انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بک لینک گذاشتن چه تاثیری بر روی سایت ها سئو شده دارد؟

بک لینک گذاشتن چه تاثیری بر روی سایت ها سئو شده دارد؟

#1
 خواسته ی گوگل این است تا در نتایج جستجو بهترین و ناب ترین مطالب را برای کاربران نمایش دهد . بخش گسترده ای از فاکتورهای سئو ، فاکتورهای مرتبط با بک لینک می باشد و به هیچ وجه هم نمی تواند کم اثر شود ، چرا که با این وجود نتایج گوگل به هم می خورد و در این صورت گوگل به خواسته ی خود نمی رسد و نمی تواند به کاربران نتایج بهتری ارائه نماید .شایدمحتوا را پادشاه وب سایت بدانیم ولی توجه داشته باشید محتوایی که بک لینک نخورد و درون محتوا به مطالب قبلی و هم چنین به وب سایت های دیگر از جمله منبع محتوا بک لینک نداشته باشد تاثیر زیادی نخواهد داشت . این ها شایعه بیش نیستند که گوگل به محتوا بیش از حد اهمیت می دهد . توجه داشته باشید وجود بک لینک است که در جستجوی بهتر نتایج و ارائه بهترین اطلاعات به کاربر تاثیر گذار است . در نتیجه گوگل به بک لینک بیش تر از محتوا اهمیت خواهد داد در نتیجه اگر محتوای بهتر با لینک دهی خوب داشته باشیم تاثیر به سزایی در نتایج خواهیم داشت . البته این بدان معنا نیست که اهمیت محتوا از نظر گوگل کم شود به هر حال برای ایجاد بک لینک به محتوا نیاز است . ولی در ابتدا گوگل به تولید کننده ی محتوا بیشتر اهمیت می دهد که از طریق بک لینک بدان پی می برد ، در این مورد تعداد بک لینک اهمیت ندارد می تواند یک لینک هم کافی باشد.برای موتور هایی‌ که وب را کرال می‌ کنند، لینک ها همانند خیابان هایی‌ میان آنهاست. موتور ها با استفاده از تحلیل های پیچیده لینک، چگونگی‌ ارتباط و تامل این صفحات با یکدیگر را کشف کنند.
از اواخر دهه ۹۰موتور های جستجو از لینک ها به عنوان رای استفاده می‌ کردند، لینک ها ارائه دهنده دمکراسی نظرات وب درباره اینکه چه صفحاتی مهم و مشهور هستند، بودند. خود موتور ها کاربرد لینک دیتا ها را تصفیه و به نوعی هنر عالی‌ تبدیل کردند، و الگوریتم های پیچیده ارزیابی های دقیق و ظریفی‌ را از سایت ها و صفحات بر اساس این اطلاعات ایجاد کردند.
 
اینطور نیست که بگویم همه چیز در سئو درباره لینک هاست، اما متخصصین جستجو، بخش بزرگی‌ از الگوریتم موتور ها را به فاکتور های مبتنی‌ بر لینک نسبت می‌ دهند. برای کسب اطلاعات در این زمین، به مقاله فاکتور های رنکینگ در موتور های جستجو مراجعه کنید. موتور های جستجو، از طریق لینک ها ، نه تنها می‌ توانند شهرت وب سایت و صفحات را بر اساس عدد و شهرت صفحاتی را که به آنها لینک می‌ شوند را تحلیل کنند، بلکه معیار هایی‌ همچون اتعماد، اسپم، و صلاحیت شان را نیز بررسی‌ می‌ کنند. سایت های قابل اعتماد بیشتر تمایل به ارتباط با دیگر سایت های معتبر دارند، در حالی‌ که سایت های اسپمی لینک های خیلی‌ کمی‌ از سایت های معتمد دریافت می‌ کنند. باری کسب اطلاع بیشتر در این زمینه به مقاله سایت های تایید شده مراجعه کنید. سایت های با صلاحیت و قدرتمند که شامل آن دسته از سایت هایی‌ می‌ شود که در الگوریتم “هیل تاپ” قرار دارند، لینک هایی‌ را در اختیار شما قرار می‌ دهند که به خوبی‌ وجود محتوای حرفه ای را در موضوعات خاص نشان می‌ دهد.
 
به لطف وجود این تمرکز بر کاربرد الگوریتم ها و تحلیل لینک ها ، رشد پروفایل های لینک یک وب سایت امری حیاتی برای جریان قدرت، توجه و ترافیکی است که از موتور جستجو کسب می‌ کنند. به عنوان یک نظر کارشناسی از دیدگاه سئو، لینک سازی جزو ضروری ترین تکالیفی است که برای کسب رنکینگ و موفقیت در ترافیک باید به کار بندید.
 

روش موتور های جستجو
پیش از قدم گذاشتن در تلاش برای سخت لینک، شناخت عناصری که توسط موتور های جستجو برای لینک استفاده می‌ شود و همینطور اینکه چگونه این عناصر فاکتور هایی‌ برای افزایش وزن لینک ها در الگوریتم ها می‌ شوند را درک کنید. موتور های جستجو از لینک ها به روش های مختلفی‌ استفاده می‌ کنند. با اینکه تمام مشخصه های مورد نیاز برای سنجش لینک توسط موتور های جستجو را نمی‌ دانیم، ولی‌ سالها تجربه و آزمایش های دستی، ما را یاری نموده تا بتوانیم برخی‌ فرضیات هوشمندانه ای را که قابل تعمیم دهی‌ به دنیا واقعی‌ است را ترسیم کنیم. در ادامه ، لیست فاکتور های برجسته را که ارزش در نظر گرفتن دارند را باهم مرور می‌ کنیم. این نشانه ها ، و تعدادی فرای اینها، توسط افراد حرفه ای در زمینه سئو، هنگام سنجش ارزش لینک و لینک پروفایل سایت به کار رفته است.
 
شهرت جهانی‌
هرچه یک سایت مهم تر و مشهور تر باشد، لینک هایی‌ که به آن سایت می‌ شود، مهم تر خواهد بود. به عنوان مثل “ویکیپدیا” عملا با 1000ها سایت دیگر لینک می‌ شود که به معنی‌ مشهور و مهم بودن آن است. برای کسب اعتماد و صلاحیت از طرف موتور جستجو، شما نیازمند کمک سایت هایی‌ دارید که به شما لینک می‌ شوند. هرچه مشهور تر بشند، بهتر خواهد بود.
 
شهرت محلی و عنوانی
مفهوم شهرت “محلی” اولین بر توسط موتور جستجو “تئوما” ابداع شد، لینک های ارتباطی‌ که موضوع مرتبط دارند مهم تراز لینک هایی‌ هستند که موضوعات عمومی و یا بی‌ ربط دارند. به عنوان مثال: اگر سایت شما فروشنده خانه سگ باشد، دریافت لینک از آدرس هایی‌ که مربوط به سگ می‌ شوند بیشتر اهمیت دارد تا موضوعات بی‌ ربط مثل فروش اسکیت .
 
متون انکر
یکی‌ از قویترین سیگنال هایی‌ که موتور های جستجو در رده بندی از آن استفاده می‌ کنند، متون انکر هستند. اگر ده ها لینک به صفحه ای با کلمه کلیدی درست اشاره کنند، آن صفحه ، احتمال خیلی‌ بالایی‌ در کسب رنکینگ خیلی‌ خوب برای عبارتی که در متن انکرش قرار داده کسب خواهد کرد. می‌ توانید نمونه های این روش را به جستجو کردن جمله “اینجا را کلیک کنید” بیابید ، در این نوع مثال خیلی‌ از نتایج به علت وجود متون انکر داخلی‌ شان رتبه های خوبی‌ کسب می‌ کنند.
 
رتبه اعتماد
تعجبی ندارد ، اینترنت مملو است از حجم عظیم اسپم ها. برخی‌ تخمین زده ا‌ند که تا 60%حجم وب سایت های اینترنت اسپم هستند. موتور های جستجو، به منظور ریشه کهن کردن این حجم محتوای بی‌ ربط ، سیستم هایی‌ را بکار گرفته ا‌ند که بر پایه لینک گراف عمل می‌ کند. کسب لینک از دامنه های پر اعتماد ، می‌ تواند تا حد زیادی به رتبه شما در سنجش رنکینگ تان کمک کند. سایت های دانشگاه ها ، سایت های دولتی ، و سازمان های غیر انتفاعی از جمله دامنه های پر اعتماد هستند.
 
همسایگی لینک ها
لینک های اسپم اغلب به هردو مسیر می‌ روند. وب سایتی که به اسپم لینک می‌ کند، عملا خودش هم اسپم محسوب می‌ شود، که در بازگشت سایت های اسپمی زیادی به آن لینک می‌ کنند. موتور های جستجو با نگاهی‌ اجمالی به تمام این لینک ها، دامنه همسایگی سایت هایی‌ که در جوار سایت شما قرار دارند را شناسایی می‌ کند. بنابرین، در انتخاب سایت هایی‌ که با آنها تبادل لینک می‌ کنید و همینطور سایت هایی‌ که به شما لینک می‌ شوند عاقلانه رفتار کنید.
 
تازگی لینک ها
نشانه های لینکی‌ پس از مدتی‌ رو به زوال می‌ روند. سایت هایی‌ که یک زمان مشهور بودند، با افت روبرو می‌ شوند و نهایتان از دریافت لینک های جدید باز می‌ مانند. بنابرین، نه تنها باید به دریافت لینک به وب سایت تان محتاط باشید، بلکه تلاش کنید در طول زمان به طور مداوم لینک تزریق کنید. موتور های جستجو آن را عموما “لینک تازه” می‌ نامند، و از تازگی نشانه ها برای قضاوت شهرت و ارتباط فعلی‌ سایت ها استفاده می‌ کنند.
 
اشتراک گذاری های اجتماعی
چند سال اخیر با انفجار اشتراک گذاری مطالب از طریق سرویس های اجتماعی مانند فیس بوک ، تویتر، و گوگل پلاس بوده ایم. اگر چه موتور های جستجو با لینک های اشتراک گذاری شده به گونه ای متفاوت با لینک های دیگر رفتار می‌ کنند، اما دقت زیادی به آنها می‌ کنند. این بحثی‌ است که در میان متخصصین جستجو مطرح است ، اینکه موتور های جستجو چگونه از لینک های اشتراک گذشته شده در الگوریتم شان بهره می‌ گیرند ، در هر صورت نباید اهمیت پیشرفت شبکه های اجتماعی را نقض کرد.
 
چطور شرکت های گوگل پلاس ، تویتر، و فیسبوک ، قدرت را در دست گرفتند؟
سال های 2011و 2012 پیشرفت عظیمی‌ را در اشتراک گذاری های اجتماعی و تاثیرات آن بر جستجو مشاهده کرد. شرکت گوگل به خصوص ، شروع به ترکیب تعداد زیادی از شبکه های اجتماعی با فهرست نتایجش کرد. این فرایند، در بر گیرنده نتایج شخصی‌ سازی شده، تا کاربران ثبت نامی‌ می‌ شد که فرصت دسترسی‌ به محتویات اشتراک گذاری شده توسط جستجو کنندگان را نیز به آنها می‌ داد. به طور معمول ، این نتایج در ۱۰عنوان ابتدای فهرست نتایج ظاهر نمی‌ شود، اما به علت تاثیرات و نفوذ اجتماعی ترفع می‌ یبابند.
قدرت بالقوه این تغییر به سمت شبکه های اجتماعی برای بازاریابان موتور های جستجو بسیار عظیم است. آن دسته از کسانی‌ که در حلقه های بزرگ شبکه های اجتماعی ، مطالب شان را اشتراک گذاری می‌ کنند، با شانس بیشتری برای دریافت ترفیع در نتایج جستجو بهره‌مند هستند. برای منتشر کنندگان ، این موضوع یعنی‌ ، اشتراک گذاری مطالب شما توسط حلقه های بزرگ و تاثیر گذار دیگر، برای شما هم سود آور است. به طور خاص ، برای گوگل، این امر کاملا در مورد مطالبی‌ که در گوگل پلاس اشتراک گذاری می‌ شود، درست است.
 
آیا اشتراک های اجتماعی ، مانند اشتراک های لینک است ؟
در یک کلام، خیر. اگر چه شواهدی مبنی بر تاثیر اشتراک های اجتماعی مانند تویت ، لایک، و پلاس ، روی رنکینگ وجود دارد، اما در حال حاضر ، لینک ها ، در ترفیع شهرت محتوای شما به مراتب برتر و ماندگار تر نسبت به روش های دیگر است.
 
 
اصول ساخت لینک( لینک بیلدینگ )           
 لینک سازی نوعی هنر است. تقریبا چالش برانگیز ترین بخش سئو است ، ولی‌ مهمترین بخش برای موفقیت نیز می‌ باشد. لینک سازی مستلزم خلاقیت ، سرعت ، و اغلب بودجه مالی‌ است. هیچ دو کمپین لینک سازی را نمی‌ توان یکسان دانست، و روشی‌ را که شما برای ایجاد لینک هایتان انتخاب می‌ کنید، بیشتر بستگی به نوع وب سایتی که ملک آن هستید دارد تا به نوع شخصیت شما. در ادامه ، ۳نوع بنیادی اکتساب لینک را بررسی‌ می‌ کنیم.
 
۱. لینک سر مقاله “طبیعی"
لینک هایی‌ هستند که به طور طبیعی توسط سایت ها و صفحات داده شده و می‌ خواهند با مطالب یا شرکت شما ارتباط برقرار کنند. این لینک ها نیازمند هیچ عمل خاصی‌ از طرف سئو ندارند، به غیر از ایجاد محتویات ارزشمند، و توانایی اطلاع رسانی در مورد آنها .
 
سئو این لینک ها را با ارسال ایمیل به بلاگر ها برای لینک، ثبت نام در سایت ها برای مسیر، یا پرداخت هزینه برای هر نوع فهرست شدن ایجاد می‌ کند. سئو با توضیح چگونگی‌ سود رسانی ایجاد این لینک ها برای خود تولید کنندگان ، ارزش اضافی برای آن ایجاد می‌ کند. مثال های این موارد شامل پر کردن فرم های نظر سنجی قبل از ثبت نام در سایت ، و یا دریاف جایزه و قانع کردن کاربر از راه های مختلف ….
۳ . لینک های خود آفریده ( غیر سر مقاله ای ) 
صد ها هزاران از وب سایت ها ، به کاربران شان این فرصت را می‌ دهند تا از طریق ثبت نام در بخش مهمان، امضا های فروم ، نظرات بلاگ، یا پروفایل های شخصی‌ ، لینک سازی کنند. این لینک ها ، از نوع کم ارزش ترین ها هستند، اما می‌ توانند، در مجموع ، بر سایت تاثیر بگزارند، در کل، موتور های جستجو سعی‌ می‌ کنند اکثر این لینک ها را کم ارزش در نظر بگیرند، و اینطور گمان می‌ رود که سایت هایی‌ که به شدت به تولید این نوع لینک ها می‌ پردازند ، جریمه می‌ شوند. امروز اکثر این نوع لینک ها اسپم در نظر گرفته می‌ شود، و در استفاده از آنها باید با احتیاط بود.
 
 
شروع کمپین لینک سازی
همانند هر نوع فعالیت بازاریابی ، اولین گام در کمپین لینک سازی ، ایجاد هدف و استراتژی است. متاسفانه ، لینک سازی یکی‌ از سخت ترین فعالیت ها برای اندازه گیری است. اگر چه موتور های جستجو ذاتا وزن هر لینک را با دقت آماری و ریاضی‌ می‌ سنجند، اما شناخت این اطلاعات برای افراد خارج از این موتور ها غیر ممکن است.
سئو در برای سخت مقیاس رده بندی ارزش لینک ها ، وابسته به چندین نشانه است. همراه با اطلاعاتی‌ که در باره نشانه های لینک پیش تر گفته شد، این معیار ها شامل نکات زیر می‌ شود:
 
کسب رتبه برای جستجوی کلمات مرتبط
یکی‌ از بهترین راه هایی‌ که می‌ تواند نشان دهد ، که موتور جستجو چگونه به صفحه ای خاص ارزش می‌ دهد ، جستجوی کلمات یا عبارت های کلیدی است که آن صفحات هدف قرار داده ا‌ند ، خصوصا در تاگ عنوان و تیتر ها. به عنوان مثال ، اگر می‌ خواهید برای عبارت “آموزش زبان” رتبه کسب کنید، کسب لینک از صفحاتی که قبلا برای این عبارت رده بندی شده ا‌ند ، تا میزان چشم گیری کمک خواهد کرد.
 
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان