انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی شیک و زیبا

طراحی شیک و زیبا

#32
طراحی بسیار زیبای فضای حیاط تاثیر زیادی در زیبایی حیاط و طراحی دکوراسیون داخلی منزل و حتی تاثیر بسیار زیادی در روحیه افراد خانواده دارد. زماني نه چندان دور اغلب ما در خانه هايي زندگي مي کرديم که حياطي زيبا داشت و بعد از ظهرها پس از استراحتي کوتاه، روي زمين حياط آب مي پاشيديم و از بوي خاک و زمين لذت مي برديم و نزديک غروب بر تخت هاي چوبي که روي حوض بود مي نشستيم و گل مي گفتيم و گل مي شنيديم، اما حالا با روياي آن روزهاي خوش، اکثر ما در آپارتمان به سر مي بريم.البته اين مساله نزد  همگان صادق نيست و امروز حياط خانه هاي ويلايي به سبک و سياقي ديگر ساخته و مبلمان مي شود که زيبايي آن کمتر از گذشته نيست.
براي استفاده بيشتر از فضاي حياط، مي توان آن را با صندلي و ميزهايي که مخصوص فضاي باز تهيه مي شوند و اغلب جنسشان از فلز است و يا قرار دادن وسايل بازي کودکان يا گلدان هاي گل تزئين کرد.

اگر حياط خانه داراي استخر است، مي توان از تخت ها و صندلي هاي مخصوصي که در اندازه هاي استاندارد و براي استراحت، بخصوص بعد از شنا ساخته مي شوند، استفاده کرد. باغچه هاي حياط را به شکلي گلکاري و درخت کاري کنيد که بيشتر فضا استفاده شود و براي يک حياط کوچک درختي مناسب داراي شکوفه و ميوه را در نظر بگيريد، براي نمونه درخت گيلاس يا زرد آلو. گل هاي زيبا رنگارنگ مانند اطلسي يا لادن يا بسياري ديگر که همه زيبا هستند و فضاي زيادي را اشغال نمي کنند، يا بوته هاي هميشه سبز مانند شمشاد را در حياط بکاريد که در زمستان هنگامي که برف روي آنها مي بارد زيباتر هم خواهند شد.

تعريف مسيرهاي حرکتي در طراحي محوطه آپارتمان

همه ما از قدم زدن در ميان گياهان و فضاي سبز لذت مي بريم. اين که بتوانيم در حين حرکت زيبايي هاي اطرافمان را از زواياي مختلف ببينيم و احساس کنيم که در نزديکترين فاصله با آنها هستيم، انرژي مثبتي را به ما منتقل خواهد کرد. بنابراين بهتر است اين موضوع را با طراح مورد نظرتان مطرح کنيد و از بخواهيد که با طراحي مسيرهاي متنوع براي حرکت در حياط خانه شما اين حال و هوا را به آن ببخشد. فکر نکنيد که حياط آپارتمان خانه شما کوچک است و امکان چنين کاري در آن وجود ندارد. يک طراح زبردست خوب مي داند راه حل ها براي چين فضايي کدامند.

ايجاد اختلاف سطح در طراحي محوطه آپارتمان مسکوني

مسيرهاي حرکتي که در بخش قبل از آن صحبت کرديم اگر روي سطوحي با ارتفاع هاي متنوع قرار گرفته باشند، احساس پويايي را بيشتر از پيش در اين فضا به وجود خواهند آورد. علاوه بر آن هنگام توقف در فضاهاي مکث ميان اين مسيرها ديد از بالا به ديگر بخش هاي حياط مي تواند براي ساکنين آپارتمان جذاب باشد. ايجاد اين اختلاف سطح ها گاهي به دليل وجود شيب در زمين اجتناب ناپذير است اما حتي در زمين هاي مسطح نيز مي توان با اختلاف ارتفاع کمتر نيز چنين کاري را انجام داد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ


پیام‌های این موضوع
طراحی شیک و زیبا - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹, ۱۰:۵۴ ق.ظ
نکات طلایی در مورد تمیز کردن لوستر - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹, ۰۱:۲۹ ب.ظ
RE: طراحی شیک و زیبا - توسط rasamweb - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶, ۰۳:۵۱ ب.ظ
نحوه طراحی دکوراسیون داخلی رستوران - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰, ۰۱:۳۶ ب.ظ
دکوراسیون آشپزخانه شیک و زیبا - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱, ۰۱:۴۷ ب.ظ
نورپردازی آشپزخانه و اتاق خواب - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵, ۱۲:۰۷ ب.ظ
دکوراسیون شیک آشپزخانه - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹, ۱۲:۴۵ ب.ظ
اصول تمیز کردن دیوارهای منزل - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰, ۱۲:۱۳ ب.ظ
میز تلفن در طراحی دکوراسیون منزل - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳, ۱۲:۲۴ ب.ظ
نکات طلایی در مورد تمیز کردن لوستر - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹, ۰۱:۰۱ ب.ظ
نقش نورپردازی در دکوراسیون منزل - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰, ۰۲:۰۵ ب.ظ
طراحی بسیار زیبای فضای حیاط - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱, ۱۱:۰۴ ق.ظ
میز تلفن در طراحی دکوراسیون منزل - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲, ۰۱:۲۸ ب.ظ
RE: طراحی شیک و زیبا - توسط decoration - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰, ۱۱:۵۹ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان