انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی شیک و زیبا

طراحی شیک و زیبا

#1
توجه به دکوراسیون سرویس بهداشتی اهمیت زیادی دارد و طراحی سرویس بهداشتی شیک و زیبا را میتوان با رعایت برخی نکات ساده به ارمغان آورد. سرويس بهداشتي يکي از مکان هايي است که در طراحي دکوراسيون خانه توجه چنداني به آن نمي شود. اما اين پنهان بودن از عموم دليل خوبي براي کم توجهي به اين مکان نيست. سرويس بهداشتي خانه يکي از بهترين محيط ها براي طراحي آزادنه است و مالکان خانه مي توانند با دست بازتري به طراحي دکوراسيون مورد نظر خود بپردازند. البته سرويس بهداشتي کوچک يکي از چالش برانگيزترين فضاها براي دکوراسيون است. اما براي دکوراسيون سرويس بهداشتي کوچک ديگر نکات و روش هايي وجود دارد تا بتوان به نحو احسنت از فضا استفاده کرد و دکوراسيوني زيبا و در عين حال کاربردي داشت. بايد حساب شده عمل کنيد و از سانت سانت فضا استفاده بهينه بکنيد تا هيچ قسمتي از آن به هدر نرود. از جمله چالش هاي بزرگ در دکوراسيون سرويس بهداشتي تعيين جاي قرار گيري تولت و سينک روشويي در فضا است.

آينه ها و ديوار کوب هاي خود هماهنگ انتخاب کنيد، به سادگي مي توانيد با انتخاب يک آينه و ديوار کوب مناسب فضاي سرويس بهداشتي خود را از حات ساده ي هميشگي خارج کنيد. در انتخاب آينه هاي خود نيز دقت کنيد از آينه هاي قاب دار استفاده کنيد و هميشه آن ها تميز نگه داريد.

رخت آويز حمام خود را از حالت هميشگي خارج کنيد، به سادگي مي توانيد با يک استيکر با مزه چند هنگر ساده يک رخت آويز بي نظير  و مقرون به صرفه داشته باشيد،حتي اگر دست به هنر هستيد مي توانيد طرح مورد نظر را خودتان روي ديوارتان بکشيد و لذت ببريد!

با يک صندلي قديمي جاي حوله بسازيد! يک ايده ي بي نظير براي شما استفاده ازهمين عناصر کوچک است، پشتي يک صندلي قديمي را جدا کنيد و آن را رنگ بزنيد حتي مي توانيد از هنر دکوپاژ يا پتينه نيز براي اين منظور استفاده کنيد و آن را يک شلف وصل کنيد و به ديوار بکوبيد، و يک جا حوله اي متفاوت خودتان بسازيد!

براي دکوراسيون موفق يک سرويس بهداشتي نکات و ترفندهايي وجود دارد که با دانستن ان مي توانيد به نتيجه اي تضمين شده و مطلوب شده برسيد بدون اينکه محدوديت فضا آزارتان بدهد.روشويي هاي کنجي ظريف و پايه دار بهترين گزينه براي دکوراسيون سرويس بهداشتي کوچک خانه شما است. با استفاده و نصب اينگونه روشويي ها از فضاي کنجي که معمولا بي استفاده مي مانند و به هدر مي رود به صورت بهينه استفاده مي شود، بدون اينکه مسير ورود مسدود بشود. البته خوشبختانه امروزه سينک هاي روشويي از لحاظ طراحي بسيار متنوعند. روشويي هاي مناسب دکوراسيون سرويس بهداشتي هاي کوچک، انواعي است که عمق يا عرض کمي دارند درعوض طويل و کشيده هستند. در مورد توالت و فرنگي و همچنين سينک روشويي کابينت دار، در صورت تمايل و اصرار بر وجودشان در سرويس بهداشتي از انواع شناور و بدون پايه که با تکيه بر ديوار نصب مي شوند استفاده کنيد تا فضا بزرگتر و دلبازتر جلوه کند. در عکس هاي زير تعدادي از کاربردي ترين و زيباترين مدل هاي دکوراسيون سرويس بهداشتي را مشاهده مي کنيد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#2
طراحی دکوراسیون کمد و اتاق لباس در منزل تاثیر زیادی در نظم خشیدن به منزل و زیبایی طراحی دکوراسیون فضای داخلی منزل دارد. وقتی نگاهی به خانه های ایرانی می اندازیم به ندرت خانه ای را مشاهده می کنیم که از کمدهای دیواری بهره نبرده باشد. ایجاد فضای ذخیره ساز با امکان یکدست بودن با دیوارها از جمله مهمترین ویژگی کمدهای دیواری است که باعث افزایش استفاده از آن ها شده است. انتخاب طرح و مدل کمد دیواری جدید دغدغه بسیاری از افراد است. طرحی که تا سال ها جدید و متفاوت بماند و با سلیقه و روحیه اعضای خانواده سازگاری داشته باشد و از سوی دیگر با دیگر هارمونی مناسبی با دکوراسیون داخلی منزل شما برقرار نماید.از طرف دیگر در یك اتاق خواب کوچک که به هم ریخته و شلوغ و مملو از لباس‌های مختلف است و شلوارها و دامن‌ها روی هم تلنبار شده‌اند، لباس پوشیدن بسیار مشكل است و باعث می‌شود‌ لباس‌های شما چروك شوند و گاهی از بین بروند.
امروزه ساخت اتاق های کوچکی برای نگهداری و تعویض لباس كه به آن‌ها اتاق نگهداری از لباس‌ها (walk-in closet ) می‌گویند در خانه هایی که فضای بزرگ تری دارند متداول شده است. در این اتاق‌ها با کمد های طبقه بندی شده و اکسسوری های مناسب شما هم به سادگی لباس‌های خود را مرتب و هم به راحتی آن‌ها را پیدا می‌كنید. به این ترتیب می توان، لباس‌ها را بسیار تمیز و پاكیزه نگه داشت و در عین حال هر چیزی از كفش، كیف، كلاه گرفته تا وسایل دیگر را می‌توان به ترتیب و در دسترس قرار داد.

اولین قاعده در برنامه ریزی فضای اتاق لباس، در نظر گرفتن حداقل طول میله ی ۱۲۰ سانتی متر برای هر فرد است.

یک اتاق لباس زنانه تر، دارای کمدهای توکار نورپردازی شده و یک میز آرایش در بالای کشوها است. گاهی باید از بخشی از کشوها برای آینه ی دیواری و سطحی برای قرار دادن زیورآلات و شیشه های عطر صرف نظر کرد.

نورپردازی بسیار مهم است. نورهای درخشان باعث می شوند آنچه را می پوشیم بهتر ببینیم، مخصوصا در فضاهایی که در عمق اتاق ایجاد شده اند و از نور طبیعی بی بهره اند.

حداقل ارتفاع میله ها برای لباس های زنانه ۱۶۰ سانتی متر است. در فضایی با عرض ۱۲۰ سانتی متر می توانید دو ردیف میله با ارتفاع ۱۱۰ سانتی متر برای شلوار ها و پیراهن ها تعبیه کنید.

آینه ی تمام قد به شما نشان می دهد که لباس های تان چقدر با هم ست شده اند و از این نظر وجود آن در اتاق لباس بسیار مهم است. در این طراحی، لباس ها در پشت درب های شیشه ای مات و مدرن پنهان شده اند.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#3
اصول مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه به شما در طراحی دکوراسیون آشپزخانه زیبا و منحصربفرد بسیار کمک میکند. بیشتر زندگی در آشپزخانه جریان دارد. صرفنظر از اینکه سبک زندگی ما چقدر می تواند متفاوت باشد، بیشتر فعالیت های ما حول محور آشپزخانه است: آشپزی، آماده کردن یک اسنک، خوردن صبحانه یا سه وعده غذایی با دوستان یا خانواده. ما در آشپزخانه تعامل با دیگران را می آموزیم و با خانواده و دوستان برای نوشیدن قهوه یا آبمیوه جمع می شویم، در کنار طراحی دکوراسیون آشپزخانه قابل ذکر است ، آشپزخانه مکانیست که نیاز به  طرحی هم زیبا و هم کاربردی باشد. این مسئله دو چالش از باید ها و نباید ها در طراحی آشپزخانه ایجاد می کند. مهم نیست که سبک طراحی آشپزخانه چه باشد، سازماندهی و چیدمان برای طراحی آشپزخانه کاری ضروری است.
مانع دسترسی به مثلث آشپزخانه نشوید.

متخصصان از سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال به عنوان مثلث آشپزخانه یاد می کنند، در این سه ناحیه بیشترین فعالیت صورت می گیرد و نیازمند طراحی دقیق و دسترسی بدون مانع است. از بین این سه ناحیه، در سینک ظرفشویی بیشترین فعالیت صورت می گیرد و باید راه دسترسی آسان به یخچال و اجاق گاز را داشته باشد، پیشخوان های آشپزخانه نیز همین طور هستند.سینک ظرفشویی باید نزدیک به لوله کشی باشد، اما اغلب آشپزخانه ها طوری طراحی می شوند که سینک ها درست در بالای لوله کشی یا در نقطه نامناسبی قرار گرفته اند. به جای اینکه در طراحی آشپزخانه مرتکب اشتباه شوید، از یک لوله کش بخواهید محل تخلیه فاضلاب و لوله ها را جا به جا کند تا سینک ظرفشویی در بهترین محل قرار بگیرد.میزان شیک و لوکس بودن آشپزخانه در تایین میزان کیفیت دکوراسیون داخلی منزل ما بسیار تاثیر گذار است.
چیدمان مناسب وسایل در آشپزخانه

همیشه در آشپزخانه‌ها جنگ به راه است؛ جنگ بین فضا و ترکیب. هر چه باشد آشپزخانه محل نگهداری وسایل زیادی است که باید با دقت و ظرافت کافی در جای مناسب‌شان قرار بگیرند. اما گاهی داشتن یک آشپزخانه مدرن و امروزی با دکوراسیون خاص، خودش ممکن است فضای زیادی را هدر دهد. این وسط کسی برنده میدان است که بتواند بین فضا و دکوراسیون تعادل برقرار کند؛ اتفاقی که این روزها کمتر به چشم می‌خورد. آشپزخانه‌های امروزی یا به خواست صاحبخانه یک اتاق جادار برای هر نوع وسیله‌ای هستند یا آن‌قدر شیک و مدرنند که اصلا به آشپزخانه شباهتی ندارد. تقریبا تمام طراحی‌های آشپزخانه‌ها دارای فضای تلف شده است اما با طرح‌ریزی کافی و درست می‌توان این فضا را به کمترین حد ممکن رساند. اگر آشپزخانه کوچک باشد، برای داشتن فضای بیشتر، کابینت‌های بزرگ بالا را می‌توانید بلندتر کنید با طاقچه‌های کناری که با دید خاصی که دارند زیاد بودن فضای‌های ذخیره را بگیرند. بالای یخچال هم همیشه از یاد می‌رود. استفاده نکردن کامل از فضای بالای یخچال، باعث می‌شود یک فضای ذخیره‌سازی برای وسایل بزرگ آشپزخانه یا فصلی از دست برود. بهترین کار این است که در کابینت‌های با قفسه‌بندی‌های خاص جا برای وسایل باز کنید. کابینت‌های ساده بدون دسته‌بندی خاص کمتر از میزان مورد نیاز جا برای چیدن وسایل دارند. یادتان باشد فضاسازی کنید نه انبار!

صرفنظر از اندازه یا نقشه­ آشپزخانه (آشپزخانه L مانند، آشپزخانه تنگ و کوچک، آشپزخانه U شکل یا آشپزخانه به سبک جزیره)، مجموع کل تمام گامها در مثلث کاری نباید از 10 فوت کمتر و از 25 فوت بیشتر شود. اگر مجموع گامها در مثلث کاری خیلی کم باشد، افراد به همدیگر برخورد خواهند کرد و اگر خیلی زیاد باشد، آماده کردن غذا کار خسته کننده ای خواهد شد
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#4
تاثیر رنگ آبی در دکوراسیون داخلی منزل بسیار زیاد است ، وجود رنگ آبی در طراحی داخلی منزل سبب ایجاد آرامش و امنیت در فضای داخلی خانه میشود. آبی، رنگ مورد علاقه بسیاری از مردم و محبوبترین رنگ در بین مردان است. رنگ آبی، احساس آرامش را به ذهن می آورد و معمولاً نشانگر صلح، امنیت و نظم است. رنگ آبی، می تواند احساس غم، درون گرایی یا گوشه گیری را در بعضی افراد به وجود آورد. رنگ آبی معمولاً برای دکور دفاتر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا تحقیقات نشان داده است که افراد در اتاق های آبی کارآیی بیشتری دارند. رنگ آبی با وجودی که از محبوبترین رنگ هاست امّا یکی از رنگ هایی است که کمترین اشت ها را بر می انگیزد. در برخی از برنامه های کاهش وزن توصیه می شود که غذای خود را در بشقاب های آبی بکشید. رنگ آبی به ندرت به صورت طبیعی در خوراکی ها وجود دارد. همچنین رنگ آبی غذا معمولاً به عنوان نشانه فاسد بودن و یا سمّی بودن آن در نظر گرفته می شود. رنگ آبی می تواند باعث کاهش ضربان قلب و حرارت بدن گردد.

اتاق خواب بهترین گزینه برای استفاده از رنگ های آبی است. می توانید از ترکیب تونالیته ی آبی برای دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید، پرده های خود را آبی پر رنگ تر و دیوار ها را کم رنگ تر انتخاب کنید و تعادل وزنی و بصری را در فضای اتاق خواب خود ایجاد نمایید.

برای داشتن رنگ های سال در کنار هم راه حل های بسیاری وجود دارد. به طور مثال یک رنگ مثل آبی را به عنوان رنگ پایه انتخاب کنید، اگر مبلمان خود را به رنگ آبی انتخاب کردید کوسن های صورتی رنگ و یا فرش با تم صورتی را به عنوان رنگ ترکیب شونده با آن انتخاب کنید و به سادگی هر دو رنگ را در دکوراسیون داخلی خود داشته باشید.

آبی را برای اتاق کودک فراموش نکنید! آبی به لحاظ خاصیت آرامش بخشش برای فضای اتاق خواب در درجه ی اول مناسب است، آب از جمله رنگ های سرد است که می توانید برای ایجاد تعادل با رنگ هایی گرمی همچون زرد ترکیبشان کنید و فضایی متعادل و آرامش بخش را برای عزیزان خود خلق کنید.

کوسن ها بهترین گزینه و ساده ترین راه حل بای آوردن رنگ سال به گوشه و کنار دکوراسیون منزل شماست. اگر مبلمان خود را به رنگ های خنثی انتخاب نمایید به سادگی می توانید از ترکیب هر دو رنگ سال برای تزیین و زیبایی بخشی به دکوراسیون داخلی خود استفاده نمایید.

انتخاب رنگ آبی برای فضای حمام و سرویس بهداشتی شما می تواند یک انتخاب منحصر به فرد برای شما باشد، هیچ قاعده و قانونی شما را از داشتن این رنگ زیبا و آرمش بخش برای فضاها خصوصی ترتان منع نمی کند، این رنگ را انتخاب کنید و از داشتنش لذت ببرید.

آبی در ترکیب با زرد، رنگ باز و گیرایی است و ساحلی ایده آل را تداعی می کند و در ترکیب با رنگ های صورتی کم رنگ، سبز نعنایی و با آبی کم رنگ تر، آرامش ‌کامل و محیطی بی سر و صدا را برای کودکان فراهم می کند.

آبی مناسب قسمت های پذیرش است و محیطی رسمی، محافظه کارانه و متعادل ایجاد می کند.

بیشترین استفاده از آبی زمانی است که به تنهایی به صورت طیف ها و سایه های مختلف محیطی زیبا، آرام، ایده‌آل و آسمانی را ایجاد ‌کند، که مناسب اتاق خواب و سرویس های بهداشتی است.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#5
در طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید برخی فاکتورهای مهم را برای ایجاد آرامش و راحتی در فضای داخلی اتاق خواب در نظر داشت و طراحی دکوراسیون اتاق خواب رویایی و آرامش بخش را ایجاد کرد. مهمترين  خواسته هر کسي از يک اتاق خوب اين است که در مدت زماني که قرار است در انجا براي استراحت باشد احساس آرامش و راحتي خاطر داشته باشد.شايد اگر بخواهيم تعريفي براي يک اتاق خوب داشته باشيم اينگونه بتوان گفت که اتاقي که به افراد درونش به واسطه نوع چيدمان و نور پردازي و رنگ هاي به کار رفته احساس آرامش بيشتري مي دهد را اتاق خواب خوب مي گويند.در ميان رنگ مي توان از رنگ هايي همچون سفيد و کرم روشن استفاده کرد. اين دو رنگ باعث ايجاد آرامش مي شوند.براي ديوار ها نيز مي توانيد از رنگ هاي استخواني استفاده نماييد.براي رسيدن به بهترين حالت دکوراسيون اتاق خواب حتما بايد مبحث رنگ ها را بسيار با دقت  دنبال نماييد چرا که مي تواند عامل مهم و تايين کننده اي در ميزان رضايت شما از محيط آنجا داشته باشد.

 

اگر قطعه اي از مبلمان موجود در اتاق خواب بصورت اريب در گوشه اتاق قرار گرفته باشد ، قسمت گوشه اتاق را با موجودي زنده پر کنيد تا از انباشت انرژي مُرده جلوگيري شود.

از گياهان براي نرم کردن گوشه هاي تيز مبلماني که مستقيماً روبروي موقعيت خواب شما هستند استفاده کنيد.

اکثر اتاق ها در ساختمانهاي مدرن درهاي بلندي دارند و لذا جريان انرژي مثبت را خنثي ميکنند ، ساده ترين راه براي اصلاح آن عبارات است از :
• اندازه گيري ارتفاع در
• کم کردن ارتفاع ايده آل

يک قطعه چوب با همين ابعاد تهيه کنيد و با چسب به قسمت بالاي چارچوب متصل کنيد و آنرا رنگ کنيد تا همرنگ محيط اطرافش شود ، ترکيب حاصل شبيه چارچوب اصلي در خواهد بود.

تا جايي که ميتوانيد فضاي فضاي زير تختخواب تان را تميز و خالي نگه داريد ، شايد بتوانيد چيزهايي که معمولاً در زير تختخواب نگه ميداشتيد را در يک کمد ديواري قرار دهيد.

براي ديوارهاي اتاق خواب اگر قصد استفاده از کاغذ ديواري را داريد حتما از طرح هاي خلوت با رنگ آميزي ملايم استفاده کنيد. طرح هاي شلوغ باعث ايجاد حس سردرگمي در شما خواهد شد.در واقع هر چقدر رنگ ها در اتاق خواب آرامتر باشند شما عميق تر و راحت تر به خواب فرو خواهيد رفت.حتي پيشنهاد مي کنيم اگر مي توانيد در هنگام خواب مخصوصا در شب ها آينه هاي اتاق را با پارچه اي بپوشانيد تا فضاي اتاق را ارامش بخش تر نماييد.

تختخواب را در قسمتي از اتاق‌خواب قرار دهيد که به‌طور مورب از در دور باشد. حتي بهتر است تختخواب با در، در يک خط مستقيم نباشد. قانون فنگ‌شويي مي‌گويد که وقتي در تختخواب دراز کشيده‌ايد بايد قادر به ديدن در باشيد اما نبايد در امتداد آن قرار بگيريد. اين در که قانون فنگ‌شويي از آن حرف مي‌زند، مي‌تواند در اتاق، بالکن يا پاسيو، حمام يا کمد باشد. ايده‌آل اين است که تختخواب به‌طور مورب نسبت به هر دري و در گوشه‌اي از اتاق‌خواب قرار بگيرد. اگر تختخواب شما در نزديکي در قرار بگيرد، ممکن است با حضور ناگهاني کسي به اتاق شما غافلگير و شگفت‌زده شويد. هر چه از در دورتر باشيد، بيشتر آماده چيزي هستيد که ممکن است اتفاق بيفتد. دليل اينکه تختخواب بايد دور از در قرار بگيرد، شايد همين باشد. در بهترين شرايط وقتي از خواب بيدار مي‌شويد، در اتاق بايد در خط مستقيم ديد شما باشد تا اين احساس را پيدا کنيد که به زندگي مسلط هستيد؛حسي که فنگ‌شويي نسبت به آن تاکيد زيادي دارد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#6
نقل قول: راه پله ها و نحوه طراحی راه پله های گرد در دکوراسیون منزل تاثیر زیادی در زیبایی طراحی داخلی دکوراسیون منزل دارند. راه پله ها ساختاري متفاوت تر به نسبت ديگر فضاهاي داخلي خانه دارند. خود ساختار وجودي شان علاوه بر کاربرد و کارآيي، مي تواند يک المان تاثير گذار بر زيبايي دکوراسيون داخلي باشد. راه پله ها انواع مختلفي دارند که يکي از آن ها راه پله هاي گرد است که معمولا در خانه هاي بزرگ آن ها را مي بينيم. امروز در این مطلب مي خواهيم ببينيم که چگونه مي توانيم رنگ زيبايي بر چهره راه پله هاي گرد بزنيم و چهره آن ها را دگرگون کنيم. پس با ما همراه باشيد.
اگر راه پله براي شما تنها معناي اتصال طبقات و رساندن افراد به اتاق ها و انباري را دارد بايد گفت در دنياي دکوراسيون مدرن امروزي ديگر اين ايده پذيرفته شده نيست و به طبع استفاده بهينه و متفاوت از فضا در طراحي دکوراسيون داخلي منزل ، ميتوان از راه پله ها فضاي خاص ساخت

اصولا راه پله هاي گرد در دوبخ راه پله هاي مدرن و راه پله هاي اشرافي مجلل طراحي و ساخته مي شوند که ايده هاي اين بخش از دنياي مد نمناک در انتخاب مدل و تزيين دکوراسيون راه پله هاي داخل پذيرايي ، آشپزخانه و ورودي خانه دانسته شما را ياري خواهد کرد.

همه ما به گوشه هايي دنج در خانه نياز داريم براي وقت هايي که مي خواهيم از همنشيني با يک دوست يا عضوي از خانواده لذت ببريم يا حتي يک نشيمن براي ملاقاتي کوتاه مدت با يک دوست. اين نشيمن هاي دنج را مي توانيد در کنار منحني راه پله هاي گرد بيابيد. مي توانيد مبلماني مطابق با آن قسمت تهيه کنيد و ديوار راه پله را هم با تابلو هاي رنگارنگ و زيبا تزيين کنيد.

راه پله ها با ساختاري متفاوت علاوه بر کاربرد مي تواند يک عامل مهم و تاثيرگذار بر زيبايي دکوراسيون داخلي منزل باشد. راه پله هاي گرد يکي از انواع راه پله هاست که بيشتر در خانه هاي بزرگ به کار مي رود و تاثير چشم گيري روي زيبايي دکوراسيون منزل دارد.

مي توانيد کنار راه پله گرد يک کاناپه متفاوت قرار دهيد. اين کاناپه در کنار ديوار راه پله براي هميشه قرار مي گيرد و ديگر نياز نيست همانند مبلمان آنها را جابه جا کنيم. با اين کار زيبايي راه پله و دکوراسيون داخلي منزل را دو چندان مي کنيم.

از ديوار راه پله گرد مي توانيد بهترين استفاده را براي طراحي يک کاناپه متفاوت براي نشستن استفاده کنيد. بياييد طرز فکرمان را نسبت به کاناپه ها تغيير دهيم. کاناپه ها که حتما نبايد به صورت مبلماني با قابليت جا به جايي باشند، مبلمان ها مي توانند از جنس ساختار خود خانه باشند. انجام اين کار پتانسيل هاي فضاي داخلي را افزايش مي دهد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#7
طراحی و تزیین دکوراسیون سرویس بهداشتی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل باید مورد توجه قرار گیرد و به زیبایی دکوراسیون سرویس بهداشتی را تزیین کرد.در خانه هاي کوچک که فضاي حمام و سرويس بهداشتي در دل يکديگر قرار دارند، نياز به جداکننده هاي فضايي مانند پرده هاي حمام و ديوار هاي شيشه اي هم بيشتر مي شود.اما آيا تا به حال به اين فکر کرده ايد که هر کدام از اين جدا کننده ها چه مزيت ها و چه معايبي دارند؟ ما در اين مطلب همه اين نکات را به شما خواهيم گفت و کمکتان خواهيم کرد تا انتخاب درستي براي حمام و سورويس بهداشتي هاي تان داشته باشيد. براي دکوراسيون سرويس بهداشتي ترفندهايي وجود دارد که با رعايت آنها مي توانيد به نتيجه ايي تضمين شده و مطلوب برسيد بدون اينکه محدوديت فضا آزارتان بدهد.

پس تا انتهاي اين مطلب کاربردي با ما همراه باشيد.

يکي از اين نکات استفاده از آينه هاي بزرگ در دکوراسيون سرويس بهداشتي است. بعنوان آينه بالا روشويي بدون توجه به سايز و کانتر روشويي، از آينه اي در حد امکان بزرگ استفاده کنيد. اين کار به طرز شگفت انگيزي سبب مي شود فضا بزرگ تر به نظر برسد. آينه نه تنها فضا بلکه ميزان نور و روشنايي موجود در فضا را دو برابر مي کند.

پرده هاي ضد آب به نسبت ديوار هاي شيشه اي سطوحي نرم تر و انعطاف پذير تر را در اختيار شما قرار مي دهند، اين پرده ها با انحناهاي زيبايي که در شکل ظاهري شان به وجود مي آيد به زيبايي فضاي حمام تان هم که ممکن است به دليل وجود شير آلات و تاسيسات سرويس بهداشتي بيش از حد زمخت و زشت به نظر برسد، کمک کند.

حضور پرده ها مي تواند موجي از رنگ و طرح را به حمام شما که عموما به دليل کوچک بودن و مسائل بهداشتي سفيد رنگ است، اضافه کند. طرح ها رنگ ها و سبک هاي اين پرده ها آنقدر زياد هستند که به راحتي مي توانيد با هر کدامشان حس و حالي متفاوت به دکوراسيون داخلي حمام تان ببخشيد.


نکته بعدي استفاده از تجهيزات شناور و بدون پايه است. در مورد توالت فرنگي و همچنين سينک روشويي کابينت دار که فضاي زيادي را در بر مي گيرند، مي توانيد در صورت تمايل بر وجودشان در سرويس بهداشتي از انواع شناور و بدون پايه که با تکيه بر ديوار نصب مي شود استفاده کنيد تا فضا بزرگ تر و دلبازتر جلوه کند. در دکوراسيون سرويس بهداشتي بهتر است تا جايي که مي توانيد از اشيا و عناصري با گوشه هاي گرد و نرم استفاده کنيد. اشياي بيضي مانند معمولا جاي زيادي اشغال مي کنند اما بيشتر هم بچشم مي آيند و به لحاظ رواني باعث کوچک جلوه کردن فضا مي شود. هنگام انتخاب تجهيزات براي سرويس بهداشتي کوچک خود حتما گزينه هايي را انتخاب کنيد که گوشه هاي گرد و نرم داشته باشد. اگر سرويس بهداشتي شما با حمام مشترک است بهتر است از پرده براي تفکيک اين دو قسمت استفاده کنيد. پرده جايگزين مناسبي براي ديوار حتي از نوع شيشه ايي مي باشد.در اين صورت مواقعي که نياز به جداسازي دو قسمت از فضا نيست پرده را کنار بکشيد و فضا را وسيع تر جلوه بدهيد.

قابليت تعويض پرده هاي حمام

يکي از نکات خيلي خيلي مثبت پرده هاي حمام قابل تعويض بودن آن ها است. به صورتي که اگر از ظاهر و رنگ آن ها خسته شديد به راحتي مي توانيد آن را با يک پرده ديگر عوض کنيد. اصلا مي توانيد براي هر فصل يک پرده خاص که نمايانگر آن فصل هست را به حمام تان اضافه کنيد.
پرده ها به دليل رنگ هاي زيادي که دارند معمولا شما را جسور تر جلوه مي دهند و يادآور مي سشوند که شما نمي خواهيد که حمام تان هميشه يک نواخت و يک شکل باشد. با پرده هاي م توانيد تجربه هاي فضايي متفاوت تري از حمام و سرويس بهداشتي خودتان داشته باشيد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#8
نکات طلایی در مورد تمیز کردن لوسترنکات طلایی در مورد تمیز کردن لوستر به شما در روزهای پایانی سال کمک زیادی در نحوه تمیز کردن و برق انداختن لوستر و طراحی داخلی بسیار زیبای منزل می کند. به روز های پایانی سال نزدیک می شویم و کم کم همه در هیاهوی انجام کارهای پایانی سال خود هستند، خانه تکانی یکی از آن موارد پر زحمت و صد البته دلچسب در این روزهای پایانی سال است، البته برای آن دسته از خانم های کدبانو حتما به اتمام رسیده است. اما اگر هنوز خانه تکانی شما به اتمام نرسیده است با ما همراه باشید تا ریزه کاری های آخر خانه تکانی را با هم مرور کنیم. بی شک جذاب ترین بخش یک لوستر کریستالی تشعع نور در گوی های کریستالی و سایر اجزای کریستالی آن است، اما این جذابیت در صورتی به خوبی نمایان می شود که لوستر ها تمیز و درخشان باشد، امروز در این مطلب به بررسی نحوه ی تمیز کردن لوستر ها می پردازیم با ما همراه باشید. یک روش بسیار ساده برای پاک کردن لوسترها . با این روش ساده می توانید لوستر هایی شفاف و بدون لک و پرز داشته باشید.

برای تمیز کردن لوستر های خانه بدون آنکه اثری از پرز و لکه باقی بماند از این روش استفاده نمایید. ابتدا یک پارچه بزرگ در قسمت لوستر روی زمین بیندازید تا قطرات آبی را که از لوسترخواهد ریخت، جذب کند. سپس یک لیوان را با یک قسمت الکل و سه قسمت آب پر کنید. لیوان را بالا برده زیر هریک از آویزها بگیرید به طوری که قطعات بلوری لوستر در مایع داخل لیوان غوطه ور شوند. با این روش قطعات بلورین بدون آن که اثری از لکه های آب یا پرز پارچه بر روی آنها باقی بماند، خشک خواهند شد. قسمت هایی که تمیزکردن آن ها به این طریق ممکن نیست، دستکش به دست کرده و انگشتان خود را با مایع داخلی لیوان خیس کنید و سپس قسمت های مورد نظر را تمیز نمایید.

نکاتی که در نظافت لوستر ها باید به آن توجه کنید:

قبل از اینکه قطعات لوستر را از هم جدا کنید، از شکل کامل شده‎ی آن عکس بگیرید تا بعدا هنگام سوار کردن دوباره، کمکتان کند.
زیر محل قرار گیری لوستر روی کف زمین، پتویی ضخیم قرار بدهید. این کار باعث می‎شود در صورت افتادن کریستال ها، روی سطح نرمی بیفتد و نشکند همچنین گرد و خاک موجود روی آن ها در هنگام جدا کردن به فرش شما منتقل نشود.
برای تمیز کردن وسایل کریستالی مانند دیوار کوب ها و یا لوستر از مواد شوینده قوی مانند وایتکس و پودرهای ظرف شویی و لباسشویی جدا خودداری کنید. مواد شونیده می توانند جلا و تازگی لوستر را از بین ببرند و آن را تیره کنند.
در تمیز کردن لوسترها یک نکته طلایی نیز وجود دارد آن هم این است که یک دستمال نمدار می تواند در یک ثانیه معجزه کند. تنها کافی است هفته ای یک بار با دستمال نمدار لوسترتان را تمیز کنید تا همیشه ظاهر نو و اولیه خودش را حفظ کند.

توجه داشته باشید که برای لوستر های برنزی می توانید مسواکی را در آب لیموترش تازه فرو کنید و با دقت و حوصله به همه جای ظرف مخصوصاً فرورفتگی‌ها و زوایای آن بمالید و این کار را چند بار تکرار کنید بعد ظرف را آب کشیده و خشک کنید.
برای لکه‌زدایی از لوسترهای برنزی نیز می توانید یک قاشق سوپ‌خوری الکل را در یک لیتر آب و صابون بریزید و برنز را چند بار با این مایع بشویید و سپس خشک نمایید.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#9
اصول مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه به شما در طراحی دکوراسیون آشپزخانه زیبا و منحصربفرد بسیار کمک میکند. بیشتر زندگی در آشپزخانه جریان دارد. صرفنظر از اینکه سبک زندگی ما چقدر می تواند متفاوت باشد، بیشتر فعالیت های ما حول محور آشپزخانه است: آشپزی، آماده کردن یک اسنک، خوردن صبحانه یا سه وعده غذایی با دوستان یا خانواده. ما در آشپزخانه تعامل با دیگران را می آموزیم و با خانواده و دوستان برای نوشیدن قهوه یا آبمیوه جمع می شویم، در کنار طراحی دکوراسیون آشپزخانه قابل ذکر است ، آشپزخانه مکانیست که نیاز به  طرحی هم زیبا و هم کاربردی باشد. این مسئله دو چالش از باید ها و نباید ها در طراحی آشپزخانه ایجاد می کند. مهم نیست که سبک طراحی آشپزخانه چه باشد، سازماندهی و چیدمان برای طراحی آشپزخانه کاری ضروری است.
مانع دسترسی به مثلث آشپزخانه نشوید.

متخصصان از سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال به عنوان مثلث آشپزخانه یاد می کنند، در این سه ناحیه بیشترین فعالیت صورت می گیرد و نیازمند طراحی دقیق و دسترسی بدون مانع است. از بین این سه ناحیه، در سینک ظرفشویی بیشترین فعالیت صورت می گیرد و باید راه دسترسی آسان به یخچال و اجاق گاز را داشته باشد، پیشخوان های آشپزخانه نیز همین طور هستند.سینک ظرفشویی باید نزدیک به لوله کشی باشد، اما اغلب آشپزخانه ها طوری طراحی می شوند که سینک ها درست در بالای لوله کشی یا در نقطه نامناسبی قرار گرفته اند. به جای اینکه در طراحی آشپزخانه مرتکب اشتباه شوید، از یک لوله کش بخواهید محل تخلیه فاضلاب و لوله ها را جا به جا کند تا سینک ظرفشویی در بهترین محل قرار بگیرد.میزان شیک و لوکس بودن آشپزخانه در تایین میزان کیفیت دکوراسیون داخلی منزل ما بسیار تاثیر گذار است.
چیدمان مناسب وسایل در آشپزخانه

همیشه در آشپزخانه‌ها جنگ به راه است؛ جنگ بین فضا و ترکیب. هر چه باشد آشپزخانه محل نگهداری وسایل زیادی است که باید با دقت و ظرافت کافی در جای مناسب‌شان قرار بگیرند. اما گاهی داشتن یک آشپزخانه مدرن و امروزی با دکوراسیون خاص، خودش ممکن است فضای زیادی را هدر دهد. این وسط کسی برنده میدان است که بتواند بین فضا و دکوراسیون تعادل برقرار کند؛ اتفاقی که این روزها کمتر به چشم می‌خورد. آشپزخانه‌های امروزی یا به خواست صاحبخانه یک اتاق جادار برای هر نوع وسیله‌ای هستند یا آن‌قدر شیک و مدرنند که اصلا به آشپزخانه شباهتی ندارد. تقریبا تمام طراحی‌های آشپزخانه‌ها دارای فضای تلف شده است اما با طرح‌ریزی کافی و درست می‌توان این فضا را به کمترین حد ممکن رساند. اگر آشپزخانه کوچک باشد، برای داشتن فضای بیشتر، کابینت‌های بزرگ بالا را می‌توانید بلندتر کنید با طاقچه‌های کناری که با دید خاصی که دارند زیاد بودن فضای‌های ذخیره را بگیرند. بالای یخچال هم همیشه از یاد می‌رود. استفاده نکردن کامل از فضای بالای یخچال، باعث می‌شود یک فضای ذخیره‌سازی برای وسایل بزرگ آشپزخانه یا فصلی از دست برود. بهترین کار این است که در کابینت‌های با قفسه‌بندی‌های خاص جا برای وسایل باز کنید. کابینت‌های ساده بدون دسته‌بندی خاص کمتر از میزان مورد نیاز جا برای چیدن وسایل دارند. یادتان باشد فضاسازی کنید نه انبار!

صرفنظر از اندازه یا نقشه­ آشپزخانه (آشپزخانه L مانند، آشپزخانه تنگ و کوچک، آشپزخانه U شکل یا آشپزخانه به سبک جزیره)، مجموع کل تمام گامها در مثلث کاری نباید از 10 فوت کمتر و از 25 فوت بیشتر شود. اگر مجموع گامها در مثلث کاری خیلی کم باشد، افراد به همدیگر برخورد خواهند کرد و اگر خیلی زیاد باشد، آماده کردن غذا کار خسته کننده ای خواهد شد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#10
نورپردازی مناسب تاثیر زیادی در زیبایی طراحی داخلی منزل دارد و تاثیر شگفت انگیز نورپردازی در طراحی دکوراسیون منزل سبب ایجاد جذابیت و زیبایی در طراحی داخلی منزل میشود. نورپردازي نکته مهمي است که اگر اصولي انجام شود، به ارتقاي کيفيت چيدمان کمک مي‌کند.در غير اين صورت، باعث افت دکور و دلزدگي مي‌شود.اکثر اوقات نمي‌توانيد نورپردازي غيراصولي خانه‌تان را تشخيص دهيد، اما علايم و پيامدهاي آن را حس مي‌کنيد.علايمي مثل سردرد، چشم درد و احساس نارضايتي از دکوراسيون خانه بدون اينکه دليل مشخصي داشته باشد.اگر نورپردازي خانه را به صورت اصولي و آگاهانه اجرا کنيد، فضاي خانه تميز، وسيع و خوشايند به نظر مي‌رسد.از آنجا که بسياري از ما شانس دخالت در نقشه اوليه ساختمان و ساختن خانه اي با ويژگي هاي مورد نظر خود را نداريم پس در مرحله طراحي داخلي و دکوراسيون اتاق مي توان کاستي هاي احتمالي موجود در ميزان نورگيري اتاق را جبران کرد.
نورپردازي در هر اتاق بايد متناسب با ويژگي هاي معماري آن و نحوه قرارگيري اتاق باشد و ضمن تامين نور مورد نياز بايد با سبک دکوراسيون اتاق نيز هماهنگ باشد.
در يک سالن پذيرايي مهم‌ترين منبع نورپردازي لوستر است. هر چند که در اين منطقه حساس و رسمي خانه هم استفاده از نورهاي هالوژن مخفي، آباژورها و. . . حسابي جواب مي‌دهد و فضا را کلا لوکس و امروزي مي‌کند اما داشتن يک لوستر با روشنايي کافي بالاي سر ميز غذاخوري از مهم‌ترين نکات در طراحي داخلي است؛ آن‌قدر که اين روزها طراحان حتي در خانه‌هاي کوچکي که سالن پذيرايي جدا ندارند باز هم به مساله لوستر بالاي ميز توجه مي‌کنند و هر جايي که ميز غذاخوري را قرار مي‌دهند حتما بالاي سر آن يک چراغ مي‌گذارند.
بعد از حمام مهم‌ترين قسمت نورپردازي سرويس‌هاي بهداشتي مربوط به روشويي است. هيچ‌وقت براي فضاي روشويي از چراغ‌هاي سقفي استفاده نکنيد براي اينکه با ايجاد سايه کار آرايش و اصلاح را سخت مي‌کنند. بهترين نور براي سرويس‌هاي بهداشتي منابع نور جانبي است، مانند ميز اتاق گريم که لامپ‌هاي روشني در دو طرف آينه ميز گريم قرار دارد. پس در سرويس بهداشتي هم بهتر است بيشتر نورها در دو طرف آينه قرار گرفته باشند؛ البته حتما نوع لامپ را هم در نظر داشته باشيد. فلورسنت يا هالوژن؟ انتخاب بين اين دو به فضاي حمام و دستشويي شما بستگي دارد. اگر دکور حمام‌تان گرم است از نور سرد فلورسنت استفاده کنيد و برعکس اگر دستشويي و حمامي با رنگ سرد داريد سراغ هالوژنه‌ها برويد.

يک نورپردازي خوب بيش از هر چيز به ميزان نورگيري اتاق در روز مرتبط است تا دست کم نور مورد نياز در طول روز را با ترکيبي از نور طبيعي و در صورت نياز مصنوعي تامين کند. هريک از اتاق هاي خانه از طريق پنجره ميزاني از نور طبيعي را دريافت مي کند، اما اين امر به آن معنا نيست که از نور کافي در طول روز برخوردار است. با توجه به کاربردهاي مورد نظر يک اتاق و همچنين مقدار نور طبيعي که به اتاق راه مي يابد ممکن است کيفيت و کميت اين نور کافي نباشد. اين کيفيت و کميت به نحوه قرارگيري يک خانه و سپس هريک از اتاق ها، اندازه و فرم اتاق، ابعاد آن و تعداد پنجره ها و آنچه در برابر پنجره قرار دارد، بستگي دارند.
نوع استفاده از روشنايي‌ها هم در اتاق نشيمن بايد به صورت ترکيبي از انواع نورها باشد؛ يعني در يک اتاق نشيمن وقتي از يک آباژور زميني استفاده مي‌شود در نقطه‌اي ديگر مي‌توان از يک چراغ روميزي استفاده کرد. حتي نوع و سمت نوري که هر کدام هم منتشر مي‌کنند مي‌تواند متفاوت باشد؛ يکي به سمت بالا و ديگري به سمت پايين. مهم اين است که در نشيمن از همه نوع منبع نوري استفاده شده باشد و البته استفاده از ديمرها يا وسايلي که ميزان نور را کم و زياد مي‌کنند. مي‌توانيد براي سقف‌هاي بلند نشيمن از نورهاي مخفي استفاده کنيد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#11
انتخاب رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی منزل تاثیر زیادی دارد که برای این کار باید بهترین و مناسب ترین رنگ برای دیوار منزل را برگزید. هنگامي که به يک فضا وارد مي شويد اولين چيزي که مي بينيد رنگ هاي موجود در آن محيط است. اين رنگ ها مي توانند بر روي زيبا يا زشت جلوه دادن عناصر ديگر نيز تأثير بگذارند. بنابراين انتخاب رنگ مناسب و رنگ آميزي درست در طراحي دکوراسيون منزل شما بسيار مهم است. با قوانين اين مطلب مي توانيد با يک رنگ آميزي مناسب و مقرون به صرفه به منزل خود جلوه اي زيباتر بخشيد.
انتخاب رنگ مناسب براي اتاق خواب بسيار مهم است. با انتخاب رنگ مي توان دانش کمي را در مسيري طولاني انتقال داد، چه از رنگ هاي خنثي استفاده کنيد و چه از رنگ هاي جعبه ي مداد رنگي يا رنگ هاي روشن. اکنون قوانيني را که در ادامه آمده دنبال کنيد تا بتوانيد مناسب ترين رنگ را انتخاب کنيد.

قوانين انتخاب رنگ :

ابعاد منزل تان آن را اندازه گيري کنيد؛ اگر مي خواهيد هزينه هاي خود را کاهش دهيد، قبل از  اقدام به خريد رنگ مطمئن شويد تمام سطوحي را که مي خواهيد رنگ بزنيد اندازه گرفته ايد و از خريدن رنگ اضافي يا کم پيشگيري کنيد.

اگر اتاقهاي تاريك با ديوارهاي رنگ تيره مي خواهيد، رنگ آستر و رنگ نهايي را دقيقاً يكسان انتخاب كنيد.

عيوب معماري فضاي داخلي منزل را با استفاده از رنگهاي خنثي كه هيچ تضادي با رنگ سقف، كف اتاق و ديوارهاي اطراف نداشته باشند بپوشانيد.

اصطلاح عشق در نگاه اول براي انتخاب رنگ صدق مي کند، بنابراين به احساسات خود در رنگ آميزي منزل اعتماد کنيد. اگر همواره رنگ خاصي را دوست داشته ايد به احتمال زياد از اين به بعدم آن را دوست خواهيد داشت. فروشگاه هاي رنگ با انواع سمپل هاي رنگي منبع بسيار خوبي براي الهام گرفتن هستند.

از تقسيم ارتفاع ديوارها با رنگهاي متفاوت بپزهيزيد و ديوارها از كف اتاق تا سقف با يك رنگ يكسان بپوشانيد. اگر طاق يا آركي در فضاي داخلي منزل موجود باشد آنها را نيز با همان رنگ ديوارهاي اطراف بپوشانيد. استفاده از رنگهاي بسيار روشن باعث مي شود سقف بلندتر به نظر برسد.

اگر يكي از اتاقهاي خانه شما باريك و دراز است مي توانيد كاري كنيد كه كوتاهتر و عريض تر به نظر برسد. براي اين كار ديوارهاي كوتاه تر را كمي تيره تر از ديوارهاي بلندتر رنگ كنيد.

اگر مي خواهيد هماهنگي بيشتري بين رنگ ديوارها و سقف ايجاد كنيد، از رنگ ديوارها به مقدار كم در رنگ مورد استفاده براي سقف استفاده كنيد.

ابزار با کيفيت باعث دوام رنگ مي شود.

اگر از انتخاب رنگ خود مطمئن نيستيد از متخصصان کمک بگيريد.

هميشه قبل از رنگ کردن ديوار يک ورق کوچک و نازک سفيد را رنگ کنيد و آن را به ديوار بزنيد و حرکت دهيد تا ببينيد در جاهاي مختلف و در کنار لوازم گوناگون چگونه به نظر مي رسد. ورق را به ديوار بزنيد و ببينيد در ساعات مختلف روز و شب و زير نورهاي مختلف ( نور خورشيد، سايه، نور مصنوعي و… ) چگونه به نظر مي رسد و آيا همچنان براي شما جذاب است.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#12
طراحی دکوراسیون به شیوه صحیح و اصولی تاثیر زیادی در بزرگتر جلوه دادن آشپزخانه کوچک دارد. در اینجا با نکاتی برای طراحی دکوراسیون برای بزرگتر جلوه دادن آشپزخانه کوچک آشنا می شوید. آشپزخانه ها از جمله فضاهايي در دکوراسيون منزل هستند که حتي اگر کوچک باشند، خوشبختانه با ترفند هاي دکوراسيون و تجهيزات متنوعي که اکنون در بازار موجود است، مي توان آن ها را به راحتي مجهز کرد و با کمبود فضا مواجه نشد. از طرف ديگر بزرگ تر نشان دادن آن ها از نظر بصري نيز موضوع مهمي است.
رنگ هاي روشن مخصوصا سفيد مي تواند کمک بزرگي به خواسته شما نمايد. استفاده از رنگ سفيد در دکوراسيون آشپزخانه کوچک شما آن را به مکاني بزرگتر و شادتر تيديل مي نمايد. لطفا به عکس زير توجه نماييد به نظر شما اين آشپزخانه يک آشپزخانه کوچک و دلگير است؟ در اين طراحي که با رنگ سفيد انجام گرفته است نکات بسيار مثبتي به چشم مي خورد.
رنگ سفيد در کنار نور پردازي مناسب و استفاده به جا از ميز بار(با قرار دادن يک تخته چوب ساده روي اوپن آشپزخانه) که آشپزخانه را از ميز نهارخوري بي نياز کرده است. برقراري ارتباط با محيط بيروني آشپزخانه و استفاده مناسب از فضاهاي داخل کابينت ها و اوپن براي جابه جايي لوازم مختلف از ويژگي هاي مثبت در طراحي دکوراسيون آشپزخانه کوچک است که آن را بسيار مناسب و ايده آل نموده است.
درست مانند شلف هاي باز، درب هاي شيشه اي کابينت به بزرگ تر به نظر رسيدن آشپزخانه هاي کوچک کمک بسياري مي کنند. مزيت اين کابينت ها نسبت به شلف هاي باز، اين است که لوازم داخل شان را از خاک گرفتن و چربي گرفتن حفظ مي کنند. فقط بايد به نظم وسايل درون آن ها توجه داشته باشيد تا ظاهر آشفته اي به وجود نياورند. مزيت ديگر کابينت ها با درب شيشه اي، ديدن اشياي درون آن ها است.
با محيط اطراف آشپزخانه ارتباط برقرار نماييد. هيچ چيز به اندازه برقراري ارتباط با محيط اطراف آشپزخانه عملا آشپزخانه شما را بزرگتر نمي نمايد. پس از برقراري ارتباط با محيط اطراف آشپزخانه غافل نشويد. شما مي توانيد با قرار دادن يک ميز بار و يا استفاده از اوپن آشپزخانه به عنوان ميز غذاخوري ارتباط را با محيط پيرامون آشپزخانه کوچک خود بر قرار نماييد.
در مقابل اشتياق خود به دکور کردن آشپزخانه تان با عناصر شلوغ و متنوع مقاومت کنيد زيرا اين عناصر فضا را از نظر بصري سنگين کرده و کوچک تر نشان مي دهند. در عوض از تجهيزاتي با خطوط صاف و ساده که از نظر بصري سبک به نظر مي رسند و فضاي زيادي از کف را اشغال نمي کنند، استفاده نماييد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#13
دکوراسیون اتاق خواب آرامش بخش و منحصربفرد در طراحی داخلی منزل از اهمیت زیادی برخوردار است و باید سعی نمود اتاق خواب زیبا و منحصربفردی طراحی کرد. ريخت و پاش، شلوغي و تجمع بيش از اندازه وسايل در اتاق خواب يکي از مهم‌ترين موانع ايجاد آرامش در اين بخش از خانه است. سعي کنيد تا جايي که ممکن است از تجمع بيش از اندازه وسايل غير ضروري در اتاق خواب جلوگيري کنيد و تا جايي که امکان دارد اين فضا را خلوت و مرتب کنيد.
همان طور که در ابتداي مطلب هم گفته شد ممکن است با اين تصور که اتاق خوابتان بسيار کوچک است از دکور کردن آن منصرف شويد. اين تصور اشتباه است!
دکور اتاق خواب‌هاي کوچک هم امکان‌پذير است منتها با رعايت چند اصل کلي. اول آنکه در اين گونه موارد بايد در انتخاب وسايل اتاق خواب متناسب با متراژ آن دقت زيادي داشته باشيد.

انتخاب تخت خواب‌هاي بزرگ براي اين اتاق‌ها اشتباه است و بهترين گزينه تخت خواب‌هاي فلزي يا فرفورژه است که حجم کمتري از اتاق را با کاربرد يکسان نسبت به سرويس‌هاي چوبي اشغال مي‌کند. از طرف ديگر شما مي‌توانيد از تخت خواب‌ها و وسايل چند منظوره‌اي استفاده کنيد که در بازار به نام تخت‌ها يا مبلمان تاشو شناخته مي‌شوند. اين گونه وسايل با نصب به ديوار خانه قابليت جمع شدن دارند و پس از پايان زمان استراحت مي‌توان آن را به کاناپه تبديل يا آن را به سمت ديوار جمع کرد. استفاده از رنگ‌هاي ملايم و آرامش بخش هم براي تمام اتاق‌هاي خواب چه بزرگ باشند و چه کوچک توصيه مي‌شود. رنگ‌هاي روشن مانند آبي، زرد، سفيد و… علاوه بر اينکه رنگ‌هاي آرامش بخشي براي اتاق خواب هستند اتاق خواب‌هاي کوچک را هم بزرگ‌تر جلوه مي‌دهند. البته انتخاب رنگ سليقه‌اي است اما چنانچه اتاق خوابتان کوچک است اصلا به دنبال دکور کردن آن با رنگ‌هاي تيره نباشيد. براي قرار دادن وسايل شخصي خود مي‌توانيد از طراحي ديوارها يا قفسه‌هاي کوتاه و کم عرض استفاده کنيد. يعني به جاي آنکه با ميزهاي آرايش يا دراورهاي بزرگ فضاي اتاقتان را محدود و تنگ کنيد، وسايلتان را تا جايي که امکان دارد در اين قفسه‌ها يا ديوارها بچينيد.

شايد اتاق خواب شما چيزي که کم دارد يک صندلي راک يا ننويي با ظاهري کاملا مدرن است. اين صندلي ها آرامش خاصي را به شما مي دهند. مطلب صندلي راک، تاب بازي خيال برصندلي ننويي مادر بزرگ را خوانيد و بيشتر در مورد اين صندلي هاي دوست داشتني بدانيد.

صندلي تابي، هيجان گم شده دکوراسيون منزل شما است. يکي از آن ها را خريداري کنيد و داخل اتاق خواب تان بگذاريدشان، آن وقت متوجه خواهيد شد که چقدر جاي اين وسيله ها در دکوراسيون داخلي اتاق خواب تان کم بوده است.

گاهي هم وسيله اي که اتاق خواب شما کم دارد استيکر ديواري است، لزوما اين وسيله ها نبايد جزو وسيله هاي دکوري باشند.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#14
خیلی ممنون عالی بود
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#15
استفاده از برچسب شیشه مات کن بسیار زیبا در طراحی داخلی علاوه بر حفظ حریم خصوصی منزل تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون داخلی منزل دارد.
نمي دانم آيا شما هم به استفاده از برچسب هاي شيشه مات کن فکر کرده ايد يا نه. راستش را بخواهيد کمي تصميم گيري در رابطه با آن ها سخت است. اين که نمي دانيد بعد از نصب آن ها آيا باز هم پنجره ها برايتان کارايي خواهند داشت يا نه. راستش را بخواهيد شيشه مات کن ها نوعي از پرده ها هستند که حس خصوص بودن بيشتري را به فضاي داخلي خانه تان مي دهد و در عين حال که از حريم خصوصي شما را حفظ مي کند باعث مي شود تا بتوانيد به ميزان کافي از نور طبيعي روز هم بهره مند شويد. در ضمن آن ها مانند پرده هاي پارچه اي جلوي سيرکولاسيون هوا را نمي گيرند و از اين نظر نسبت به پرده هاي معمولي برتري دارند.

شيشه ماده اي است که از اثرگذاري مواد شيميايي وطبيعي در امان است يعني آنکه هم در مقابل بيشتر مواد تأثير پذيري ندارد وهم براکثر مواد اثر گذار نيست .اما با اينکه ظاهراً در مقابل موادشيميايي داراي مقاومت خوبي است .برخي از مواد شيميايي نيز قابليت اثرگذاري برروي آن رادارند .به همين جهت گروهي از هنرمندان با ذوق از اين خاصيت استفاده بهينه کرده وبا بهره گيري از برخي از موادشيميايي به مات کردن وغيرشفاف ساختن ظاهرفرآورده هاي شيشه اي خود مي پردازند.براي کار مات کردن شيشه حتماً بايد از ماده اي که بتواند سطح بيروني شيشه را در خود حل کند ، استفاده شود چرا که حل شدن پوسته ي روي شيشه در شيشه وپديده ي مات شدن را حاصل مي کند اسيد فلئوريدريک (hf )از جمله اسيدها وموادي است که بر شيشه اثرگذار است وشيشه در مقابل آن مقاومت ندارد .به عبارت ديگر بهتر است چنين بگوييم که اين اسيد ،تنها اسيدي است که قابليت جذب شيشه را به طور کامل در خود دارد يعني باعث خوردگي وحل شدن شيشه مي شود .البته بايد به اين نکته توجه داشت که کار کردن با اين اسيد علاوه بر انکه کار مشکلي به نظر مي رسد .در بردارنده خطراتي نيز هست .به همين جهت در اکثر کارگاههايي که عمل مات کردن شيشه انجام مي شود ، از ماده ي دگري به نام محلول «آمونيم هيدروژن فلوريد » ويا مواد مشابه ديگري استفاده مي شود که خطر کمتري را با خود به همراه دارند .

حتما قبل از اين که به سراغ خريد برچسب هاي شيشه مات کن برويد راجع به آن ها تحقيق کنيد و ببينيد آيا نوعي که قصد خريد آن را داريد با جنس پنجره شما سازگاري دارد يا نه؟ شايد به نظرتان کمي عجيب باشد ولي بايد بدانيد که اين برچسب هاي شيشه مات کن  اگر از جنس مناسبي تهيه نشوند مي توانند باعث شوند تا هزينه گزافي بابت تعويض پنجره هاي خانه تان را بپردازيد. حتي لازم است انواع پنجره در ساختمان، از قاب هاي چوبي تا upvc را نيز بشناسيد تا بدانيد براي هر کدام از اين پنجره ها چه نوع برچسب شيشه مات کني مناسب است. بعضي از اين برچسب هاي شيشه مات کن در اثر تابش نور خورشيد دچار تغيير رنگ مي دهند و اگر از نوعي باشند که ديگر قابل کندن نباشند حسابي دچار دردسر خواهيد شد، پس حتما راجع انواع آن اطلاعات کافي را به دست بياوريد.
براي مات کردن شيشه از روش هاي ديگري نيز مانند شن پاشي ويا بي فلور آلومينيوم همراه سولفات دو پتاس وسولفات دو سود استفاده مي کنند براي مات کردن شيشه از روش هاي ديگري نيز استفاده مي شود مثلاً براي مات کردن وسايل شيشه اي ، آنها را به مدت کوتاهي ،حداکثر دو يا سه دقيقه ، در محلول شيميايي قرارداده وسپس از محلول خارج مي کنند بعد آنها را با آب سرد شستشو مي دهند که باعث مات شدن شيشه مي شود سطح ششه هاي مات به دليل خورندگي هايي که اسيد برروي آن ايجاد مي کند داراي فرورفتگي وبرجستگي هاي فراواني مي شود که اگرچه ظاهراً نمودار نيست ولي با مشاهده ي ذره اي از آن در زير ميکروسکوپ با به کمک ذره بين هاي بسيار قوي ، مي توان هزاران ناهمواري را بر روي آن مشاهده نمود.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#16
هر فردی دوست دارد از دکوراسیون مدرن و امروزی در طراحی داخلی منزل خود بهره ببرد پس بهتر است باشیوه های دکوراسیون داخلی منزل به شیوه لوکس و مدرن آشنا باشیم. فرقي نمي کند کجاي دنيا زندگي مي کنيد و يا از چه سطح و طبقه ي اجتماعي هستيد بيشتر ما دوست داريم با دکوراسيون با کمترين هزينه اما لوکس و گران بها داشته باشيم! شايد در نگاه اول اين موضوع کمي دور ذهن و غير منطقي به نظر برسد اما گاهي مي توان با کمترين هزينه و تغييرات جزيي فضاي پيرامون خود را تبديل به فضايي لوکس و گران بها کنيم. به همين منظور این مطلب امروز ترفند هاي ساده و مقرون به صرفه اي براي شما در نظر گرفته است با ما همراه باشيد.
رنگ آميزي و تغيير رنگ لوازم، ارزانترين روش ممکن براي ايجاد تنوع در دکوراسيون مي باشد. رنگ کردن، ساده‌ترين روش تغيير حالت يک اتاق است. ضمن اينکه خود شما هم مي توانيد آن را انجام دهيد. براي دکوراسيون تلفيقي سه رنگ اصلي انتخاب کنيد.

مي توان از رنگ هاي متضاد استفاده کرد يا رنگ هايي را به کار برد که با يکديگر هماهنگي داشته باشند. اگر طرفدار کنتراست يا تضاد در دکوراسيون تلفيقي خانه هستيد بايد از رنگ هاي متضاد استفاده کنيد و اگر تمايل به ايجاد هارموني در دکوراسيون داريد، بايد از رنگ هاي مکمل استفاده کنيد. کنار گذاشتن رنگ سفيد و انتخاب رنگ‌هاي قوي‌تر مانند قرمز تيره، قهوه‌اي پررنگ و طوسي به مدرن کردن دکوراسيون شما کمک ميکند. رنگ‌هاي روشن‌تر اتاق را بزرگ‌تر نشان مي‌دهد و رنگ‌هاي تيره‌تر ديوارها را نزديک‌تر نشان مي‌دهد. از رنگ زرد استفاده کنيد، زرد جزو رنگ‌هايي است که فضا را زنده مي‌کند. معمولا رنگ‌هاي آبي روشن، بنفش، سبز، صورتي و نارنجي جسم و روح شما را آرامش‌ مي‌دهند. انتخاب رنگ سفيد، ظاهري مدرن به آشپزخانه شما مي‌دهد.

کفپوش چوبي يکي از مواردي است که در لوکس بودن فضاي شما تاثير به سزايي دارد. کفپوش هاي چوبي معمولا هزينه ي بالايي دارند اما شما مي توانيد به جاي چوب طبيهي از کفپوش هاي طرح چوبي و يا کفپوش هاي لمينيتي موجود در بازار استفاده کنيد که ظاهر منحصر به فردي به فضاي شما خواهد بخشيد.

نيازي نيست براي تغيير ظاهر دکوراسيون خود مبلمان خود را عوض کنيد، کافي است پارچه ي رو مبلي خود را از ميان رنگ و طرح هاي لوکس انتخاب کنيد و به سادگي ظاهر دکوراسيون خود را تغيير دهيد.

همان طور که گفتم نيازي نيست براي تغيير ظاهر دکوراسيون خود مبل خود را عوض کنيد کافي است به جاي آن کوسن هاي خود را تعويض کنيد و يا حتي کوسن هاي بزرگ به آن اضافه کنيد با اين کار ظاهري خاص به فضاي خود خواهيد بخشيد.

براي مدرن کردن اتاق ها، مي توانيد با استفاده از هنر عکاسي و تبديل عکس ها به تابلوهايي به اندازه يکي از ديوارهاي اتاق يا بخشي از آن، مي تواند فضا را بسيار زيبا کند.

از ديگر کارهايي که ميتوان بر روي ديوارها انجام داد اين است که با استفاده از از سنگ، چوب يا پارچه يا يک کاغذ ديواري با طرحي خاص و يا پتينه فضاي اتاقتان را به شکل مدرن بياراييد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#17
طراحی دکوراسیون رستوران تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد به همین دلیل نحوه طراحی دکوراسیون داخلی رستوران از اهمیت زیادی برخوردار است. يکي از مکان هايي که قطعا نوع طراحي و دکوراسيوني که در ان به کار مي رود مي تواند به به شدت بر ميزان جذب مشتري تاثير گذار باشد قطعا محيط رستوران است. همه ما معمولا يک رستوران با کيفيت و با کلاس را از روي نماي بيروني و نوع دکوراسيوني که درون ان انجام شده است شناسايي مي کنيم و بي انکه حتي يک بار غذاي آنرا تست کرده باشيم به صرف اينکه از طراحي با کلاس و شيکي درون ان استفاده شده است و در واقع طراحي داخلي رستوران به صورت مدرن مي باشد فکر مي کمنيم اين مي تواند بهترين گزينه براي خريد غذا باشد.طراحي دکوراسيون داخلي براي رستوران بايد به نوعي اجرا شود که جذب مشتري کند. دکوراسيون داخلي رستوران بايد محيط آرام بخش و در عين حال پر از انرژي مثبت باشد.طراحي دکوراسيون رستوران هاي بسياري را تا کنون ديده ايد. کدام يک را بيشتر پسنديده ايد؟

هر کدام پاسخي داريد اما مطمئن هستم در ميان پاسخ هاي شما حتما نکته حس خوب آرامش و شادي مطرح شده است. رستوراني که بازي با رنگها و القاي حس خوب شادي را در خود داشته باشد به طبع به يادماندني تر خواهد بود.

همانطور که شما هم مي دانيد علاوه بر کيفيت غذا، يکي ديگر از جاذبه هاي رستوران ها، دکوراسيون آنها است. طراحي داخلي رستوران ها بر جذب مشتريان تاثير زيادي دارد. حتما شما هم دوست داريد در فضايي زيبا غذاي خود را ميل کنيد. طراحان يک رستوران در مادريد با خلاقيت، سليقه، ظرافت و نوآوري خود فضايي براي مشتريان فراهم کرده اند تا شام خود را در مکاني دنج صرف کنند.

طراحي داخلي بايد همچون عاملي نيرومند تصميم به بازگشت مجدد به رستوران را در مشتريان  تقويت کند.چنانچه طراحي ظاهر ساختمان و تجهيزات  مناسب نباشد مردم هميشه  و با شک و ترديد غذا انتخاب مي کنند که آيا غذا سالم است يا خير چنين مي پندارند که مثل رستورانهاي کنار جاده ها محيط غير بهداشتي دارند وانتظار سرو غذا با ظروف لب پريده وغير بهداشتي و قاشق چنگال چرب را رستوراني با ساختاري غيرازاين غير عادي جلوه مي نمايد. طراحي مناسب خارجي غالباً مانع از بروز چنين پيش داوري ها مي شود.امروزه بسياري از رستورا ن ها تابلو و محلهاي ورودي خود را ارتقا بخشيده اند تا بتوانند با جلب نظر مشتريان آنان را به ورود به رستوران تشويق کنند.

بستگي به نوع منوي غذايي شما و اينکه مکان رستوران شما در کدام از منطقه شهر واقع شده است و اصولا از چه قشري از جامعه به رستوران شما مراجعه مي کنند مي توانيم طرح هاي مختلفي را ارائه بدهيم.قطعا اگر منوي  غذاي شما سنتي است بايد رد نحوه چيدمان و دکوراسيون و طراحي داخلي رستوران به اين موضوع دقت شود و همگوني با سنتي بودن  و ايراني بودن داشته باشد. بر عکس اگر در رستوران شما منوي غذاهاي اروپايي در حال سرو کردن است بايد داراي دکوراسيوني مجلل و مدرن و شيک باشد تا همخواني لازم را منوي غذايي داشته باشد.
 

منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#18
مبل تختخواب شو و دکوراسیون داخلی شیک و زیبا با هم ارتباط مستقیم دارند و همچنین تاثیر زیادی در طراحی فضای داخلی منزل و استفاده بهینه از فضای داخلی منزل و به خصوص منازل کوچک دارند.
در اکثر مواقع محدوديت ها باعث مي شوند تا ذهن انسان فعال تر شود و براي حل آن مشکل به دنبال راه حلي کارآمد باشد، مثلا همين فضاهاي کوچک در خانه هاي امروزي. خيلي ها فکر مي کنند حالا که ديوارهاي خانه به هم نزديک شده اند آن ها هم بايد از خيلي از مبلمان هاي شان چشم پوشي کنند، اما طراحان و معماران خلاق اين مشکل را هم حل کرده اند و با طراحي مبلمان هاي چند منظوره و مبل هاي تخت خواب شو بسياري از اين مشکل ها را حل کرده اند، شايد براي شما هم که خانه اي کوچک داريد آشنايي با انواع اين مبلمان ها جذاب باشد، پس تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد تا با دنياي متفاوتي از مبلمان ها آشنا شويد.

مبل های تختخواب شو  در موقع نياز از سمت جلو، يعني همان قسمتي که کوسن ها روي آن قرار گرفته اند باز مي شوند و به تخت خواب تبديل مي شوند، معمولا اين مبل هاي تخت خواب شو عرض زيادي دارند و به عنوان سرويس خواب هم مي توانند مورد مصرف قرار بگيرند.
اگر به دنبال مبلمان هاي تخت خواب شو مدرن تري هستيد، پيشنهاد مي کنم تا از مبلمان هايي که پشتي هاي تاشو دارند استفاده کنيد، در زير اين مبلمان ها پايه هايي به صورت اهرم قرار دارد و زماني که بخواهيد از اين مبل ها به صورت تخت استفاده کنيد، تشک ها روي اين اهرم ها قرار مي گيرد.

از سويي بايد قبل از خريد دقت داشته باشيد که بافت نهايي اين نوع از مبلمان به صورتي باشد که هنگام خوابيدن روي آنها با سليقه و ذائقه شما به طور کامل هماهنگي داشته باشد. جنس پارچه مبل يکي از نکات مهمي است که بايد به آن توجه کنيد. پارچه هايي با بافت درشت يا برجسته مناسب مبل هاي تختخوابشو نيستند. اين مدل از پارچه ها با تمام زيبايي، موقع استفاده باعث آزارتان مي شوند و بعد بايد هزينه اي براي تعويض رومبلي در نظر بگيريد.به طور کل بافت هايي را که نرم و لطيف و مقاوم هستند، انتخاب کنيد. همچنين مي توانيد ملافه اي را جداگانه برگزينيد که به هنگام خواب و استراحت از آن روي تختخواب استفاده کنيد.

هنگام خريد، الگو و طرح پارچه مبلي را انتخاب کنيد که با اتاق شما هماهنگي داشته باشد، در نظر داشته باشيد تنوع طرح و بافت اين نوع مبلمان در بازار بسيار زياد است. مي توانيد انواع گل دار، راه راه، چهارخانه و مدل هاي عروسکي را بنا بر سبک اتاق و نوع کاربرد آن انتخاب کنيد.

هنگام خريد کاناپه هاي تختخوابشو به پايه هاي آن دقت کنيد. کاناپه هايي را خريداري کنيد که پايه هايش با چسب به بدنه کاناپه محکم شده باشد. آن دسته از کاناپه هايي که با ميخ به بدنه متصل مي شوند بعد از مدتي شل مي شود و باعث ناميزان شدن و لق خوردن تخت خواب مي شوند.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#19
دکوراسیون آشپزخانه شیک و زیبا تاثیر زیادی در جذابیت و زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی منزل دارد و باید برخی اصول را در طراحی دکوراسیون آشپزخانه رعایت کرد. وقتي روي طراحي يک آشپزخانه جديد يا تغيير دکور آشپزخانه سرمايه گذاري مي کنيد، بعضي اوقات لحاظ کردن ديواره پشت اجاق گاز يا ظرفشويي به آخر ليست مي رود. برخي اوقات ناحيه پشت اجاق گاز و ظرفشويي کاملا بدون طرح باقي مي ماند. اين اشتباهي است که براي مدت کوتاهي باعث صرفه جويي در هزينه ي شما مي شود، اما بعد از مدت زيادي شما را متحمل صرف زمان و تلاش زياد مي کند. بخار، رطوبت بالا و چربي ها را در آشپزخانه تصور کنيد، آنگاه متوجه خواهيد شد که چرا نصب ديواره پشت اجاق گاز و ظرفشويي و گسترش آن به بالاي ميزها در سرتاسر آشپزخانه يک مسئله هوشمندانه است. تميز کردن چربي ها از ديواره هايي که از کاشي، فلز يا پلاستيک ساخته شده اند از ديوارهاي داراي رنگ روغن يا کاغذ ديواري راحت تر است.

به اندازه مدرن باش
نه افراط و نه تفريط. اين شعار را طراحان دکوراسيون بارها و بارها در روز با خودشان تکرار مي‌کنند. آنها هميشه حواس‌شان هست که در خانه‌اي همان‌قدر که نبايد از مد روز دور بود نبايد زياد از حد هم به ابزار و وسايل تازه از راه رسيده اعتماد کرد به‌خصوص در آشپزخانه. شايد خيلي از ما با ديدن يک تصوير از آشپزخانه‌اي همه‌چيز تمام دنبال همه ابزارهاي جانبي براي به روز کردن آشپزخانه‌مان بيفتيم. داشتن کابينت‌هاي چوبي خاص، روکش‌هاي براق، رنگ عجيب، ابزار خاص نگهداري ظروف، يک هود بزرگ تمام الکترونيکي، طاقچه‌هاي بزرگ و کوچک و. . . اينها همه‌شان خوب هستند و از ابزار طراحي مدرن اما اگر همه‌شان قرار باشد با هم يک‌جا جمع شوند ديگر نشاني از به روز بودن ندارند بلکه معنايي خلاف آن پيدا مي‌کنند. شما قرار است آشپزخانه‌تان را با ابزارهاي تازه زيباتر کنيد نه اينکه در آشپزخانه به نمايش محصولات بپردازيد. زياد از حد بودن وسايل جانبي دکوري در آشپزخانه حواس بيننده را از کابينت‌ها و باقي طراحي‌هاي خاص مي‌گيرد و آشپزخانه را فضايي کسل‌کننده مي‌کند. شايد لازم باشد جايي از چيزي دست بکشيد تا فضايي زيباتر داشته باشيد.

تهويه را فراموش نکنيد.
حتي بهترين طراحي هاي آشپزخانه در حضور هوا و بوي نامناسب کم رنگ مي شوند. اگر تا به حال به خانه کسي رفته باشيد و بوي چيپس ماهي شب قبل که در هواي تهويه نشده باقي مانده را استشمام کرده باشيد، به اهميت تهويه خوب پي خواهيد برد. هودهاي با قيمت مناسب به راحتي هواي کثيف و کهنه را به جريان مي اندازند و در عين حال يک سيستم تهويه خوب به بهبود کيفيت هواي داخلي شما کمک مي کند و آشپزخانه شما را تميز نگه مي دارد.
سيستم هاي تهويه مناسب به افزايش طول عمر وسايل برقي کمک مي کنند و مي توانند نوعي سرمايه گذاري باشند، اگر آشپزخانه اي رو به اتاق نشيمن يا اتاق پذيرايي داريد، اين سيستم ها زندگي را براي همه افراد راحت تر، تميزتر و خوشايند تر مي کنند.

کاشي ها ،زيبايي آشپزخانه
اگر خيال بازسازي آشپزخانه را نداريد که هيچ اما اگر زماني به اين فکر افتاديد که دستي به سر و گوش آشپزخانه‌تان بکشيد يادتان باشد حتما فکر خاصي براي کاشي‌هاي پشت سينک ظرفشويي يا اجاق گازتان داشته باشيد. اين روزها ديگر همه کاشي‌ها و سراميک‌هاي آشپزخانه يک‌دست و يک شکل نيستند. حالا طراحان داخلي براي زيباتر نشان دادن قسمت‌هاي خاص آشپزخانه رنگ يا بافت سراميک‌ها را تغيير مي‌دهند. البته منظور آنها از تغيير سراميک‌هاي پشت اجاق گاز يا سينک ظرفشويي فقط توجه به زيبايي نيست. آنها به کارکرد خاص اين قسمت‌ها هم فکر مي‌کنند. براي دقيقه‌اي به بخار، رطوبت بالا و چربي‌ها در آشپزخانه فکر کنيد، آن وقت متوجه مي‌شويد که چرا نصب ديواره پشت اجاق گاز و ظرفشويي يک مساله هوشمندانه است. تميز کردن چربي‌ها از ديواره‌هايي که از کاشي، فلز يا پلاستيک با جنس خاصي ساخته شده‌اند از ديوارهاي رنگ روغني يا کاغذديواري راحت‌تر است پس اگر ديوارهاي آشپزخانه‌تان را سراميک نمي‌کنيد بايد دست از لجاجت‌ برداريد و حداقل پشت ظرفشويي و گاز را بي‌خيال رنگ شويد؛ اين طوري به مرور زمان خودتان به نتيجه پي مي‌بريد.

وقتي روي طراحي يک آشپزخانه جديد يا تغيير دکور آشپزخانه سرمايه گذاري مي کنيد، بعضي اوقات لحاظ کردن ديواره پشت اجاق گاز يا ظرفشويي به آخر ليست مي رود. برخي اوقات ناحيه پشت اجاق گاز و ظرفشويي کاملا بدون طرح باقي مي ماند. اين اشتباهي است که براي مدت کوتاهي باعث صرفه جويي در هزينه ي شما مي شود، اما بعد از مدت زيادي شما را متحمل صرف زمان و تلاش زياد مي کند. بخار، رطوبت بالا و چربي ها را در آشپزخانه تصور کنيد، آنگاه متوجه خواهيد شد که چرا نصب ديواره پشت اجاق گاز و ظرفشويي و گسترش آن به بالاي ميزها در سرتاسر آشپزخانه يک مسئله هوشمندانه است. تميز کردن چربي ها از ديواره هايي که از کاشي، فلز يا پلاستيک ساخته شده اند از ديوارهاي داراي رنگ روغن يا کاغذ ديواري راحت تر است.

به اندازه مدرن باش
نه افراط و نه تفريط. اين شعار را طراحان دکوراسيون بارها و بارها در روز با خودشان تکرار مي‌کنند. آنها هميشه حواس‌شان هست که در خانه‌اي همان‌قدر که نبايد از مد روز دور بود نبايد زياد از حد هم به ابزار و وسايل تازه از راه رسيده اعتماد کرد به‌خصوص در آشپزخانه. شايد خيلي از ما با ديدن يک تصوير از آشپزخانه‌اي همه‌چيز تمام دنبال همه ابزارهاي جانبي براي به روز کردن آشپزخانه‌مان بيفتيم. داشتن کابينت‌هاي چوبي خاص، روکش‌هاي براق، رنگ عجيب، ابزار خاص نگهداري ظروف، يک هود بزرگ تمام الکترونيکي، طاقچه‌هاي بزرگ و کوچک و. . . اينها همه‌شان خوب هستند و از ابزار طراحي مدرن اما اگر همه‌شان قرار باشد با هم يک‌جا جمع شوند ديگر نشاني از به روز بودن ندارند بلکه معنايي خلاف آن پيدا مي‌کنند. شما قرار است آشپزخانه‌تان را با ابزارهاي تازه زيباتر کنيد نه اينکه در آشپزخانه به نمايش محصولات بپردازيد. زياد از حد بودن وسايل جانبي دکوري در آشپزخانه حواس بيننده را از کابينت‌ها و باقي طراحي‌هاي خاص مي‌گيرد و آشپزخانه را فضايي کسل‌کننده مي‌کند. شايد لازم باشد جايي از چيزي دست بکشيد تا فضايي زيباتر داشته باشيد.

تهويه را فراموش نکنيد.
حتي بهترين طراحي هاي آشپزخانه در حضور هوا و بوي نامناسب کم رنگ مي شوند. اگر تا به حال ب10 mistakes in kitchen design (5)ه خانه کسي رفته باشيد و بوي چيپس ماهي شب قبل که در هواي تهويه نشده باقي مانده را استشمام کرده باشيد، به اهميت تهويه خوب پي خواهيد برد. هودهاي با قيمت مناسب به راحتي هواي کثيف و کهنه را به جريان مي اندازند و در عين حال يک سيستم تهويه خوب به بهبود کيفيت هواي داخلي شما کمک مي کند و آشپزخانه شما را تميز نگه مي دارد.
سيستم هاي تهويه مناسب به افزايش طول عمر وسايل برقي کمک مي کنند و مي توانند نوعي سرمايه گذاري باشند، اگر آشپزخانه اي رو به اتاق نشيمن يا اتاق پذيرايي داريد، اين سيستم ها زندگي را براي همه افراد راحت تر، تميزتر و خوشايند تر مي کنند.

کاشي ها ،زيبايي آشپزخانه
اگر خيال بازسازي آشپزخانه را نداريد که هيچ اما اگر زماني به اين فکر افتاديد که دستي به سر و گوش آشپزخانه‌تان بکشيد يادتان باشد حتما فکر خاصي براي کاشي‌هاي پشت سينک ظرفشويي يا اجاق گازتان داشته باشيد. اين روزها ديگر همه کاشي‌ها و سراميک‌هاي آشپزخانه يک‌دست و يک شکل نيستند. حالا طراحان داخلي براي زيباتر نشان دادن قسمت‌هاي خاص آشپزخانه رنگ يا بافت سراميک‌ها را تغيير مي‌دهند. البته منظور آنها از تغيير سراميک‌هاي پشت اجاق گاز يا سينک ظرفشويي فقط توجه به زيبايي نيست. آنها به کارکرد خاص اين قسمت‌ها هم فکر مي‌کنند. براي دقيقه‌اي به بخار، رطوبت بالا و چربي‌ها در آشپزخانه فکر کنيد، آن وقت متوجه مي‌شويد که چرا نصب ديواره پشت اجاق گاز و ظرفشويي يک مساله هوشمندانه است. تميز کردن چربي‌ها از ديواره‌هايي که از کاشي، فلز يا پلاستيک با جنس خاصي ساخته شده‌اند از ديوارهاي رنگ روغني يا کاغذديواري راحت‌تر است پس اگر ديوارهاي آشپزخانه‌تان را سراميک نمي‌کنيد بايد دست از لجاجت‌ برداريد و حداقل پشت ظرفشويي و گاز را بي‌خيال رنگ شويد؛ اين طوري به مرور زمان خودتان به نتيجه پي مي‌بريد.

وقتي روي طراحي يک آشپزخانه جديد يا تغيير دکور آشپزخانه سرمايه گذاري مي کنيد، بعضي اوقات لحاظ کردن ديواره پشت اجاق گاز يا ظرفشويي به آخر ليست مي رود. برخي اوقات ناحيه پشت اجاق گاز و ظرفشويي کاملا بدون طرح باقي مي ماند. اين اشتباهي است که براي مدت کوتاهي باعث صرفه جويي در هزينه ي شما مي شود، اما بعد از مدت زيادي شما را متحمل صرف زمان و تلاش زياد مي کند. بخار، رطوبت بالا و چربي ها را در آشپزخانه تصور کنيد، آنگاه متوجه خواهيد شد که چرا نصب ديواره پشت اجاق گاز و ظرفشويي و گسترش آن به بالاي ميزها در سرتاسر آشپزخانه يک مسئله هوشمندانه است. تميز کردن چربي ها از ديواره هايي که از کاشي، فلز يا پلاستيک ساخته شده اند از ديوارهاي داراي رنگ روغن يا کاغذ ديواري راحت تر است.

به اندازه مدرن باش
نه افراط و نه تفريط. اين شعار را طراحان دکوراسيون بارها و بارها در روز با خودشان تکرار مي‌کنند. آنها هميشه حواس‌شان هست که در خانه‌اي همان‌قدر که نبايد از مد روز دور بود نبايد زياد از حد هم به ابزار و وسايل تازه از راه رسيده اعتماد کرد به‌خصوص در آشپزخانه. شايد خيلي از ما با ديدن يک تصوير از آشپزخانه‌اي همه‌چيز تمام دنبال همه ابزارهاي جانبي براي به روز کردن آشپزخانه‌مان بيفتيم. داشتن کابينت‌هاي چوبي خاص، روکش‌هاي براق، رنگ عجيب، ابزار خاص نگهداري ظروف، يک هود بزرگ تمام الکترونيکي، طاقچه‌هاي بزرگ و کوچک و. . . اينها همه‌شان خوب هستند و از ابزار طراحي مدرن اما اگر همه‌شان قرار باشد با هم يک‌جا جمع شوند ديگر نشاني از به روز بودن ندارند بلکه معنايي خلاف آن پيدا مي‌کنند. شما قرار است آشپزخانه‌تان را با ابزارهاي تازه زيباتر کنيد نه اينکه در آشپزخانه به نمايش محصولات بپردازيد. زياد از حد بودن وسايل جانبي دکوري در آشپزخانه حواس بيننده را از کابينت‌ها و باقي طراحي‌هاي خاص مي‌گيرد و آشپزخانه را فضايي کسل‌کننده مي‌کند. شايد لازم باشد جايي از چيزي دست بکشيد تا فضايي زيباتر داشته باشيد.

تهويه را فراموش نکنيد.
حتي بهترين طراحي هاي آشپزخانه در حضور هوا و بوي نامناسب کم رنگ مي شوند. اگر تا به حال ب10 mistakes in kitchen design (5)ه خانه کسي رفته باشيد و بوي چيپس ماهي شب قبل که در هواي تهويه نشده باقي مانده را استشمام کرده باشيد، به اهميت تهويه خوب پي خواهيد برد. هودهاي با قيمت مناسب به راحتي هواي کثيف و کهنه را به جريان مي اندازند و در عين حال يک سيستم تهويه خوب به بهبود کيفيت هواي داخلي شما کمک مي کند و آشپزخانه شما را تميز نگه مي دارد.
سيستم هاي تهويه مناسب به افزايش طول عمر وسايل برقي کمک مي کنند و مي توانند نوعي سرمايه گذاري باشند، اگر آشپزخانه اي رو به اتاق نشيمن يا اتاق پذيرايي داريد، اين سيستم ها زندگي را براي همه افراد راحت تر، تميزتر و خوشايند تر مي کنند.

کاشي ها ،زيبايي آشپزخانه
اگر خيال بازسازي آشپزخانه را نداريد که هيچ اما اگر زماني به اين فکر افتاديد که دستي به سر و گوش آشپزخانه‌تان بکشيد يادتان باشد حتما فکر خاصي براي کاشي‌هاي پشت سينک ظرفشويي يا اجاق گازتان داشته باشيد. اين روزها ديگر همه کاشي‌ها و سراميک‌هاي آشپزخانه يک‌دست و يک شکل نيستند. حالا طراحان داخلي براي زيباتر نشان دادن قسمت‌هاي خاص آشپزخانه رنگ يا بافت سراميک‌ها را تغيير مي‌دهند. البته منظور آنها از تغيير سراميک‌هاي پشت اجاق گاز يا سينک ظرفشويي فقط توجه به زيبايي نيست. آنها به کارکرد خاص اين قسمت‌ها هم فکر مي‌کنند. براي دقيقه‌اي به بخار، رطوبت بالا و چربي‌ها در آشپزخانه فکر کنيد، آن وقت متوجه مي‌شويد که چرا نصب ديواره پشت اجاق گاز و ظرفشويي يک مساله هوشمندانه است. تميز کردن چربي‌ها از ديواره‌هايي که از کاشي، فلز يا پلاستيک با جنس خاصي ساخته شده‌اند از ديوارهاي رنگ روغني يا کاغذديواري راحت‌تر است پس اگر ديوارهاي آشپزخانه‌تان را سراميک نمي‌کنيد بايد دست از لجاجت‌ برداريد و حداقل پشت ظرفشويي و گاز را بي‌خيال رنگ شويد؛ اين طوري به مرور زمان خودتان به نتيجه پي مي‌بريد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#20
استفاده از نور در طراحی دکوراسیون داخلی و به خصوص نورپردازی آشپزخانه و اتاق خواب از اهمیت زیادی در طراحی فضای داخلی منزل برخوردار است.

نور عنصری است که بواسطه آن دیدن اشیاء ممکن می شود. نور می تواند ریتم خلاقانه ای به یک فضای داخلی ببخشد. بدون نور نه فرم را احساس می توان کرد، نه رنگ را و نه بافت را. نورپردازی در یک فضای داخلی پیامدهای مهمی در بردارد. چه بسا نورپردازی مناسب یک فضا آن فضا را خوشایند و چشم نواز کند. نورپردازی در کنار ابعاد زیباشناختی، بعد عملکردی هم دارد. نور مناسب در طول شب در یک فضای داخلی می تواند حس محدود بودن یا ابهام و هراس را بر طرف کند. نور مناسب یک اتاق حتی می تواند چهره آدمی را گرم و صمیمی کند. به کمک نورپردازی می توان یک فضای داخلی را به جزایر نورانی متنوعی تبدیل کرد .

هر گوشه آشپزخانه را نورپردازي کنيد!
اين روزها آشپزخانه‌ها با رديفي از کابينت‌ها، اجاق و يخچال جاسازي شده به موازات هم ديگر فقط با يک رشته سيم روشن نمي‌شوند. مساله اينجاست که قديم‌تر‌ها کدبانوي خانه هم کارها را روي ميز وسط آشپزخانه‌ اش انجام مي‌داد که درست زير نور لامپ قرار گرفته بود اما حالا اين ميزها جاي‌شان را به ميز کارهاي کنار اجاق گاز يا شير آب و سينک ظرفشويي داده‌اند. اينجاست که ديگر فقط يک چراغ سقفي جواب نمي‌دهد چراکه در اين وضعيت افراد پشت به منبع نور و در زير سايه خودشان مشغول به کار مي‌شوند و هنگام کار نور کافي ندارند. روي گاز هم که تکليفش روشن است. هودهاي امروزي همه‌شان چراغ دارند. اگر هم نداشتند بايد يک چراغ قابل تنظيم در بالاي اجاق گاز نصب شود. بالاي سينک ظرفشويي هم به يک چراغ نياز است تا براي شست و شوي ظروف و مواد غذايي به‌خصوص در شب‌ها نور کافي داشته باشد. اما براي سطح روي کابينت‌ها اين روزها به مدد چراغ‌هاي مهتابي که زير کابينت‌هاي ديواري نصب مي‌شوند، کار راحت شده است و براي روي اپن و جزيره آشپزخانه هم مي‌توانيد از چراغ‌هاي رشته‌اي استفاده کنيد؛ دو يا سه لوستر حبابي که با ارتفاع‌هاي مختلف کنار هم قرار گرفته‌اند.

 

نور اتاق خواب
اتاق خواب از آن اتاق هايي است که نور يکي از اصلي ترين اجزاي آن است و رکن اساسي آن به حساب مي آيد.
يک نور بسيار ملايم براي شب ها، باعث مي شود تا شما به راحتي خوابتان ببرد و يک خواب راحت و آسوده داشته باشيد. همچنين يک نور قوي باعث مي شود شما صبح ها دچار مشکل بالا نشويد و براي پوشيدن لباس لازم نباشد اتاق خوابتان را ترک کنيد. مهم ترين چراغ و نور در اتاق خواب شما چراغ هايي است که در کنار تخت خواب است. براي قرار دادن اين چراغ ها شما مي توانيد از ديوار پشت تخت استفاده کنيد و چراغ را روي ديوار نصب کنيد.

اگر از چراغ هاي پشت تخت استفاده مي کنيد اين نکته را بايد مورد توجه قرار دهيد که ارتفاع چراغ ها پشت سرتان نبايد زياد باشد. اگر از تختخواب دو نفره استفاده مي کنيد حتما آنها را جدا کنيد و کليد را هم به صورت جدا قرار دهيد. اگر هم به سراغ چراغ خواب هاي روميزي رفته ايد دقت کنيد که ارتفاع آنها طوري تنظيم شود که نور مستقيم به صورت شما نخورد. مي توانيد از کليدهاي ديمر يا همان تنظيم کنندهاي نور در اتاق خوابتان استفاده کنيد. اين کليدها حتي براي چراغ اصلي اتاق خواب نيز قابل استفاده است. اگر نور خورشيد که از پنجره اتاق داخل مي شود مستقيم به صورت شما مي خورد و باعث اذيت شما مي شود، راهکار اين است که از پرده هاي حصيري يا کرکره اي استفاده کنيد تا از اين مشکل نجات پيدا کنيد.

از شمع در اتاقتان استفاده نکنيد. البته تا زماني که مطمين نشده ايد قبل از اينکه خوابتان ببرد آن را خاموش خواهيد کرد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#21
آشپزخانه یکی از مکانهایی است که بسیاری از خانم های خانه دار بیشتر وقت خود را در آن صرف میکنند پس باید به دکوراسیون آن اهمیت داد و دکوراسیون شیک آشپزخانه را در طراحی دکوراسیون داخلی منزل در اولویت قرار داد. آشپزخانه را هم مانند يکي از اتاق‌هاي خانه تصور کنيد. اين مکان هيچ فرقي از نظر زيبايي با بقيه جاها نبايد داشته باشد بنابراين همان‌قدر که به رنگ در و ديوار اتاق‌هاي خانه توجه داريد بايد به اين مکان عزيز هم دقت کنيد؛ نه کمتر که حتي بيشتر. براي اينکه آشپزخانه‌هاي امروزي با طراحي خاص‌شان ديگر کم‌کم دارند به قسمتي از سالن پذيرايي تبديل مي‌شوند و نزديکي اين دو قسمت با هم آن‌قدر زياد است که نمي‌توان براي هر کدام يک طراحي جدا در نظر گرفت. پس به طراحي آشپزخانه بي‌توجه نباشيد؛ مثلا چرا هيچ‌وقت به رنگ سقف آشپزخانه دقت نمي‌کنيد. آشپزخانه تنها مکان خانه است که غير از روزهاي آخر سال کسي نگاهي به آن نمي‌اندازد. در حالي که به خاطر همان عنصر نزديکي به سالن پذيرايي مي‌توان با رنگ کردن سقف آشپزخانه زيبايي منزل را دوبرابر کرد.
رنگ کردن سقف آشپزخانه با يک رنگ شاد و انتخاب همان رنگ براي جزيره حس خوبي به تمام خانه مي‌دهد. حتي براي سطح زمين آشپزخانه هم بايد درست تصميم بگيريد. جنس سطح آشپزخانه بايد با جنس باقي سطوح خانه هم‌خواني داشته باشد. حالا از نظر بافت نشد اما از نظر رنگ، بهتر است رنگ سراميک‌هاي آشپزخانه با سراميک يا لمينيت‌هاي بيرون يکي باشد. فقط يادتان باشد براي کف آشپزخانه هر انتخابي مي‌کنيد درست! اما دست از سر قالي و قاليچه‌ها ‌برداريد. ديگر خيلي وقت است که مادربزرگ‌ها هم زيراندازهاي آشپزخانه را به زيرزمين برده‌اند!

 
يک جزيره ي آشپزخانه اشتباه را انتخاب نکنيد.

وقتي موضوع جزيره هاي آشپزخانه مطرح مي شود ما معمولا به ذخيره سازي بيشتر، فضاي تدارکات و سرويس دهي بهتر در آشپزخانه فکر مي کنيم، اما واقعيت اين است که جزيره هاي آشپزخانه مي توانند فضاي زيادي را اشغال کنند. انتخاب جزيره نامناسب يا قرار دادن آن در نقطه اي اشتباه مي تواند ناگوار باشد، مخصوصا در فضاي کاري مي تواند باعث به هم ريختگي شود. جزيره هايي که مانع رفت و آمد به سينک، يخچال، اجاق گاز و ساير نواحي کاري اصلي مي شوند، باعث ايجاد تنگنا و مزاحمت مي شوند. ابعاد مينيمم يک جزيره بايد 4 فوت طول و کمي بيشتر از 2 فوت عرض داشته باشد، اما بايد فضايي براي افراد جهت حرکت کردن و کار کردن در اطرافش وجود داشته باشد. متخصصان توصيه مي کنند که اگر آشپزخانه اي حداقل 8 فوت عرض و 12 فوت طول نداشته باشد، بايد از قرار دادن جزيره آشپزخانه اجتناب کرد.
 
از بازيافت چشم پوشي نکنيد.
اين روزها، با ظهور عمل بازيافت، رسيدگي به زباله ها در طراحي آشپزخانه فراتر از قرار دادن يک سطل زباله در زير سينک شده است. از آنجايي که بازيافت تبديل يک عمل متداول شده است، براي مديريت زباله هاي خود آماده باشيد و از سطل زباله هاي تفکيک شده در طراحي آشپزخانه خود بهره ببريد.
 
ظروف زيباي خود را به کابينت ها نبريد!

درست است که کابينت‌ ها را براي قرار دادن ظرف و ظروف آشپزخانه درست کرده‌اند اما مساله اين است که همه بار فضاسازي در آشپزخانه و زيبايي آن را نبايد اين سازه‌هاي فلزي يا چوبي برعهده بگيرند. شايد شما از بهترين جنس کابينت با زيباترين رنگ‌ها براي چيدمان آشپزخانه‌تان استفاده کرده باشيد اما کابينت‌ها زماني زيباتر مي‌شوند که مکمل‌هايي داشته باشند؛ اجناسي از جنس لوازم مخصوص آشپزخانه. بگذاريد ساده‌تر بگوييم. چرا به اين فکر نيستيد که ظرف‌هاي سراميکي رنگي‌تان را جوري در دسترس قرار دهيد که هم شما از هر روز ديدن‌شان لذت ببريد و هم مهماني که در سالن پذيرايي با کنجکاوي به در و ديوار آشپزخانه شما زل زده است. اين روزها ديگر کسي همه فضاي آشپزخانه را با کابينت‌هاي سرتاسري نمي‌پوشاند. طراحان دکوراسيون معمولا بالاي گاز يا ديوارهاي کناري آشپزخانه طاقچه‌هايي نصب مي‌کنند و ظرف‌ها را در ديد قرار مي‌دهند؛ البته نه به شکل يک جاظرفي يا بوفه. ظرف‌ها نه بايد روي هم تلنبار شده باشند و نه خيلي کلاسيک و رسمي باشند؛ البته اين کار را زماني انجام دهيد که از خودتان اطمينان داريد و مي‌دانيد هميشه آدم منظمي هستيد و ظرف‌ها را با دقت و ترتيب خودشان روي طاقچه‌ها قرار مي‌دهيد وگرنه با طراحي طاقچه در آشپزخانه يک انباري ديگر درست نکنيد!
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#22
اصول تمیز کردن دیوارهای منزل به شما کمک میکند دکوراسیون منزل خود را برای عید نوروز بسیار زیبا و جذاب طراحی کرده و از آن لدت ببرید. اوایل بهمن ماه است و کم کم زمزمه ی خانه تکانی ها به گوش می رسد، خانه تکانی ها غالبا از آشپزخانه شروع می شود اما بهرین راه شروع از دیوارها است. دیوارها با وجود عمودی بودن، جزو سطوحی هستند که غالبا آلودگی بسیاری را به خود جذب می کنند، اگر شما جز آن دسته از خانواده های بچه دار هستید بنابراین حتما یکی دوبار با حضور لکه هایی مثل مداد و جوهر یا اثر انگشت روی دیوارهای خود رو به رو شدید، برای تمیز کردن دیوارها شما می توانید از راه های گوناگون استفاده کنید و یکی از متداولترین راه های آن شستن دیوارها با آب و مواد شوینده است. در این مطلب سعی داریم تا برای پاک کردن این کثیفی ها راه کارهایی را به شما پیشنهاد کنیم با ما همراه باشید.

برای پاک کردن مداد تنها به یک پاک کن نیاز دارید، شما می توانید به کمک یک پاک کن تمیز به راحتی این موارد را پاک کنید و سپس با کمی کف و اسفنج و یک دستمال حوله ای لکه های احتمالی باقی مانده را پاک نمایید. اما اگر با پاک کن، پاک نشد می توانید از جوش شیرین نیز استفاده کنید. اما برای استفاده از جوش شیرین بسیار احتیاط کنید.

لکه های مداد رنگی روی دیوار را به وسیله یک مسواک کهنه و کمی خمیر دندان پاک کنید. شما همچنین می توانید برای پاک کردن خطوط مداد رنگی روی دیوار گچی، مقداری جوش شیرین را درون آب حل کنید و با پنبه روی خطوط بکشید تا تمیز شود.سپس با یک دستمال حوله ای خشک نمایید.

پاستل ها و مداد شمعی ها به دلیل حالت روغنی خود به راحتی از سطح دیوارها پاک نمی شوند، برای پاک کردن این کثیفی ها که بر روی دیوارقرار دارد می توانید از جوش شیرین استفاده کنید به این صورت که مقداری جوش شیرین را با آب قاطی کرده و با یک پارچه به صورت آرام بر روی محل بکشید. این کار به دیوار یا کاغذ دیواری شما آسیب وارد نمی کند.

وقتی لکه های جوهر بر روی دیوار سفید شما می افتد وحشت زده نشوید این لکه ها را می توان به راحتی از روی دیوارها پاک کرد. برای پاک کردن این لکه ها ابتدا مقداری آب لیمو را بر روی محل مورد نظر بریزید و پس از چند دقیقه آن را دستمال بکشید. ممکن است لازم باشد تا چند بار این کار را انجام دهید تا لکه کاملا محو شود اما در نهایت حتما تاثیر گذار خواهد بود.

تمیز کردن دیوارهای گچی به مراتب سخت تر از تمیز کردن دیوارهای روغنی است و اگر این کار را تنها با یک دستمال و مقداری آب انجام دهید جز بیشتر کردن لکه ها کاری از پیش نمیرود اما به عنوان یک راه مناسب میتوان مخلوط جوش شیرین و آب را برای این دیوارها پیشنهاد داد.

یک راه ساده برای تمیز کردن دوده ها از روی دیوار استفاده از آب و مقداری پودر لباس شویی به همراه پارچه است. البته شما می توانید مقداری آب گرم را با مایع های ظرف شویی نیز برای اینکار امتحان کنید.

برای تمیز کردن دیوارها همیشه از دو سطل استفاده کنید یکی حاوی آب خالص و دیگری مخلوط آب و مواد شوینده تا بالافاصله بعد از شستن دیوارها، با آب تمیز از سطل دیگر آب کف ها از روی دیوار پاک کنید.

بخارشوها یکی از ساده ترین روش های پاک کردن دیوارهاست اما دقت داشته باشید که دمای آب خیلی بالا نباشد چرا که می تواند رنگ دیوار را کاملا خراب کند و از بین ببرد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#23
آرامشی که حضور آب به انسان می دهد باعث شده است تا فضاهایی سراسر آرامش و لبریز از زیبایی مانند سونا و جکوزی ها به وجود بیاید، فضاهایی که می تواند خستگی یک روز کاری سخت را از تن بزداید و به آن آرامش دوباره ببخشد. اما آرامش گرفتن از این فضا بسته به طراحی دکوراسیون داخلی آن است، چیزی که بیشترین تاثیر را بعد از خود آب بر انسان دارد، اگر فضای سونا و جکوزی طراحی دکوراسیون مناسبی نداشته باشد، مطمئنا نمی تواند آرامش مد نظر تان را پدید بیاورد و عوض آن که دوست داشته باشید وقتان را در فضای سونا بگذرانید دلتان می خواهند هر چه سریع تر از آن بیرون بیاید. حتما شما هم گاهی احساس کرده اید که بعد از ساعت ها پشت میز نشینی بدنتان نیاز به آرامش و استراحت دارد، شاید دلتان بخواهد ماساژ آبی و آب درمانی را تجربه کنید اما فکر اینکه در این آلودگی هوا ساعت ها در ترافیک بمانید یا به دنبال یک استخر خوب با امکانات عالی در نزدیکی خودتان باشید شما را پشیمان کرده است.


پس وقت آن رسیده که دست به کار شوید، کمی اطلاعات کسب کنید تا یک جکوزی شخصی برای خودتان داشته باشید تا بتوانید لحظاتی در آرامش در منزل خودتان خستگی کار روزانه را رفع کنید، بی آنکه لازم باشد. برای جکوزی شخصی تان هر بار هزینه ورودی پرداخت کنید! پیش از این فقط صاحبان خانه های لوکس و ویلایی بالای شهر به دنبال تجهیز منازل خود به استخر های بزرگ و سیستم سونا و جکوزی بودند و گرایش مردم به داشتن جکوزی های خانگی آنقدرها معمول نبود، اما از یکی دو سال گذشته صاحبان آپارتمان های کوچک نیز که قبلا فقط در رویای داشتن جکوزی های خانگی بودند یا به داشتن وان کوچک معمولی اکتفا می کردند تمایل به استفاده از جکوزی را در خانه های خود پیدا کردند و با وجود عرضه جکوزی های خانگی کامل مجهز توسط شرکت های خارجی، این امکان برایشان فراهم شد که آپارتمان های کوچک هم یک سیستم کامل با ابعاد متناسب با سرویس حمام خود داشته باشند.
جکوزی از کجا آمده است؟

برای اولین بار در سال ۱۹۰۰ میلادی در ایتالیا دو برادر که نامشان جکوزی بود شرکتی تاسیس کردند که محصول آن وان ها یا حوضچه های مخصوص آب بود. پس از آن نام این حوضچه ها را جکوزی گذاشتند و بدین ترتیب می توان گفت اولین جکوزی ها در ایتالیا ساخته شد و به تدریج در سراسر دنیا مورد استقبال قرار گرفت و ساخت آن توسعه پیدا کرد.

مزایای استفاده از جکوزی

مهم ترین مزیت جکوزی ها استفاده برای آب درمانی و ماساژ آبی است که این خود منجر به رفع خستگی بدنی و کاهش استرس های عصبی می شود، فشار آبی که جکوزی به سطح پوست و عضلات شما وارد می کند جریان خون شما را تسریع کرده و در نتیجه آرامش خاصی به شما می دهد. استفاده متناوب از آب سرد و گرم در جکوزی می تواند به مشکلات گرفتگی عضلانی شما کمک کند و سلامت مفاصلتان را هم تضمین کند، بنابراین اگر شما یا همسرتان ورزش حرفه ای انجام می دهید و یا اگر به تازگی به علت کهولت سن دچار دردهای مفصلی شده اید، بد نیست که حتما یکی از این وان های های مجهز را در خانه داشته باشید. مزیت بسیار مهم دیگر جکوزی های خانگی این است که هزینه تعمیر و نگهداری خاصی برایتان نمی تراشد و مطمئنا اگر شما از جکوزی خانگی خودتان استفاده کنید، از نظر بهداشتی خیالتان راحت تر است، چرا که شما می توانید به راحتی خودتان با مواد شوینده مناسب هر چند وقت یکبار آنها را نظافت کنید، ضمن اینکه نیازی نیست نگران تغییر رنگ سرامیک آنها باشید. جکوزی های خانگی امروزی از مواد مقاومی ساخته می شوند تا تحمل وزن بالای افراد را داشته باشند و دچار شکستگی نشوند.
در ساخت سوناهای خشک معمولا از چوب استفاده می شد. دلیل آن هم ظرفیت گرمایی بالای چوب است. در سوناهای قدیمی تر استفاده از چوب های بدون روکش برای بعضی از افراد مشکلات پوستی و بعضا بیماری هایی را به همراه می آورد. به همین دلیل طراحان سعی کردند تا با استفاده از مواد و مصالح مدرن تر این مشکل را حل کنند. بهترین متریال برای سوناهای مدرن چوب های ترموود هستند که هم به دلیل روکش دار بودنشان و هم به دلیل زیبایی و یکنواختی در ظاهر شان به نسبت دیگر چوب ها برای ساخت سونا مناسب تر هستند.

سونا و جکوزی هم مانند استخر ها می توانند در خانه های معمولی حضور داشته باشند، البته این نوع فضاها بیشتر در خانه های لوکس و با مساحت بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. اما اگر تصمیم دارید در خانه تان یک سونا بسازید باید یدانید این فضا دارای تاسیسات و زیر ساخت های مخصوصی است که حتما قبل از ساخت خانه باید به آن ها پرداخت. سونا را می توان در کنار فضای حمام هم مکان یابی کرد و با کمی تغییر در ساختار وان های حمام هم می شود از آن ها به عنوان جکوزی استفاده کرد.

البته باید بدانید که هر وانی قابلیت تبدیل شدن به جکوزی را ندارد و فقط برخی از وان ها این قابلیت را دارا هستند که تاسیسات مورد نیاز آن ها هم باید قبل از ساخت و ساز باید پیش بینی شود.

فضای سونای خشک و بخار نباید در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این نکته بسیار مهمی است که باید در طراحی استخرها، سونا و جکوزی ها مد نظر قرار بگیرد. درب ورودی سونای خشک و سونای بخار باید فاصله مناسبی را از یکدیگر داشته باشند تا بر دما و کیفیت فضایی یکدیگر تاثیر گذار نباشند. می توان جکوزی ها را در فضای مکث سالن های سونا در نظر گرفت. قرار دادن یک کمد جدا گانه برای وسایل مورد نیاز سونا هم می تواند ایده خوبی باشد که بهتر است در طراحی مد نظر قرار بگیرد.

جکوزی ها در ابعاد و شکل های مختلفی ساخته می شوند، جکوزی همواره برای تعداد زوجی از افراد ساخته می شوند، اما نوع خانگی آن تنها ظرفیت یک یا دو نفر را دارد.

جکوزی های مدرن امروزی بسیار متفاوت از آن وان های ساده قدیمی اند و امکانات فوق العاده ای دارند، که البته هر چه امکاناتشان بیشتر شود، قیمتشان بالاتر می رود. جکوزی های مدرن علاوه بر دوش ثابت و دوش کوچک دستی مجهز به جت آب هایی هستند که دور تا دور بدنه داخلی جکوزی تعبیه شده اند و به صورت ماساژور های کوچکی عمل می کنند. تعدادی از این جت آب ها نیز در کف وان قرار دارد و ماساژور پا هستند. جکوزی های خانگی دارای سیستم تهویه هوای محیط اطراف و تصفیه آب مورد استفاده در سیستم هستند. از تجهیزات اصلی جکوزی که بگذریم، می رسیم به سیستم صوتی و تصویری که می تواند برایتان آرامش متفاوتی به وجود بیاورد، رادیو، امکان اتصال به سی دی و پخش موسیقی و ال سی دی پخش تصویری که همگی با ریموت کنترل دیجیتال قابل دسترسی و کنترل اند. علاوه بر تمام اینها شما می توانید هنگام استفاده از جکوزی پاسخگوی تلفن های ضروری خود نیز باشید.

یکی دیگر از امکانات جکوزی های جدید وجود یک نمایشگر لمسی است که زمان و دما را نشان می دهد و می توانید دمای دلخواهتان را به راحتی تنظیم کنید. سیستم آب پرکن امکان تکنولوژیکی دیگری است که با فشار دادن یک دکمه می توانید در عرض چند ثانیه وان را پر از آب گرم یا سرد کنید.
از کجا بخریم؟

سوال خوبی است هر جا که لوازم و تجهیزات سرویس های بهداشتی دیدید می توانید سراغ این جکوزی ها را هم بگیرید، البته یکی از مهم ترین مراکز فروش آنها خیابان شیراز جنوبی است.

 

برند های با کیفیت

عمده جکوزی های مدرن موجود در بازار از کشورهای ایتالیا و چین وارد می شوند که قطعا نوع اروپایی کیفیت بسیار بالاتری دارد، اما محصولات چینی هم با الگوبرداری از نوع اروپایی توانسته تا کنون حداقل از نظر ظاهری با اروپایی ها برابری کند. شرکت های ایرانی هم در نوع مدرن و با تجهیزات جکوزی های خانگی تقریبا تازه کار و نوپا به شمار می روند، اما درواقع همان تولیدکننده های وان های قدیمی ساده هستند.

تفاوت متریال ها و قابلیت ترکیب کردن آن ها با هم یکی از مواردی است که در زیبایی طراحی دکوراسیون بسیار تاثیر گذار است. در طراحی سونا و جکوزی می توان رنگ قهوه ای چوب ها و گرمای ذاتی و دوست داشتنی آن را با کاشی های زیبایی که طرح ها و رنگ های متفاوتی دارند ترکیب کرد.

از ترکیب متریال ها گفتیم، شاید بد نباشد که این عکس را هم با بررسی کنیم، همان طور که در عکس بالا هم می بینید ترکیب شیشه و سنگ یکی از زیبا ترین ترکیب ها در طراحی دکوراسیون داخلی است. ظرافت و شفافیت شیشه در کنار سختی و صلابت سنگ ها تضاد دلنشینی را در فضا حکم فرما می کند و فضایی منطف و در عین حال متعارف با مصادیق زیبایی شناسی را در اختیار شما قرار می دهد. در فضایی مانند جکوزی و یا سونا بهتر است از رنگ های روشن استفاده شود چرا که ای ن رنگ ها آلودگی را زود تر نشان می دهند و همین مسئله باعث می شود تا تمیزی فضا در اولویت باشد.

نکته مهم دیگری که در طراحی دکوراسیون داخلی سونا و جکوزی مهم است نورپردازی این فضا است. در چنین فضاهایی باید از سیستم های نورپردازی ای استفاده کرد که بتوان شدت و ضعف آن ها را کنترل کرد. شاید بعضیوقت ها احتیاج داشته باشید تا سونا و حمام شما کمی تاریک باشد تا ارامش بیشتری بگیرید، بعضی وقت ها هم دوست دارید که نور فضای داخلی شما از همیشه بیشتر باشد. ضمن این که این کار باعث می شود شما هر دفعه تجربه فضایی جدیدی را داشته باشید.

بهتر است برای سونای خشک در ورودی ای از جنس خود چوب هایی باشد که در طراحی داخلی آن استفاده شده است. این کار هدر رفتن انرژی را کاهش می دهد و راندمان فضایی را هم بهبود می بخشد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#24
برای ایجاد جذابیت و زیبایی در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه میتوان از طرح های زیبا استفاده کرد و طراحی بسیار زیبای دیوار بین کابینت باعث جلوه زیبای آشپزخانه میشود.
آيا از کاشي و سراميک هاي ساده ي ديوار بين کابينت آشپزخانه خسته شده ايد؟ اگر دوست داريد در اين يکي دو ماه باقي مانده به ايام عيد، تغييري کوچک اما تأثير گذار در دکوراسيون داخلي منزل خود ايجاد کنيد، پيشنهاد چيدانه به شما اين است که خيلي ساده و کم هزينه با اين ايده هاي خلاقانه براي ديوار بين کابينت، هم آشپزخانه ي خود را از حالت يکنواخت هميشگي در آوريد و هم يک برجستگي خيره کننده در آن ايجاد کنيد. اين بار نيز از شما دعوت مي کنيم با ما و اين ايده هاي تحسين برانگيز همراه باشيد...
در دنياي امروز استفاده از مواد مصنوعي روز به روز رواج بيشتري يافته است. يکي از ويژگي هاي اين مواد، رفع ايرادهاي احتمالي موجود در مواد طبيعي و توليد آنها با توجه به نيازهاي موجود و همچنين بالا بردن کارايي آنهاست.
طرح کندوي عسل براي ديوار بين کابينت آشپزخانه
تايل هاي شش گوشه جديد نيستند و شما احتمالا زياد آن ها را ديده ايد اما چيدماني به اين شکل و به رنگ چوب طبيعي، چيز معمولي نيست. اين تايل هاي شش گوشه با الگوي کندوي عسل و متمرکز شدن در بالاي نقاط اصلي کار در آشپزخانه يعني بالاي اجاق گاز و سينک به جاي کل ديوار، بسيار زيبا جلوه کرده اند.

ديوار بين کابينت آشپزخانه با کاغذ ديواري سياه و سفيد

اين کاغذ ديواري سياه و سفيد با الگوي شلوغش، کابينت سفيد براق و کفپوش تيره ي اين آشپزخانه ي معاصر را به هم متصل کرده است. براي حفاظت از کاغذ ديواري به عنوان ديوار بين کابينت، آن را با شيشه ي حرارت ديده بپوشانيد. اين کار به شما اين امکان را مي دهد که هروقت خواستيد شيشه را برداريد، کاغذ ديواري را عوض کنيد و شيشه را به جاي خود بازگردانيد که هزينه ي آن بسيار کمتر از کاشي کردن مجدد آن است.
يکي از اين مواد که امروزه موارد کاربرد زيادي يافته است سطوح کورين مي باشد. سطوح کورين کاملا از اکريليک تشکيل شده اند که با توجه به تنوع رنگ و ابعاد و اندازه هاي مختلف دامنه وسيعي را تشکيل مي دهند. ظاهر بسيار زيبا، دوام بالا، ضد لک و خش بودن، قابليت شستشوي راحت، ضد زنگ و ضد پوسيدگي بودن و مقاومت در برابر ضربه و حرارت از ويژگي هاي بارز اين محصول بوده که باعث شده اند روز به روز بر دامنه کاربرد آن افزوده شود.

از آنجاييکه اين سطوح بدون هرگونه خلل و فرج و درز مي باشند و همچنين به راحتي قابل شستشو بوده و خواص و ظاهر خود را پس از شستشو از دست نمي دهند، محلي براي رشد ذرات ريز ميکروسکوپي و باکتري روي آنها باقي   نمي ماند. به همين دليل از اين پوشش در آشپزخانه، کانتر بيمارستان و آزمايشگاه، مراکز تحقيقاتي و صنايع غذايي، رستوران ها، ميزهاي اداري، دکور فروشگاه ، کابينت سرويس بهداشتي و... مي توان به راحتي استفاده کرد.

از ديگر ويژگي هاي اين محصول شکل پذيري آن است که اين قابليت باعث مي شود اين پوشش دقيقا بر اساس محل مورد استفاده طراحي و ساخته شود و زيبايي محيط اطراف خود را دو چندان کند.

قابل ذکر است در صورت نياز اين سطوح به راحتي تعمير شده و اين امکان وجود دارد که هر چند سال يکبار پوليش خورده و کليه سطوح آن کاملا براق و صيقلي شوند.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#25
استفاده مناسب و بجا از آینه ها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل سبب ایجاد تنوع در طراحی دکوراسیون داخلی منزل و ایجاد جذابیت و زیبایی بیشتر میشود. جريان سيال انرژي در تمامي عناصر و ابزار موجود در فضاي داخلي، از ديرباز در عقايد خاور دور مطرح شده است، آينه نيز يکي از آن عناصر کاربردي و چشم نواز است که کاربرد و انرژي بخشي آن بر هيچ کس پوشيده نيست، چه در هنر فنگ شويي در شرق و چه کاربردهاي درماني اش در غرب! امروز در چيدانه به بررسي بهترين مکان براي نصب اين عنصر دکوري چشم نواز مي پردازيم با ما همراه باشيد.
آينه بايد در جايي قرار بگيرد که يک صحنه و منظره زيبا را منعکس کند. يکي از کاربردهاي آينه در فضاهاي کوچک بيشتر نشان دادن فضاست، زيرا به دليل انعکاس تصوير، باعث مي شود فضا دو برابر آنچه که هست به نظر بيايد، پس به خوبي مي توانيد براي فضاهاي کوچک خود از آن ها استفاده کنيد و فضاي خود را بزرگ تر جلوه دهيد

از آينه هاي قاب دار براي فضاي خود استفاده کنيد با اين کار بعد بيشتري به آن ها و فضاي شما مي دهيد، و به خوبي مي توانيد فضاي خود را متفاوت جلوه دهيد، مي توانيد رنگ قاب ها را در هماهنگي با ساير مبلمان خود انتخاب کنيد و فضاي خود را متمايز کنيد، يک نکته را در رابطه با آينه ها هرگز فراموش نکنيد هميشه آن ها را تميز نگه داريد.

آيينه ها را مقابل درب و پنجره نصب نکنيد، زيرا در اين صورت انرژي ساطع شده از آن، به خودش باز مي گردد و درفضاي داخلي پخش نمي شود. يک ديوار خالي بهترين فضا براي نصب آينه هاست، حتي مي توانيد آينه ها را از حالت ساده ي هميشگي خود خارج کنيد و يک آينه خاص را براي فضاي خود در نظير بگيريد، و مثل يک تابلو و قاب ديوار خود را با آن ها تزيين کنيد.

آينه از نمادهاي نور و روشنايي در خانه است . استفاده از آينه در منازل لوکس از گذشته ها تا به امروز متداول بوده است اگرچه آينه به شکل کاربردي و با انواع طرحها و قابها در منزل استفاده مي شود , ولي افرادي که به دنبال داشتن فضاهايي متفاوت هستند , از آينه به عنوان يک عنصر دکوراتيو در فضا سازيها  استفاده مي کنند .
استفاده از آينه در خانه ها و فضاهاي کوچک باعث مي شود تا فضا بزرگتر به نظر آيد و تلالو نور در آينه فضا را روشن تر نمايد . همچنين از آينه به عنوان عنصري انرژي بخش در فضا ياد مي شود و در فنگ شويي نيز آينه را نمادي از آب مي دانند که به فضا آرامش , گستردگي , تازگي و آرامش مي بخشد.
آينه ها نه تنها در زيبا سازي فضاي داخلي منازل نقش بسزايي دارند بلکه موارد کاربردي زيادي نيز براي آن  وجود دارد که از جمله مهمترين آنها مي توان به خود آرايي اشاره نمود. در عين حال بايد به اين نکته توجه داشت که استفاده مناسب از آينه در آرامش و بهبود حالات رواني افرادي که در آن محيط زندگي مي کنند نيز نقش موثري را بازي مي کند.تلفيق نور و آينه مي تواند حس متفاوتي را در فضاي شما ايجاد کند و با کمترين هزينه تغييري شگرف در منزل شما بوجود آورد .
 
 ولي سوال اينجاست که چطور آينه را در دکوراسيون داخلي استفاده کنيم تا متفاوت ديده شود ؟
آينه هاي ساده با انواع قابها سالهاست که در همه منازل و فضاها استفاده مي شود ولي خلق آينه هايي متفاوت باعث شده تا طراحان بتوانند فضاهايي متفاوت در دکوراسيون داخلي توسط آينه ايجاد کنند .از انواع اين آينه ها مي توان به آينه هاي تراش خرده ,آينه هاي ونيزي ,آينه هاي کهنه کاري شده , آينه هاي حجمي  و ...اشاره کرد که هر يک از انواع آنها نيز تنوع بسياري دارند که در ادامه توضيحاتي در مورد هر يک آمده است
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#26
استفاده از میز تلفن های زیبا در طراحی دکوراسیون منزل تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت طراحی داخلی فضای خانه دارد. پس باید به جای قرارگیری میز تلفن در منزل اهمیت بیشتری داد. شاید هیچگاه ما به گلدانی که روی میز قرار میدهیم دقت نکنیم اما مطمئن باشید شخصی که وارد خانه میشود، بویژه برای اولین بار، جزئیات زیادی را می‌بیند و این نکات کوچک هم در نظرش با اهمیت جلوه می‌کند. اگر میخواهید نمای منزلتان زیبا و چشمنواز به نظر رسد، بهتر است از نکات ریز و کوچک غافل نشوید. جای تلفن شما در دکوراسیون منزل شما کجاست؟! آیا جای مشخصی برای آن در نظر گرفته اید یا همیشه در جست و جوی آن هستید! امروز دراین مطلب می خواهیم به بررسی میز تلفن در دکوراسیون بپردازیم با ما همراه باشید.
تلفن غالبا باید در فضایی قرار بگیرد که بیشتر افراد استفاده کننده ی آن در آن محل هستند. عمده مخاطبان تلفن ها خانم های خانه دار هستند پس یکی از مناسب ترین محل های قرار گیری تلفن ها در آشپزخانه یا در نزدکی آن است، برای این منظور می توانید شلف و طبقه هایی را در این فضا در نظر بگیرید و تلفن و متعلقاتش را روی آن قرار دهید.
یک میز کوچک شلف طور در کنار میز غذاخوری شما می تواند بهترین فضا برای قرارگیری تلفن شما باشد، می توانید در کنار آن از یک صندلی نیز استفاده کنید و فضای مناسبی را برای پاسخ دادن به نامه ها و یا یادداشت های روزانه ی خود ایجاد کنید.
گوشه ی دنجی از خانه ی خود را انتخاب کنید و آن  را به فضای تلفن خود اختصاص دهید، توجه داشته باشید که تلفن هم جزئی از عناصر دکوراسیون شما می باشد پس باید با سایر عناصر داخلی شما هماهنگ و در یک سبک باشد.
از وقتی پای تلفن بیسیم به خانه های ما باز شد، میزهای تلفن جای هر وسیله ای شد به جز تلفن. به همین دلیل کم کم کاربرد این میزها از یاد رفت و در خیلی از خانه ها این میزها نه تنها جایی برای نظم بیشتر نیستند بلکه به بی نظمی و ریخت و پاش خانه هم نیز کمک میکند. پس خوب است دقت داشته باشید نظم وسایلی مانند میز تلفن هم بسیار مهم است و هم به زیبایی دکوراسیون خانه کمک میکند. قرار دادن تعدادی کاغذ در اندازه های مختلف به همراه چند خودکار و تعدادی دفترچه تلفن و انواع مجله ظاهر نامناسبی به گوشه اتاق یا سالن پذیرایی شما می دهد.
برای نظم و انضباط میز تلفن بهتر است اگرمیز کشو دار است از کشوی آن برای قرار دادن وسایل مختلف استفاده کنید. در غیر این صورت فقط یک دفتر یا یک دسته کاغذ با یک خودکار روی میز قرار دهید. مجله ها را هم در کتابخانه یا جای دیگر قرار دهید.

علاوه بر تلفن های ثابت در خانه، جایی برای تلفن های همراه با شارژها و سایر متعلقاتشان در نظر بگیرید تا همیشه روی میز یابخشی از خانه رها نشوند برای این منظور از یک نجار یا متخصص بخواهید فضای کشو مانندی را برای شما طراحی کند و آن را در اتاق خواب یا هر بخش دیگری که خودتان صلاح میدانید تعبیه کنید و به فضای داخلی خود نظم بدهید.
فرورفتگی های روی دیوار بهترین راه حل برای قرار دادن تلفن های شماست. اگر همچین فضایی در خانه ی خود دارید حتما از آن نهایت استفاده را ببرید .
شلف ها و قفسه ها بهترین محل برای قرار دادن تلفن و سایر متعلقات آن می باشد، توجه داشته باشید که تلفن فقط یک وسیله ی ساده نیست بلکه در کنار خود دفتر وقلم و قلمدان و .... هم دارد و باید برای آن ها نیز فضای مناسبی را در نظر بگیرید.
در آشپزخانه ی خود فضایی را به منظور انجام کارهای روزانه مثل تلفن زدن، بررسی نامه ها و ایمیل ها و یا یادداشت های روزانه ی خود ترتیب دهید این فضا بسته به خلاقیت شما می تواند یک شلف یا فرورفتگی دیوارها باشد که علاوه بر کارساز بودن ظاهر متفاوتی به فضای شما می بخشد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#27
هر خانم خانه داری بیش از هر قسمت خانه دوست دارد آشپزخانه اش شیک و مجهز باشد و انجام کارهای روزانه را برای او آسان تر گرداند. انتخاب لوازم خانگی خوب و با کیفیت یکی از مهم ترین اقداماتی است که علاوه بر اینکه آشپزخانه ی شما را زیبا و جذاب می سازد، راحتی و آسایش اهل خانه را نیز به دنبال دارد. یکی از این از لوازم که حضورش در خانه های امروزی ضرورت دارد، هود است.

هود بدون دودکش، هودی است که دود را از طریق دودکش به بیرون منتقل نمی کند. در عوض این نوع هود قبل از چرخش هوا در اتاق، آن را از یک فیلتر رد می کند. این فیلتر تعبیه شده تا آن مقدار از دود، بخار، روغن و بویی که ممکن است، از هوا گرفته شود. این داکت های بدون دودکش برای پروژه های بازسازی دکوراسیون منزل که قبلا محل دودکش در آنها تعبیه نشده، بسیار مناسب است. این هود ها همچنین از این جهت که هوای تهویه شده یا گرم شده خارج نمی شود، دوستدار محیط زیست هستند. برای انتخاب و خرید هود، لازم است آنها را از لحاظ قیمت، زیبایی شناسی، عملکرد و سطح ایجاد سر و صدا بررسی کنید. در این مقاله با همکاری گروه لوازم خانگی هخامنش توصیه هایی کاربردی برای انتخاب و خرید هود به شما ارائه می دهیم که امیدواریم مورد توجهتان قرار گیرد..

 

۱. برای خرید هود آشپزخانه بودجه ی خود را ارزیابی کنید.

 

بودجه ی شما سطح عملکرد و ظاهری را که از یک هود انتظار دارید محدود می کند. عامل اصلی هزینه ی یک هود معمولا مربوط به زیبایی آن است. هودهای استیل ضد زنگ معاصر با ظاهری صیقلی معمولا از مدل های دیگر گران تر اند. بودجه ی هود تان را بر اساس پولی که برای دستگاه های دیگر تان هزینه کرده اید، تعیین کنید. برای مثال شما هرگز یک اجاق گاز استیل ضد زنگ پیشرفته را با یک هود پلاستیکی ارزان ترکیب نمی کنید.

۲. برای هود آشپزخانه بین فیلتر زغالی و فیلتر آلومینیومی انتخاب کنید.

 

هودهای بدون دودکش هوا را از طریق فیلتر شبکه ای زغالی یا آلومینیومی عبور می دهند. فیلتر های زغالی در زدودن همه ی حالات ذرات، روغن ها و بوها خیلی بهتر عمل می کنند. هرچند به آسانی تمیز نمی شوند و باید به صورت دوره ای جایگزین شوند. فیلترهای شبکه ای آلومینیومی روغن ها و بوها را به خوبی فیلتر نمی کنند، اما به آسانی با آب و صابون شسته می شوند.

به گفته ی کارشناسان لوازم خانگی شیوه ی پخت و پز شما نوع فیلتری که باید بخرید را تعیین می کند. اگر زود به زود و با استفاده از روغن در حرارت های بالا آشپزی می کنید، فیلتر زغالی بهترین گزینه است. اگر دیر به دیر یا با روش های کم چرب مثل جوشاندن یا آب پز کردن آشپزی می کنید، فیلتر آلومینیومی برای شما مناسب است.

۳. در انتخاب هود اولویت های زیبایی مورد نظر تان را بسنجید.

 

هود های بدون دودکش درست مانند نمونه های دودکش دار دارای سبک های و طرح های متنوعی است. هود هایی با پرداخت استیل ضد زنگ، سفید، سیاه و رنگی موجود است. اگر می خواهید هود تان را با اجاق گاز تان ست کنید، با تولید کننده ی اجاق تان تماس بگیرید و ببینید هودی مطابق با نمونه ی گاز تان تولید کرده اند یا نه.

 

۴. سرعت جریان هوای مطلوب تان را برای هود آشپزخانه در نظر بگیرید.

 

میزان ایده آل گردش هوای هود ها، به اندازه ی آشپزخانه ی شما بستگی دارد، اما این میزان برای هود های دودکش دار که هوا را به بیرون خارج می کنند، خیلی مهم تر است. کارشناسان لوازم خانگی تأکید دارند که اثربخشی واقعی یک هود بدون دودکش به طور قابل ملاحظه ای توسط کیفیت فیلتر آن تعیین می شود، نه میزان هوایی که منتقل می کند. در غیر این صورت، میزان بالای گردش هوا بر قدرتمندتر بودن هود دلالت می کند.

۵. سطح ایجاد سر و صدای هود بدون دودکش را بررسی کنید.

 

همه ی هود ها سر و صدا ایجاد می کنند، زیرا باید فن های قدرتمند را برای حرکت هوا به کار گیرند. واحد بلندی صدا را در هود موردنظرتان بررسی کنید و هودی را انتخاب کنید که برای استفاده ی خانگی مناسب باشد و صدای زیاد آن باعث آزار شما نشود.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#28
طراحی دکوراسیون اتاق کودک دارای اصول خاص و منحصربفردی است که شبب ایجاد امنیت خاطر و آرامش برای کودک شما میشود. طراحی مناسب و اصولی دکوراسیون اتاق کودک در به وجود آوردن آرامش درونی کودک بسیار موثر است.
در طراحي دکوراسيون داخلي اتاق کودک بايد به مقياس آن ها هم توجه کنيد. اين نکته به اين معني است که همه وسايلي که ضرري براي کودک ندارد و خودش به تنهايي مي تواند با آن ها بازي کند مي تواند در دسترسي راحت تري به نسبت وسايلي که نياز به نظارت دارند قرار بگيرند. البته مقياس کلي اتاق بايد جوري باشد که مناسب جثه ظريف کودک باشد و کودک در آن اتاق احساس کند که فضا براي او طراحي شده است. در کنار همه اين ها بايد رنگ هاي جذاب و سرزنده را هم استفاده کرد تا به دکوراسيوني مناسب رسيد.
سعي کنيد در دکوراسيون داخلي اتاق کودک تان يک شاخصه منحصر به فرد داشته باشيد که کودک تان را به وجد بياورد.
اين شاخصه منحصر به فرد مي تواند فرش و تابلويي هماهنگ باشد يا حتي مي تواند يک لوستر و يا حتي عروسکي متفاوت باشد، اين شاخصه هاي منحصر به فرد باعث مي شود تا فرزندتان با شوق و علاقه خاصي دوستانش را به اتاق بياورد.
هرگز تصور نکنيد که کودک وقتي يک اتاق اختصاصي دارد ديگر نيازي به فضاي خصوصي ندارد. هر انساني حتي در اتاق شخصي خودش هم نياز به محل خصوصي تر دارد. ساختن يک گوشه دنج در اتاق کودک کار سختي نيست فقط به شرطي که دقيق تر به زواياي اتاق نگاه کنيد. البته دقت کنيد که اين گوشه دنج نبايد جوري باشد که آن را تبديل به پايگاهي براي عمليات هاي تخريبي کند، حتي اين گوشه هاي دنج هم بايد راهي براي نظارت شما داشته باشند.
اصولاً بهتر است محل استقرار اتاق کودک در نمای جنوبی ساختمان باشد تا از نور خورشید بر خوردار گردد. وسایل گرمازا در اتاق کودک نباید به هیچ وجه در دسترس او قرار داشته باشند.
 
میز کار ، میزبازی، وسایل بازی و تخت خواب کودک باید از مواد و وسایل طبیعی تهیه شده باشند نه از وسایل مصنوعی. زیرا بچه هابه طور مداوم در تماس مستقیم با این وسایل هستند. اصولا ً بچه ها خیلی زیاد عرق می کنند وگاهی برای مدت طولانی تن برهنه خود را به وسایل می چسبانند. گفته می شود بیماریهای سرطانی گاهی در اثر ارتباط تن برهنه کودک با وسایل و امکانات پلاستیکی و ایجاد تعریق بین آنها شکل می گیرد که ممکن است سالها بعدبروز کند. بهترین جنس برای وسایل کودک، وسایل چوبی هستند.
 
رنگ و فرم وسایلی که بچه ها از آنها استفاده می کنند در تعیین و شکل گیری شخصیت آنها نقش مهمی دارد. با توجه به تفاوت سلیقه دختران و پسران رنگ و فرم مورد استفاده برای کودکان دختر و پسر نیز تفاوت می کند. دختران بیشتر به رنگهای صورتی و لیمویی وپسران به رنگ های آبی روشن و خاکستری علاقمند می باشند. در کنار این رنگها معمولاً کودکان از دیدن رنگهای متضاد نیز خوشحال می شوند و به سمت آنها جذب می شوند.
 
از آنجا که هر کودکی قیافه و خصوصیات خاص خود را دارد.علایق و سلیقه های آنها نیز متفاوت است. نبایدبه اشتباه تصور شود که علایق کودکان با یکدیگر و یا با علایق ما مشترک است. در نظر گرفتن تنوع وسایل و امکانات در اتاق کودک به دلیل استفاده طولانی مدت از اهمیت بسیاری برخورداراست.
 
کودکان به نقاشی و حجم سازی بسیار علاقمند می باشند و دوست دارند وسایلی را که در اختیار دارند رنگی کنند، مثل نقاشی کردن روی دیوارهای اتاقشان.گاهی این مسئله باعث ایجاد اضطراب و نگرانی در خانواده ها می شود. اما باید دقت نمود که کودکان را از انجام این کار نهی نکنیم.و فضای لازم را برای انجام این کار برای او فراهم کنیم.به طور کلی آشنایی با روانشناسی کودکان و چگونگی تزیین اتاق آنان مسئله بسیار مهمی است به طوریکه شاید بتوان گفت ارتباط بسیار زیادی بین تزیین اتاق کودک و اصلاح جامعه وجود دارد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#29
در نظم و ترتیب بخشیدن به فضای داخلی منزل کمک میکند. نظم و ترتيب بخشيدن به کمد ها در دکوراسيون منزل نقش مهمي دارد و بايد مرتب کردن کمد ها را در برنامه طراحي داخلي منزل گنجاند.
ترکيب بندي زيبا و منحصربفرد کمد تاثير زيادي در منظم و مرتب بودن منزل دارد و مرتب کردن کمد لباس ها نقش مهمي را در دکوراسيون زيباي منزل بر عهده دارد.
اگر هر روز صبح هنگام آماده شدن براي رفتن به محل کار، با ديدن کمد لباس نامرتب خود تصميم مي گيريد شب آن را تميز و مرتب کنيد اما هرگز اين اتفاق نمي افتد، شايد اين روزها و نزديک شدن به سال نو بهانه ي خوبي براي نو کردن کمد تان نيز باشد. اين نو کردن مي تواند شامل افزودن نظم دهنده هاي جديد به کمد يا رنگ آميزي آن به رنگي برجسته و چشم گير باشد.

با ايده هاي ما همراه باشيد تا کمد لباس تان را به عنصري تبديل کنيم که نه تنها ديگر لباس هاي تلنبار شده را در آن نخواهيد ديد، بلکه از ديدن چنين عنصر برجسته اي در دکوراسيون منزل تان بسي لذت نيز خواهيد برد.

خلاقيت در کمد و اتاق لباس
شما مي توانيد اتاق لباس رويايي خود را در فضاهاي بي استفاده ايجاد کنيد. اگر اتاق زيرشيرواني يا يک انباري داريد که وسايل اضافي تان را در آن نگهداري مي کنيد، مي توانند با يک طراحي خلاقانه و هوشمندانه کمدها و قفسه ها به اتاق لباس شما تبديل شوند که علاوه بر لباس ها، وسايل اضافي ديگر را نيز در خود جاي دهند.

مخزن مخفي
پشت لباسهاي آويزان، ته كمد( در جايي از كمد كه بلا استفاده است) يك جا لباسي با قلاب‌هاي جفت دار مي‌‌توانيد نصب كنيد تا محلي براي آويزان كردن كمربندها، شال‌ها باشد.

يك كمدشيك كه به راحتي مي‌‌توان جلوي آن قدم زد
اگر مي‌‌خواهيد تصميم بگيريد كه چه چيزي را نگه داريد و چه چيزي را نمي خواهيد با قدم زدن در جلوي اين كمدها در محدوده‌هاي 5/2 مترياين سوال‌ها از خود بپرسيد: آيا اين اندازه است؟ آيا اين را مي‌‌پوشي؟ آيا با اين خوش قواره به نظر مي‌‌آيي؟
اگر جواب شما به هركدام از اين سوال‌ها نه بود حالا به اين فكر كنيد كه چه طوري از دست آن خلاص شويد.

طراحي بسيار شيك و اساسي
با حذف در‌ يكي از طبقه‌هاي كمد شخصي تان آن را به حالت روباز تغيير دهيد . ويك آيينه كوچك رابه ديوا ر تكيه دهيد و يك سري از وسايل و يادگاري‌هايتان را مقابل آن بگذاريد.
همچنين بهترين جا براي نگه داشتن عطرها و ادكلن‌هايتان مي‌‌باشد. براي اينكه كمدها معمولاَ تاريك و سرد هستند و شما مي‌‌توانيد به راحتي از آن استفاده كنيد وقتي كه لباس مي‌‌پوشيد.

سيستم هاي مقرون به صرفه در طراحي کمد لباس
سيستم هاي نظم دهنده ي ارزان اکنون در بازار به فراواني يافت مي شوند. حتما نيازي به طراحي کمد هاي آنچناني نيست تا بتوانيد يک اتاق لباس کامل داشته باشيد. استفاده از اين سيستم ها روي يک ديوار خالي مي تواند فضاي موردنياز شما را فراهم کند.

قفسه هاي لباس در راهرو
نور طبيعي، چراغ هاي آويز سنتي و رانر جذاب کف از چيزهايي هستند که اين راهرو را براي تعبيه ي قفسه هاي ديواري لباس مناسب کرده اند. اين فضا با وجود تنگ بودن به دليل نور کافي و رنگ مناسب و همچنين انتخاب قفسه هاي باز، دلگير و خفه به نظر نمي رسد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#30
نکات طلایی در مورد تمیز کردن لوسترنکات طلایی در مورد تمیز کردن لوستر به شما در روزهای پایانی سال کمک زیادی در نحوه تمیز کردن و برق انداختن لوستر و طراحی داخلی بسیار زیبای منزل می کند. به روز های پایانی سال نزدیک می شویم و کم کم همه در هیاهوی انجام کارهای پایانی سال خود هستند، خانه تکانی یکی از آن موارد پر زحمت و صد البته دلچسب در این روزهای پایانی سال است، البته برای آن دسته از خانم های کدبانو حتما به اتمام رسیده است. اما اگر هنوز خانه تکانی شما به اتمام نرسیده است با ما همراه باشید تا ریزه کاری های آخر خانه تکانی را با هم مرور کنیم. بی شک جذاب ترین بخش یک لوستر کریستالی تشعع نور در گوی های کریستالی و سایر اجزای کریستالی آن است، اما این جذابیت در صورتی به خوبی نمایان می شود که لوستر ها تمیز و درخشان باشد، امروز در این مطلب به بررسی نحوه ی تمیز کردن لوستر ها می پردازیم با ما همراه باشید. یک روش بسیار ساده برای پاک کردن لوسترها . با این روش ساده می توانید لوستر هایی شفاف و بدون لک و پرز داشته باشید.

برای تمیز کردن لوستر های خانه بدون آنکه اثری از پرز و لکه باقی بماند از این روش استفاده نمایید. ابتدا یک پارچه بزرگ در قسمت لوستر روی زمین بیندازید تا قطرات آبی را که از لوسترخواهد ریخت، جذب کند. سپس یک لیوان را با یک قسمت الکل و سه قسمت آب پر کنید. لیوان را بالا برده زیر هریک از آویزها بگیرید به طوری که قطعات بلوری لوستر در مایع داخل لیوان غوطه ور شوند. با این روش قطعات بلورین بدون آن که اثری از لکه های آب یا پرز پارچه بر روی آنها باقی بماند، خشک خواهند شد. قسمت هایی که تمیزکردن آن ها به این طریق ممکن نیست، دستکش به دست کرده و انگشتان خود را با مایع داخلی لیوان خیس کنید و سپس قسمت های مورد نظر را تمیز نمایید.

نکاتی که در نظافت لوستر ها باید به آن توجه کنید:

قبل از اینکه قطعات لوستر را از هم جدا کنید، از شکل کامل شده‎ی آن عکس بگیرید تا بعدا هنگام سوار کردن دوباره، کمکتان کند.
زیر محل قرار گیری لوستر روی کف زمین، پتویی ضخیم قرار بدهید. این کار باعث می‎شود در صورت افتادن کریستال ها، روی سطح نرمی بیفتد و نشکند همچنین گرد و خاک موجود روی آن ها در هنگام جدا کردن به فرش شما منتقل نشود.
برای تمیز کردن وسایل کریستالی مانند دیوار کوب ها و یا لوستر از مواد شوینده قوی مانند وایتکس و پودرهای ظرف شویی و لباسشویی جدا خودداری کنید. مواد شونیده می توانند جلا و تازگی لوستر را از بین ببرند و آن را تیره کنند.
در تمیز کردن لوسترها یک نکته طلایی نیز وجود دارد آن هم این است که یک دستمال نمدار می تواند در یک ثانیه معجزه کند. تنها کافی است هفته ای یک بار با دستمال نمدار لوسترتان را تمیز کنید تا همیشه ظاهر نو و اولیه خودش را حفظ کند.

توجه داشته باشید که برای لوستر های برنزی می توانید مسواکی را در آب لیموترش تازه فرو کنید و با دقت و حوصله به همه جای ظرف مخصوصاً فرورفتگی‌ها و زوایای آن بمالید و این کار را چند بار تکرار کنید بعد ظرف را آب کشیده و خشک کنید.
برای لکه‌زدایی از لوسترهای برنزی نیز می توانید یک قاشق سوپ‌خوری الکل را در یک لیتر آب و صابون بریزید و برنز را چند بار با این مایع بشویید و سپس خشک نمایید.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#31
نورپردازی در دکوراسیون منزل و ایجاد فضای داخلی و طراحی داخلی منزل نقش مهمی را ایفا میکند. امروزه نور و نور پردازي نقش بسيار مهمي در زندگي انسانها ايفا مي کند. اصولا نور ريشه در نخستين روز خلقت دارد يعني زماني که واقعه نوراني Big Bang انفجار بزرگ زمين و کهکشان را بوجود آورد. تمدن و دانش بشري در زمينه نور مشعلها و شمعها و پديده هاي ابتدائي توليد نور و روشنائي رو به تکامل گذاشت و به مرحله اعجاب انگيز کنوني رسيد. اما در زندگي مدرن امروزي نور تنها وسيله اي در خدمت ساخت اجسام و اشياء ‌پيرامون ما نيست بلکه عاملي است که بهره گيري درست و عالمانه از آن مي تواند تاثير سازنده اي در روح و روان، شادابي، موفقيت و افزايش سطح بهره وري انسان در محيط کار و زندگي داشته باشد و درست به همين دليل است که امروزه علم و هنر نورپردازي به يکي از رشته هاي بسيار مهم در جهان تبديل شده و سرمايه گذاريهاي هنگفتي هم در زمينه توليد انواع و اقسام وسايل و تجهيزات نورپردازي در کشورهاي پيشرفته صنعتي صورت گرفته است.

نورپردازي عامل بر جسته نمودن افتخارات و لحظات خاطره انگيز انسانهاست و امروزه لامپهاي LED به دليل شدت نور خارق العاده و مصرف انرژي بسيار ناچيز و حرارت توليدي بسيار کم، جايگزين اصلي تمام لامپهاي موچود ديگر مي باشند و روز به روز با توجه به اهميت صرفه جويي انرژي، شاهد حضور بيشتر اين تکنولوژي هستيم.

برخلاف اين حالت، نورپردازي ناصحيح است که در فرد حسي آزاردهنده ايجاد مي کند. نورپردازي بد مي تواند محل را آکنده از جوّي ناراحت کنده يا ساکنان آن محل را عصبي، نگران و مضطرب سازد؛ فرد مدام اين حس را با خود دارد که گويي عاملي در ميانه، درست و به قاعده نيست. حتي ممکن است نور کم و حساب نشده باعث سردرد، خستگي چشم، اضطراب يا حتي تصادم به دليل ديد کم شود .

در نهايت کاربرد و طراحي دکوراسيون داخلي  يک اتاق و نيز خواست ها، نيازها و شخصيت فردي کاربران يک محيط است که تعيين کننده ي شدت و نحوه ي توزيع نور خواهد بود. خوشبختانه روش هاي بسياري براي بهبود کيفيت روشنايي اتاق وجود دارد، بي آن که سيم هاي کشيده شده در سقف ها و ديوارها آشفتگي به وجود آورند. دگرگون کردن حال و هواي يک اتاق به وسيله ي به کار گرفتن فوت و فن هاي ساده امکان پذير است. با توجه به تصاوير و توضيحات آن ها، با اصولي آشنا مي شويد که حرفه اي ها در هنگام نورپردازي در سراسر خانه، به عنوان ابزاري کليدي از اين عوامل استفاده کرده، به نتايج مطلوب دست مي يابند .

شما نيز به اين نکته توجه داشته باشيد که پس از خواندن اين گونه مقالات، به نور محيط منزل يا محل کارتان با دقت بيشتري نظر اندازيد. بررسي کنيد که آيا نور محيط شما براي مطالعه، خياطي، درس خواندن و ساير اموري که نياز به تمرکز دارند، مناسب و کافي است؟ اگر چنين نيست، حتماً از چراغ هاي مطالعه يا چراغ هاي ديواري استفاده کنيد. سؤال ديگر اين است که آيا انتظار داريد منبع نوري که در محيط زندگي شما نصب شده، تنها جنبه ي زيبايي و به روز بودن را داشته باشد، يا اين که کارکرد عملي و مفيد آن نيز براي تان با اهميت است؟ يافتن پاسخ چنين پرسش هايي، بي گمان راهنماي شما در تعيين نور، روشنايي محيط و نوع منبع نور (حباب، آباژور، لوستر، نور طبيعي) خواهد بود .

در آشپزخانه هاي امروزي با رديفي از کابينت ها، اجاق و يخچال جاسازي شده به موازات و در کنار ديوارها، قسمت اعظم کار در آشپزخانه روي سطح کابينت ها در کنار اجاق گاز يا شير آب و سينک ظرفشويي انجام مي شود که در اغلب آشپزخانه ها همگي در کنار ديوار قرار دارند اما هنوز چراغ هاي سقفي از وسط سقف آشپزخانه آويزان هستند؛ در نتيجه افراد اغلب پشت به منبع نور و در زير سايه خود مشغول به کار هستند و هنگام کار از نور کافي برخوردار نيستند. با توجه به تغييرات ساختار آشپزخانه هاي امروزي نسبت به گذشته، ما در بخش هايي از آشپزخانه که اغلب محل انجام کار محسوب مي شود به نور کافي نياز داريم.

مانند سطح روي اجاق گاز، سينک ظرفشويي و سطوح روي کابينت ها که براي آماده سازي وسايل آشپزي و مواد غذايي مورد استفاده قرار مي گيرند. علاوه بر نياز به روشنايي در اين اماکن، فضاي کلي آشپزخانه نيز بايد از نور کافي برخوردار باشد. همچنين در بسياري از آشپزخانه ها بعضي از کابينت ها با درهاي شيشه اي و به صورت ويترين ساخته شده اند تا از آنها براي به نمايش گذاشتن ظروف زيبا و تزييني استفاده شود. اين کابينت ها نيز نياز به نورپردازي داخلي دارند. به اين ترتيب ما نياز به يک مجموعه منابع نوري داريم که هريک به صورت جداگانه قابل کنترل باشند.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#32
طراحی بسیار زیبای فضای حیاط تاثیر زیادی در زیبایی حیاط و طراحی دکوراسیون داخلی منزل و حتی تاثیر بسیار زیادی در روحیه افراد خانواده دارد. زماني نه چندان دور اغلب ما در خانه هايي زندگي مي کرديم که حياطي زيبا داشت و بعد از ظهرها پس از استراحتي کوتاه، روي زمين حياط آب مي پاشيديم و از بوي خاک و زمين لذت مي برديم و نزديک غروب بر تخت هاي چوبي که روي حوض بود مي نشستيم و گل مي گفتيم و گل مي شنيديم، اما حالا با روياي آن روزهاي خوش، اکثر ما در آپارتمان به سر مي بريم.البته اين مساله نزد  همگان صادق نيست و امروز حياط خانه هاي ويلايي به سبک و سياقي ديگر ساخته و مبلمان مي شود که زيبايي آن کمتر از گذشته نيست.
براي استفاده بيشتر از فضاي حياط، مي توان آن را با صندلي و ميزهايي که مخصوص فضاي باز تهيه مي شوند و اغلب جنسشان از فلز است و يا قرار دادن وسايل بازي کودکان يا گلدان هاي گل تزئين کرد.

اگر حياط خانه داراي استخر است، مي توان از تخت ها و صندلي هاي مخصوصي که در اندازه هاي استاندارد و براي استراحت، بخصوص بعد از شنا ساخته مي شوند، استفاده کرد. باغچه هاي حياط را به شکلي گلکاري و درخت کاري کنيد که بيشتر فضا استفاده شود و براي يک حياط کوچک درختي مناسب داراي شکوفه و ميوه را در نظر بگيريد، براي نمونه درخت گيلاس يا زرد آلو. گل هاي زيبا رنگارنگ مانند اطلسي يا لادن يا بسياري ديگر که همه زيبا هستند و فضاي زيادي را اشغال نمي کنند، يا بوته هاي هميشه سبز مانند شمشاد را در حياط بکاريد که در زمستان هنگامي که برف روي آنها مي بارد زيباتر هم خواهند شد.

تعريف مسيرهاي حرکتي در طراحي محوطه آپارتمان

همه ما از قدم زدن در ميان گياهان و فضاي سبز لذت مي بريم. اين که بتوانيم در حين حرکت زيبايي هاي اطرافمان را از زواياي مختلف ببينيم و احساس کنيم که در نزديکترين فاصله با آنها هستيم، انرژي مثبتي را به ما منتقل خواهد کرد. بنابراين بهتر است اين موضوع را با طراح مورد نظرتان مطرح کنيد و از بخواهيد که با طراحي مسيرهاي متنوع براي حرکت در حياط خانه شما اين حال و هوا را به آن ببخشد. فکر نکنيد که حياط آپارتمان خانه شما کوچک است و امکان چنين کاري در آن وجود ندارد. يک طراح زبردست خوب مي داند راه حل ها براي چين فضايي کدامند.

ايجاد اختلاف سطح در طراحي محوطه آپارتمان مسکوني

مسيرهاي حرکتي که در بخش قبل از آن صحبت کرديم اگر روي سطوحي با ارتفاع هاي متنوع قرار گرفته باشند، احساس پويايي را بيشتر از پيش در اين فضا به وجود خواهند آورد. علاوه بر آن هنگام توقف در فضاهاي مکث ميان اين مسيرها ديد از بالا به ديگر بخش هاي حياط مي تواند براي ساکنين آپارتمان جذاب باشد. ايجاد اين اختلاف سطح ها گاهي به دليل وجود شيب در زمين اجتناب ناپذير است اما حتي در زمين هاي مسطح نيز مي توان با اختلاف ارتفاع کمتر نيز چنين کاري را انجام داد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#33
استفاده از میز تلفن های زیبا در طراحی دکوراسیون منزل تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت طراحی داخلی فضای خانه دارد. پس باید به جای قرارگیری میز تلفن در منزل اهمیت بیشتری داد. شاید هیچگاه ما به گلدانی که روی میز قرار میدهیم دقت نکنیم اما مطمئن باشید شخصی که وارد خانه میشود، بویژه برای اولین بار، جزئیات زیادی را می‌بیند و این نکات کوچک هم در نظرش با اهمیت جلوه می‌کند. اگر میخواهید نمای منزلتان زیبا و چشمنواز به نظر رسد، بهتر است از نکات ریز و کوچک غافل نشوید. جای تلفن شما در دکوراسیون منزل شما کجاست؟! آیا جای مشخصی برای آن در نظر گرفته اید یا همیشه در جست و جوی آن هستید! امروز دراین مطلب می خواهیم به بررسی میز تلفن در دکوراسیون بپردازیم با ما همراه باشید.

تلفن غالبا باید در فضایی قرار بگیرد که بیشتر افراد استفاده کننده ی آن در آن محل هستند. عمده مخاطبان تلفن ها خانم های خانه دار هستند پس یکی از مناسب ترین محل های قرار گیری تلفن ها در آشپزخانه یا در نزدکی آن است، برای این منظور می توانید شلف و طبقه هایی را در این فضا در نظر بگیرید و تلفن و متعلقاتش را روی آن قرار دهید.

یک میز کوچک شلف طور در کنار میز غذاخوری شما می تواند بهترین فضا برای قرارگیری تلفن شما باشد، می توانید در کنار آن از یک صندلی نیز استفاده کنید و فضای مناسبی را برای پاسخ دادن به نامه ها و یا یادداشت های روزانه ی خود ایجاد کنید.

گوشه ی دنجی از خانه ی خود را انتخاب کنید و آن  را به فضای تلفن خود اختصاص دهید، توجه داشته باشید که تلفن هم جزئی از عناصر دکوراسیون شما می باشد پس باید با سایر عناصر داخلی شما هماهنگ و در یک سبک باشد.

از وقتی پای تلفن بیسیم به خانه های ما باز شد، میزهای تلفن جای هر وسیله ای شد به جز تلفن. به همین دلیل کم کم کاربرد این میزها از یاد رفت و در خیلی از خانه ها این میزها نه تنها جایی برای نظم بیشتر نیستند بلکه به بی نظمی و ریخت و پاش خانه هم نیز کمک میکند. پس خوب است دقت داشته باشید نظم وسایلی مانند میز تلفن هم بسیار مهم است و هم به زیبایی دکوراسیون خانه کمک میکند. قرار دادن تعدادی کاغذ در اندازه های مختلف به همراه چند خودکار و تعدادی دفترچه تلفن و انواع مجله ظاهر نامناسبی به گوشه اتاق یا سالن پذیرایی شما می دهد.

برای نظم و انضباط میز تلفن بهتر است اگرمیز کشو دار است از کشوی آن برای قرار دادن وسایل مختلف استفاده کنید. در غیر این صورت فقط یک دفتر یا یک دسته کاغذ با یک خودکار روی میز قرار دهید. مجله ها را هم در کتابخانه یا جای دیگر قرار دهید.


علاوه بر تلفن های ثابت در خانه، جایی برای تلفن های همراه با شارژها و سایر متعلقاتشان در نظر بگیرید تا همیشه روی میز یابخشی از خانه رها نشوند برای این منظور از یک نجار یا متخصص بخواهید فضای کشو مانندی را برای شما طراحی کند و آن را در اتاق خواب یا هر بخش دیگری که خودتان صلاح میدانید تعبیه کنید و به فضای داخلی خود نظم بدهید.

فرورفتگی های روی دیوار بهترین راه حل برای قرار دادن تلفن های شماست. اگر همچین فضایی در خانه ی خود دارید حتما از آن نهایت استفاده را ببرید .

شلف ها و قفسه ها بهترین محل برای قرار دادن تلفن و سایر متعلقات آن می باشد، توجه داشته باشید که تلفن فقط یک وسیله ی ساده نیست بلکه در کنار خود دفتر وقلم و قلمدان و .... هم دارد و باید برای آن ها نیز فضای مناسبی را در نظر بگیرید.

در آشپزخانه ی خود فضایی را به منظور انجام کارهای روزانه مثل تلفن زدن، بررسی نامه ها و ایمیل ها و یا یادداشت های روزانه ی خود ترتیب دهید این فضا بسته به خلاقیت شما می تواند یک شلف یا فرورفتگی دیوارها باشد که علاوه بر کارساز بودن ظاهر متفاوتی به فضای شما می بخشد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#34
نحوه انتخاب مبل راحتی مناسب برای دکوراسیون داخلی به شما در خرید مبلمان راحتی و کاناپه برای طراحی فضای داخلی منزلتان کمک میکند.

هنگام خرید مبل راحتی چه آگاهی‌هایی را باید از پیش در نظر داشت تا در میان انواع و اقسام طرحها و رنگها و مدلها و بویژه قیمتهای گوناگون، به آنچه براستی مورد نیاز است رسید؟ برخی از آنها را بخوانید.
مبل‌ راحتی از نظر میزان راحتی دو نوع است: راحتی کامل که برای لم دادن و تماشای تلویزیون یا استراحت کاربرد بیشتری دارد و در پذیرایی از مهمان چندان مناسب نیست؛ نیمه‌راحت که اندکی رسمی‌تر است و در طراحی آن سعی شده هر دو منظور تا حدودی کاربرد داشته باشد.

ابتدا مشخص کنید قصدتان استراحت و لم دادن است یا کاربردهایی چون پذیرایی از مهمانان را نیز خواهانید. مبل‌ها از جنبه طراحی و ظاهری به انواع معروف به اسپورت، اِل، مدرن، گرد و... تقسیم می‌شود که براساس دکور، فضا و جای قرار گرفتنشان در منزل انتخاب می‌شود.

راحتی‌های اِل مانند برای فضاهای بزرگ‌تر مناسب است، راحتی‌های کوچک‌تر یا مدرن جای کمتری می‌گیرد، زرق‌وبرقدارها دیگر طرفداری ندارد و... حتما مدتی را که می‌خواهید روی مبل بنشینید در نظر بگیرید تا در صورت طولانی شدن مدت، خستگی یا ضرر جسمی به بدنتان نرسد.

شناخت از علاقه شخصی خود به شما كمك می‌كند كه انتخاب‌ها و گزینه‌های خود را به چند كاناپه مشخص محدود كنید و در نهایت كاناپه‌ای را انتخاب كنید كه بازتابی از زندگی شما و سلیقه شخصی شما است. اگر سلیقه شخصی و مورد علاقه شما رسمی است، طراحی‌های سنتی، یك كاناپه با پارچه‌های سنتی و روكش‌های رسمی كه دارای پایه‌های پیش‌آمده به سبك مبل‌های كلاسیك است، می‌تواند بسیار مناسب سلیقه شما باشد. چنین كاناپه‌ای را در عكس زیر می‌توانید مشاهده كنید.


اگر به دنبال فضای غیررسمی و راحت‌تر هستید، كاناپه‌های مدرن كه طراحی به‌روزتری دارند می‌توانند انتخاب خوبی برای فضای شما باشند. این كاناپه‌ها بسیار مناسب فضاهای پر رفت و آمد كه اعضای خانواده و كودكان ساعات زیادی را در آن می‌گذارنند هستند، چراكه روكش‌های مبل به راحتی از آن جدا می‌شوند و در هنگام نیاز می‌توان آن‌ها را به سرعت شست. البته در انتخاب این نوع كاناپه‌ها باید دقت زیادی بكنید، چراكه برخی از این كاناپه دوام لازم را ندارند و به سرعت از بین می‌روند.
اگر قرار است این كاناپه وسیله اصلی اتاق نشمین باشد، باید كاناپه‌ای به رنگ خنثی مانند رنگ خاكستری یا رنگ زغالی روشن انتخاب كنید كه بیش از حد در فضا به چشم نیاید و با دیگر اجزای اتاق از نظر بصری در هماهنگی باشد. سپس می‌توانید اتاق نشیمن را با وسایل تزئینی رنگارنگ مانند كوسن‌ها، یك صندلی عثمانی، یا یك اثر هنری رنگی تزئین كنید. از كاناپه‌هایی كه به رنگ خنثی هستند در هر فضایی می‌توان استفاده كرد. بهتر است رنگ كاناپه را به گونه‌ای انتخاب كنید كه فضای شما تحت تاثیر آن قرار نگیرد، زیرا در این حالت هماهنگ كردن دیگر اجزای اتاق با آن كار دشوار و بی‌نتیجه‌ای است.  

اگر قرار است از كاناپه در یك فضای غیررسمی و كم رفت و آمد استفاده كنید، می‌توانید آن را به رنگی برجسته و خاص انتخاب كنید. در این حالت كاناپه شما عنصر اصلی فضا نیست و حتی اگر هم باشد، از آن‌جایی كه فضایی كه در آن قرار گرفته یك فضای رسمی نیست، می‌توان از آن به خوبی استفاده كرد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#35
انتخاب زیباترین رنگ برای درب ورودی منزل از مهترین نکات در طراحی دکوراسیون داخلی منزل است و تاثیر زیادی در زیبایی فضای خانه شما دارد.

انتخاب مدل رنگ درب اتاق های منزل شاید یک موضوع کم اهمیت بنظر برسد تا جایی که در بعضی خانه ها حتی رنگی برای این قسمت در نظر گرفته نمی شود و درب ها بهمان رنگ خود چوب رها می شوند. امروزه نه تنها درب ورودی منزل بلکه درب دیگر اتاق ها نیز مورد توجه زیاد طراحان و خانه داران قرار گرفته اند زیرا آنها را همچون فرصتی کمیاب برای پیدا کردن طرح های خلاقانه و بدیع خود می بینند. بعضی از درب ها فقط یک طرفشان رنگ می خورد و بعضی دیگر از هر دو طرف آغشته به رنگ می شوند علاوه بر این مدل ها، ایده های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد که سعی شده تعدادی از بهترین های آنها در پایین آورده شود.

همان طور که یک اثر هنری وقتی قاب می شود، بهتر به نظر می رسد، منظره نیز با قاب شدن توجه بیشتری را جلب می کند. این درب های فرانسوی سیاه باعث برجسته شدن منظره ی سبز بیرونی شده اند. درب های فرانسوی از انواع درب های چوبی زیبا برای داخل خانه هستند.

چشم انداز الزاما نباید به فضاهای بیرونی باشد. درب های سیاه برای قاب کردن فضاهای داخلی چشم گیر مانند این نمونه نیز بسیار مناسب اند.

اثر انگشت بر روی درب های سیاه مشخص نمی شود! تمیز کردن لکه های تیره در اطراف دستگیره ی درب کاری خسته کننده است. درب های سیاه شما را از این دردسر همیشگی نجات می دهند.

رنگ بنفش که یک پرده روشن تر از بنفش بادمجانی است، ترکیب رنگ خوبی با پیچک های دم در ایجاد کرده است.

رنگ قرمز روشن با ته رنگ ضعیف صورتی به نظر خیلی سرزنده و شاد می‌آید بخصوص وقتی با این گلدان‌های زیبا ترکیب شده باشد.

آبی روشن، یک رنگ متفاوت که بر روی این درب ورودی پنجره دار اجرا شده است.

آبی تیره چه در کنار برگهای زرد و قرمز و نارنجی پاییزی و چه در کنار برگهای سبز به عنوان یک رنگ جذاب و زیبا دیده می شود.

کافیست تا رنگ خانه خود را به رنگ نارنجی با ته رنگ غروب در بیاورید تا ببینید این رنگ جدید چقدر خوب عصر‌ها که به منزل بر می گردید به شما خوش‌آمد می‌گوید.

قرمز خالص رنگی است که تاریخ مصرف ندارد و با هر رنگ دیگری ست می شود.این عکس از خانه ای در محیطی روستایی گرفته شده است ولی به باور ما این رنگ می‌تواند همه جا مورد استفاده قرار گیرد.

ترکیب درب به رنگ سبز تیره با چارچوب های سفید یک ترکیب رنگین و سازگار است که به سادگی از مد نمی افتد.

درب ورودی سفید، جذاب و کلبه ای به نظر می رسد، اما بیایید اندکی متفاوت باشیم و با رنگ آمیزی درب ورودی منزل مان به رنگ سیاه، آغازی شیک برای دکوراسیون شیک تر منزل مان رقم بزنیم. علاوه بر رنگ، ما قبلا شیک ترین طراحی برای درب ورودی ساختمان منزل شما را نیز پیشنهاد داده ایم.

اگر در فضاهای داخلی منزل تان از رنگ سیاه استفاده کرده اید، درب سیاه نیز می تواند به آن مجموعه اضافه شود و آن را تکمیل کند.

مثلا در یک نمونه درب سیاه با رنگ قاب تخت خواب هماهنگ شده است و به فضا حسی سنگین و مردانه بخشیده است. پس با رنگ سیاه اتاق خواب تان را جذاب و متفاوت کنید. دقت کنید که در این نمونه ها چارچوب درب به رنگ سفید است.

آیا دربی در منزل تان دارید که می خواهید نواقص آن را از دید بپوشانید؟ رنگ سیاه برای پوشاندن نواقص بسیار مناسب است.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ

طراحی شیک و زیبا

#36
طراحی دکوراسیون داخلی منزل به خصوص به سبک مدرن و امروزی از اهمیت زیادی در طراحی فضای داخلی منزل برخوردار است و طراحی مدرن و بسیار زیبای دکوراسیون داخلی به زیبایی هرچه بیشتر فضای منزل شما کمک میکند. امروزه طراحان چيدمان خانه سعي دارند با ترکيب عناصري از سبک هاي قديم و جديد چيدماني مدرن و نو در خانه به وجود آورند. اگر مي خواهيد چيدمان خانه تان را تغيير دهيد لازم نيست تمامي وسايل خانه و همه چيزهايي که در اختيار داريد و عمري براي جمع کردن آنها سعي و هزينه کرده ايد، را دور بريزيد. تنها کافي است با تغيير دادن يکي از وسايل، محيطي مدرن و جديد به وجود آوريد. به طور مثال اگر از ميز و صندلي غذاخوري تان خسته شده ايد يا يک نواختي خانه دلتان را زده و خواهان يک تغيير تحول آن هم با هزينه کم هستيد، مي توانيد فقط با تعويض صندلي ها يا حتي با تغييردادن پارچه روکش صندلي ها آنها را به سبکي جديد درآوريد و حس و حالي نو به فضاي خانه ببخشيد.
 
اين روزها که خانه ها کوچک تر و کوچک تر مي شوند و تهيه تزئينات منازل هزينه گزافي مي طلبد بايد به فکر راهکارهايي ساده و ارزان براي داشتن چيدمان مطلوب در محيط منزل باشيم. با راهکارهای ساده براي تزئين خانه آشنا شويد.

رنگ ياسي روشن از دسته رنگ‌هاي خنثي است که خطاي ديد را در فضا بيشتر مي‌کند و حس بزرگ‌تر بودن فضا را به افراد القا مي‌کند. اگر مي‌خواهيد رنگ مناسبي را براي خانه‌اي مدرن با زواياي شکسته بسيار انتخاب کنيد، رنگ ياسي را که يکي از گزينه‌هاي بسيار ايده آل و مناسب است، برگزينيد.
با استفاده از کف‌پوش‌هاي براق چوبي، فضايي ساده، مدرن و در عين حال، شاعرانه پديدار مي‌شود. در کنار مبلمان ساده و کاربردي امروزي استفاده از کف‌پوش‌هاي چوبي، جلوه‌اي طبيعي به خانه مي‌دهد و فضايي گرم و راحت براي به پايان رساندن خستگي‌هاي روزانه در خانه خلق مي‌کند. برخلاف زمينه بسيار ساده و بي‌پيرايه مخلوطي از رنگ‌هاي گرم و زيبا مانند کرم و قهوه‌اي روشن را براي مبلمان، بنفش تيره را براي پرده‌ها و فرش، ياسي و ليمويي را براي کوسن‌ها مي‌بينيد که با استفاده از اين رنگ‌ها توجه هر کسي به محدوده استراحت جلب مي‌شود. اتاق نشيمن را مي‌توانيد مملو از کوسن‌هاي رنگي کنيد تا فضاي استراحت را با ديگر فضاهاي خانه متفاوت سازيد.
چيدن مبلمان اتاق‌نشيمن به صورت دايره‌اي يا نعلي شکل، احساس در جمع بودن را القا مي‌کند و برقراري ارتباط در اين نوع چيدمان‌ها بسيار ساده‌تر و صميمي‌تر است. به‌طور معمول، اتاق‌هاي نشيمن مرکزيت دارند، اين مرکزيت مي‌تواند به‌وسيله شومينه و يا دکوراسيون - نور و يا پنجره‌اي رو به نمايي زيبا باشد. در اين تصوير ميز سبزرنگ و فرش بنفش تيره با داشتن رنگ‌هاي تند به فضاي نشيمن مرکزيت داده‌اند.
استفاده از گل و گياه در خانه‌هايي که به سبک مدرن چيدمان شده‌اند، بسيار توصيه مي‌شود، چرا که موجب تلطيف فضاي خانه با آن خطوط راست و زواياي شکننده مي‌شوند. همچنين از ديگر مزاياي استفاده گل و گياه، ارتقاي روحيه اعضاي خانواده است.

بهتر است به هر قيمتي راضي نشويد خانه تان را زيبا کنيد. اگر خانه شما در روز داراي نور کافي نيست از پرده هاي سنگين و ضخيم به بهانه شکيل بودن و شيک بودنشان استفاده نکنيد. نور خانه يکي از فاکتورهاي مهم در داشتن چيدماني زيبا و روح بخش است پس خودتان را مجبور نکنيد که از همه کليشه ها براي چيدمان خانه استفاده کنيد.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی  می باشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان