انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جذب مشتری | جلب اعتماد مشتری

جذب مشتری | جلب اعتماد مشتری

#1
جذب مشتری
جذب مشتری : جلب اعتماد مشتری یعنی کلید موفقیت شما

موفقیت هر تجارتی در گرو جلب رضایت مشتریان و کسب اعتماد آنها است. این امر برای فروشگاه های اینترنتی اهمیت دو چندانی پیدا میکند.بر روي اينترنت، سايت هاي بسيار زيادي وجود دارد كه شايد عرضه كننده خدمات يا فروشنده محصولي مشابه با آنچه شما يا شركتتان عرضه مي كند باشند. كاربري كه به دنبال محصول يا خدماتي بوده است، از طريقي، مثلاً موتورهاي جستجو وارد سايت شما شده است. حال، اين شما هستيد كه بايستي تنها ظرف چند ثانيه، توجه او را به آنچه به او ارائه مي دهيد جلب كنيد. در غير اينصورت، ممكن است او را براي هميشه از دست بدهيد. کسب اعتماد مشتری، مهمترین مرحله ی قبل از کسب رضایت او است. مشتری اول اعتماد می کند، بعد برای اولین بار وارد معامله می شود و خریدی انجام می دهد و منتظر می ماند تا شما حسن نیت تان را به او ثابت کنید.بازدیدکنندگان یک فروشگاه اینترنتی بدنبال شواهدی مبنی بر صداقت شما و کیفیت محصولات ارائه شده هستند. خبرهایی که از شما منتشر می شود، حرف هایی که دیگران در مورد شما می گویند، محافلی که در آنها حضور دارید، پروژه هایی که اسپانسرهای آنها می شوید، تبلیغاتی که می کنید و وعده هایی که می دهید و رفتارهایی که به صورت رو در رو، پشت تلفن و مکاتبه های تان با مشتری انجام می دهید همگی به مشتری می گویند که شما چه کسی هستید و درک مشتری از شما یعنی میزان اعتماد وی به شما و میزان اعتماد مشتری کلیدی ترین عاملی است که فروش، سود و موفقیت سازمان شما به آن بستگی دارد ! روش های متعددی برای ارتباط دو طرفه با مشتریان و جلب اعتماد آنها وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

طراحی زیبا و سنگین و کارا برای سایت خود داشته باشید در سایت های شلوغ و پر از بنر های تبلیغاتی همه رنگ ممکن است کاربران مدت بیشتری را در آن صرف کنند و یا با جذابیت های کاذب ایجاد شده روی لینک های آن کلیک کنند ولی نه برای شما و نه برای کسانی که به شما تبلیغ می دهند درآمدزا نخواهند بود . این روش نیز از این روش ها موثر در جذب مشتری است.

نوع اطلاعات ارایه شده  و نحوه نمایش ارتباط با ما از نکات کلیدی این اعتماد است. حتما آدرس و شماره تلفن خود را ذکر کنید. در صفحات خود Error نداشته باشید.  امکان مقایسه و ارایه اطلاعات را در سایت خود فراهم کنید ،  یکی از دغدغه‌های مشتریان اطلاعات تخصصی مربوط به کالا است . زمانی که به صورت آنلاین خرید انجام میشود  همه این اطلاعات به سرعت و دقت قابل دستیابی است و هیچ محدودیتی در زمان و مکان برای دریافت این اطلاعات وجود ندارد. اگر فروشنده کالای یک برند معتبر یا یک محصول خاص هستید مشتریان شما انتظار دارند  دقیقا همان محصول را دریافت کنند بنابراین یک فروشگاه اینترنتی معتبر باید اصالت کالای خرید شده را تضمین کندپس می توانید ضمانت تعویض کالا به صورت رایگان داشته باشید . امکان تست محصولات و خدمات خود را به مشتریانتان بدهید.به این ترتیب  ریسک ها را با امکان برگشت پول و یا حتی کالا کم می کنید حال اگر به خریداران اعلام کنید که در صورت ناراضی بودن از محصول خریداری شده آن را پس میگیرید باعث افزایش بیشتر تعداد فروش خود خواهید شد.

راه اندازی انجمن یا فروم می تواند در جلب اعتماد مشتریان تاثیر خوبی داشته باشد ، هرچند راه اندازی اولیه یک فروم کار سختی بوده و جذب افراد برای فعالیت در آن امری زمانبر است، ولی اگر به حد مشخصی از پیشرفت برسد میتواند خود را به تنهایی و با کمک مردم اداره کرده و تاثیر بالایی در جلب اعتماد مشتریان شما داشته باشد و همچنین سیستم امتیاز دهی برای محصولات شما این امکان را به بازدیدکنندگان فروشگاه اینترنتی میدهد تا از نظرات دیگران در تصمیم گیری خود بهره ببرند.

همیشه راه را برای انتقاد باز نگه دارید ، ایجاد فضایی مناسب و آزاد برای ارائه نظرات و دیدگاه مشتریان در مورد یک محصول( یکی از اصول اصلی جذب مشتری ) این ذهنیت را به بازدیدکنندگان سایت شما میدهد که نسبت به کیفیت محصولات و خدمات خود مطمئن هستید که این امر تاثیر بالایی در جلب اعتماد مشتری خواهد داشت .

در بحث جذب مشتری شما باید یک مکان و یا پایگاه برای جذب مشتری داشته باشید . شبکه های اجتماعی مکان خوبی برای جذب مشتری می باشند .و علاوه بر آن شبکه های اجتماعی بهترین روش برای ایجاد یک شبکه از مشتریان یا کلوب است. امکانات گسترده و کاربران بیشمار این شبکه ها سرعت گسترش محبوبیت شما را افزایش خواهد داد. معرفی شما از طرف یکی از مشتریان به دوستان و آشنایان موثرترین راه جلب اعتماد مشتریان خواهد بود. به مشتریان خود این امکان را بدهید که تجربه استفاده از محصولات شما و نظرات خود را با شما در میان گذارند.

اغلب کاربران از اینترنت برای جمع‌آوری اطلاعات و پیداکردن پاسخی برای سوالات خود استفاده می‌کنند.استفاده از وبلاگ و ارائه مطالب مرتبط و مفید نیز راه مناسبی برای جلب اعتماد مشتریان است ضمنا  تکرار در ذهن مخاطب اعتماد ایجاد می کند و ناخود آگاه او را به سمت سایت شما می کشاند . شما می توانید از این روش نیز برای جذب مشتری استفاده کنید. در وبلاگ خود درباره خدمات و مزیت استفاده از آنها و محصولات جدید خود بنویسید. وبلاگ خود را بروز رسانی کنید. احساس اینکه یک تیم قدرتمند و فعال در پشت این فروشگاه یا سایت فعالیت میکنند بر مشتریان شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

اگر محصولی را ندارید یا مشتری نمی پسندد از سایر کالاهای رقیب  یا مشابه به او پیشنهاد دهید، رقبا و شرایط رقابتی خود را به خوبی بشناسید و کاملا به محصولات رقبا آشنا باشید.

یکی از نکات مهم در جذب مشتری این است که کاربران شما کمترین ریسک را برای کار با شما داشته باشند. یکی از موارد بسیار مهم  در افزایش میزان فروش شما امنیت و استفاده از تراکنش های امن و یا همان پروتکل HTTPS است امنيت تراکنش و معامله برخط يکي از بزرگترين چالش هاي کاربران اينترنت محسوب مي شود شما بايد با استفاده از سياست هاي مناسب دغدغه خاطر مشتريان را از بين ببريد و آنها را با اصول امنيتي رعايت شده در سايت براي رسيدن به اطمينان کامل آشنا سازيد.

در جذب مشتری صداقت رمز اعتماد است. همیشه  صادق باشید. کاربران زیرک هستند. بزرگنمایی های شما را متوجه خواهند شد. آنچه هستید باشید و سعی نکنید بزرگنمایی کنید. برای محصولات خود ضمانتنامه‌ای قوی قرار دهید گاهی اوقات هدایای ارزشمندی به آنها بدهید. توصیه به کاری نکنید که خود آن را انجام نمی دهید. و تا حد امکان به مشتری های خود نشان دهید که کار خود را به چه نحو انجام می دهید.

سياست سايت ( برای جذب مشتری ) براي استفاده از اطلاعات مشتري و حقوق مشتري در سايت را به روشني به مشتري خود توضيح دهيد ، به مشتری بگویید که در صورت فعاليت در سايت شما از چه مزيت ها و حقوقي برخوردار مي شود وحقوق حريم شخصي را نیز به مشتریان خود یادآور شوید.

برای جذب مشتری ، برای خود یا کسب و کارتان شهرت ایجاد کنید و با ارایه پروژه‌های پیشین که توسط کسب و کار شما انجام گرفته نظر مشتریان را در استفاده از خدمات و محصولات خود جلب کنید .

در پایان خاطر نشان می کنیم که تبلیغات می تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت سریع کسب و کار شما داشته باشد

برگرفته از سایت
www.minikar.com
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان