انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
استفاده از رنگ های موثر در طراحی وب سایت

استفاده از رنگ های موثر در طراحی وب سایت

#1
استفاده از رنگ های موثر در طراحی وب سایت
 

   

نکاتی بسیار جالب در حوزه رنگ در طراحی وب سایت موجود و مورد بحث می باشند. در واقع استفاده از "رنگ" عنصری کلیدی در یک طراحی سایت است. البته رنگ ها هیچ گونه تاثیر مستقیمی در سئو و بهینه سازی وب سایت ندارند. اما با جذب و افزایش مخاطب به طور غیر مستقیم موجب بهبود در سئو سایت و می گردند .
رنگ های موجود در یک وب سایت طراحی شده باید علاوه بر زیبایی و جذابیت موجب تحریک و کنجکاوی مخاطب نیز شوند. در این مقاله با چگونگی رسیدن به این اهداف آشنا خواهید شد.
نام تجاری شما :
یک وب سایت به این دلیل راه اندازی می شود که یک شرکت و یا کسب و کار به دنبال روشی خاص برای معرفی و ارائه خدمات خود می باشد و یا پیامی برای انتقال به کاربران دارند. اینجاست که رنگ ها سودمند می شوند. با استفاده صحیح از رنگ ها به مخاطب درکی کلی درباره ماهیت سایت خود حتی بدون خواندن مطالب بدهید. چیزی به عنوان رنگ اشتباه وجود ندارد ، هر رنگی در برآوردن هدفی خاص مناسب و قابل استفاده می باشد. در یک نام تجاری رنگ نیز به اندازه آرم یا لوگو حائز اهمیت است.
ناوبری بصری :
ممکن است ایده های بسیاری برای ظاهر وب سایت خود داشته باشید ، اما باید از یک طرح ناوبری مشخص پیروی کنید و مسیری بصری برای حرکت از یک مکان به مکانی دیگر در اختیار مشتریان خود قرار دهید . از سوی دیگر رنگ ها باعث ایجاد سلسله مراتبی میان گزینه ها شده و نشان می دهد که کدام اقدامات باید انجام شوند و یا نشوند.
تاثیر رنگ صفحه اصلی بر کاربر :
برای بیان هدف اصلی خود از رنگ های جسورانه در عناصر مرکزی صفحه اصلی استفاده کنید ، زیرا اولین مکانی می باشد که کاربر با ورود به سایت شما با آن مواجه می شود . بسیاری از وب سایت ها از پایه سیاه و سفید(متن سیاه روی زمینه سفید)  در طراحی و ساخت سایت خود استفاده می کنند. بدیهی است ، صفحه بیش از حد ساده و خسته کننده می شود. برای راهنمایی بهتر و افزایش کاربر از رنگ های جذاب در لینک ها ، سر فصل ها و دکمه ها استفاده کنید.
درجه اهمیت :
در هر وب سایت بخش هایی وجود دارد که برخی از آن ها از اهمیت بیشتر و برخی از اهمیت کم تری برخوردار می باشند . "ثبت نام" و "خرید" دو مورد از مهم ترین این بخش ها می باشند. از سوی دیگر "لغو" که جزء اولویت ها نبوده و عملی ثانویه است ، باید به صورت لینکی کوچک با رنگ خنثی تبدیل کنید که به طور کلی در تصویر مخلوط شده و در معرض دید کم تری باشد.
هنجار های فرهنگی :

رنگ ها در هر فرهنگی در سراسر جهان با روشی خاص تفسیر شده و معنی خاصی دارند ، به عنوان مثال می توان به نمادهای ملی هر کشور اشاره داشت. به عنوان یک طراح باید آنچه مخاطبین می خواهند را درک کنید و از رنگ هایی استفاده کنید که برای افرادی که توانایی شناخت صحیح رنگ ها را دارند مناسب باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان