انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ویژگی های کار آفرین موفق

ویژگی های کار آفرین موفق

#1
کارآفرینی عبارت است از فرایند خلق چیزی جدید و پذیرش مخاطرات و سود حاصل از آن. به عبارت دیگر، کارآفرینی فرایند خلق چیزی جدید و باارزش است که با اختصاص زمان و تلاش لازم و در نظر گرفتن ریسک‌های مالی، روانی و اجتماعی و رسیدن به رضایت فردی و مالی و استقلال به ثمر می‌رسد. تحقیقات نشان می دهد اکثر کارآفرین هایی که به اهداف شان می رسند دارای ویژگی های رهبر هستند، در حل مساله تبحر خاصی دارند و تحت فشارهای گوناگون به خوبی وظایف خود را انجام می دهند. آن دسته از افراد که دارای چنین ویژگی هایی نیستند – یعنی اکثر افراد – لازم است ضروریات یک کارآفرین موفق بودن را درک کنند. تنها در این حالت است که این افراد آمادگی ایجاد تیم های مناسب برای حرکت به سوی کارآفرینی را دارند. افراد کار آفرین دارای ویژگی هایی هستند که آنها را از افراد عادی برجسته می نماید این خصوصیات است که سبب می شود آنها دید متفاوتی داشته باشند و با وجود همه ریسک ها و تردید ها حرکت کنند و گاه موفقیت های بزرگ که قبلا دست نیافتنی به نظر می رسید را لمس کنند. برخی از صفات کارآفرینان عبارتند از :

صبر

کارآفرینان کارکشته، رشد و تجربه لازم را برای صبوربودن دارا هستند. برخی اوقات انجام معامله نیاز به ترکیبی از استراتژی های مختلف دارد و صبر و حوصله به مدیران کمک می کند که فقط به معامله فکر کرده و از انجام رفتارهای احساسی که منجر به از دست رفتن یک فرصت خود می شود، خودداری کنند.
خوش بینی : يكي از ويژگي‌هاي مورد تاٌكيد در كارآفرينان و رهبران موفق خوش‌بين بودن آنهاست. آنها اگر كه با مشكلات مواجه شوند آن را به عنوان يك چالش مي‌نگرند و اگر با موانع روبرو شوند آن را به عنوان يك مسير جديد تلقي مي‌كنند و اگر كه به آنها نه گفته شود مي‌گويند شايد حالا امكان‌پذير نباشد اما من مي‌دانم كه نظر شما بعدا عوض خواهد شد.

جاه طلبی 

فرد کار آفرین باید به اندازه کافی جاه طلب باشد و بتواند در آینده خود را در اوج ببیند و به عبارت دیگر باید یک رویای بزرگ داشته باشد تا این رویا انگیزه ای باشد برای رشد هر چه بیشتر.

جسارت

فرد کار آفرین علاوه بر اینکه به اندازه کافی جاه طلب است، جسارت خطر کردن و خارج شدن از حصار امنی که در آن گیر کرده است را دارد البته این دیوار بیشتر در ذهن ما وجود دارد و بیرون آمدن از آن احتیاج به انگیزه و جسارت هر دو را دارد.
پر تلاش و سخت کوش : بدون تلاش یک هدف بزرگ فقط رویایی روی آب است کارآفرین ها باید بتوانند خود را در بازاری که رقابتی شدید در میان است مطرح کنند یا محصولی جدید وارد بازار کنند که اگر اکنون رقیب جدی ندارد در آینده ای نزدیک رقبای قدرتمند زیادی پیدا خواهد کرد آنها باید بتوانند در کمترین زمان بهترین کیفیت را ارائه دهند تا برای خود در بازار به عنوان یک تازه وارد جایی باز کنند و خود را به مشتریان بشناسانند و ثابت کنند. و این ممکن نیست مگر با کار و تلاش زیاد.
آینده نگری

یک فرد کار آفرین موفق درباره هدف و ایده خود تحقیق می کند شرایط بازار را می سنجد و آنگاه در جهت صحیح حرکت می کند. موفقیت امکان پذیر نیست مگر با پیش بینی هزینه ها، بازار، حداقل و حداکثر درآمد، مشکلات احتمالی، فرصت ها و…. پس سعی کنید آینده را ببینید تا فرصت ها را ببینید.
فعال و کنشی : افراد یا واکنشی هستند یا کنشی افراد کار آفرین جزو دسته دوم هستند. آنها منتظر نمی شوند تا فرصت ها بدنبال آنها بیایند بلکه خود بدنبال ایجاد فرصت هستند و برای خود و دیگران فرصت های جدید خلق می کنند.
علاقه مند به یاد گیری: کار آفرینان عطش شدیدی به یادگیری دارند آنها رازی بزرگ را دریافته اند و آن قدرت مطالعه و دانش است یک کارآفرین پیشرو همیشه از تجربیات دیگران حداکثر استفاده را می کند تا آزمایشات انجام شده را دوباره تکرار نکند و بتواند از کوتاهترین راه مسیر موفقیت را طی کند. كساني كه در همه امور خود موفق هستند همواره مطالعه مي كنند، مي پرسند و فرا مي گيرند. در اين زمينه تفاوت آن ها با بقيه اين است ايشان آنچه را كه مي آموزند به كار مي گيرند.

نگرش متفاوت

اين همان صفتي است كه نه تنها براي شروع يك كار جديد لازم و مفيد است بلكه اگر چنين شخصي مدير يك سازمان باشد اين نگرش او خوني تازه در رگهاي آن سازمان جاري خواهد كرد.
اعتماد به توانایی های اطرافیان: کارآفرینان کسانی هستند که همه کار ها را خود انجام نمی دهند بلکه مسئولیت ها و کار ها را به درستی بین افراد لایق تقسیم می کنند وبه شدت به برون سپاری اعتقاد دارند.
برقراري ارتباط اجتماعي: كارآفرين هاي موفق با افراد بسيار زيادي آشنا هستند و روابط عمومي خوبي دارند. ايشان در بسياري از زمينه هاي تجاري افرادي را مي شناسند كه مي توانند موانع را از سر راه آن ها بردارند.
رشد شخصيت 

افراد موفق غير از آن كه در حوزه فعاليت هاي شغلي همواره به آموختن مشغولند، توانايي هاي شخصيتي خود را نيز افزايش مي دهند. آن ها ارتقاي توانايي هاي دروني و فراگيري مهارت هاي رفتاري را از ضروريات دانسته و در اين جهت اقدام مي كنند.
مسووليت پذيري و اتكا به خود: اين گروه از افراد درباره سرزنش ديگران نگران نيستند و وقت خود را با گله و شكايت هدر نمي دهند. آن ها تصميم مي گيرند و اقدام مي كنند. ابتكار عمل را در دست گرفته و مسووليت موفقيت هايي را كه كسب مي كنند بر عهده مي گيرند.
خلاقيت: كارآفرين هاي موفق به شكلي خارق العاده خلاق هستند. همواره به امكان هاي جديد، فرصت هاي آتي و راه هاي مقابله با چالش ها فكر مي كنند.
آرامش: مديران موفق آرام هستند، سوالات درست مي پرسند و حتي در بحران ها با آرامش تصميم قاطع و صحيح مي گيرند.
زندگي در زمان حال: آن ها مي دانند كه «اكنون» تنها زماني است كه قادرند آن را كنترل كنند بنابراين انرژي و وقت خود را صرف تاسف خوردن درباره گذشته یايا نگراني از آينده نمي كنند.
اقدام فوري: كارآفرين هاي همواره موفق نسبت به تحولات فورا واكنش نشان داده و از ادامه ضرردهي جلوگيري مي كنند. همچنين اين افراد در هر زمان فقط يك كار و مفيدترين كار را انجام مي دهند. كساني كه چند كار را همزمان انجام مي دهند در واقع هيچ كدام را درست به پايان نمي رسانند.

استقامت

در حالي كه افراد عادي هر شكست را توجيهي براي تسليم شدن تلقي مي كنند، كارآفرين هاي موفق شكست ها را بازخورد مثبت و مفيد براي اقدام درست بعدي مي دانند.
درس گرفتن از الگوهای موجود: در هر وضعیت از کسب و کار، یک کارآفرین باید با الگوهای کارآفرینی آشنا باشد. رهبران ماهر از اینکه کاری را آغاز کنند، نگرانی ندارند چرا که هرچه بیشتر به مکانیسم کسب و کار آگاه باشید، در سرمایه گذاری های طولانی مدت، موفق تر عمل خواهید کرد.

تسلط بر احساسات

آنها می دانند چه زمانی از احساسات شان به عنوان اهرمی به منظور دست یابی به قدرت استفاده کنند و چه زمانی آرام شده و با کنترل خود به اهدافی که تعیین کرده اند دست یابند.
نشان دادن حس کنجکاوی: نبود این حس کنجکاوی منجر به پذیرش شرایط موجود و دست برداشتن از تلاش برای رسیدن به موفقیت های بعدی می شود.
استفاده از فرصتهاي موجود: كارآفرينان مانند كليه افراد ديگر در جستجوي كسب اطلاعات و تفكيك اطلاعات مفيد از اطلاعات غير قابل استفاده هستند و همانند يك معدنچي در يك معدن طلا از ميان هزاران تن سنگ بي‌استفاده ناگهان يك تكه طلاي كوچك اما با ارزش را پيدا مي‌كند.

برگرفته از سایت
www.minikar.com
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان