انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SEO چیست ؟

SEO چیست ؟

#1
مفهوم سئو
SEO سئو از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد  . در واقع SEO‌ عبارت است از مجموعه راهکارهایی که در یک وب‌سایت اعمال می‌گردد تا رتبه و جایگاه یک وب‌سایت در موتورهای جستجو بهبود یابد که به آن بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو و یا بازاریابی موتورهای جستجو نیز می‌گویند.

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.

در اوايل سال ۱۹۹۰ اولين موتور‌هاي جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهاي جستجو را به ديد يک ليست فهرست شده نگاه مي‌کردند ، سئو اوليه بر اساس حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.

با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم کلمه کليدي ( تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه) و کلمات کلیدی key-words براي فهم محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردند. به دنبال اين رشد ، سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را شروع کرد.

کاربران اینترنتی، برای بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود، ۲ راه پیش رو دارند. راه اول این است که، بطور مستقیم، و با وارد کردن اسم سایت، وارد سایت شوند و راه دوم این است که بوسیله ی موتورهای جستجو، کلمه مورد نظر خود را بیایند و از آن طریق بتوانند وارد سایت موردنظرشوند.
در مورد روش اول، شاید بتوان گفت که بهینه سازی موتور جستجو، نقشی ایفا نمیکند و خود سایت به نوعی است که کاربران زیادی از آن سایت دیدن میکنند، مانند سایتهای دولتی و یا دانشگاهی. اما در روش دوم، سایت باید به نوعی طراحی شود که کاربران اینترنتی، از طریق جستجو، بتوانند به سایت مورد نظر برسند. بسیار مهم است که سایت شما برای یک کلمه خاص در موتور جستجوی قدرتمندی مانند گوگل در چندمین صفحه و یا حتی در ابعاد بیشتر و در چندمین نتیجه ظاهر شود. . آمار حاکی از آن است که تنها ۷% کاربران از صفحه های سوم به بعد نتایج را مرور میکنند. پس رسیدن به دهک اول یا همان (Top ten) هدف بسیاری از وب مستر ها و دارنگان سایتهای اینترنت است.
مسلما برای این کار، سایت باید به نوعی طراحی شود که بتواند در صفحات اول موتورهای جستجو باشد تا کاربران اینترنتی بتوانند از آن سایت، بهره ببرند. قسمت عمده ی ترافیک وب توسط موتور های جستجوی اصلی مانند گوگل،بینگ و یاهو کنترل می شود.اگرچه رسانه های اجتماعی و انواع دیگر ترافیک می توانند برای سایت شما بازدید فراهم بیاورند،موتورهای جستجو اصلی ترین روش برای اکثر کاربران اینترنت است.این قضیه در مورد همه ی وب سایت ها با هر محتوا و مطلبی صدق می کند.

موتور های جستجو در” ترافیک هدفمند”  – افرادی که منحصرا به دنبال مطالب ارائه شده توسط شما هستند –  یکتا هستند.موتور های جستجو در این بین مانند شاهراه هایی هستند که به این مهم جامه ی عمل می پوشانند.در صورتی که سایت شما برای موتور های جستجو قابل یافت نیست یا مطالب سایت شما در پایگاه های داده ی آن ها ثبت نمی شود،مطمئنا موقعیت ها و شانس هایی را که می توانستید از طرف موتور های جستجو بدست آورید را از دست خواهید داد.کلماتی که کاربران در فیلد جستجو وارد می کنند ، از ارزش چشمگیری برخوردار هستند.تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می تواند یک سازمان را موفق و یا با شکست مواجه کند.همچنین بازدیدکننده های هدفمند یک وب سایت می توانند در کسب درآمد و شهرت برای شما تاثیر قابل ملاحظه ای را داشته باشند.سرمایه گذاری در سئو می تواند بازخوردی استثنایی در مقابل دیگر روش های بازاریابی و ارتقاء داشته باشد. سئو یکی از بهترین و موثرترین روش‌های بازاریابی موتور جستجو است.

. جنبه های زیادی درسئو( SEO )وجود دارد که از کلمات موجود در صفحه ی شما تا ارتباطی که با دیگر صفحات برقرار می کنید را در بر می گیرد. گاهی اوقات سئو (SEO) شما اطمینان حاصل کردن از این امر است که آیا وب سایت شما به گونه ای ایجاد شده است که موتورهای جستجو توانایی یافتن و شناسایی محتویات صفحه های شما را داشته باشند یا خیر.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
باعث ایجاد برند می شود.
باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
بهترین ابزار برای تبلیغات است.
عملیات بهینه سازی ( سئو سازی ) سایت ها را به صورت کلی می توان به دو دسته ی زیر تقسیم کرد:

سئو درون صفحه (SEO On Page) :
سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و … مرتبط مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به سئو درون صفحه ( SEO On Page )مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش سئو درون صفحه( SEO On Page )بدرستي قبل از روش سئو بیرون   SEO Off Page انجام شود.

سئو بیرون صفحه  (SEO Off Page) :
بر خلاف روش سئو درون صفحه (  SEO On Page )که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد، روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود؛ اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند.سئو بیرون صفحه ( SEO Off Page ) سئو بیرون صفحه در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند) متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.

دو روش برای بدست آوردن رتبه ی مناسب در سایتهای موتور جستجو وجود دارد:

در روش اول، طراحان سایت با در نظر گرفتن تکنیک ها و پیشنهاد های خاصی که از طرف موتورهای جستجو عنوان میشود، سایت را طراحی میکنند. میتوان از راه کارهایی مانند استفاده مناسب از کلمات کلیدی نام برد. به طور کل، در این روش که به white hat معروف است ، برای آن دسته از کاربرانی مفید است که دید طولانی مدتی برای خود در نظر گرفته اند، و هدف آنها علاوه بر موتورهای جستجو، کاربران اینترنتی هم هستند. این بدین دلیل است که در این روش، امکان رسیدن به صفحات اول موتورهای جستجو، در کوتاه مدت، سخت و تا حدی غیر ممکن است.

 

در روش دوم که به black hat معروف است و موتورهای جستجو، به آن روش هجومی نیز می گویند، طراحان سایت فقط موتورهای جستجو را نشانه میگیرند و از قوانین سئو تبعیت نمیکنند. میتوان از روشهایی مانند استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، مخفی کردن واژگان نامرتبط به سایت، گماردن لینکهای نا مناسب و یا استفاده از بک لینکها (Backlink)، نام برد. با استفاده از این روش، ممکن است در کوتاه مدت بتوانید سایت خود را به صفحات اول موتورهای جستجو برسانید، ولی اگر موتورهای جستجو متوجه این کار شما بشوند، سایت شما را از لیست خود خارج میکنند .

 

سرمایه گذاری در SEO چه از لحاظ مالی و چه زمانی ، می تواند میزان بهره وری بیشتری را در مقایسه با انواع دیگر بازاریابی و ایده های افزایش رده بندی وب سایت همراه داشته باشد.

برگرفته از سایت
www.minikar.com
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان