه کلیدی که در محتوا به کار برده اید را داشته باشد. آنها باید با کولی (،) از هم جداسازی شوند و اگر بی ربط به موضوع مقاله باشند ممکن است جریمه شوید.

   


نقش نقشه سایت طراحی سایت فروشگاهی در سئو

دو نقشه از طراحی سایت فروشگاهی تان آماده کنید یکی به منظور کاربران و یکی به منظور موتور های جستجو. نقشه سایت فروشگاهی می تواند به آنها یاری کند تا به سرعت از تغییرات تازه سایتان مطلع شوند. می توانید با به کار گیری sitemap. html و sitemap. xml. همه صفحه های سایت تان را در گوگل معرفی کنید.
عنوان تصاویر طراحی سایت فروشگاهی در جهت سئو سایت
انتخاب اسم به منظور تصاویر محصولات و خدمات خیلی شما را در رسیدن به هدفتان کمک خواهد کرد و کاربران را هم در دیدن مطلب و عکس موردنظرشان راضی خواهد کرد. این همان کاری است که شما بایست با تعبیه alt عکس ها، برای مخاطبان هدیه بدهید. موتورهای جستجو با دارا بودن ALT می توانند موضوع عکس های موجود در سایت شما را تشخیص بدهند. 
لینک های ناوبری: شما باید یک لیست و زیر مجموعه از محتواهای سایت تان فراهم کنید و آنها را در صفحه اصلی بگذارید تا مخاطبان به آسانی به سایر قسمت های سایت تان دسترسی داشته باشند.
اگر در انتخاب لینک های ناوبری وب سایت تان درست عمل نمایید قادر خواهید بود میزان ماندن در سایت و میزان مشاهده شدن صفحه های سایت تان را بالا ببرید و از میزان فرار از سایت تان را توسط کاربران کمتر کنید.
بهینه سازی تصاویر در جهت استفاده مناسب در طراحی سایت
یکی از دلمشغولی های دائمی طراحان و دارندگان سایت بهره گرفتن مناسب از تصاویر با کیفیت و درخور در طراحی سایت هاست. به ویژه در ایران که به علت پایین بودن سرعت اینترنت حجم نهایی یک سایت مسئله ای غیرقابل اغماض و اثر گذار بر روی اثردهی و بازدهی سایت است. احتمالا خیلی از شما با شیوه های پایین آوردن حجم تصاویر  سایت آشنایی دارید ولی در این یادداشت می خواهیم بهترین و اثرگذارترین شیوه کاستن اندازه نهایی شده تصویر را با پایین ترین افت کیفیت به شما آموزش بدهیم.
در ابتدا چندین نکته مهم را در نرم افزار فتوشاپ توجه کنید:
در اصل بهینه سازی و ذخیره سازی تصاویر با Save کردن آنها آغاز نمی گردد و پیش از رفتن به سراغ کلید Save اعمالی وجود دارد که شما باید اجرا کنید. یادآور شویم که در این یادداشت مبنای آموزش ما نرم افزار فتوشاپ و گزینه “Save for a Web/Device”  است.
نخستین نکته ای که شما باید آنرا مراعات کنید نکته ای ساده و شاید بدیهی است و شما باید اطمینان پیدا کنید که تصویر شما در فرمت  RGB قرار داشته باشد و نه CMYK به این خاطر که فرمت CMYK بیشتر برای صنعت چاپ کاربرد دارد و تا وقتی که شما قصد نشان دان تصاویر در مونیتور مدنظرتان است باید از فرمت RGB بهره بگیرید. به این خاطر که تفاوت زیادی در نشان دادن رنگها از طریق نور یا کریسیتال و جوهر وجود دارد.
در ضمن این نکته را به یاد داشته باشید که خیلی بهتر است که شما از نخست فایل تازه ای را در مود RGB اجرایی کنید تا اینکه در مود CMYK اجرا کنید و سپس آنرا به آن بدل کنید. شما مود یک تصویر را از مسیر Image > Mode میتوانید چک/تعویض کنید.
دومین نکته این است که اگر تصویر شما در اندازه های بسیار بزرگ باشد و شما قصد داشته باشید آنرا از طریق گزینه Save for a Web/Device  سیو کنید خطایی مبنی بر اینکه اندازه تصویر شما بسیار بزرگتر از موردهای نیاز برای سیو در سایت است ظاهر خواهد شد و فتوشاپ نخواهد توانست آنرا به بهترین نحو اجرا نماید. بنابراین به ابعاد و حجم تصویر اصلی دقت کنید و انتظار نداشته باشید تصویر با حجم ۵۰ مگا بایت و اندازه های بسیار بالا را قادر باشید به تصویر۱۰۰ کیلو بایتی با همان اندازه بدل کنید. بنابراین تصویر را به اندازه های دلخواه و کاربردی بدل کنید و حجم بسیار زیادی از تصاویر خود را به وسیله این عمل پایین بیاورید.
بعد از اعمال همه تغییرهای ضروری در تصویر و بعد از اینکه دو نکته فوق را نیز اجرایی کردی حالا نوبت آن می رسد که وارد محیط Save for a Web/Device شوید. این منو را بوسیله مسیر File>Save for a Web/Device و یا زدن کلید میانبر Alt+CTRl+Shift+S قابل دسترسی است.
به طور کلی پیش از سیو تصویر دقت کنید که هر فرمتی برای برخی عکس ها مناسب است. اگر عکس شما حالت photo  داشته باشد یعنی عکس نرمال باشد یا اینکه پراکندگی رنگی آن بیشتر باشد بهتر آن است که آن را با فرمت jpg  سیو نمایید.
در صورتی که تعداد رنگ های عکس شما پایین باشد و در حدود ۵۰ تا ۲۵۵ رنگ در آن باشد بهتر خواهد بود که با فرمت gif  یا png-8 سیو گردد و در صورتی که پراکندگی رنگ پایین است ولی بیش از ۲۵۵ رنگ می باشد با فرمت png-24  سیو نمایید.

   


اسم گذاری درست نشانی اینترنتی در طراحی سایت

با به کارگیری واژه های کلیدی و درست در نشانی اینترنتی هر موضوع قادر خواهید بود به سرعت آن را به موتورهای جستجو بشناسانید، موتورهای جستجو دوستدار نشانی اینترنتی هستند که با محتوای مطلب و واژه های کلیدی در ارتباط باشد. موتورهای جستجو دائم در حال آپدیت الگوریتم های شان می باشند تا قادر باشند آنچه مخاطبانشان می خواهند را در اختیارشان بگذارند. وب مسترها هم بایست دستور العمل ها و روش های تاره را ارزیابی و تغییرات آنها را برای طراحی وب سایت همگام سازی کنند.

سئو خارجی طراحی سایت

بهینه سازی برونی سایت یکی از فاکتورهای اصلی رنگینگ پیش گوگل است. اگر با برنامه ریزی دقیق و درست از شیوه off-page استفاده نمایید، قادر خواهید بود به سهولت در رتبه های نخست گوگل و سایر موتورهای جستجو بایستید. در روش بهینه سازی برونی سایت، فوکوس اصلی بر روی به وجود آوردن و گرفتن لینک از سایت ها و شبکه های اجتماعی می باشد.
انواع شیوه های گرفتن لینک نظیر نوشتن مقاله ها و به وجود آوردن محتوای محکم در طراحی سایت ، ارسال کامنت ها در انجمن ها، وبلاگ نویسی و کامنت های مهمان، نشر دادن مقاله ها در نشریات، فعالیت در شبکه های اجتماعی و کارهایی نظیر اینها هستند که به شما در به وجود آوردن آمار بازدید و گرفتن لینک یاری خواهند رساند. تلاش کنید از سایت های قوی لینک بگیرید و چه بهتر موضوعات آنها با محتوای سایت شما در ارتباط باشد.
طراحی سایت و بهینه سازی وب کندو

طراحی وب سایت,طراحی سایت
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان