انجمن سایت کلیدستان



آموزش کامل نحوه کار با ابزار گوگل وب مستر تولززمان کنونی: ۱۳۹۵/۰۹/۱۸، ۰۴:۳۴ ق.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: academyit
آخرین ارسال: academyit
پاسخ 4
بازدید 148

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش کامل نحوه کار با ابزار گوگل وب مستر تولز

آموزش کامل نحوه کار با ابزار گوگل وب مستر تولز

#1
به دلیل ایمیل های زیادی که دوستان ارسال کردن و درخواست آموزش ابزار Google Webmaster Tools رو داشتن تصمیم گرفتیم تا این فایل رو تهیه کنیم و در اختیار تو دوست خوبم بزاریم تا بتونی از همین امروز از این ابزار به صورت حرفه ای استفاده کنی ببینید گوگل و اصطلاحا Crawler چه عملکردی و برخوردی در ارتباط با وب سایت شما دارن و چند تا صفحه رو شناختن ! چه کلماتی رو برای شما به عنوان کلمه کلیدی شناخته و ... 
اما گوگل ابزار بسیار قدرتمند دیگه ای رو هم داره که در زمینه آنالیز برخورد کاربران وب سایت شماست که  باید نحوه کار با اون رو هم کاملا یاد بگیرید ، اما توی این آموزش تصمیم دارم بخش های مختلف گوگل وب مستر تولز رو برای تو دوست و همراه خوب آکادمی آی تی توضیح بدم خوب بریم سراغ شروع کار :


مرحله اول :

قدم اول ثبت وب سایت مورد نظرتون در گوگل هست . اگر این کار رو بلد نیستی لطفا از اینجا ویدئو رایگانی که واسه تو دوست خوبم تهیه کردیم رو ببین تا بتونی وب سایت خودت رو به راحتی توی گوگل ثبت کنی . لینک دانلود آموزش اگر هم دوست نداری آموزش ویدئویی ببینید خوب از اینجا یاد بگیرید :
مرحله اول : 
اول باید یه اکانت جیمیل داشته باشید ، خوب با ساخت یک ایمیل توی گوگل میتونید از همه ابزار های گوگل مثل  و گوگل آنالیتیکز و ... استفاده کنی .
 
مرحله دوم :

مرحله بعدی رفتن به آدرس وبمستر تولزه :  https://www.google.com/webmasters    
در این لینک همانند تصویر اگر لاگین باشید یک کلید با نام Sign in to Webmaster Tools وجود دارد که باید روش کلیک کنید تا به مرحله بعدی برید :

   


مرحله سوم :

حالا توی این مرحله باید وب سایت رو اضافه کنی ، روی دکمه ADD Property کلیک کنید 

   



مرحله چهارم :
توی این کادر آدرس سایتتون رو وارد کنید :

   


مرحله پنجم : 
حالا وقتشه که گوگل بفهمه شما صاحب سایت هستید یعنی مرحله VERIFY توی این مرحله باید یه کد html رو دانلود کنید و روی سایت توی پوشه اصلی سایت آپلود کنید تا  با زدن لینکی که بهتون داده مطمئن بشه سایت مال شماست !
البته برای این کار روش های دیگه هم هستن و مهم نیست از چه روشی استفاده میکنید ولی مهمه که در نهایت VERIFY رو انجام بدید تا این مرحله هم تموم بشه .

   



ادامه دارد....!
http://academyit.net

آکادمی آی تی مرجع آموزش در زمینه های مختلف آی تی از جمله : آموزش طراحی سایت ،آموزش شبکه  و ...
کانال رسمی آکادمی آی تی در تلگرام
https://telegram.me/joinchat/BjNmOzwQWxi32yY2mP7Q2w

http://academyit.net
پاسخ
 سپاس شده توسط ghasrsh

آموزش کامل نحوه کار با ابزار گوگل وب مستر تولز

#2
ممنون بابت این آموزش مفید
پاسخ

آموزش کامل نحوه کار با ابزار گوگل وب مستر تولز

#3
قسمت دوم

مرحله  ششم:
تا این جای کار شما موفق شدید که سایت رو توی وب مستر ثبت کنید از اینجا به بعد باید از وب مستر استفاده کنید تا سطح کیفی سایت رو لحظه به لحظه ارتقا بدید .
حالا اگر روی لینک مربوط به سایت کلیک کنید یه تصویر مثل زیر ببینید : 

   


   



حالا باید با بخش های مختلف آشنا بشیم و ببینیم هر بخشی چه کاری انجام میده !

Dashboard
در این قسمت شما لیست سایت هایی که ثبت کردید رو ملاحظه می کنید که می تونید اونها رو مدیریت کنید ( مثل انتخاب ، حذف و .. )
 
Messages
مدیر های وب مستر تولز از این طریق برای شما پیغام میفرستن ، خطا های خاصی که رخ میده و ...

Search Appearance

این منو مربوط به وضعیت سایت شما در موتور جستجوی گوگله که شامل قسمت های زیر هست :
Sructured Data
این قسمت مربوط به الگو دادن به دیتا های سایت شماست . باید برای این کار از گزینه  Sructured Data استفاده کنید، اگر برای اولین بار دارید این کار رو میکنید باید از گزینه  Data Highlighter استفاده کنید ، پس این 2 قسمت به هم وابسته اند و به شکل جدا قابل توضیح نیست.
در قسمت Structured Data بازدن گزینه Edit example page می توانید الگو هایی را که در قسمتData Highlighter به گوگل معرفی کرده اید را اصلاح کنید.

چرا اصلا باید این کار رو بکنیم ؟ خوب توی وب سایت های داینامیک خیلی از صفحات وجود  داره که قالب یکسانی دارن اما محتوا متفاوتی دارن مثل مقالات و اخبار و ... و برای اینکه گوگل به اشتباه از این محتویات عبور نکنه از Data Highlighter استفاده میکنیم!
خوب روی لینک  START HIGHLIGHTER کلیک میکنیم و بعد آدرس یکی از خبر ها یا مقاله ها و یا صفحه های دار الگو یکسان رو وارد میکنیم و قسمت زیر لینک هم نوع اون صفحه را مشخص میکنیم :

1- مقاله ها 
2- کتاب ها 
3- رویدادها
4- کسب و کار محلی
5- فیلم ها
6- محصولات
7- رستوران ها
8- نرم افزارها
9- سریال های تلویزیونی


   


با انتخاب این گزینه میره و تمام صفحاتی که مشابه هستن رو بررسی میکنه.  با زدن ok گوگل میره و اون صفحه رو لود میکنه کار اصلی اینجاست و شما باید درست بخش های مختلف رو توی این صفحه انتخاب کنید و تگ یا برچسب کنید که با انتخاب یک منطقه و کلیک راست این اتفاق میفته :

   



این قسمت یکی از اصلی ترین ابزار های وب مستر هست که اطلاعات و کد های  مشکل دار رو توی سایت ما شناسایی میکنه . ( البته بیشتر به کوتاه بودن توضیحات صفحه Description و مشابه بودن عنوان صفحه title  و ... گیر میده)  در کل این قسمت به شما کمک می کنه که مشکلات سایت را بررسی کنید 

   

 

ادامه دارد...!
http://academyit.net

آکادمی آی تی مرجع آموزش در زمینه های مختلف آی تی از جمله : آموزش طراحی سایت ،آموزش شبکه  و ...
کانال رسمی آکادمی آی تی در تلگرام
https://telegram.me/joinchat/BjNmOzwQWxi32yY2mP7Q2w

http://academyit.net
پاسخ

آموزش کامل نحوه کار با ابزار گوگل وب مستر تولز

#4
قسمت سوم :


Sitelink
شاید سایت لینک رو بشناسید ، شده تا حالا اسم یک برند رو سرچ کنید و گوگل بهتون صفحاتی از اون سایت رو پیشنهاد بده ! خوب این بخش اصلا برای اضافه کردن به این لیست چون انتخاب این صفحات وابسته به پارامتر های مختلفیه ولی اگر گوگل برای سایت شما داره لینکی رو نشون میده که دوست ندارید میتونید از اینجا حذفش کنید :

   


خوب منو بعدی Search Traffic  هست که مربوط به وضعیت سایت در موتور جستجو ، کلمات سرچ شده و سایتهایی که به سایت شما لینک داده اند .
این منو از منو های زیر تشکیل شده است :
Search Queries: این قسمت کلمات کلیدی سرچ شده با مکان سایت شما در صفحات گوگل را نمایش میده .
این قسمت از چندتا بخش مختلف تشکیل شده که مختصر هر کدام را شرح میدم .

Queries : نشان دهنده تعداد سرچ ها در بازه زمانی انتخاب شده  است .
Impressions : نشان دهنده اهمیت کلمه سرچ شده هرچقدر سایتهای بیشتری از کلمه کلیدی خاصی میزان اهمیت اون کلمه بیشتر میشود .
Clicks : از اسمش مشخصه، تعداد کلیک هایی که روی لینک های شما در موتور جستجو شده .
CTR : این درصد حاصل تقسیم تعداد کلیک ها بر Impressions آن کلمه هست هر چقدر این درصد به 100 نزدیکتر باشد نشان دهنده بهینه بودن اون کلمه است .
Avg. position : نشان دهنده متوسط رتبه لینک شما در نتایج جستجو .

Likns to Your Site
که سایت هایی که لینک شما رو توی سایت خودشون گذاشتنش رو مشخص میکنه با توضیحات خاص مثلا کدوم صفحه با چه متنی لینک شده.
Internal Links
لینک های داخلی سایت شما رو نشون میده
Manual Actions
این قسمت حاوی خطاهای مثل پنالتی شدن و مشکلات اسپم شناختن سایت شما توسط گوگل را نشون میده. 
 
International Targetingبا استفاده از این منو میتونید تعریف کنید که کشور و زبان هدف شما برای این سایت جه زبان و کشوری هست
Mobile Usabilityایرادات وب سایت شما روی توی نسخه موبایل بررسی میکنه
منو اصلی بعدی Google Index این منو شامل اطلاعات صفحه و لینک های ثبت شده در نتایج موتور جستجو گوگل هست
 
Index Status 
همانطور که در عکس زیر میبینیدد این صفحه از 2 تا نمودار تشکیل شده ، نمودار آبی رنگ اول نشان دهنده تعداد صفحه های ایندکس شده و نمودار زرد رنگ دوم نشان دهنده تعداد لینک که توسط فایل robots.txt  بلوک شده است .

   


در قسمت پیشرفته همین صفحه شما میتوانید موارد زیر را انتخاب کنید .

Total indexed
نشان دهنده تعداد صفحه هایی که اندکس شده است
Ever Crawled
تمامی لینک ها و صفحه هایی که خزنده گوگل به اونها دسترسی داره.
Blocked by robots
لینک های مصدود شده توسط فایل robots.txt
Removed
لینکهای که حذف شده . 
 
 
 
سوال : فایل robots.txt چیست ؟ 
جواب : یک فایل متنی که به خزنده و ربات های موتور جستجو فرمان میده که بعضی قسمت ها در نظر نگیرد. این فایل فرمتی مثل زیر دارد :
User-agent: Mediapartners-Google*
Disallow: /images/
توضیح خط به خط :
در خط اول جایی که user agent تعریف شده در این خط می شود مشخص کرد که چه جستجو گرهایی به این قسمت دسترسی نداشته باشند . در مثال بالا فقط گوگل نمی تواند محتوایات فولدر عکس ها را ببنید ولی بقیه موتور های جستجوگر آن را اندکس می نماید. اگر قصد دارید برای تمام جستجو گرها مصدود شود باید مثل زیر عمل کنید :
 
 
User-agent: *
Disallow: /images/
در مثال بالا تمام خزنده ها در هر موتور جستجوگری که باشد با دیدن این کد از فولدر عکس ها صرف نظر میکند.

منو بعدی 
Content Keywords
در این صفحه شما لیستی از کلمات کلیدی سایت شما با تعداد تکرار آنها و میزان اهمیت هر کلمه مشخص شده است .


   



نکته1 : میزان اهمیت هر کلمه به وسیله اینکه آن کلمه در تگ هایی مثل قرار گرفته شده باشد و یا در Title صفحه باشد مشخص میشود .
نکته 2 : همیشه این نکته رو رعایت کنید که هر صفحه فقط یک تگ H1 داره و سعی کنید توی اون تگ متنی که داخل Title صفحه نوشتید رو بتویسید
شما با کلیک روی هر کدام از کلمات کلیدی که در بالا مشخص شده است به صفحه ای مانند تصویر زیر میروید :


   



ادامه دارد...!
http://academyit.net

آکادمی آی تی مرجع آموزش در زمینه های مختلف آی تی از جمله : آموزش طراحی سایت ،آموزش شبکه  و ...
کانال رسمی آکادمی آی تی در تلگرام
https://telegram.me/joinchat/BjNmOzwQWxi32yY2mP7Q2w

http://academyit.net
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

آخرین کلیدهای غیررایگان

شما هم می توانید کلیدهای غیررایگان منتشر کنید (بیشتر بدانید)