انجمن سایت کلیدستان



قوانین برگزاری یک همایش موفقزمان کنونی: ۱۳۹۵/۰۹/۱۹، ۰۸:۰۶ ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: minikar
آخرین ارسال: minikar
پاسخ 1
بازدید 180

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قوانین برگزاری یک همایش موفق

قوانین برگزاری یک همایش موفق

#1
به عنوان یکی از شیفتگان سخنرانی ها و همایش ها ( همایش موفق )،همیشه برایم جالب و جذاب بود که بدانم رمز موفقیت  یک همایش چیست ؟چه چیز یک همایش را موفق و پرسروصدا می کند ؟چه چیزی باعث می شود که مردم برای خرید بلیط یک سخنرانی یا همایش صف بکشند ؟چه چیزی یک همایش را در یادها ماندگار می کند ؟

جوابها اینطور برای من خودنمایی کردند : اینکه مثلا  یک همایش چه چالش های جدیدی را  برا ی من مطرح میکرد یا چه احساساتی را در من تشویق و برانگیخته میکرد یا  باعث می شد که چه بینش های جدیدی به من القا شود؟همایش ها در نظر من هرگز فقط یک محل صحبت کاری و علمی نبودند بلکه مکانی برای اجرای نمایشی از دستاوردهای فکری سخنرانان و نشان دادن تسلط آنها بر حیطه ی کاریشان بوده اند .

یکی از بزرگترین بازیگران تئاتر و سینمای ایران انوشیروان ارجمند فقید در مورد تئاتر و نمایش نقل قول مشهوری دارد که شنیدنش خالی از لطف نیست،برزو ارجمند در مراسم ترحیم پدرش گفت:”پدرم همیشه به من می‌گفت وقتی از یک نمایش بیرون می‌آیی از صدای کف زدن مردم می‌توانی بهفمی که چه کار کردی”. دقیقا چیزی که درجه ی موفقیت یک همایش را هم نشان می دهد همین  بازخورد مخاطبین است ،به یاد داشته باشید که بازخورد مخاطبین هرگز دروغ نمی گوید

چیزهایی را که در این سالها دیده بودم به ترتیب نوشتم و رتبه بندی کردم ،همه ی  آیتم هایی  که یک همایش  را موفق ،جالب و جذاب می کند. و آنها را به ترتیب اولویت برای شما بازگو میکنم .و امیدوارم تا پایان این سلسله مقالات با من همراه باشید .

۱-سازماندهی

از بسیاری از جهات سازماندهی یک همایش موفق شبیه آماده شدن برای یک امتحان است .شما یک مرحله ی آماده سازی برای خواندن درس برای امتحان و یک مرحله هم برای پس دادن امتحان دارید ،شما باید برای هر مرحله طرح و نقشه بریزید ،خوب بر روی موضوعاتی که می خواهید ارائه کنید  فکر کنید و  برنامه ریزی داشته باشید .همیشه یک پلان B برای اینکه اگر آن قسمت خوب اجرا نشد داشته باشید  در نظر بگیرید.می توان گفت که سازماندهی یک همایش ،اصلی ترین کاری است که شما باید انجام دهید باید طبق یک نقشه از” الف” تا “ی”  را در نظر بگیرید و اینطور برای خودتان شرح دهید که از اینجا آغاز می شود و در آنجا خاتمه می یابد .

۲-برنامه ی آموزشی

به عنوان یک شرکت کننده علاقمند همیشه دوست دارم در همایش هایی حضور داشته باشم که گزینه های آموزشی و نمایشی زیادی وجود داشته باشد تا بتوانم به خوبی در مورد آنها کاوش کنم ،ایجاد یک کلاس آموزشی کوتاه مدت در مورد موضوع همایش برای مخاطبین علاقمند،پوسترها ،بروشورها ،جلسات مصاحبت با دست اندرکاران موضوع مرتبط که به طور منظم در مورد موضوع همایش اطلاع رسانی می کنند ،از این نظر همایش های چند روزه بسیار عالی هستند چون می توانند محیط دلخواه برای این سبک از آموزشها را فراهم کنند.

در همایش های چند روزه فراهم کردن  یک کتاب جیبی کوچک از موضوع و زمان بندی های برنامه های همایش می تواند بسیار مفید باشد و می تواند یادگاری خوبی برای شرکت کنندگان هم باشد ،محتویات کتابچه می تواند شامل نوشتن زمان آغاز و پایان هر برنامه ،مختصری از توضیحات برنامه و معرفی اشخاصی که در همایش حضور خواهند داشت.برنامه های حمل و نقل و برنامه های جانبی هم باشند ، به طوری که شرکت کننده بتواند تصمیم بگیرد می خواهد از چه چیزی بازدید کند یا در چه جلساتی شرکت نماید.

۳-محل برگزاری

اتاق های راحت ،تجهیزات با کیفیت بالا ،سهولت دسترسی به محل همایش ،حمل و نقل آسان از محل اقامت  شرکت کنندگان (هتل یا اقامتگاه )به محل همایش…اینها اولین چیزهایی هستند که از مشخصات یک محل مناسب برای یک همایش موفق در ذهن ما تداعی می شوند ،به هرصورت در لابلای همه ی اینها در اختیار قراردادن اینترنت وای فای رایگان به شرکت کنندگان هم بسیار ضروری ست و این می تواند کاری مفید و قابل تقدیر از طرف برگزار کنندگان همایش باشد .اینکه بتوانیم پخش آنلاینی هم ضمن اجرای همایش داشته باشیم چه بسا رویایی می شود ،چه بسیار شرکت کنندگانی که علاقمند به حضور در همایش هستند ولی به علت مشغله نتوانسته اند در آن حضور یابند .

۴-برنامه های اجتماعی پس از همایش

وظیفه ی برگزار کنندگان یک همایش دیگر فقط اجرای یک سخنرانی و راهی کردن شرکت کنندگان نیست ،باید به بعد از جلسات سخنرانی هم اندیشید ،برگزار کنندگان و سخنرانان می توانند در جلسه ی بعد از همایش در محیطی گرم و صمیمی ضمن صرف چای یا نوشیدنی در مورد موضوع همایش بحث کنند و به  بازگو کردن ایده ها و طرح هایی  که در طی سخنرانی ها برایشان پیش آمده بپردازند ،به مخاطبینشان گوش فرا دهند و بازخوردها را ارزیابی کنند .این موارد کمتر در همایش های ایرانی مدنظر قرار می گیرد در حالی که گاه ماندگارترین قسمت یک همایش همین جلسات و دریافت بازخورد مخاطبین است ،در این مکانها برگزار کنندگان واقعا می توانند کیفیت همایش را از نظر مخاطبین ارزیابی کنند.

۵- کارکنان همایش موفق

هیچ چیز مانند یک هیئت همایش کارآمد که رفتار دوستانه ای در طی همایش دارند نمی تواند باعث جذابیت و پسند یک همایش و سربلندی برگزارکنندگان آن باشد .خیلی کم پیدا می شود که دست اندرکارانی آموزش دیده برای یک همایش بیابید در حالی که شما می توانید مهم ترین و موثرترین کمک ها را در طی برگزاری همایشی موفق از همین هیئت دریافت کنید و متقابلاً شرکت کنندگان هم بهترین انرژی را از آنان می گیرند و می توانید مطمئن باشید همه چیز بر وفق مراد باشد .

برگرفته از سایت
http://www.minikar.com
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

آخرین کلیدهای غیررایگان

شما هم می توانید کلیدهای غیررایگان منتشر کنید (بیشتر بدانید)