انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تعریف سئو و ارتباط تبلیغات محتوا

تعریف سئو و ارتباط تبلیغات محتوا

#1
سئو واقعاً چیه؟ تو برخورد با وب‌مسترها و سئوکارها همیشه ازشون می‌خوام که یه تعریف یک جمله‌ای از سئو بهم بگن، که با این روش بتونم درکشون رو از سئو متوجه بشم. خب به نظر شما سئو چیه؟ یه سری معیارهاست که اگه رعایت کنیم، رتبه وب‌سایت‌مون توی نتایج گوگل (SERPs) بالاتر می‌ره؟ یا اصلاً ما باید به سئو فکر کنیم؟
تعریف‌های عامیانه زیادی در این زمینه وجود داره و هر کسی هم نظر خودش رو داره…
 تعریف من از سئو
اگر بخوام توی همون یه جمله‌ای که معمولاً از افراد می‌پرسم، خودم به این سوال جواب بدم، بی‌شک می‌گم «همه کارهایی که باعث می‌شه یک کاربر از وب‌سایت شما راضی باشه» هست. چه چیزهایی از سئو می‌دونیم؟ اینکه از نظر گوگل وب‌سایت‌هایی که سرعت بیشتری دارند یا مطالب مفیدی و منحصر به فردی (unique) رو منتشر می‌کنن، ارزش بیشتری دارن؟ یا این‌که همه معیارهای سئو به مدلی می‌خوان وب‌سایت شما رو برای کاربر بهینه کنند تا برای موتورهای جستجو؟
وب‌سایت کاربر محور یا موتور محور؟
انتخاب کاملاً با شماست! شما دوست دارین که وب‌سایت‌تون فقط برای موتورهای جستجو بهینه باشه؟ یا برای کاربران‌تون؟ آیا این دو ربطی به هم دارند؟
وب‌سایت کاربر محور: وب‌سایتی هست با انبوهی مطالب مفید و تازه که سرعت لود سریعی داره، برای موبایل‌های همراه و تبلت‌ها بهینه هست.. به واسطه مطالب مفیدش، لینک‌بک‌هایی از جاهای مختلف به دست اورده… آیا همچین وب‌سایت‌ی به تنهایی می‌تونه توی رتبه‌بندی موتورهای جستجو بالا باشه؟
 
وب‌سایت موتور محور: وب‌سایتی هست که توجهی به کاربر نداره و فقط صرفاً برای جذب ترافیک از موتورهای جستجو، یک سری کارها رو انجام داده، غافل از این‌که وب‌سایت برای کاربر هست نه برای موتورهای جستجو!
وب‌سایت تلفیقی از کاربر محوری و موتور محوری: خب! اینجا دقیقاْ جایی هست که وب‌سایت شما باید باشه… در عین این‌که وب‌سایتی کاربر محور دارین باید موارد کوچیکی رو رعایت کنین تا یک وب‌سایت موفق داشته باشین.
ابتدا کاربر محوری یا موتور محوری؟
وب‌سایتی که طراحی می‌شه قطعاً باید بر اساس کاربر محوری طراحی بشه و در حین یا بعد از اتمام طراحی و کد، برای موتورهای جستجو آماده بشه.
 
ممکن است گوگل به شما علاقه نشان دهد
بلی، ممکنه! وقتی شما به یک نقطه تعادل میان این دو تعریف (کاربر محوری و موتور محوری) برسین،‌مطمئناً این گوگله که به شما علاقه پیدا می‌کنه (البته وب‌سایت‌تون :ی). حتی اگر وبلاگ یا وب‌سایت‌تون تازه راه‌اندازی شده باشه و لینک‌بک‌های قوی‌ای نداشته باشه، باز گوگل به شما کمک می‌کنه…
 منبع: سایت بلاگ اد شرکت تبلیغات ای نتورک
چطور اعتماد گوگل رو جلب کنیم؟
به این آسانی‌ها نیست! در این مقاله سعی کردم یه دید متفاوت رو از سئو و بهینه‌سازی بیان کنم، دیدی که فارغ از هرگونه توضیحات فنی هست. در مطالب بعدی یه مقدار دقیق‌تر بحث سئو رو باز می‌کنم و توضیحات فنی‌ای رو می‌نویسم که می‌تونه تو به دست اوردن اعتماد گوگل (و مهمتر از اون، کاربرتون) بهتون کمک کنه.

همان طور که می‌دانید از زمان روی کار آمدن بازاریابی محتوایی، خیلی از کمپانی‌های مشهور دنیا به این شیوه بازاریابی روی آورده اند و توانسته‌اند بواسطه این روش، بیشتر روی لینک‌سازی کمپانی خود تمرکز کنند. در واقع در این روش با تولید محتوای با کیفیت در زمینه موضوع وب سایت می‌توانید پیشرو صنعت خود شوید و بقیه سایت های مرتبط به مطالب شما لینک و شما را معرفی کنند. لینک از سایت های فعال در زمینه کسب و کار شما میتواند روند بهینه سازی سایت (SEO ) به شما کمک کند.
در ادامه نگاهی به تفاوت لینک‌ساز سنتی و بازاریابی محتوا می‌اندازیم که سبب می‌شود از وضعیت لینک‌سازی امروزه درک بهتری پیدا کنید.
 
   
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان